Jump to content

[FM22] De uitvreter

Titan
 Share

Recommended Posts

Wat een reeks resultaten! Je flikt hier wat zo goed als niemand voor mogelijk had gehouden ... al zal er hier of daar misschien toch wel iemand een gokje gewaagd hebben :D Je hebt het bovendien over de play-offs, maar het is zelfs niet uitgesloten dat het sprookje nog mooier wordt.

Titan - De uitvreter.png

[26]

In Suriname krijg je er met de slipper van langs, in Noord-Korea mag je twintigduizend keer opschrijven hoe groot de oneindige leider is en hier in Bulgarije krijg je een onvervalste walk of shame, of je nou acht bent of achtentwintig. Hoewel ik al bijna een halfjaar terug ben in mijn geboorteland, heb ik door de drukte nog altijd mijn ouders niet bezocht. Ja, ik had ze tegen Ludogorets II langs de lijn zien staan, had kort met ze gepraat en uiteraard beloofd snel tijd voor ze vrij te maken. Dat laatste was er een beetje bij ingeschoten, waarop mijn vader de tank van zijn Volkswagen Polo uit 1997 vol had gegooid en samen met mijn moeder koers gezet richting Balchik. Het gezellige familieweekend begon met een bezoek aan de trainingsvelden waar we de laatste voorbereidingen troffen op het belangrijkste duel van het jaar.

Wanneer ik als kind iets had uitgevreten en mijn moeder kwam er later achter, dan liep ze in alle kalmte vanuit ons flatappartement naar beneden. Ze groette buiten een aantal bekenden, maar haar blik was gericht op de speeltuin. Zonder een woord te zeggen werd ik dan bij mijn oor gepakt en voor het toeziend oog van al mijn vriendjes loodste mijn moeder me naar binnen. Het enige wat ik op die momenten hoorde, was het besmuikte gelach van mijn speelkameraadjes.

De spelersgroep stond logischerwijs raar te kijken toen op een zaterdagochtend een ietwat struise vrouw in één rechte lijn over het veld liep, haar ogen gericht op mij. “Ivolin, ben je een belangrijke jongen geworden? Zo belangrijk dat je je bloedeigen moeder nog niet komt bezoeken?” Ik kreeg een draai om mijn oren, maar geen kans om erop te reageren. “Toe, maak je werk maar af; vanmiddag gaan we eten. Jij betaalt, succesvol mannetje van me.” Over haar schouder zag ik hoe mijn vader deed alsof hij een zeldzame vogel spotte om in ieder geval voor even de suggestie te wekken dat hij geen onderdeel uitmaakte van het schouwspel. Om me heen stonden de spelers met een grote grijns te kijken.

Misschien was het wel precies de ontspanning die de groep nodig had. Door de fans – en zeker door Dimitar – was de druk de afgelopen week opgevoerd. Promotie ging nu toch wel lukken? Op het veld tegen subtopper Marek Dupnitsa – ja, die van de kontjes – speelden we gefocust en rustig. De bal ging van voet naar voet. Openingen in de defensie werden feilloos gevonden. Ironisch genoeg blonk één specifieke speler uit; de jongeman die een jaar met mij in onmin leefde vanwege een futiel rugnummer: Rudi Kusuma. Al voor rust had hij er drie in het mandje gelegd, waarop hij vlak na de ranja ook zijn naam achter de 4-0 zette. De 415 aanwezige supporters vierden al feest, dan nog wat aanzwol toen Yordanov in de slotfase het kwintet aan goals completeerde.

image.thumb.png.1d0ad0ef6743ac94b2b1ab58b1b9dc25.png

Toch, ondanks de grote zege, waren we afhankelijk van twee andere wedstrijden als we direct wilden promoveren naar de efBet League. Koploper Montana maakte geen fout op bezoek bij degradant Etropole: 1-3. De nummer twee, Botev Vraca, had het aanzienlijk moeilijker in Lovech. Geen enkele doelpoging belandde tussen de palen en in de 83e minuut scoorde Litex via een strafschop. Doelpuntenmaker Redzheb Halil maakte zes minuten later zelfs de 2-0 voor zijn team, waarmee hij een jaar lang gratis mosselen verdiende in Balchik en omstreken, want door die uitslag promoveerde Chernomorets voor het eerst in zijn historie naar het hoogste niveau! En Botev? Dat rekende in de play-off af met Slavia Sofia. Eind goed, al goed.

Citaat

image.thumb.png.e4b7ea75d50b7fdf873dfaeb7fe5d4ad.png

Een gezegend kerstfeest allemaal!

@Fantasy @r4vje @neva @Kyrill @MNie @Marius @Nummerke10 @FMNOOB @delichris @RubenS2 @ElMarcos @FlyD @KayDeManaager @JordiW. @kossimos @Jotew @stef1978 @Daniell @Milton @timpy00 @x_k03k13_x

Titan - De uitvreter.png

[27]

Daags na de onverwachte promotie kwam Rudi Kusuma op me afstappen. Ik vroeg me direct af wat hij wilde, want na het akkefietje rondom zijn rugnummer in Indonesië, had ik hem hier in Balchik opnieuw niet zijn favoriete nummer gegeven toen hij zijn contract tekende. Waar hij hoopte op nummer tien en boos werd om nummer negen, heb ik hem nu een halfjaar met nummer elf rond laten lopen. Gewoon omdat het kan en omdat mijn vader precies hetzelfde zou hebben gedaan wanneer ik ergens om zou hebben gezeurd. Van hem zou ik nog een draai om de oren erbij hebben gekregen, maar dat liet ik bij Rudi achterwege. “Boss, bedankt dat je me dit avontuur hebt gegund, ik ben door deze stap veel volwassener geworden.” Dat moest ik hem nageven; zijn inzet op de training was vele malen beter en eindelijk begon hij zich gestaag te ontwikkelen. Ik voelde een maar aankomen. “Ik weet dat mijn contract nog twee jaar doorloopt en tot die tijd blijf ik de club trouw. Als er een grote club voorbij komt, wil ik graag weg, hopelijk geeft u mij die kans.” Met deze uitspraak verdiende onze aanvaller voor komend seizoen rugnummer acht.

Geld om ons te versterken voor komend seizoen was er amper. Ja, een klein transferpotje dat ik beter kon gaan gebruiken om het loonbudget iets te verhogen en zo gratis spelers binnen te hengelen. In totaal wisten we tussen juni en augustus tien nieuwe spelers aan te trekken, waarvan alleen voor verdediger Tomislav Papazov een vergoeding werd betaald. Degradant Hebar was in acute geldnood gekomen en ging akkoord met een bedrag van €5.000,-. Niet gek voor het ex-talent van Levski Sofia. Het is wat anders dan de 115 miljoen die United op dezelfde datum neertelde voor Leicester-speler Fofana… Verder wisten we onze eigen verdediging te versterken met een nieuwe linksback en een (hopelijk) betere doelman. Michael Sambatoro, goed voor 34 interlands namens de Dominicaanse Republiek, kon transfervrij worden opgepikt. Hetzelfde gold voor de jonge keeper Lautaro Szchur, die net als Sambatoro zijn contract bij Hurcán niet verlengd zag worden. Helaas voor ons liep Szchur bij binnenkomst direct een blessure op die hem drie maanden aan de kant houdt. Toch volgde er nog wat nieuw transfergeluk in de vorm van Marcel Grabowski, een Pools jeugdinternational die in Brazilië is geboren en daarom voetbalt met zijn voornaam op het shirt.

Spoiler

Papazov.thumb.PNG.22d55c0141a3355b1f376043bc688ff9.PNG970496342_MichaelSambatoro.thumb.PNG.6b4d3228c4016c5e8a3da445fb73affb.PNGMarcel.thumb.PNG.7a89d957e07b1a7644ea4e2e6b344744.PNG1613677237_LautaroSzchur.thumb.PNG.feae07bf830ab35a2deba6786946d2a2.PNG

Ook op het middenveld wisten we de nodige nieuwe spelers binnen te hengelen: vier Bulgaren, één Palestijn en één Braziliaan. Die laatste, Matheus Neris, speelde afgelopen seizoen veertien wedstrijden in de Série B namens Cruzeiro en mag zich nu gaan opmaken voor een basisplaats in de efBet League. Mohammed Bassim Rashid zal op het middenveld zijn maatje worden. Hem kende ik nog van mijn tijd in Indonesië, waar hij een van de betere spelers in de ISL was. Een andere transfervrije speler kwam van Chernomorets Burgas: Yanislav Tsachev. Net als Boris Tyutyukov en Kaloyan Yosifov speelde hij vorig jaar op het derde nationale niveau. Het enige verschil met de andere twee nieuwkomers is dat Tsachev over een profcontract beschikte bij zijn oude club en de anderen bij een amateurclub speelden. Het zegt veel over de status van Balchik: betere spelers of jongens met een hogere reputatie kunnen we simpelweg niet aantrekken. Het was dan ook een mooie bonus dat CSKA-belofte Kiril Antonov ons op huurbasis wilde komen versterken.

Spoiler

1938812776_YanislavTsachev.thumb.PNG.a9c409326411d5c19438e9e1a8fee612.PNG624046474_MatheusNeris.thumb.PNG.3cda9d68af683f3f7099a1afe4765f74.PNG616020475_KirilAntonov.thumb.PNG.c1c83ce0ad636949b3dfebd0fd5a8b07.PNG1810881581_KaloyanYosifov.thumb.PNG.4cb1195fc704f078205fa08f6a49f28b.PNG378468274_BorisTyutyukov.thumb.PNG.7c11c6394ea8379c7dd0a399debdde21.PNG1411769051_BashimRassid.thumb.PNG.66b96b54c905795723f8818c9f083930.PNG

Vertrok er dan niemand? Jawel, eindelijk werden we verlost van Evelin Georgiev, een waardeloze middenvelder die zijn geluk nu gaat beproeven bij Pirin Gotse Delchev. Overigens komt daar een prima pils vandaan, dus als het voetballen opnieuw niets wordt… Tot slot vertrok ook Valber. De verdediger was vorig jaar mijn eerste aanwinst, maar de Braziliaan begon steeds slechter te spelen en te trainen. Een bod van €100.000,- kon ik niet weigeren; het is een bedrag waar de club zo’n drie maanden aan salaris van kan betalen. 

Allemaal bedankt voor de fantastische reacties! We zijn weer klaar voor het nieuwe seizoen, nu op het hoogste niveau...

@Fantasy @r4vje @neva @Kyrill @MNie @Marius @Nummerke10 @FMNOOB @delichris @RubenS2 @ElMarcos @FlyD @KayDeManaager @JordiW. @kossimos @Jotew @stef1978 @Daniell @Milton @timpy00 @x_k03k13_x @komodo25 @Bierhof

• Jotew changed the title to [FM22] De uitvreter
  • Marius unpinned this topic