Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

7379336ac2b5f49f2a90b700efbf01fb.png

Seizoen 1 | 2021 | Intro

In 2019 degradeerde Cruzeiro voor het eerst in de geschiedenis naar de Braziliaanse Série B. In 2020 werden ze slechts elfde waardoor het 100 jarig bestaan, opgericht in 1921, niet op het hoogste niveau gevierd kan worden. Het is mijn taak en doel om jubileumjaar 2021 wel feestend af te sluiten met promotie naar de Série A, het liefst via een kampioenschap. In de video hieronder een mooi overzicht van de club vanaf oprichting tot aan 2013. Tussen 2013 en de degradatie kende de club nog enkele successen zoals het landskampioenschap, de nationale beker en het staatskampioenschap.

bewerkt door Rossi

• Antwoorden 136
  • Weergaven 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Schoenmaker
    Schoenmaker

Seizoen 1 | 2021 | Campeonato Mineiro Het staatskampioenschap, oftewel het Campeonato Mineiro, wordt door een hoop mensen, onterecht, als een soort veredelde oefencampagne gezien. De weerstand is

• Schoenmaker
    Schoenmaker

Seizoen 1 | 2021 | Série B - juni & juli Na een prima start in zowel de competitie als het bekertoernooi mochten we begin juni aantreden in het tweeluik met Palmeiras. Palmeiras speelt in de

• Schoenmaker
    Schoenmaker

Seizoen 3 | 2023 | Voorbereiding De geweldige terugkeer op het hoogste niveau werd beloond met een nieuw contract waardoor ik tot eind 2025 aan de club verbonden blijf. Vanwege de successen staan

Geplaatst

Geweldig. Veel plezier en succes bij Cruzeiro. Hint mocht je promotie halen zet in op brede selectie. Weet uit estafette ervaring, je enorm veel wedstrijden speelt in Brazilië. Waarbij één veredelde oefen campagne is :classic_ninja:

Geplaatst

Jeetje, dat zo'n grote club kan afglijden! Wat een faciliteiten hebben die in beheer zeg, gigantisch. Ben benieuwd wat je met ze kan bereiken maar het is wel duidelijk dat die enorme supportersschare terug wil naar de successen van de 20e eeuw.

Succes!

Geplaatst

Een grote naam, in mijn oren althans, en waarschijnlijk in Brazilië ook nog altijd wel. Veel succes!

Geplaatst

Maak je klaar voor 80+ wedstrijden per seizoen als je mee doet om continentaal voetbal. Heerlijke competitie, heerlijke talenten en een geweldig club.

Geplaatst

Een van de bekendere Braziliaanse clubs toch wel.. Ik wist niet dat het daar zo slecht ging. Veel succes!

Geplaatst

Interessante clubkeuze! Voor mij toch nog steeds een zeer bekende naam, en ook mij was het onbekend dat ze zo waren afgegleden. Succes met de heropbouw!

Geplaatst
  • Auteur

CRUZEIRO.png.3561f99b705a249026d5b478c45127a0.png

Seizoen 1 | 2021 | Team en voorbereiding

Hoewel ik, voordat ik arriveerde, wist dat het niet best ging met de club, waren er wat zaken wat ik niet verwacht had. Vooral de financiën had ik niet verwacht. Bij mijn aanstelling kreeg ik €0 transferbudget en €569K salarisbudget. Door wat spelers te verhuren is er wat ruimte in het salarishuis gecreëerd, maar investeren in de (vrij oude) selectie is onmogelijk. Onze financiële mogelijkheden zijn namelijk erg beperkt en we hebben een nettoschuld van €154 miljoen.

b85776360365c200321b76351838ab8b.png

Saldo per 01-01-2021

db4cf33b8c3034ddaf5cc54cd9f35827.png

Schulden/leningen per 01-01-2021

Zoals gezegd was er weinig mogelijk qua investeringen in de selectie en wat er mogelijk was is uitgegeven voordat ik aangesteld werd. Mijn enige inkomende transfer is de 16-jarige Marcelo Henrique. Marcelo kwam gratis over van de Série D club Boavista (RJ) en mag zich ontwikkelen in het O20 elftal. Uitgaand gebeurde er ook niet veel, ja er werden talenten verhuurd, maar omdat ik niks mag herinvesteren heb ik ook besloten niemand te verkopen. Van een aantal oude en dure krachten loopt na dit seizoen het contract af, dus wil ik mij later gaan richten op spelers met aflopende contracten.

64bc876048d1836b0fce6087ef71f6f7.png

Marcelo Henrique, gratis - Boavista (RJ)

Dan is het tijd onze selectie voor te stellen. We beginnen met de rare snuiters in de selectie, de keepers. Ondanks zijn leeftijd is Fábio veruit onze beste keeper en begint aan zijn 19e (!!) seizoen in dienst van Cruzeiro. Zou hem graag nog een 20e gunnen, maar gezien zijn salaris ben ik bang dat we na dit seizoen afscheid gaan nemen. Achter hem hebben we Lucas França en Vinicius Melo, beide hebben de potentie om bijna net zo goed als Fábio te worden, maar dat moet nog blijken in de toekomst.

dd658e155b9777060a2a574b76f29c44.png

Het merendeel van onze verdediging is al aardig op leeftijd, maar dat doet niets af aan de kwaliteit. Wel wil ik volgend seizoen wat meer verjonging brengen in deze linie door Rhodolfo en Norberto te vervangen. We hebben wel twee grote talenten achterin en dat zijn de centrale verdediger Matheus Vieira en de linksback Matheus Pereira. Zij moeten zich komende twee seizoenen ontwikkelen tot een vaste basiskracht.

0913f6c910bd622259891b7ecf9cb5a4.png

Ook het middenveld is, net als de verdediging en eigenlijk het hele team, vrij oud. Met Ariano hebben wij een jonge speler in huis die met ons kan meegroeien naar de Série A, maar van enkele oudjes zullen wij na dit seizoen afscheid gaan nemen. Overigens begint Henrique aan zijn 13e seizoen bij de club, net als Fábio uitgegroeid tot een echte clubman. Rômulo zullen de meeste misschien wel kennen van Fiorentina en een korte periode bij Juve.

c7fa8c6c97c2cc6b1acb36a096b33779.png

Voorin ook vooral oudere spelers en een aantal bekende(re) spelers. Zo zien we op de vleugels oud-Shakhtar speler Wellington Nem en zullen Moreno (ex-Shakhtar en Werder) en Sóbis (ex-Betis) onderling bepalen wie er in de spits speelt. Volgend seizoen wil ik hier wat talent gaan bijvoegen.

ebda2dbf294ab4be659a0ace3b23c1d3.png

Qua huidig talent zit het wel goed bij de club en dat is ook waar de hoop op nieuwe successen gevestigd is. We hebben zeven spelers met vijf-sterren-potentieel, vijf spelers met viereneenhalf-sterren-potentieel en nog een hele hoop met een vier-sterren-potentieel. Zoals hieronder te zien beschikken we over een groot aantal aanvallers met veel potentie. Wellicht dat ik hierdoor in de toekomst overstap op een twee spitsen systeem in plaats van het huidige systeem met een spits. Nu zijn er vooral veel verhuurd om elders te ontwikkelen.

9c778986178b56a52acfbf76be2212cb.png

Waar ik de laatste FM's vooral gedownloade tactieken aanpaste aan mijn teams, wil ik het deze FM in eerste instantie proberen met een compleet eigen tactiek. Nu is een oefencampagne niet altijd representatief, maar gaandeweg werd er steeds beter gespeeld en werd er ook resultaat behaald. We speelden vooral tegen sterkere clubs uit de Série A (São Paulo, Santos, Palmeiras en Sport Recife), competitiegenoot Botafogo, het lager spelende Coimbra en ons tweede. Al met al een prima voorbereiding!

9d0ee222a0588845643d22d9e00959bd.png

_______________________________________________________________________________________________________________________

@Kyrill @Daniell @Titan @kossimos @MNie @DGremlin @Marius @Mordurette @jefri @xJordinosaur @delichris

Bedankt voor de reacties.

Dit is de eerste keer dat ik in FM geen transfers doe in de eerste transferperiode, maar goed, dit is onmacht want er is echt niks mogelijk. Mijn salarishuis is ook hoger dan het toegestane salarisplafond, wat dit voor gevolgen gaat hebben weet ik (nog) niet. Als ik hierdoor eerder dure spelers moet lozen, zal ik wat talenten terughalen van hun verhuur, maar dat zien we wel.

Verder lijken we klaar voor het Staatskampioenschap, tot de volgende update!

PS: Indien interesse, screens op aanvraag.

bewerkt door Rossi

Geplaatst

De selectie lijkt al wat op leeftijd, maar dat hoeft an sich geen probleem te zijn natuurlijk. Bovendien heb je ook uitzicht op een beloftevolle jeugdlichting waar je snel gebruik zal van kunnen maken.

Geplaatst

Met zo'n oude kern en geen geld beschikbaar gaat dit precies een stevige uitdaging worden.

Geplaatst

Niet de makkelijkste club om in te stromen. Wel een pre dat er op een uitzondering na louter Brazilianen onder contract staan. 

Geplaatst

Wat stel bejaarden. Wel flink aantal mooie en goede talenten zeg :<

Geplaatst

De jeugd heeft de toekomst. En die jeugd ziet er goed uit. Leuke selectie maar niet voor t hoogste niveau. Genoeg werk aan de winkel dus.

Geplaatst

Wauw, wat een gave selectie. Wordt een leuk verhaal dit, ik voel het. 

bewerkt door neva

Geplaatst

De selectie is in ieder geval breed genoeg zo op het eerste oog en aan de toekomstige selectiespelers en huidige talenten zal het niet liggen. De club is klaar voor een mooie toekomst!

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.