Jump to content

[FM22] De uitvreter

Titan
 Share

Recommended Posts

1787030577_Titan-Deuitvreter.png.80e546ae3702f57f074892d5690023a2.png

[9]

“Wat zijn de mogelijkheden voor het aantrekken van nieuwe spelers?” Ik had de stoute schoenen aangetrokken en op een ochtendvergadering met het bestuur de vraag direct aan onze voorzitter gesteld, die er enigszins overvallen door leek te zijn, zeker toen ik er nog een zin aan toevoegde. “Liggen daarvoor nog wat envelopjes klaar in de bureaulades?” De rest van de aanwezigen – voor mij nog altijd niet duidelijk welke functie zijn bekleedden – wachtte in spanning af op de reactie van Hasfi Rafiq. Hij bleef enige tijd voor zich uit turen, streek op karakteristieke wijze over zijn sikje en gaf antwoord. “Zoals het ernaar uitziet, staan we aan het eind van het seizoen een acht miljard roepia in de min. De PSSI zal onze activiteiten goed in de gaten gaan houden de komende tijd. We moeten verstandig zijn. Geen opvallende transfers en geen hoge salarissen.” De strekking van Rafiqs verhaal was me duidelijk. Met een schuld van een half miljoen euro in het vooruitzicht moesten we het rustig aan doen.

Samen met assistent Weliansyah bekeek ik welke spelers we konden verkopen. Spitsen en vleugelverdedigers mochten vertrekken, al wilden we voor de zekerheid voor elke positie één speler achter de hand houden; je wist immers maar nooit. Superligateam Persebaya Surabaya had €15.000,- over voor eenmalig international Mario Aikebob. De spits wist niet hoe snel hij moest vertrekken toen hij ontdekte in welke formatie ik wilde gaan spelen, dus die deal was snel beklonken. Hetzelfde gold voor Risman Maidullah, een linksback die volgens mij nog moest ontdekken dat hij linksbenig is. Hij trok naar Biak Numfor voor tweeduizend euro. Tot slot wilden we van een grootverdiener af. Muhammed Fahri, naar eigen zeggen middenvelder, streek maandelijks bijna €5.000,- op. Voor vier maandlonen nam Samarang hem over.

De inkomsten bleken een druppel op een gloeiende plaat te zijn, zo verzekerde Rafiq me. Ik had overigens voldoende vermoedens wat er met de extra inkomsten gebeurde; het personeel moet toch ergens van betaald worden… Ik besloot het rustig te houden op de transfermarkt, precies zoals was geopperd. Twee huurspelers versterkten onze gelederen. De eerste was Altariq Ballah, die zijn kunstjes vanaf de linkerkant mag gaan vertonen. Een paar dagen later werd ook Beckham Putra gehuurd. De middenvelder is voor ons een directe aanwinst, maar met zijn voornaam kwam helaas geen verfijnde traptechniek mee naar Padang. Al met al kregen we bij de club het gevoel dat er een degelijk team was geformeerd. Geen sterspelers, geen grote talenten. Niet het beste, niet het snelste. Wel het meest effectief.

Citaat

image.thumb.png.33375d6351cf05fc64f59a4b79031c32.png

Citaat

978938476_standjuli.thumb.PNG.3ca8340d2851390e7321f72fd601578f.PNG

Aanwinsten

Spoiler

Beckham Putra

218609686_BeckhamPutra.thumb.PNG.85ab20307f26bb6188f7c5c9ffd4a4f2.PNG

Altariq Ballah1532182925_AltariqBallah.thumb.PNG.fc9f24f5da9d0bc8995a99a065ba404a.PNG

@MNie: de selectie is vooral gebalanceerd en ken veel ervaring. Volgens de bookies zouden we subtop moeten kunnen spelen met deze groep. Vooralsnog is de lijn uit de voorbereiding doorgetrokken!

@Nummerke10: het verjongen van de selectie zal een uitdaging gaan worden; sowieso het enige doel dat ik heb meegekregen van het bestuur: spelers jonger dan 23 aantrekken.

@Kyrill: in de breedte is het een prima selectie; vooral fijn dat je op dit niveau niet afhankelijk hoeft te zijn van een of twee spelers!

@delichris: het is niet de beste selectie, maar wel eentje waar je op kunt bouwen omdat er weinig dissidenten zijn.

@Milton: dank! De slechte generale was even nodig, want al die wedstrijden daarvoor waren tegen lagere teams. Ik probeer vaak een laatste oefenwedstrijd bewust zwaar te maken, zodat er geen overmoed wordt meegenomen naar de competitiestart.

@Marius: er zit bizar veel tijd tussen de seizoenen. Ergens in november zit het seizoen er alweer op, waarna in maart de voorbereidingen beginnen en er in juni pas weer echt gevoetbald gaat worden. Gelukkig afleiding in overvloed, indien gewenst :D 

@ElMarcos: elke speler is eveneens nieuw voor mij. Kan wel iedereen al aanbevelen om Indonesië eens in te laden bij een nieuwe game. Veel goedkope spelers waar je in een LLM-game wat aan hebt. Dank voor de lof!

@Fantasy: de intenties kunnen maar beter helder zijn :D 

@JordiW.: uiteindelijk ga je maar oefenwedstrijden inplannen om de boel fit te houden en nog iets te genereren aan kaartverkoop. Korte, pittige seizoenen zijn er het gevolg van!

@Daniell: het is met name een selectie die behoorlijk in balans is qua kwaliteit. Dan moet onze kracht worden dit jaar, want op individueel niveau hebben we zeker niet het beste team. Dan moet eerder aan Persis Solo en Dewa Utd gedacht worden,

@FMNOOB: gelukkig wisten we de lijn uit de voorbereiding enigszins weer op te pakken. De tegenstand is nu wel wat zwaarder, maar we slaan er ons vooralsnog doorheen.

@RubenS2: het wordt tijd om een schoenendoos te bewaren om al die envelopjes in kwijt te kunnen. En natuurlijk hopen dat onze grote vriend niet aan de andere envelopjes gaat ;c 

@KayDeManaager @jefri @kmk @kossimos @FlyD @Rossi @Jotew

Geen tag meer ontvangen? Gewoon doorgeven!

1787030577_Titan-Deuitvreter.png.80e546ae3702f57f074892d5690023a2.png

[10]

Goed beschouwd was er weinig veranderd in mijn leven, los van mijn woonplaats en het feit dat ik een fatsoenlijke baan had gevonden waar ik plezier uithaalde. Voor de rest voerde ik namelijk nog steeds bijzonder weinig uit: ik deed mijn werk, las zo nu en dan een tijdschrift en zorgde ervoor dat de koelkast rijkelijk gevuld was met alcoholische verlichting en fastfood. Tja, je moet toch iets als je moeder niet meer dagelijks voor je kookt. Gelukkig valt hier langs de straten genoeg eten te verkrijgen, ook allemaal bereid door oma zus en moeder zo – voel ik me toch nog een beetje thuis. Elke dinsdag- en vrijdagavond probeer ik met het thuisfront te bellen, iets wat niet altijd makkelijk gaat gezien de gebrekkige ICT-vaardigheden van mijn ouders. Uit een van mijn laatste gesprekken met hen begreep ik dat Miro – of, zoals mijn vader hem omschreef, die lijkwitte lijnensnuiver – al een tijdje van de aardbodem verdwenen leek te zijn.

So far, so good. Complimenten kreeg ik alom van het bestuurlijke hart van Semen. Rafiq gaf aan blij te zijn met het getoonde voetbal en de aanvallende capriolen die onze spelers uithaalden. Zelf werd ik echter steeds meer ontevreden, zeker na de heftige tweedstrijd met ISL-team Pusamania Borneo. De uiteindelijke bekerwinnaar legde feilloos de vingers op de zere plekken van ons systeem, wat vervolgens door onze competitiegenoten werd opgemerkt. Tot dat moment hadden we de competitie gedomineerd met een aantal prachtige zeges. In één speelden we drie keer op rij gelijk. Dat kan natuurlijk gebeuren, maar het spel was ronduit verschrikkelijk. Degradant Lampung had ons gezien de kansenverhouding tot op het bot kunnen vernederen en tegen Pekanbaru moest zelfs de meest opgewekte supporter in slaap zijn gevallen. Iedereen stond uiteindelijk te juichen om het feit dat we de reguliere competitie ongeslagen afsloten. Iedereen, behalve ik. Ik pakte alvast mijn notitieblok met tactische keuzes erbij.

image.thumb.png.6e7fd5b5b9de49c60e2ae8f94b79bc1b.png

Tweeëntwintig wedstrijden zijn we verder en onze voorsprong van vijftien punten is nietsontziend. Toch betekent het helemaal niets in de opzet van Divisi Utama. Het seizoen is namelijk nog lang niet voorbij. Samen met Persis, Medan en Pekanbaru gaan we door naar de tweede ronde, evenals vier teams uit groep A van de Divisi Utama. Deze acht teams worden in de ballenbak gegooid, waarna er twee nieuwe groepen ontstaan die een enkele competitie afwerken. Wij lootten het reeds bekende Persis, en de groep A-clubs Persijap Jepara en Sulut Utd. Vanwege onze goede resultaten werden we ‘beloond’ met twee uitwedstrijden. Overigens gaan de beste twee teams van elke poule weer door naar de halve finale. Uiteindelijk zullen de twee finalisten en de winnaar van de kleine finale volgend jaar in de ISL spelen. Het einde is dus nog niet in zicht; promotie evenmin.

Eindstand.thumb.PNG.dfc2ff4109a9ad7274933d217df7d180.PNG

@MNie: met een competitieopzet zoals die hier gehanteerd wordt, heb je helemaal niets aan een favorietenrol. Het begint weer van voor af aan, maar we zitten er in ieder geval nog in!

@Kyrill: balen voor de voorzitter met name, zelf heb ik er niet veel last van. Volgens mij kampen alle clubs op dit niveau met schulden die alsmaar groter worden. Toch iets geks in FM.

@FMNOOB: we mogen zeker niet klagen, maar alles is voor niets geweest als we er in de volgende ronde zomaar uit zouden vliegen.

@delichris: die verkopen zijn eigenlijk een druppel op de gloeiende plaat. Ik doe mijn best om ongeveer de helft van het loonbudget te spenderen, zodat er nooit kritiek gaat zijn op mijn financiële keuzes.

@jefri: we zijn de betere ploeg geweest in deze fase van de competitie, al werd het richting het einde veel minder. in de volgende ronde moeten we uit een ander vaatje gaan tappen.

@RubenS2: dat zou nog een interessante verhaallijn kunnen opleveren :D Ik speel (gelukkig) niet met een editor, dus er zijn geen alternatieve mogelijkheden om de balans te veranderen. Beckham heeft al twee keer uit een vrije trap gescoord (ik geef toe: vanwege zijn naam heb ik hem toegewezen, er zijn betere spelers).

@KayDeManaager: die schulden zijn iets voor het bestuur; ik houd me keurig aan de budgetten! Tot dusver is het allemaal prima verlopen, nu de volgende rondes de lijn door zien te trekken.

@neva: ah, je bent ook een game in Indonesië gestart (heb ik misschien even gemist :D) Ik blijf je in de mentions opnemen; dank!

@ElMarcos: er is wel een potje voor nieuwe spelers, maar dat laat ik maar ongemoeid om aan te tonen dat die schulden niets te maken hebben met mijn beslissingen :D 

@Daniell: die schulden zullen alleen maar groter worden. FM kennende komt er op een gegeven moment wel een onverwachte injectie of het bestuur wordt overgenomen. Tot op heden loopt het prima met de aanwinsten, maar we zijn er nog niet!

@Fantasy @Nummerke10 @Milton @Marius @JordiW. @kmk @kossimos @FlyD @Rossi @Jotew

Geen tag meer ontvangen? Gewoon aangeven!

• Jotew changed the title to [FM22] De uitvreter
  • Marius unpinned this topic