Jump to content

[FM22] De uitvreter

Titan
 Share

Recommended Posts

Titan - De uitvreter.png

[41]

“Ik ken iemand die iemand kent, en die persoon heeft weer de juiste connecties om voor eens en altijd een einde te maken aan de dreiging van Todorov.” Het cryptische geleuter van Dimitar over wie er nou daadwerkelijk iets kon doen, hing me al direct de nek uit. “Luister, je stelt net dat onze levens in gevaar kunnen komen en jij hebt het over een of andere vage kennis die iets kan betekenen? Wees concreter vriend, anders bedenk je maar met iemand anders een plan.” Het was lang geleden dat ik mijn stem liet verheffen in een gesprek en ik schrok bijna van mijn eigen toon. Schrikken deed Dimitar ook; zo had hij me waarschijnlijk nog nooit meegemaakt. “Goed dan, laten we mijn contactpersoon bij de naam noemen: Hristo. Vergeet die naam ook gelijk maar weer, want dat is verder niet van belang. Waar het om gaat, is dat hij is aangesteld door iemand die houdt van rust binnen alle organisaties waar diegene actief is. Ik heb me laten vertellen dat wij de rust hebben verstoord binnen een bepaalde organisatietak en daar moet een einde aan komen.” Dit klonk me nog immer weinig belovend in de oren; wilde hij de enige misdadiger inzetten om de andere aan te pakken?

De gele wand stond als vanouds te juichen, zelfs nu er niets meer op het spel stond en Borussia Dortmund al zeker was van de groepswinst. De fans hadden wel zin in om ooggetuigen te worden van een klassieke Europese afslachting. De matadors in het zwart-geel wilden ook direct korte metten met ons maken en draaiden direct de duimschroeven aan. De aftrap was voor ons en veel meer dan op eigen helft rondspelen, konden we niet. Na 50 seconden maakten we een minieme fout in de opbouw. Henry onderschepte de bal, speelde direct door na Reyna, die op zijn beurt Koba Lein zag vertrekken. We konden het simpelweg niet bijbenen, want voordat onze verdediging kon ingrijpen, lag de bal alweer voor de voeten van Thielmann en stond het 1-0. De gele orkaan zwol verder aan en een afstraffing dreigde. Het werd tijd om lange ballen te gaan spelen van achteruit, want opbouwen was te gevaarlijk tegen dit messcherpe elftal. Eén van die lange ballen werd gegeven door doelman Szchur en viel precies in de loop van Assibey-Mensah. De Duits-Ghanese vleugelspeler stoomde op en rondde beheerst af: 1-1.

Thielmann.thumb.PNG.d731cfc4e5e10411c4195a182363dd1b.PNG

De steekbal op Thielmann was perfect, terwijl onze verdediging alleen maar hard probeerde te rennen.

Helaas kwamen we tien minuten later wederom op achterstand. Opnieuw konden we het amper belopen: Geertruida zette de bal strak voor op de handige Reyna, waarna Kozlov twee opties had: niets doen of Reyna naar de grond werken. Geheel volgens Russische traditie koos Kozlov voor de tweede mogelijkheid, waarmee hij Mbom de mogelijkheid gaf om vanaf de elfmeterstip te scoren. Na rust ging de Duitse storm enigszins liggen en kwamen we iets vaker in de buurt van het vijandige doel. Tot grote kansen leidde het echter niet. In minuut 84 werd de wedstrijd beslist door Moukoko. Het toptalent stond op de juiste plek toen Werner een afgeslagen vrije trap onder controle bracht en de bal breed legde. In de extra tijd maakte onze Russische verdediger nog de 3-2 uit een hoekschop van Assibey-Mensah, maar drie treffer was slechts voor de statistieken.

Kozvlov.thumb.PNG.c2afeab30542b9d3be127d2211798a1d.PNG

Kozlov tekent met en acrobatische sprong voor de einduitslag.

Goed, geen punten voor ons in de laatste speelronde, dus om Europees te kunnen overwinteren waren we afhankelijk van het resultaat in Amsterdam. Daar zette Moussa Dembéle zijn team al vlug op 0-1, een stand die even later door David Neres weer recht werd getrokken. Uiteindelijk kroonde Musa Barrow zich tot matchwinner. Zo geschiedde we dat we met slechts vier gelijke spelen als derde eindigden in groep E van de Champions League, één punt boven Ajax. We blijven Europees actief; een Bulgaarse winterdroom is uitgekomen. Ondertussen is onze tegenstander in de EL ook bekend: OGC Nice, een ploeg met een stevig Nederlands tintje, aangezien de voorhoede wordt gevormd door Danjuma, Stengs, Kluivert en Dolberg, terwijl achterin Pablo Rosario een basisklant is.

1178621393_EindstandCL.thumb.PNG.23e2c38693943d3b09f3c595deb8a0ac.PNG

Het was me een avontuur, en het is nog altijd niet voorbij. Bedankt voor jullie reacties, likes en het volgen van deze novelle! Iemand heeft zijn jaarsalaris weer verdubbeld zien worden ;c 

@Fantasy @r4vje @neva @Kyrill @MNie @Marius @Nummerke10 @FMNOOB @delichris @RubenS2 @ElMarcos @FlyD @KayDeManaager @JordiW. @kossimos @Jotew @stef1978 @Daniell @Milton @timpy00 @x_k03k13_x @komodo25 @Bierhof @Whitewolf345

Gestreden voor wat je waard was in Duitsland maar ik kan me voorstellen dat het een bijna onmogelijke opgave was om op te tornen tegen die gele wand. Gelukkig worden de uitmuntende prestaties tijdens deze campagne toch nog beloond met het stuivertje dat de goede kant opviel in Amsterdam. Op naar Nice, waar tegen misschien wel meer mogelijkheden liggen gezien de resultaten die je tot hiertoe al neergezet hebt.

Titan - De uitvreter.png

[42]

Als ik in de voorbij vier jaren iets heb geleerd als voetbaltrainer, dan is het wel dat je op stressvolle momenten in staat moet zijn een overwogen keuze te maken, of dat nou langs de zijlijn is met 20.000 fanatieke Indonesiërs in je rug of op een Bulgaars trapveldje waar de snerpende zeewind alle suppoters thuis heeft gehouden. Ik wist wat me te doen stond – de situatie waar ik me nu in bevond, was alles behalve veilig geworden. De keuze om met Dimitars idee mee te gaan was een gevaarlijke, maar ik durfde het aan. Zei hij niet dat de belangrijkste pion van die partij vooral van rust hield? Todorov was langs rustig gebleven, tot het moment dat Miro in koelen bloede werd afgeknald en er een aanslag op Rosen was gepleegd; wie weet wat er nog meer zou volgen aan onrust. “We doen het”,  zei ik tegen Dimitar. Op zijn gezicht verscheen een glimlach die nog het meest in de buurt van tevredenheid kwam. “Goed”, antwoordde hij, “bereid je voor op een reis naar je geboortegrond.”

Na alle informatie over ons Champions League-avontuur zou ik bijna vergeten dat we in de Efbet League nog de nodige wedstrijden hebben gespeeld tot aan de winterstop. Dat deden we met nog een extra aanwinst in onze gelederen. Aankopen ging niet meer, maar dat betekende niet dat we geen gebruik mochten maken van buitenkansjes, ofwel spelers zonder contract. De inschrijfperiode voor de competitie liep immers nog wat langer door. Zo gebeurde het dat we plotseling een Deens middenvelder in Balchik zagen rondlopen. Nicklas Strunck brak door bij Nordsjaelland, trok naar FC Groningen, kwam daar niet aan spelen toe en vervolgende zijn carrière bij Esbjerg fB. Zijn contract aldaar werd niet verlengd en na een paar clubloze maanden zag hij heil in een Bulgaars avontuur. Velkommen Nicklas!

Citaat

1154815704_NicklasStrunck.thumb.PNG.6f60f01ef227be84d652831105c7f3e1.PNG

Diens eerste kunststukje konden de supporters zien tegen Beroe Stara Zagora, onze tegenstander in de tweede ronde van de beker. Als rechtshalf trok hij precies op tijd naar het centrum om een voorzet vanaf links binnen te koppen en ons een plek in de kwartfinale te bezorgen. Naast de bekerwedstrijd kijk ik verder tevreden terug op het verloop van 2025. Onze twee verliespartijen aan het begin van het seizoen kregen geen vervolg; we regen overwinning op overwinning. Uiteindelijk wist alleen Ludogorets ons twee punten te ontnemen. Het was een wedstrijd waarin we slecht startten en onze tegenstander twee keer in twee minuten lieten scoren. De jeugdige Stanchev en Kusuma trokken de stand in de tweede helft verdiend naar een gelijkspel.

Citaat

image.thumb.png.170bcfb9fd591c7fa7738257194d1ee5.png

Door de puike reeks blijven we bovenaan staan in de Efbet League, met een mooie voorsprong op Levski Sofia. De hoofdstedelingen steken echter in een meer dan uitstekende vorm en tonen zich al een tijd onverslaanbaar. Als ik de geruchten moet geloven, zijn ze bovendien van plan zich in de winterse transferperiode stevig te versterken. De nummer 3, Ludogorets, volgt inmiddels op gepaste afstand en lijkt dit jaar geen serieuze bedreiging te kunnen vormen voor de top. Ook daar weet je het echter nooit: er zijn voldoende middelen om in de winter een paar verrassingen uit de hoge hoed te toveren.

Citaat

1886516184_Standdecember.thumb.PNG.ac94c70ac47a32a15ffaeff8fdd49208.PNG

Zoals aangegeven ga ik iets sneller door het binnenlandse seizoen heen; hierbij update 2 over de competitie in de beker. Uiteraard wil ik jullie allemaal weer bedanken voor de reacties, likes en het stilletjes lezen van dit verhaal! Wil je niet meer getagd worden, geef het dan gerust aan.

@Fantasy @r4vje @neva @Kyrill @MNie @Marius @Nummerke10 @FMNOOB @delichris @RubenS2 @ElMarcos @FlyD @KayDeManaager @JordiW. @kossimos @Jotew @stef1978 @Daniell @Milton @timpy00 @x_k03k13_x @komodo25 @Bierhof @Whitewolf345

Lekkere reeks resultaten in eigen land. Je lijkt favoriet om je landstitel te verdedigen. Zelfs als de concurrentie zich danig versterkt tijdens de winterstop zullen ze moeten rekenen op een inzinking van jouw ploeg.

Titan - De uitvreter.png

[42]

De reis van Balchik naar Razgrad duurt met normale snelheden zo’n tweeëneenhalf uur. In mijn grommende jaren ’90-BMW deden we er een uur langer over, wat alles te maken had met een te hoge motortemperatuur, waardoor Dimitar en ik meer dan dertig minuten op de parkeerplaats van een tankstation naar een lauw bakje automatenkoffie met veel te veel suiker zaten te staren. “Wanneer was je voor het laatst bij Ludogorets?” Ik moest lange tijd nadenken. Wanneer was ik voor het laatst in het stadion geweest? “Volgens mij bij een kwalificatiewedstrijd tegen een IJslandse club, daar had ik kaarten voor gekregen.” Het klopt dat ik weinig aanwezig was geweest bij echte voetbalwedstrijden; vanaf de bank met een blik bier in de hand was het toch prettiger volgen. Toch kon ik de weg ernaartoe nog altijd dromen. Vanuit oostelijke richting kwamen we de stad binnen. Drie straten verder reden we al op de Vasil Levski Boulevard en zag ik dat de pizzeria waar ik regelmatig te vinden was nog altijd dienst deed. Bij het kruispunt rechtdoor, de bult omhoog met aan de ene kant de plaatselijke dierentuin en aan de andere kant het stadion. Parkeren, uitstappen en lopen naar de bestuurskamer. Wat als ik werd herkend?

In de winterstop gingen we op zoek naar versterkingen. Onze spelers begonnen moet te worden tijdens de volle programma’s, dus een extra middenvelder en aanvaller waren geen overbodige luxe. De eerste nieuweling die ons kwam verblijden, was Matthias Phaeton, een Frans-Martinikaanse aanvaller en vleugelspeler die zijn hele voetballeven in Frankrijk doorbracht. Voor Guingamp kwam hij dit seizoen tot zeven goals in achttien wedstrijden. Voor €375.000,- hoop ik dat hij soortgelijke cijfers kan overleggen in Balchik. De tweede speler vonden we in Nederland bij De Graafschap. Daar stond Mads Frokjaer op amateurbasis onder contract. Uiteraard had de Deen wel zin om weer geld te gaan verdienen met zijn favoriete hobby. Met negentig 3F-Superliga-wedstrijden voor OB achter zijn naam brengt hij voldoende ervaring mee.

Spoiler

1155896999_MadsFrokjaer.thumb.PNG.2dfc5255a2d1197389c97ee578ea95d8.PNGPhaeton.thumb.PNG.2de1c93ef02d253ccc5ff85f6e03bc4b.PNG

Very Nice kopte de grootste krant van het land op de voorpagina. Opvallend grote letters, met daaronder nog in kleinere letters Great Success! We werden bewierookt na de eerste wedstrijd tegen OGC Nice, de huidige nummer acht van Frankrijk. Het is exemplarisch voor hoe de waan van de dag regeert bij de kranten, want we hadden de dag ervoor met meer geluk dan wijsheid onze opponent met 3-0 verslagen. We noteerden in totaal vijf doelpogingen, waarvan drie op doel. De 24 pogingen van Nice leverden geen enkele treffer op. Soms is voetbal een oneerlijk spelletje. De 1-0 was overigens van Papazov, die een hoekschop van Assibey-Mensah wel kon waarderen. Waar Nice maar niet tot scoren kwam in het vervolg van de wedstrijd, waren wij koelbloedig in de blessuretijd. Een lange bal van onze keeper werd onder controle gebracht door Popov en na een paar vlotte passes kwam de bal opnieuw bij onze spits uit: 2-0. Anderhalve minuut later was het weer raak. We namen een vrije trap sneller dan onze tegenstander verwachtte, waardoor Assibey-Mensah alleen voor de keeper kwam te staan. Hij bezorgde ons een riante uitgangspositie voor de return.

Spoiler

image.thumb.png.9c70c13397831dca75a32240f315d8b1.png

Ik was er alles behalve gerust op toen we het stadion van Nice betraden. In feite werden we in Bulgarije al zoek gespeeld en nu werden ze nog eens gesteund door tienduizenden fans. “Koel blijven en focus houden”, droeg ik mijn spelers op. Dat lukte aardig, want de eerste serieuze kans was voor ons. Szchur trapte de bal ver weg en Assibey-Mensah knikte door naar de vooruit rennende Kusuma. Onze Indonesische parel bleef kalm en bracht het stadion tot stilte. Daarna begon echter de stormloop van de thuisploeg. Aan de hand van de uitblinkende Dolberg en Stengs werden we vooral in de tweede helft ver teruggedrongen. De Deense spits schoof na een goede aanval de 1-1 onder Szchur door. Ook de tweede Franse treffer was van Dolberg; dit keer stond hij perfect opgesteld om tussen onze twee verdedigers een voorzet raak te koppen. We probeerden iets meer aan te gaan vallen, maar dat was een slecht idee. De eerste de beste aanval werd afgeslagen door Nice en luttele seconden later was Stengs het eindstation van een razendsnelle counter. De resterende tien minuten gooiden we dus maar alles dicht en stond er geen spits meer in het veld. Dat werkte; op naar de volgende ronde. Daarin is Villarreal onze tegenstander.

Spoiler

image.thumb.png.0b8775b665656ce25bf8609fd5ec6c35.png

Er kan weer ingezet worden :D