Jump to content

[FM22] De uitvreter

Titan
 Share

Recommended Posts

De spanning zit hem vooral in de misdaad roman met Miro de Rat en niet zozeer op het veld hihi :D;)

Toevallig van de week The Departed weer gekeken met Jack Nicholson, Matt Damon en Leonardo DiCaprio oa dat ging ook heel erg over ratten gehehe!

De spanning naast het veld is misschien wel groter dan die er op ... wat een kloof heb je plots al kunnen slaan! Is het nog te laat om in te zetten op een kampioenschap en toch flink te cashen?

• Jotew changed the title to [FM22] De uitvreter

Titan - De uitvreter.png

[33]

Het is onwerkelijk hoeveel scènes er in je hoofd voorbij kunnen vliegen in het tijdsbestek tussen het knikken met je hoofd en een daaropvolgend pistoolschot. Ik zag Miro en mij als jonge jongens door Razgrad wandelen, zoekend naar een flauwe grap om uit te halen met nietsvermoedende voorbijgangers. Ik zag ons de middelbare school doorlopen; beiden in een andere klas, maar in de pauzes vaak met andere vrienden bij elkaar. Het opscheppen over onze eerste zoen met een meisje, onze eerste handtastelijkheden op de geheime, verborgen plekjes van weer een andere meid. We stoeften over de eerste vrijpartij die in onze bewoordingen perfect verliep, maar in werkelijkheid een aflevering van The Funniest moest zijn geweest. Ik zag Miro afglijden, hem steeds vaker onder invloed tegenkomen in de avonden dat we buiten zaten. Ik zag hem weer over het plein lopen, bebloed en van de wereld. Ik zag hem als hulpbehoevende en bood de hulp. En nu, op dit moment, zag ik zijn laatste ademhaling in een plas van bloed. Het laatste wat hij zag? Mijn verraad.

De winterstop was aangebroken, maar rustig werd het allerminst in Balchik en omstreken. Gelukkig ging het meeste daarvan aan mij voorbij, want deze uitvreter zat heerlijk met zijn beentjes omhoog in een hotel langs de Turkse Rivièra. De gebeurtenissen van het afgelopen halve jaar waren enigszins van met afgegleden, of had ik me misschien emotioneel afgesloten van de heftige herinneringen? Hoe dan ook, ons trainingskamp in het warme weer verliep voorspoedig: de spelers hadden het naar hun zin en dat was terug te zien tijdens de twee oefenwedstrijden. Marcel, Matheus Neris en Svajunas Cyzas brachten ons op 3-0 tegen TTF 1.Lig-club Denizlispor. In de laatste tien minuten, na een wisselfestival, werd het nog 3-2. Toevalligerwijs zorgen dezelfde drie spelers ook tegen Instanbulspor voor een 3-0 voorsprong, wat dit keer wel de eindstand bleek te worden.

Bij terugkomst bleek er op managementniveau stevig te onderhandeld zijn. Niet geheel verbaasd was ik toen ik ontdekte dat Chernomorets Balchik een samenwerkingsverband aan is gegaan met een club uit een andere havenstad; daar hadden Dimitar en aanverwanten ongetwijfeld een groot aandeel in gehad. Best slim, als ik erover nadenk; een lijntje leggen met een vermogende stad in West-Europa. Wat ze verder van pan zijn, moeten ze maar uitzoeken, want ik probeer me nog altijd zoveel mogelijk afzijdig te houden. Wel was in content met de komst van een nieuwe verdediger annex middenvelder. Met een druk programma voor de boeg kon ik de aanwezigheid van Clément Mollard uitstekend gebruiken.

Monaco.thumb.PNG.8a189f6fc76bc1558a18b4839add499a.PNG

Spoiler

Mollard.thumb.PNG.3dc9a8a7c2232a37c4ff95dc840c6744.PNG

Met volledig opgeladen lichamen en goede gezindheid startten we in februari het restant van de competitie. Nog tien wedstrijden en dan zou de ranglijst worden opgedeeld in drie groepen: een kampioensgroep, een middengroep met als inzet een play-offticket tegen een verliezer uit de kampioensgroep en een degradatiegroep. Vooralsnog leken we hard op weg om ons bij de eerste schifting te vestigen, maar de thuiswedstrijd tegen Arda liet ons toch weer twijfelen. Ondanks de vele kansen – we misten zelfs een penalty – wisten we niet te winnen. Door een late treffer van Tonislav Yordinov gingen de bezoekers er zelfs met de drie punten vandoor.

Spoiler

image.thumb.png.f4ce3561ce8a9c4a6f15498cda99b42a.png

Tegen degradatiekandidaat Septemvri Sofia moesten dan maar weer drie punten gepakt worden. Helaas ging het opnieuw mis. Het leek alsof de spelers er geen zin meer in hadden en zichzelf vooral overschatten. Weliswaar kwamen we op voorsprong dankzij een benutte strafschop van Neris, maar Bâ’s gelijkmaker was verdiend. Zelfs tegen tien man konden we geen vuist maken; een schandelijke prestatie als je het afzet tegen onze vorm van voor de winterstop.

Spoiler

image.thumb.png.b23e5ca4338b15743b1bd24240e0cc4b.png

Gingen we het dan volledig uit handen geven? Nee, precies op tijd hervond het team zijn vorm. Minior ging betrekkelijk eenvoudig over de bijl en van Lokomotiv Plovdiv wonnen we eveneens verdiend in ons eigen stadionnetje dan nog altijd niet volledig gevuld werd door de supporters. Tijdens de laatste wedstrijd van februari liepen we echter weer bijna in de valkuil die ons deze maand vaker parten speelde: geloven dat we er al zijn. We hadden namelijk geen kind aan Tsarsko selo: Yosifov, Marcel en Kusuma brachten ons binnen een half uur speeltijd naar een 0-3 voorsprong. In de tweede helft kwamen we ondanks die comfortabele voorsprong goed weg toen de thuisclub nog terugkwam tot 2-3.

Spoiler

image.thumb.png.49ed22227f54874fdf55929498b03f82.png

image.thumb.png.48c3c76305a6179bc22d39290375d7a4.png

image.thumb.png.3027d4de78568a238775cbf3cedd323d.png

Verrassend genoeg werden we geen slachtoffer van onze eigen slechte herstart. Ook Botev Plovdiv en Ludogorets Razgrad hadden zich een beter begin van 2025 gewenst met respectievelijk zeven en acht punten uit hun laatste vijf wedstrijden. Tegenover hen pakten wij ‘gewoon’ tien punten en werd onze voorsprong uitgebreid. Tegelijkertijd is CSKA-Sofia aan een inhaalrace begonnen. Overigens zijn we al wel zeker van deelname aan de eerder genoemde kampioensgroep: Cherno More Varna kan ons nog onmogelijk achterhalen in de resterende vijf reguliere competitierondes.

Citaat

279474212_Standfebruari.thumb.PNG.ce548ce030ebf02fc77f67d31a08d32b.PNG

Duizendmaal dank voor het volgen van dit verhaal - ik kan het niet vaak genoeg benadrukken! :D 

@Fantasy @r4vje @neva @Kyrill @MNie @Marius @Nummerke10 @FMNOOB @delichris @RubenS2 @ElMarcos @FlyD @KayDeManaager @JordiW. @kossimos @Jotew @stef1978 @Daniell @Milton @timpy00 @x_k03k13_x @komodo25 @Bierhof @Whitewolf345

Geen gedroomde herstart als je naar de resultaten van de eigen ploeg kijkt, maar dan helpt de concurrentie toch gewoon een handje. Kampioenengeluk? Of is het te vroeg om het daar over te hebben? En wat met het verdwijnen van Miro? Eindelijk verlost van een kwelduivel? Of zit Violin ondertussen in een nog groter spinnenweb?

Sportief gaat het je zeer voor de wind en een trainingskamp in Turkije is ook wel lekker na alle heftige gebeurtenissen. Toch vraag ik mij af of de dood van Miro en het 'verraad' van Ivo niet toch nog gevolgen heeft voor onze jonge held. 

Titan - De uitvreter.png

[34]

Toen de eerste piep van het schot uit mijn hoofd verdwenen was, zag ik dat de schutter eindelijk uit de door de koplampen gecreëerde schaduw stapte. “Ik wist dat je de juiste keuze zou maken, Ivolin. Het is iets wat gedaan moest worden, maak je er verder niet te druk om. Had je het niet gedaan, dan was hij degene geweest die jou uiteindelijk op deze plek had laten eindigen.” Terwijl hij sprak en dichterbij kwam lopen, herkende ik eindelijk de man van wie ik dacht hem niet te kennen. Niets bleek minder waar. “Meneer Todorov”, stamelde ik, “waarom u?” Ik weet het, het klinkt als een uitspraak uit een slechte film, maar dat is precies waar ik me op dit moment in bevond. Ik wist ook niet wat ik anders uit moest brengen. Kaloyan Todorov, president van de club, had zojuist met één vingerbeweging het leven van Miro beëindigd en stond – zo deed hij mij voorkomen – aan het hoofd van het misdaadsyndicaat waar ik tussen was beland. Hij, de man die geen cent te veel wilde uitgeven aan de club en me zelfs geen trainingscursus liet starten uit angst dat grotere clubs me dan zouden willen hebben. Hoe had ik dit gemist? “Ik begrijp dat je in de war bent. Kom, stap in, dan vertel ik je mijn plannen met jou.”

Maart vormde de laatste reguliere competitiemaand; na deze 31 dagen zou de competitie verdeeld worden in de eerder genoemde drie groepen. Ondertussen waren wij al verzekerd van deelname aan de kampioensgroep en was het zaak om onze minieme voorsprong op de achtervolging in stand te houden, zodat we niet in de achtervolging moesten op de sterkste teams van het land. Tegen Levski Sofia – in mijn ogen een van de sterkst voetballende ploegen van het land op dit moment – lieten we bijzonder weinig zien en gingen we volstrekt kansloos met 2-0 ten onder. Het werd de wedstrijd van Kun Temenuzhkov, het ex-talent van Barcelona en Leeds United: met twee goals was hij de matchwinner.

Spoiler

image.thumb.png.c224d7b6913e8840116a9b4fd7b4d113.png

Drie dagen later wisten we ons prima te herstellen via een verdiende zege op Botev Vraca. Svajunas Cyzas, de Litouwer die de afgelopen tijd op een zijspoor dreigde te raken, liet zien nog altijd een balletje te kunnen trappen. Een puntgave voorzet op Tyutyukov werd gepromoveerd tot doelpunt en zelf wist Cyzas te scoren toen de bal na een hoekschop in een authentieke scrimmage belandde. Zelfs tegen tien man wisten de bezoekers het ons niet moeilijk te maken in het restant van de wedstrijd.

Spoiler

image.thumb.png.a23a0bf5d8b672c71b3cc068fdde2186.png

Na de al pittige uitwedstrijd tegen Levski, mochten we ook nog afreizen naar mijn geboortegrond om een misschien nog lastigere wedstrijd te spelen tegen Ludogorets. We startten verbazingwekkend goed en zagen huurling Mollard een hoekschop binnen knikken. Razgrad drong meer aan, maar ontbeerde de scherpte om op gelijke hoogte te komen. Die scherpte was er wel bij Rudi Kusuma, waardoor we na een uur speeltijd met 2-0 voorstonden. We lieten de thuisploeg echter toch op gelijke hoogte komen. De druk werd voor veel van onze spelers te groot en de ballen werden niet meer onderschept of slecht weggewerkt.

Spoiler

image.thumb.png.95980d50429ccd37774a655e8841030c.png

Ook tegen Cherno More Varna kwamen we uitstekend uit de startblokken en bouwden we wederom een 2-0 voorsprong op. Na rust zakten we opnieuw ver terug en viel er nog amper fatsoenlijk voetbal te bespeuren van onze kant. Met enig geluk kwam de club uit Varna niet verder dan 1-2, nota bene door een eigen doelpunt van onze eigen linksachter. Tot slot lieten we tegen Beroe nog een keer zien dat de tweede seizoenshelft voor ons een stuk moeizamer verliep dan de eerste. Weliswaar wonnen we met 1-0, maar het enige waar de aanwezigen in het stadion warm van werden, was de lekkere voorjaarszon.

Spoiler

image.thumb.png.82275a8e98510cb48e976c09caf1c473.png

image.thumb.png.2547feb74a5eadd54e42a6e362cad508.png

Met een voorsprong van zeven punten denderen we de kampioensgroep in. De komende twee maanden spelen we nog vijf competitiewedstrijden: thuis tegen Botev Plovdiv en Levski Sofia, vervolgens uit naar Varna en Razgrad en een afsluiter in eigen huis tegen CSKA-Sofia. De grote vraag is of het ons gaat lukken tegen de crème de la crème van het Bulgaarse voetbal!

Citaat

931826022_Standmaart.thumb.PNG.758a3a44317dd4d7b64f0dfe8b9d40bc.PNG

Tot zover de reguliere competitie; nu mag het zwaarste werk beginnen! Dank allemaal voor jullie reacties en likes, en voornamelijk voor het blijven volgen van dit verhaal!

@Fantasy @r4vje @neva @Kyrill @MNie @Marius @Nummerke10 @FMNOOB @delichris @RubenS2 @ElMarcos @FlyD @KayDeManaager @JordiW. @kossimos @Jotew @stef1978 @Daniell @Milton @timpy00 @x_k03k13_x @komodo25 @Bierhof @Whitewolf345

De wendingen blijven onverwacht! Op voetballend vlak staat de club er dan weer geweldig voor met een voorsprong van 7 punten terwijl er maar 15 meer te verdienen zijn. Ik kan me niet voorstellen dat je dit nog weggeeft.