Jump to content

[FM22] De uitvreter

Titan
 Share

Recommended Posts

1787030577_Titan-Deuitvreter.png.80e546ae3702f57f074892d5690023a2.png

[21]

Soms hoeven woorden niet uitgesproken te worden om een dreigement duidelijk te maken. Tot die conclusie was ik gekomen toen ik mezelf terugvond in een vliegtuig dat naar een voor volstrekt onbekende gate in Boekarest taxiede. Ik dacht dat ik kortgeleden vanuit het raampje de Donau had gezien, maar dat kan evengoed gezichtsbedrog zijn geweest. Hoe dan ook, het was alsof ik mijn geboorteland al kon ruiken; bijna vier jaar geleden verliet ik Bulgarije voor mijn avontuur in Indonesië. Datzelfde avontuur was me nu thuis aan het brengen, tenzij Dimitar en consorten een bijzondere verrassing voor me in petto hadden.

De lange, ongeorganiseerde rij voor de douane bracht mijn gedachten terug naar mijn aankomst in Jakarta, ware het niet dat de massa Indonesiërs hier ingeruild was voor een massa zigeuners – de bevolkingsroep die in zowel Roemenië als Bulgarije door het volk uitgekotst wordt. ‘Wil je verkiezingen

winnen, ga dan met een zak geld naar de dorpjes en koop je stemmen.’ Dat is het publieke geheim van deze landen, waar corruptie onder de EU-radar nog altijd hoogtij viert. Ik liet de reis gebeuren, wat kon ik anders? Langzaam doorliep ik de controleplekken om me opnieuw in een vliegtuig te hijsen, nu richting Varna, op anderhalf uur rijden van de plaats waar ik opgroeide.

Volledig uitgeput en lopend op mijn laatste adem zette ik eindelijk voet buiten de vliegtuighallen. Ik hoefde niet lang te zoeken naar mijn zogenaamde ontvangstcomité. Denitsa en Rosen, de andere twee landgenoten die samen met Miro naar Indonesië waren gekomen, keken me grijzend aan vanaf de taxistandplaatsen. Ons had je hier niet verwacht, leken ze te zeggen. Ik wist niets anders te doen dan naar hen toe te lopen en terwijl ik dat deed, opende Denitsa het portier van een zojuist gearriveerd busje. De chauffeur stapte uit, nam direct mijn twee koffers over en smeet ze weinig zachtzinnig in de achterin. “Waar brengen jullie me naartoe?” Rosen gebaarde dat ik in moest stappen.

“Het is goed dat je niet meteen alles weet”,  begon de hevig getatoeëerde en gepiercete Rosen. “Laten we het erop houden dat je aanwezigheid goed kan uitpakken voor onze omzet in de havens.” Het werd me direct duidelijk dat het niet om de inkomsten van de plaatselijke visafslag ging, maar het kwam me tegelijkertijd verstandig voor dat ik er niet verder op doorvroeg. “Via onze connecties hebben we een mooi baantje voor je weten te regelen. Mag je eindelijk je eigen taal weer de hele dag spreken! Varna of Burgas zijn als grote havensteden voor ons te onveilig; we gaan verder naar het noorden. Ik denk dat het je wel bevalt… Of ben je nog nooit op vakantie geweest naar Balchik? Het gaat niet zo goed met het voetbal daar.”

Citaat

1803469921_VtoraLiga.thumb.PNG.61d813a563b7e337b8f17ab6d2c0d5b1.PNG

Dank allen voor jullie reacties! Hoewel ik graag op iedereen individueel reageer, kom ik daar nu even niet aan toe. Zoals sommige stafmembers weten, speelt er persoonlijk het een en ander waar ik hier niet over uit ga wijden. FM en dit verhaal vormen een prettige afleiding, evenals jullie verhalen, maar de afgelopen tijd kom ik er net iets minder aan toe voor mijn gevoel. 

@Fantasy @r4vje @neva @Kyrill @MNie @Marius @Nummerke10 @FMNOOB @delichris @RubenS2 @ElMarcos @FlyD @KayDeManaager @JordiW. @kossimos @Jotew @stef1978 @Daniell @Milton @timpy00

Balchik zegt me werkelijk helemaal niets maar als ik het zo lees kan het even goed één of anders Bulgaars vakantieoord zijn. Met een biertje in de hand en de zon op je bol genieten van het voetbal en wat plaatselijke lekkernijen ... :D met andere woorden, al is dat voor Violin misschien niet meteen weggelegd.

• 2 weeks later...

1787030577_Titan-Deuitvreter.png.80e546ae3702f57f074892d5690023a2.png

[22]

Balchik, een parel aan de Zwarte Zee, ver genoeg verwijderd van het feestgedruis in Varna, Burgas en Nessebar. Hier vind je geen hossende jongeren met te veel alcohol op en hoef je al helemaal niet te remmen voor buitenlanders met malle Ajax- of Feyenoordshirts aan, volledig afgemaakt met badslippers en een kinderachtige tattoo waarvoor ze waarschijnlijk twee uur huilend op een tafeltje hebben gelegen. Eerlijk is eerlijk: ik had het veel slechter kunnen treffen toen ik door Dimitar en consorten terug naar Bulgarije geleid werd. Wat vind je hier wel? Een rustige boulevard met prima eettentjes, een prachtig paleis uit het begin van de vorige eeuw en een rustgevende botanische tuin waar een uitloper van de waterval verderop rustig doorheen meandert.

Tot zover het idyllische gekletst over dit vakantieoord. Er wordt namelijk ook nog gevoetbald. Geen toerist die een ticket koopt voor Chernomorets Balchik, dat moge duidelijk zijn. Dat ze op dit niveau zijn komen te spelen is al een wonder, al hadden ze aantal jaar geleden al de kans om de sprong naar de Vtora Liga te maken. Destijds koos het bestuur ervoor om nog rustig in de amateurdivisies te blijven bivakkeren, maar uiteindelijk bleken er toch genoeg investeerders te zijn die de stap naar het professionele niveau wel wilden ondersteunen. Ik had zo’n donkerbruin vermoeden dat de werkgever van Dimitar een van die investeerders was… Niet dat er hier veel geld te besteden is, wat de heimelijke vermoedens nog verder versterkt.

Ik merkte aan mezelf dat ik soms te veel aan het nadenken ben over andermans zaken. Veel meer dan ik ooit deed; alsof het me daadwerkelijk iets begon te interesseren. Zo ver wilde ik het echter niet laten komen; dit waren niet de types waar ik alles over wil weten. Niet goed voor mijn gezondheid. Zoals ik het afgelopen jaar al deed, stortte ik me daarom weer volledig op het voetbal, iets wat me al een tijdje bijzonder goed af ging. De transfermarkt was bij aankomst nog geopend en eigenlijk wilde ik in elke linie er wel een speler bij. Dit bracht me gelijk bij een oude bekende. Had ik al eens verteld over een 16-jarige Indonesische speler met veel talent die weigerde een nieuw contract te tekenen vanwege een akkefietje omtrent zijn rugnummer? Die speler was ondertussen 18 jaar oud en zat al ruim een jaar zonder club. Blijkbaar begon het hem toch te kriebelen, want voor €1.200,- per maand komt hij ons team vergezellen. Bij Padang had hij tot het viervoudige kunnen verdienen; de knuppel. Of zal hij alsnog een gouden knuppel worden?

Spoiler

Kusuma.thumb.PNG.5e2b916951999ee86f413030cda0a175.PNG

In de persoon van Svajunas Cyzas kwam er een ervaren middenvelder naar de kust. De Litouws international zag zijn contract bij het Spaanse Deportivo Guijuelo – uitkomend op het vierde niveau – niet verlengd worden en werd via zijn zaakwaarnemer bij mijn nieuwe club aangeboden. We zullen zien wat hij ons nog kan gaan brengen; ik heb tot dusver mijn twijfels. Tot slot konden we ook een nieuwe verdediger aan ons binden, wederom dankzij actief werk van een zaakwaarnemer. Valber Heck speelde als jongeling twee seizoenen voor 4 de Julho uit zijn geboorteland. Een beetje samba hier langs het strand is geen gekke gedachte. Kunnen deze drie nieuwelingen Chernomorets en mij van de ondergang redden?

Spoiler

Valber.thumb.PNG.d36fb051d169b6e4029719dd99862ccf.PNG505901647_SvajunasCyzas.thumb.PNG.35d83a2818fda52d48f4e254eae2e330.PNG

Opnieuw allemaal bedankt voor jullie reacties! Het is een beetje stil vanuit mijn kant op het forum. Ik probeer al jullie novelles weer bij te lezen, absoluut! Bepaalde dingen kosten me op dit moment enorm veel energie. Gelukkig is FM weer aangeslingerd :D 

@Fantasy @r4vje @neva @Kyrill @MNie @Marius @Nummerke10 @FMNOOB @delichris @RubenS2 @ElMarcos @FlyD @KayDeManaager @JordiW. @kossimos @Jotew @stef1978 @Daniell @Milton @timpy00

Edited by Titan

• Jotew changed the title to [FM22] De uitvreter
  • Marius unpinned this topic