Jump to content

[FM22] Cruzeiro: A raposa vitoriosa

Mansveld
 Share

Recommended Posts

CRUZEIRO.png.b9c36b818cb84df28a3b1f34aa8706d5.png

Seizoen 1 | 2021 | Série B - augustus & september

Omdat we met het vertrek van Moreno in de vorige periode onze topscorer verloren, gingen we op zoek naar een vervanger. Aangezien we over veel aanvallend talent beschikken ging de voorkeur uit naar een oudere speler. Toen Tevez werd aangeboden, waren we meteen enthousiast. Kwalitatief kan die nog makkelijk mee en is al op leeftijd dus kunnen we onze jonge jonges daar prima achter klaarstomen. Helaas bleek de transfer van Tevez eentje in het rijtje van "het vinkje van Haller". Hij is namelijk tot 31 december op vakantie, waardoor hij pas het nieuwe seizoen voor ons kan uitkomen. We gaan maar roeien met de riemen (talenten) die we hebben. Wat een flater...

Naast Tevez wisten we ons ook te versterken met Robinho. Hij kwam transfervrij over van Fluminense en zal de positie van Felipe Augusto overnemen als back-up voor Wellington Nem. Augusto voldoet niet aan de verwachtingen en zal aan het eind van het seizoen mogen vertrekken. Mede vanwege het feit dat hij in september zwaar geblesseerd raakte en met zijn leeftijd niet zeker is off hij nog terugkeert.

Augustus begonnen we moeizaam door twee keer gelijk te spelen. Vooral tegen Guarani was dit onnodig en gaven we een 2-1 voorsprong in de slotfase weg (2-2). Vervolgens wonnen we ruim van Coritiba (1-3) en werd ook Londrina zonder veel moeite aan de kant gezet. De 2-1 nederlaag op bezoek bij Vila Nova was erg zuur. Niet alleen vanwege wederom puntverlies in de slotfase, maar ook onze reeks van dertien ongeslagen wedstrijden kwam hiermee ten einde.

De volgende wedstrijd revancheerden wij ons door 3-2 te winnen van Grêmio Esportivo Brasil, niet te verwarren met Grêmio Foot-Ball Porto Alegrense. Door het gelijkspel tegen Vasco da Gama een week later en de late winst op Botafogo die week daarna, zijn we al bijna zeker van promotie. Tot slot wonnen we nog door een doelpunt van Caio Emerson van CRB.

ae6ca3fa17ba4eabaf7768c207708224.png

Zoals eerder aangehaald zijn we dus bijna zeker van promotie. We gaan met zes punten verschil nog steeds aan de leiding. Met nog negen duels te spelen en zeventien punten voorsprong op plek vijf, komt promotie dichter- en dichterbij!

f392b55be7c4bb914953a321159023a3.png

Ook kregen we een voerproefje op de nieuwe jeugdlichting. Volgens onze hoofd jeugdopleiding is het een uitstekende generatie jeugdspelers. Ik baal wel een klein beetje, omdat er vooral aanvallend veel talent zit en wij dat al voldoende in huis hebben. Maar goed, we lijken geen potentiële wereldtoppers in huis te hebben, wie weet wat hier bij zit...

a6c8b004844e3cb05940b32de7e99523.png

We blijven nog even bij de jeugd. Dit seizoen heeft onze Onder 20 beslag weten te leggen op het Onder 20 Staatskampioenschap. Ook speelde dit elftal nog voor de beker. Hierin werd helaas in de finale verloren van São Paulo na penalty's.

2b4ccd22c812d7fff1bb517d6a6ccb62.png

_______________________________________________________________________________________________________________________ 

@Marius @Daniell @DGremlin @Titan @Kyrill @Mordurette @delichris @MNie @jefri @neva @Fantasy @kossimos @kmk @ElMarcos Bedankt voor de likes en reacties.

De beker was niet zo belangrijk. Had leuk geweest, maar promotie is dé doelstelling. We hebben deze periode wederom goed gepresteerd, promotie lijkt zeker en eigenlijk mogen we de eerste plek ook niet meer weg geven. Tot nu toe bevallen alle transfers prima, maar ik baal van Tevez. Zowel sportief als financieel, lekker betaald op vakantie. Hoop dat hij niet teveel aftakelt zodat we hem volgend jaar misschien nog kunnen zien schitteren.

De jeugd presteert prima. Onze Onder 20 speelt alleen om het staatskampioenschap en de beker en in die laatste konden we makkelijk mee met de jeugd van de topclubs. Mochten we promoveren dan zal onze Onder 20 volgens mij in de nationale O20 kampioenschap spelen.

CRUZEIRO.png.457f47bcebd2c3b5c256ebf321ae1602.png

Seizoen 1 | 2021 | Série B - oktober & november

We sloten de vorige periode af met een blik op de jeugd en dat is waar we nu eerst mee verder gaan. In oktober kregen wij namelijk een nieuwe lichting jeugdspelers tot onze beschikking. Ondanks Cruzeiro altijd wel een oog voor talent heeft gehad met als meest bekende voorbeeld Ronaldo, heeft de jeugdafdeling niet de status zoals ze onder andere die van Sao Paulo en Santos. In het verre verleden kwamen er spelers als Joãozinho en Tostão door en wat recenter bijvoorbeeld Belletti, Maxwell, zeehondje Kerlon en Lucas Silva, dus er zijn op dit gebied nog genoeg stappen te maken. 

De instroom van dit jaar lijkt bijzonder talentvol, vooral in aanvallend opzicht. De lichting telt drie toptalenten welke alle drie een contract krijgen. Daarnaast zullen ook de jongens die in de categorie toptalenten een contract voorgeschoteld krijgen. De zogenaamd goede en degelijke talenten krijgen geen contract en mogen hun geluk elders beproeven.

8b907b08c11b4668b8718cdbd751792a.png

De eerste in dit rijtje is Gledson Junio. De jonge vleugelspeler zit nog ver van het niveau van het eerste, maar heeft alle tijd om zijn potentie waar te maken en hopelijk kan hij een belangrijke rol bij de club gaan spelen. Dat laatste geld ook voor Erick Leonardo en Dino Sani. Alleen over de laatste heb ik mijn twijfels, ondanks zijn potentie ben ik totaal geen fan van zulke kleine spitsen. Ik weet niet of hij omgetraind kan worden..

In de competitie bleven we, ondanks het gedoe met Tevez, erg sterk presteren. Met name Thiago en Nem waren erg belangrijk in oktober. Als eerste werd Ponte Preta verslagen door makkelijk met 3-0 te winnen. Op bezoek bij Náutico hadden we het wat lastig, maar Nem tikte in blessuretijd gelukkig nog de gelijkmaker binnen. Vervolgens werden Sampaio Corrêa (3-1), Avaí (0-2) en Remo (4-1) aan het mes geregen waardoor promotie een feit was!

Met acht punten voorsprong op nummer twee Vasco da Gama gingen we november in. Ondanks deze ruime voorsprong oogden de spelers wat nerveus zo met de titel binnen handbereik. Een matig duel op bezoek bij AS Confiança-SE wonnen we met minimaal verschil door een benutte strafschop van Jean Victor. Maar een week later was een gelijkspel voldoende om een groot feest te laten losbarsten in zowel het stadion als de stad. Door resultaten op andere velden waren we twee wedstrijden voor het eind niet meer in te halen en waren officieel kampioen! De twee overige wedstrijden deden er niet meer toe en het verlies en gelijkspel waren enkel voor de statistieken.

b3e1bcdee06ae20f4b2ffb1e523d70ac.png

We kunnen terug kijken op een fantastisch jaar waarin we, toch wat onverwacht, de titel hebben weten te veroveren. Samen met ons promoveren ook Vasco da Gama, Botafogo en Náutico mee naar de Série A, wat een op papier hele interessante competitie lijkt te worden nu de grote namen weer gepromoveerd zijn. Aankoop van het seizoen en tevens beste speler van het jaar was onze Wellington Nem, deze transfer was al gedaan voordat ik een contract tekende. Onze jonge back Matheus Pereira werd tweede in de strijd om talent van het jaar.

28119649398fbc3497c86d2bea95fa93.png

_______________________________________________________________________________________________________________________

@Marius@Daniell@DGremlin@Titan@Kyrill@Mordurette@delichris@MNie@jefri@neva@Fantasy@kossimos@kmk @ElMarcos Bedankt voor jullie reacties en likes!

Hier kan ik vrij kort over zijn, geweldig seizoen. Volgend seizoen aan de bak om in de Série A te bijven, hopelijk met Tevez! Verder zal er wel het een en ander gaan veranderen in de selectie. Een hoop spelers mogen weg, vooral de extreem oude en wat tegenvallende talenten. Mede door dat laatste wil ik de O20 opnieuw gaan inrichten en voorzien van nieuw, extra talent. Voor het eerste elftal ga ik op zoek naar een keeper, een linksback en een rechtsback. Tenzij er nog extra spelers, bovenop de verwachting, zullen vertrekken.

Een geweldig seizoen, dat lijkt me inderdaad de enige en juiste conclusie als je terugkijkt naar het afgelopen seizoen. Hopelijk kun je nog wat mooie spelers aan de selectie toevoegen en volgend jaar op het hoogste niveau direct in de top meedraaien!

Met ruime voorsprong de titel kunnen binnen halen en dat zegt meteen genoeg! Oververdiende titel en promotie naar het hoogste niveau. Met de wetenschap dat je al vroeg bezig was met volgend seizoen moet die overstap naar de Serie A ook goed te verteren zijn.

Prima seizoen gespeeld met een dik verdiende kampioenschap! Best een leuke lichting inderdaad, met name Junio, die ook over de juiste persoonlijkheid beschikt. Leonardo is ook een bijzondere speler en ik zou hem omtrainen, je komt niet vaak aanvallende middenvelders tegen met zulke scores voor Mandekking en Tackelen :classic_blink: Houd er rekening mee dat die jonkies best nog wat centimeters kunnen groeien dus ik zou Sani niet meteen afschrijven als spits. Die laatste twee hebben overigens nog wel wat werk te doen aan hun karakter, anders gaat het hem sowieso niet worden. 

Ik ben er overigens ook niet zo'n fan van om jeugdspelers maar geen contract aan te bieden omdat ze er op het eerste oog niet al te best uitzien. Ik ben de laatste jaren al een aantal keren verrast door spelers die begonnen met een potentie van twee sterren maar drie jaar later toch de grootste talenten uit hun lichting blijken te zijn. Zo ben ik al eens spelers uit mijn intakes bij topclubs tegen gekomen, nadat ik ze geen contract had aangeboden. Staan ze zeven seizoenen later ineens in de finale van de Champions League, terwijl ik ze compleet uit het oog verloren was. 

CRUZEIRO.png.cecb3613dcdc2b51e218f1e4edff67f8.png

Seizoen 2 | 2022 | Série A - voorbereiding

Ons 100-jarig bestaan hebben we bekroond met de terugkeer naar de Série A en op sportief gebied lijkt de club op te krabbelen. Helaas gaat het financieel nog niet voor de wind en we hebben dit jaar op 1 januari een nog lager saldo dan vorig jaar. De lening wordt keurig elke maand afgelost, maar er staat nog ruim €139 miljoen open. Vanwege deze financiële situatie zullen we het moeten doen met een transferbudget van €182k en een salarisbudget van €587k per maand, waarvan €428k al gereserveerd is voor vastgestelde uitgaven.

ec7cdcbafa5429870d285c1bf59f6f2f.png

Ondanks het lage transferbudget konden we wel wat transfers doen, voornamelijk georiënteerd op de jeugd. Dat kwam ten eerste doordat we transfervrij afscheid namen van zes spelers. Fábio vond het tijd om met pensioen te gaan. Rhodolfo, Sóbis en Henrique waren te oud en te duur waardoor zij geen nieuw contract kregen. Momenteel zijn zij werkloze stafleden. Door zijn blessure was er twijfel of Felipe Augusto nog op niveau zou komen, daardoor mocht hij weg en speelt nu weer in de Série B bij Grêmio Novorizontino. Alex Matos koos voor een avontuur bi het Portugese Nacional.

Nog meer ruimte werd er gecreëerd met daadwerkelijke uitgaande transfers, waarmee salarisbudget vrij kwam en zo'n €3,2 miljoen werd opgehaald. Het meest vingen we voor Raúl Cáceres. New York City betaalde €1,2 miljoen voor de 30-jarige rechtsback. Al Wasl nam op haar beurt de al gehuurde William Pottker over voor €925k. Kwalitatief zou hij prima bij ons passen, maar we hebben al genoeg vleugelspelers in zijn leeftijdscategorie. Ook wisten we Marcinho te "lozen". Hij had net als William qua niveau nog meegekund, maar hij staat de ontwikkeling van jongelingen in de weg. Chapecoense betaalde €800k voor hem. Daarnaast vertrokken er nog een aantal spelers voor wat mindere bedragen (deel 1 | deel 2) en werden er een hoop wederom verhuurd. Over hen zal na dit seizoen besloten worden of zij mogen blijven, vertrekken of nogmaals verhuurd worden.

Tegenover al deze uitgaande transfers stonden uiteraard ook wat inkomende, vooral voor de jeugd, zoals eerder aangegeven. Maar we beginnen met onze nieuwe spelers voor de hoofdmacht. Vanwege het pensioen van Fábio was er een nieuwe keeper nodig. Onze scout had in Colombia wat interessante spelers gevonden en een daarvan was Jeffersson Martínez. Hij kwam gratis over van Deportes Tolima. Ook waren er twee backs nodig omdat zowel de links- als rechtsback waren vertrokken. Onze nieuwe linksback vonden we bij Fluminense. We wisten Marlon transfervrij op te pikken en hij moet de naar New England Revolution vertrokken Jean Victor doen vergeten. Bij Braga wisten we onze rechtsback weg te halen, op huurbasis. Danilo Boza maakte voor twaalf maanden de overstap en wij hebben een optie tot koop van €500k weten te bedingen. Tot slot haalden we het jonge talent Benjamín Rodríguez voor €50k op bij Defensor Sporting. Hij zal in de loop van het seizoen steeds meer minuten gaan maken, zeker met de verhuur van Emerson wat op de planning staat.

Dan resten er nog zeven te presenteren aanwinsten die in onze jeugdelftallen zullen aansluiten. Waar onze scouts een prima keeper vonden, zagen ze in Colombia ook wat jonge talenten welke helaas niet allemaal haalbaar bleken. Kevin Parra (€0 - Atlético Nacional) en Diego Arrieta (€0 - Alianza Lima) waren dat wel en hopelijk kunnen zij zich ontwikkelen tot op zijn minst nuttige spelers in de Série A. Ook van Rodriguinho (€15k - Londrina) verwachten we dat het een degelijke keeper voor de Série A wordt, maar het meest verwachten we van een viertal anderen. Paulo Vitor (€25k - Volta Redonda (RJ)), Alencar (€50k - São José (RS)), Magno (€65k - Grêmio Novorizontino) en Marcone (€15k - Jacuipense) wordt door onze scouts een zeer grote toekomst voorspeld. Marcone zou namelijk de nieuwe Dunga kunnen worden en voor Magno geldt datzelfde met Rivaldo, we gaan het zien!

Ook vonden we een nieuwe satellietclub, Guarani FC, waar we spelers kunnen stallen en de samenwerking kost niks. Overigens is er al een jarenlange samenwerking met AS Monaco en Lokomotiv Plovdiv, deze leveren ons financieel niks op, maar kosten ons ook niks. 

Dan is het tijd voor onze selectie waar we het, voor nu, mee gaan doen. Ik zeg voor nu omdat ik het staatskampioenschap wil gebruiken, ondanks het lage niveau, om het een en ander te evalueren. In de achterste linie zal niet veel veranderen. Met de nieuw aangetrokken Martínez is ons keeperstrio weer compleet.

a99f7d9e84b7581f6d9493e9020d6fb1.png

De verdediging lijken we goed versterkt te hebben met de twee nieuwe backs. Wel zijn er hier twijfels over een aantal welke dus vanzelfsprekend eventueel vervangen gaan worden. Zo zijn Danilo, Rômulo, Ezequiel en Brock niet zeker van hun plek in de ploeg en als ze er wel bij blijven is het als pure back-up. Vieira en Henrique zullen onderling uit moeten maken wie centraal naast Ramon komt te staan.

4f3bb73324f4ec57efc56a86fb843234.png

Op het middenveld ontbreken wat spelers, dit is misgegaan met screenshotten omdat zij geblesseerd zijn/waren. Dat zijn Wellington Nem en Romarinho. We spelen met een middenveld van twee man, dat zullen Fernandes en Adriano zijn en daarvoor drie aanvallende middenvelders. Een daarvan, rechtsbuiten Airton, staat bij de aanvallers op de lijst. Giovanni en de hiervoor genoemde Romarinho maken de linie compleet. Benjamín Rodríguez zit hier nog in het Onder 20 elftal.

18b989139f9778fd356f39f47494a83c.png

In de aanval staan vier spelers, maar twee ervan komen in aanmerking voor de spits positie. Thiago en Tevez, waarvan de laatste na lang wachten als zijn kunsten mag gaan vertonen als eerste spits. Emerson gaan we nog proberen te verhuren de komende maanden.

bd58e4cb1b7bea923f78165fbf2c3a84.png

Met de start van het staatskampioenschap ben ik niet heel erg blij. We krijgen al snel te maken met Atlético én América en omdat we helemaal geen oefenduels hebben kunnen spelen, moeten we de duels tegen Uberlândia, Patrocinense en Pouse Alegre optimaal benutten om onze vorm te vinden.

a8af87c0fba121e433971482f107eb1c.png

@Marius@Daniell@DGremlin@Titan@Kyrill@Mordurette@delichris@MNie@jefri@neva@Fantasy@kossimos@kmk@ElMarcos @Elsjorro1990 Bedankt weer voor de reacties en likes. Had het deze week vrij druk dus kon niet eerder updaten, weekend lukt wel maar volgende week zal ik weer wat minder plaatsen.

Helaas hebben we geen enkel oefenduel kunnen spelen. De vakantie stonden tot 1 maart 2022, maar kort voor de start van het staatskampioenschap werden deze vakanties opgeheven. Ik kon niemand eerder terughalen, maar goed. Ik denk dat we ons prima hebben versterkt en ten opzichte van de vertrokken spelers er zeker niet op achteruit gegaan zijn. Omdat we door de uitgaande transfer een potje hebben opgebouwd van zo'n €700k zal er de komende periode nog wat mogelijk zijn om ons te versterken. Ik kan niet wachten om te beginnen aan ons seizoen.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...