Jump to content

[FM22] De uitvreter

Titan
 Share

Recommended Posts

Titan - De uitvreter.png

[30]

Ik reed over de donkere weg die me Balchik uitleidde; het resort waar ik Miro zou treffen lag op zo’n vijf kilometer buiten de bebouwde kom. Na de hoofdweg een tijdje gevolgd te hebben, sloeg ik rechtsaf een hobbelige laan in met aan de rechterkant en rij indrukwekkende bomen. Let’s shine vertelden de banieren met sierlijke letters, vergezeld door de getekende contouren van een vuurtoren. Aan het einde van de laan doemde een poort op. Wie het terrein op wilde rijden, moest het bewakingspoortje voorbij. Dat klinkt misschien indrukkend, maar hier komt het erop neer of je de persoon in kwestie bent. Als hoofdcoach van de plaatselijke voetbalclub werd ik vriendelijk begroet, waarna ik het resort op kon rijden. Voor me ontvouwden zich de verschillende golfbanen met daarachter het imposante hotel. Het was aan de zijkant van het hotel waar ik zijn moest; precies bij de slagboom waarlangs vergunninghouders de route naar het beneden gelegen strand kunnen afsnijden. Uit het niets werd ik verblind door de oplichtende koplampen van twee auto’s, ieder geparkeerd aan één kant van de slagboom.

Met het verdere verloop van die avond nog in gedachten stond ik langs de zijlijn tijdens de uitwedstrijd bij Minior. Wie dacht dat we tegen de hekkensluiter eenvoudig drie punten konden ophalen, kwam bedrogen uit. We speelden misschien wel onze slechtste wedstrijd sinds mijn komst en mochten van geluk spreken dat de thuisclub uitblonk in onkunde. Met name de aanvallend ingestelde spelers van ons lieten het totaal afweten en leken vooral geïnteresseerd in het maken van acties en doelpunten zonder oog te hebben voor de medespelers. Een pot om snel te vergeten.

Spoiler

image.thumb.png.adc574510101bc7bcfce1adfc65c7bbf.png

Het schoolreisje naar Plovdiv verliep een stuk beter. Nadat we de monumentale binnenstad hadden bezocht in de middag, mochten we ’s avonds aantreden tegen Lokomotiv, een op het oog gelijkwaardige tegenstander. Het werd een wedstrijd met een paar mooie aanvallen van beide kanten, waarin wij het betere van het spel lieten zien. De eerste de beste aanval was overigens al raak; een steekbal van Neris werd na exact 28 seconden speeltijd in de kruising geschoten door Tyutyukov. Binnen de tien minuten viel helaas de 1-1. Popov ging zijn duel te slap in en zag Donchev met een kopbal scoren. De hoogtepunten waren sowieso in de beginfase te noteren, want nog voordat het eerste kwart voorbij was, stonden we alweer voor. Na een rustig opgebouwde aanval over meerdere schrijven werd rechtsback Kalaydzhiyski voor de keeper gezet. Hij tekende voor de eindstand en drie nieuwe punten.

Spoiler

image.thumb.png.5a94cd8a8cb6577349a9c48d9aeb9d8b.png

Dat we niet in de beste vorm staken deze maand, bleek echter weer in de thuiswedstrijd tegen meervoudig landskampioen Levski Sofia, vernoemd naar de negentiende-eeuwse revolutionair en verzetsheld die het land bevrijdde van de Ottomaanse overheersing. We begonnen nochtans voortvarend toen Kiril Antonov – gehuurd van aartsrivaal CSKA – handig voor zijn man kroop en met zijn hoofd kon scoren. Daarna was het kommer en kwel, met als dieptepunt een waardeloos genomen vrije trap van Paponov op onze eigen achterlijn. Hij schoof de bal zo in de voeten van Temenuzhkov die eenvoudig kon scoren, aangezien Szchur een eind voor zijn doel stond. Dat we opnieuw op voorsprong kwamen, was puur geluk. Tyutyukov probeerde het eens van afstand en schoot pardoes raak. Levski hield uiteindelijk een punt aan dit duel over en zal zich ongetwijfeld bestolen voelen daarmee.

Spoiler

image.thumb.png.cf6c2332c6d1b6886f4c26082f033018.png

Konden we in de Kupa na Bulgaria eindelijk weer beter spel laten zien? We mochten het opnemen tegen titelfavoriet Botev Plovdiv, de ploeg waar we in de competitie al kansloos van verloren. Ook nu werd het een oneerlijke strijd. Weliswaar kwamen we via Kalaydzhiyski op voorsprong en haalden we zo zelfs de rest, maar in het tweede bedrijf werden we volledig zoek gespeeld. Meervoudig Bulgaars international en oud-Mainz-speler Todor Nedelev joeg de bal snoeihard in het dak van het doel. Zijn gelijkmaker kreeg een vervolg via treffers van Olakunle Olusegun. Een meer dan verdiende overwinning voor de thuisspelende ploeg. Voor ons zit het bekeravontuur er na twee rondes alweer op; succes rekenden we toch al niet op.

Spoiler

image.thumb.png.49127d80c725bdeb0ecf6d0b75beb134.png

Ondanks de twee gelijke spelen kelderen we niet op de ranglijst. Botev Plovdiv was de grote winnaar met louter overwinningen, terwijl Ludogorets zijn eerste verlies noteerde. Vlak onder ons heeft ook CSKA 1948 de goede vorm gevonden. We starten november binnenkort met een voor mij persoonlijk pikant duel: de jongens van Ludogorets Razgrad, de club waar ik sinds jongs af aan fan van ben, komen bij ons op bezoek.

Citaat

145072736_Standoktober.thumb.PNG.55e633814e0ceab1ab7faf1d6f917294.PNG

Het clandestiene gokkantoor van Balchik is nu volledig geopend, zo merk ik! Tip van de moeder van Ivolin: als je niets inzet, heb je in ieder geval een tientje bespaart. Hopelijk hebben jullie meer geluk met de staatsloten vanavond :D Iedereen alvast een prettige jaarwisseling gewenst !

@Fantasy @r4vje @neva @Kyrill @MNie @Marius @Nummerke10 @FMNOOB @delichris @RubenS2 @ElMarcos @FlyD @KayDeManaager @JordiW. @kossimos @Jotew @stef1978 @Daniell @Milton @timpy00 @x_k03k13_x @komodo25 @Bierhof

Op 31-12-2021 om 09:43 zei Titan:

Tip van de moeder van Ivolin: als je niets inzet, heb je in ieder geval een tientje bespaart.

Ik hoopte toch dat de moeder van Ivolin beter kon schrijven ;c Ik ben benieuwd wat er zich verder afspeelde op het resort.

• Marius unpinned this topic

Titan - De uitvreter.png

[31]

Twee mannen stapten uit en gebaarden me te stoppen. Eén van hem kwam op me aflopen en gaf aan dat ik de motor af moest zetten en het portier moest openen. Ik volgde gedwee, niet wetende in welke situatie ik terecht was gekomen. Met een ruk werd ik uit de auto getrokken. Voor ik het wist, stond ik met mijn handen tegen het portier en bevoelde een tweetal handen mij op het bezit van wapens. “Bezopasno”, riep hij richting de ander. Niks aan de hand. De koplampen van de twee auto’s bij de slagboom werden gedoofd, waarna ik in het zwakke maanlicht het silhouet van Dimitar dacht te herkennen. Nu stapten er nog twee andere personen uit. Ik herkende Miro direct; de andere man kwam mij volstrekt onbekend voor. “Ivolin!” riep de vreemde me met een donkere stem toe. “Eindelijk ontmoeten we elkaar. Ik had het liever onder andere omstandigheden gedaan, maar met die ondankbare Rosen in het ziekenhuis en wat nieuwsgierige personen bij de club, leek me dit de beste optie.” Dus toch, de lopende zaken hielden verband met elkaar. Ik probeerde te reageren. Het lukte niet, want voor mijn ogen zag dat Miro hard in zijn knieholte werd geschopt, door zijn knieën op de grond zakte en een wapen op zijn hoofd kreeg gericht.

November beloofde een pittige maand te worden met al op de tweede dag een thuiswedstrijd tegen Ludogorets Razgrad. De regerend landskampioen won in 2023 nog de Conference League en heeft een goedgevulde bankrekening. Zo werd begin dit jaar zonder problemen €6,75 miljoen afgetikt voor Landry Dimata, die voorin een koningskoppel mocht gaan vormen met ex-Valcencia- en ex-Leedsspeler Rodrigo. Toch staken de groenwitten niet in hun beste vorm en leken ze de laatste tijd vooral defensief kwetsbaar. Geheel volgens verwachting kenden we de grootste moeite om de aanvalsdrang van de bezoekers te temperen. Geheel tegen de verhouding in kwamen we dan ook op een 1-0 voorsprong. Antonov draaide een hoekschop voor het doel. Braziliaans jeugdinternational Léo Pereira zat volledig mis in zijn duel met Ivan Kalaydzhiyski en onze centrale verdediger kon simpel scoren. Ludogorets ging driftig op zoek naar de gelijkmaker, maar we hielden stand. Na bijna een uur speeltijd liet Dominik Yankov zit gaan op het middenveld en stonden we plotseling tegen tien man te spelen. Nu roken wij bloed. Er kwamen kleine kansen. Een grote kwam er ook: Ebongué zette vanaf de achterlijn voor richting de tweede paal, waar de tot dan toe onzichtbare Lachezar Yordanov vrij binnen mocht koppen. Over en sluiten; onze grootste stunt van het jaar was een feit.

Spoiler

image.thumb.png.59e6681190292f6aef8071b44e92c2c2.png

De zege op Ludogorets leek ons vleugels te hebben gegeven. Met maximaal vertrouwen traden we in de volgende speelronde aan tegen Botev Vratsa, alwaar we geen moment in de problemen kwamen. Na zeven minuten stonden we zelfs al met 2-0 voor. Eerst kopte Papazov handig raak uit een hoekschop van Antonov. Diezelfde Antonov stond met wederom een hoekschop aan de basis van de 2-0 van Marcel. Zelfs de 1-2 viel uit een corner. Die werd eerst afgeslagen door onze defensie. Helaas liep Marcel vervolgens een lage voorzet pardoes langs onze doelman. Het zorgde niet voor een wederopstanding van Botev. Ze lieten ons telkens rustig opbouwen en na een zorgvuldig opgebouwde aanval wist spits Yosisov een puike steekpass af te leveren op Antonov: 1-3. De tweede helft bracht eenzelfde spelbeeld. Voor de derde keer werd een hoekschop van Antonov gepromoveerd tot doelpunt (Marcel). Het slotakkoord was voor invaller Yordanov, die precies op tijd vertrok bij een dieptepass van Tyutyukov.

Spoiler

image.thumb.png.22e71fd0cd557626e639d574f4078d1a.png

Dat Marcel is een goede vorm stak, bewees hij een wedstrijd later op bezoek bij Beroe Stara Zagora. Voor de zoveelste keer stond hij goed opgesteld bij een hoekschop (uiteraard opnieuw genomen door Antonov): Papazov kopte de bal door en zijn verdedigingsmaatje zette ons op 1-0. Nadat Rudi Kusuma ons vanaf elf meter op 2-0 zette, stopten we plotseling met voetballen. Het werd een duel waarin ik vol zenuwen langs de lijn stond, want Beroe werd alsmaar sterker. Mochten ze de aansluitingstreffer hebben gemaakt, dan had ik er niet aan getwijfeld dat het nog minstens 2-2 zou worden. Zo ver kwam het echter niet. Mede dankzij uitstekend keeperswerk van onze Argentijnse sluitpost Szchur hielden we de nul en pakten we de derde achtereenvolgende zege van deze maand.

Spoiler

image.thumb.png.b6c7c51dce547fbf89ac0085c10676a1.png

De maand werd afgesloten met een thuiswedstrijd tegen Cherno More Varna, een ware derby om de Zwarte Zee, noordelijke zonde althans. Cherno More betekent overigens niets meer dan Zwarte Zee, wat dat betreft is hun clubnaam al net zo origineel als die van ons… Onze tegenstander had beter de naam FC Afstandsschot kunnen dragen, want van alle vijftien doelpogingen kwamen er veertien uit de tweede lijn. Onze doelgerichtheid en ons vermogen om kansen te creëren was la niet veel beter, maar ja, wij stonden na drie minuten al met 1-0 voor; wij hoefden niet zo nodig. Net al tegen Stara Zagora trapte Kusuma raak vanaf elf meter. Dat hij ook uit open spel kan scoren, bewees onze aanvallende middenvelder in de 76e minuut. Na een aanval over links kroop de Indonesiër goed voor zijn man om bij de eerste baal raak te knallen. Twaalf uit vier; op naar december!

Spoiler

image.thumb.png.06dc5d25b3f8aa4e3fbf42c54a025419.png

November was voor Razgrad geen fijne periode met slechts drie punten. Door onze winning streak klommen we over hen heen en zien we onszelf terug op de tweede plaats met evenveel punten als Botev Plovdiv, de club waar we reeds twee keer van verloren (competitie en beker). De koploper zullen we spoedig treffer, want dat team is nummer drie op het decembermenu. Aangezien we een uitwedstrijd spelen, maak ik me niet te veel illusies over dat treffen. Verder spelen we nog thuis tegen de twee CSKA’s en Montana, en sluiten we het kalenderjaar af met een bezoek aan Etar in Veliko Turnovo.

Citaat

433462229_Standnovember.thumb.PNG.b20bd618d5efbfaa60d326bf04bde545.PNG

We gaan weer door! :D De vakantie is/was wat drukker dan verwacht, dus vandaag staat voor het eerst in 2022 mijn laptop weer aan. Met andere woorden: nog de beste wensen voor iedereen en laten we er weer een mooi jaar van maken! Dank voor al jullie reacties, likes en het volgen van dit verhaal!

@Fantasy @r4vje @neva @Kyrill @MNie @Marius @Nummerke10 @FMNOOB @delichris @RubenS2 @ElMarcos @FlyD @KayDeManaager @JordiW. @kossimos @Jotew @stef1978 @Daniell @Milton @timpy00 @x_k03k13_x @komodo25 @Bierhof @Whitewolf345

Bij Ludogorets kennen ze er klaarblijkelijk ook wat van; wat een cijfers en namen zeg! Heel knap om daar dan ook even van te winnen. Ook voor het overige was het natuurlijk een geweldige periode. Benieuwd of december even goed wordt, en naar de spannende vervolg natuurlijk ook.

Titan - De uitvreter.png

[32]

“In elke volprezen gangsterfilm zou mijn personage nu een monoloog afsteken en daarin de vergelijking maken meteen dier: een trouwe hond die moet worden afgemaakt, een lammetje dat zelfs gedwee zijn weg naar de dood volgt of een vogel die door jarenlange opsluiting niet meer weet wat vrijheid is en niet kan overleven. Ik zal je zo’n lang verhaal besparen, Ivolinche, maar als we dan toch de dierentuin erbij halen, dan heb ik het liever over een rat. Een vieze, vraatzuchtige rat. Ongedierte. Dat is waar je nu naar kijkt, een ondankbaar beest met zijn knieën op de grond.” De voor mij nog altijd onbekende man liet een stilte vallen, terwijl ik Miro’s ogen aanschouwde, die me smekend aankeken. “Het voelt nog niet zo lang geleden dat ik dacht dat we deze rat getemd hadden. Een kruimeldief was hij toen, maar toch, je moet er vroeg bij zijn. Maar zoals bij al het ongedierte bleef ook hij weer terugkomen voor meer, zelfs wanneer zijn buik al vol zou moeten zitten. Anderhalf miljoen leva heeft hij van ons gestolen, misschien nog wel meer. Topkwaliteit uit Colombia, zorgvuldig via Odessa naar Balchik verscheept. Zeg het maar, Ivoche, verlossen we deze rat uit zijn lijden?” Hij rechtte zijn arm waar hij het wapen in hield. “Kies maar.”

Nog vaak echoot het schot na in mijn gedachten. Zeker wanneer er tijdens een van onze thuiswedstrijden een knallend stuk vuurwerk wordt afgestoken. Onze fans hadden daar in het thuisduel met CSKA 1948 tweemaal de gelegenheid toe. Allereerst werd Yosifov met een steekbal vrij voor de doelman gezet door Yanislav Tsachev. Lang konden we echter niet genieten van de voorsprong, want enkele seconden later kon Dylan George de gelijkmaker vieren; een mooi moment  voor de Nederlander die bij de amateurs van HHC werd opgepikt door Spartak Varna en in 2023 een transfer naar Sofia afdwong. Toch gingen we met een voorsprong de rust in. Onze doelman, Szchur, had een lange bal in huis die over iedereen heen vloog, precies in de loop van Yosifov. Diens treffer bleek de eindstand te zijn.

Spoiler

image.thumb.png.2bd87a28122888b1708b1c4d989ea555.png

Na de verdiende zege op de hoofdstedelingen speelden we opnieuw in onze eigen arena. Nu was medepromovendus Montana de tegenstander. De gehele wedstrijd waren wij de bovenliggende ploeg, maar kwamen we moeilijk tot scoren. Gelukkig voor ons bleek Kaloyan Yosifov in de vorm van zijn leven te verkeren. Uit een rappe tegenaanval werd hij door Antonov de diepte in gestuurd. De verdediging dwong de spits nog iets naar rechts en even leek het erop dat er weer een kans verloren ging. Met een bekeken schot liet Yosifov de doelman alsnog kansloos en mochten we weer drie punten aan ons totaal toevoegen.

Spoiler

image.thumb.png.baaafcf265c25abd26f931c22eb5f014.png

De eerste uitwedstrijd van december leverde een kraker op: koploper Botev Plovdiv wilde met veel liefde laten zien wie op dit moment de beste ploeg van het land is. De thuisfans kwamen bedrogen uit. Keer op keer liepen de aanvallers zich vast op onze hechte defensie en meerdere keren waren wij dicht bij een voorsprong. Onfortuinlijk genoeg had onze aanvallende linie het vizier niet altijd op scherp staan. Kiril Antonov had dat wel. De CSKA-huurling schoot de bal kiezelhard in het dak van het doel. Het restant van de wedstrijd leverde een nog intensere strijd op met veel overtredingen. Met 39 vrije trappen en elf gele kaarten had de arbiter sowieso een drukke dag.

Spoiler

image.thumb.png.3cfb37ae6ab028f2f9c60492586a7611.png

Het leek bijna te goed te gaan de laatste wedstrijden. Dat moest een keer spaak lopen, zeker met een vermoeid elftal dat bovendien een aantal schorsingen te verduren kreeg na de strijd in Plovdiv. Tegen CSKA-Sofia was het zover. In een wedstrijd met een abominabel niveau leek Yosifov voor de derde keer deze maand matchwinner te worden nadat hij zijn directe tegenstander de bal ontfutselde en de doelman met een lobje kansloos liet. Een bal over de defensie van de CSKA-doelman werd helaas door onze verdediging volledig gemist, waarop Loïs Diony de gelijkmaker mocht verzorgen. Eerlijk is eerlijk: deze pot verdiende geen winnaar.

Spoiler

image.thumb.png.56ac5bda021c4817fda418201bcda1cf.png

Konden we de bittere nasmaak van het slechte spel in de vorige wedstrijd snel wegspoelen tegen Etar? Ja, in Veliko Turnovo lieten we weer zien wel degelijk een ploeg te zijn met veel voetballend vermogen en strijdlust. Opnieuw was het Yosifov die ons op voorsprong zette. Soms is het ongelooflijk als je bedenkt dat hij twee seizoenen geleden nog bij de amateurs van Sozopol speelde. De 2-0 kwam van Tsachevs voet; een streep in de kruising van zo’n 25 meter afstand. Niet veel later mocht Kusuma’s treffer er overigens ook wezen. Een vrije trap op de rand van de zestien schilderde hij prachtig in de kruising. Alsof dat nog niet genoeg was, mocht invaller Yunuz Yunuz zelfs de 4-0 op zijn naam schrijven. Alle eer voor deze treffer ging hierbij overigens naar Yosifov; in plaats van voor eigen succes te gaan – wat in zijn positie het meest logisch was – legde hij de bal terug op onze reserveaanvoerder.

Spoiler

image.thumb.png.169778e0fa94e1f65d9e1c9d0cdea00d.png

Het is feest in Balchik. Tegen alle verwachtingen in zijn we de winterkampioen geworden. Door een uitermate slechte maand van Botev Plovdiv is er zelfs een aanzienlijk gat geslagen en kunnen we ons een nederlaag permitteren. De competitie zal op 1 februari weer herstart worden. In de tussentijd gaan we op trainingskamp naar het warmere Turkije en gaan we oefenen tegen Denizlispor en Instanbulspor.

Citaat

1984969315_Standdecember.thumb.PNG.cabba5e26a8c51fdaea30510571f666e.PNG

Dat was sportief gezien een fijn maandje in Balchik! Voor de rest houden we de spanning er nog weer even in :D 

@Fantasy @r4vje @neva @Kyrill @MNie @Marius @Nummerke10 @FMNOOB @delichris @RubenS2 @ElMarcos @FlyD @KayDeManaager @JordiW. @kossimos @Jotew @stef1978 @Daniell @Milton @timpy00 @x_k03k13_x @komodo25 @Bierhof @Whitewolf345

• Jotew changed the title to [FM22] De uitvreter