Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Algemeen discussietopic verhalen

De Raam

Op welke device lees jij meestal novelles?  

43 leden hebben gestemd

1. 1. Op welke device lees jij meestal novelles?

Aanbevolen berichten

Ik wilde even de tijd nemen om mijn oprechte waardering uit te spreken voor alle football managers die zoveel tijd en energie stoppen in het schrijven van de novellen. Het is echt bewonderenswaardig hoe jullie je passie voor het spel omzetten in levendige verhalen die mij als lezer  keer op keer weten te boeien.

Ik ben echt trots op de toewijding die jullie tonen en de creativiteit waarmee jullie de wereld van Football Manager tot leven brengen. Het is een waar genoegen om te mogen genieten van jullie verhalen en mee te leven met de ups en downs van jullie teams.

Dank je wel voor al het werk dat jullie in jullie novellen steken. Ik kijk er altijd naar uit om nieuwe hoofdstukken te lezen en ben dankbaar voor de momenten van opwinding en verwondering die ze me brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik ook al ergens anders postte: aan allen die afgelopen periode inhoudsloze korte reacties gaven in de Novellebundel, of het nodig vonden om cynisch te reageren: Cut the crap ajb. Het is hier geen kleuterklas. Het was voor sommigen misschien grappig een eerste keer. Maar bij de -tigste keer is hetzelfde riedeltje ondertussen wel afgezaagd. Laat ons het hier gezellig houden en het bij inhoudsvolle reacties houden. Hier heeft echt niemand iets aan. Alvast bedankt jongens!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Glenn08:

Misschien de mensen dan ook aanspreken die al maanden die nutteloze reacties posten.

Dat is ook de essentie van het bericht van @Marius, als ik zo vrij mag zijn daar een eigen draai aan te geven. Zoals ik laatst in mijn eigen novelle al plaatste, laten reacties als 'lekker bezig', 'KUTGW' en 'toffe update' nou niet echt blijken dat je er met enige mate van interesse naar hebt gekeken of zelfs überhaupt de getypte tekst helemaal gelezen hebt. Als je soms ziet dat er binnen enkele seconden na het posten van een novelle-update met louter tekst en toelichting een reactie volgt met 'mooie update', dan kun je er vergif op innemen dat diegene de betreffende tekst echt niet gelezen heeft, maar - en dan ga ik het invullen - louter een reactie plaatst om 1) de postcount op te krikken en 2) reacties wil uitlokken op diens eigen novelle.

Dus ja, enige vorm van interesse mag best getoond worden en het zou eenieder sieren om vooral op de inhoud een reactie achter te laten. Het is hier geen SCC, maar benoemen wat je tof vindt, waar je meer over zou willen lezen of een specifieke prestatie uitlichten zou ik zelf meer waarderen dan alleen een 'toffe update' reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Fantasy:

Zoals ik laatst in mijn eigen novelle al plaatste, laten reacties als 'lekker bezig', 'KUTGW' en 'toffe update' nou niet echt blijken dat je er met enige mate van interesse naar hebt gekeken of zelfs überhaupt de getypte tekst helemaal gelezen hebt.

Screenshot_20240304_110742_Chrome.thumb.jpg.d33c86ab6c344626fe4aa5c0375bd128.jpg

Screenshot_20240304_110911_Chrome.thumb.jpg.4b946ba582a2287e7e3e791665bcb91d.jpg

Screenshot_20240304_110751_Chrome.thumb.jpg.790163dea082089127ade7325b2ee051.jpg

Spoiler

Geintje natuurlijk ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Fantasy:

Touché @De Raam, touché. Soms heb je natuurlijk ook gewoon niet meer te zeggen dan 'Lekker bezig' als diegene gewoon lekker bezig is en er verder niets opmerkelijks op te merken valt :D 

Klopt, was ook maar een geintje hè :-D

Ben het verder wel eens met de strekking hierboven. Heb ook af en toe het idee dat mensen reageren om het reageren. Sommigen doen het ook gewoon om bij een volgende update een melding te ontvangen, dus enerzijds snap ik het dan ook wel weer. 

Ik stoor me er dan ook niet echt aan. Probeer vooral op mezelf te letten. Soms heb je niks te zeggen, dan laat ik een like achter en anders wacht ik enkele updates af en ga ik alle novellen af, zoals vanmorgen. 

Lijkt dan misschien ook wel een beetje alsof je het niet gelezen hebt omdat je zoveel topics zo snel achter elkaar langs gaat maar ik lees wel echt alles en heb de meeste updates dan al wel een keer gelezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik even voor mijzelf spreek dan probeer ik altijd alles wel volledig door te lezen en daar inhoudelijk op te reageren, maar ik ben mij er ook van bewust dat het niet altijd helemaal lukt. Van mijn kant is dat zeker geen desinteresse of iets, maar soms gewoon een gebrek aan creativiteit of tijd om echt iedereen te voorzien van een mooie diepgaande reactie. Ik probeer mij dan altijd wel te focussen op nog iets van de inhoud, omdat ik ook weet dat geen reacties krijgen nog vervelender is dan korte. Want je maakt een novelle, omdat je dat leuk vindt. Alleen doe je dat wel met het idee en gedachte dat anderen het leuk vinden om te lezen en te volgen.

Indien mensen dat als storend of onprettig ervaren, dan ben ik de eerste om ermee te stoppen. Ik wil dan iedereen ook direct meegeven dat het mogelijk uitblijven van een reactie niet betekend dat ik niet meer volg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Glenn08:

Misschien de mensen dan ook aanspreken die al maanden die nutteloze reacties posten.

Of  jou aanspreken op je reacties, die echt oneerlijk cynisch/kritisch zijn, en vaak ook zwaar onterecht en overdreven.

Bij mij ben je super streng, en andere prijs je de hemel in, om veel mindere prestaties.

@Thomassje123 ik vind @Dansmeister geweldige gozer en waardeer hem enorm. Op dit onderwerp ben ik het helemaal 100% met je eens. Hij heeft bij mijn novelle ook 2x precies zelfde reactie gekopieerd en geplakt over bv niet in mentions, terwijl ik hem al maanden, geen mentions geef in mijn novelle. En dan heb ik net update afgemaakt waarop ik zeg geen zorgen, gebeurt niet, post ie exact zelfde gelijk eronder, bij de volgende update.

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei ElMarcos:

Indien mensen dat als storend of onprettig ervaren, dan ben ik de eerste om ermee te stoppen. Ik wil dan iedereen ook direct meegeven dat het mogelijk uitblijven van een reactie niet betekend dat ik niet meer volg. 

Nee, absoluut niet. Het is ook meer gericht op de "KUTGW" en "Gaat niet slecht" reacties van de laatste weken. Denk niet dat jij je aangesproken hoeft te voelen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei De Raam:

Nee, absoluut niet. Het is ook meer gericht op de "KUTGW" en "Gaat niet slecht" reacties van de laatste weken. Denk niet dat jij je aangesproken hoeft te voelen ;)

Ik heb veel liever dat soort reactie's ;)

Dan die overdreven , cynische en uber kritische reacties, terwijl prestaties gewoon goed gaan ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Glenn08:

Van bepaalde managers verwacht ik gewoon hogere standaarden. Als Dans, en Guido verliezen met een Arsenal ga ik er ook kritiek op geven hoor.

Ik heb een jobstatus bij bestuur van "A"of" A-"ik zelden heb. Ik had 7/10 duels 0 gehouden.Was 10 duels op rij ongeslagen, eerder aldus 42.Ben hard op weg naar titel ,terwijl het doel van het bestuur plaatsen voor de CL is, en sta nu laatste 16 tegen Real Madrid, 3-0 voor bij rust, wat het na 17 minuten al stond. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leef en laat leven, gasten.. Reageer hoe je wil, afhankelijk van de reactie krijg je van mij interactie in mijn novelle. 

@Kyrill: als je iets online post, heb je voor- en tegenstanders. Alles wat je online gooit kan van lof en/of kritiek worden voorzien. Dat is iets wat je erbij moet nemen. Alles kan beter en slechter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Jónstærke:

Leef en laat leven, gasten.. Reageer hoe je wil, afhankelijk van de reactie krijg je van mij interactie in mijn novelle. 

@Kyrill: als je iets online post, heb je voor- en tegenstanders. Alles wat je online gooit kan van lof en/of kritiek worden voorzien. Dat is iets wat je erbij moet nemen. Alles kan beter en slechter.

_O_:classic_love: Dankjewel vriendje, hebt helemaal gelijk! Hele fijne maandag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben echt flabbergasted, perplexed en zeer verbaasd dat ik ook pm kreeg van @Mariusover reacties hier. Ik vind het echt nergens opslaan, ik nu ook bij "raddraaiers" hoor. Delichris won al zijn duels in die update, dus dan zeg ik terecht gaat lekker. Dat meen ik, heeft niks met al dan niet "vete" tussen mij en hem te maken. We hebben hier honderden novelle en krijg tientallen meldingen, die ik er per dag over krijg. Ik lees gewoon alles en reageer gewoon normaal, maar ik heb echt wel andere dingen te doen, dan overal halve alinea te typen aan reacties. Daarnaast zijn heel veel novelle's vaak hele boekwerken, kan niet alles bijhouden. Zelf geef ik goed voorbeeld door zo kort, krachtig en bondig mogelijke updates te geven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een halve alinea hoeft ook niet. Maar iets maar dan 'leuke update' of 'gaat lekker' wordt zeer gewaardeerd. Als je niets meer dan dat te zeggen hebt óf niets inhoudelijks wil toevoegen, druk dan op het hartje om te laten weten dat je het een leuke update vond.

Dat heeft niets met 'tot de raddraaiers behoren' te maken @Kyrill. Helemaal niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Kyrill:

Ik ben echt flabbergasted, perplexed en zeer verbaasd dat ik ook pm kreeg van @Mariusover reacties hier. Ik vind het echt nergens opslaan, ik nu ook bij "raddraaiers" hoor. Delichris won al zijn duels in die update, dus dan zeg ik terecht gaat lekker. Dat meen ik, heeft niks met al dan niet "vete" tussen mij en hem te maken. We hebben hier honderden novelle en krijg tientallen meldingen, die ik er per dag over krijg. Ik lees gewoon alles en reageer gewoon normaal, maar ik heb echt wel andere dingen te doen, dan overal halve alinea te typen aan reacties. Daarnaast zijn heel veel novelle's vaak hele boekwerken, kan niet alles bijhouden. Zelf geef ik goed voorbeeld door zo kort, krachtig en bondig mogelijke updates te geven. 

Als het "te veel werk" is, moet je misschien ook jezelf wat makkelijker maken en wat minder hooi op je vork nemen? 

En/of gewoon een "hartje" gebruiken ipv een reactie van twee woorden. 

Verder heb ik je een PM gestuurd om dit in alle rust op te lossen. Er werd immers specifiek naar jou verwezen, en dus wou ik dat jou gewoon ook even laten weten. En je bent lang niet de enige die een PM van mij ontvangen heeft. Het draait dus ook helemaal niet alleen om jou, en het probleem moet ook niet groter gemaakt worden dan het is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Marius:

Als het "te veel werk" is, moet je misschien ook jezelf wat makkelijker maken en wat minder hooi op je vork nemen? 

En/of gewoon een "hartje" gebruiken ipv een reactie van twee woorden. 

Verder heb ik je een PM gestuurd om dit in alle rust op te lossen. Er werd immers specifiek naar jou verwezen, en dus wou ik dat jou gewoon ook even laten weten. En je bent lang niet de enige die een PM van mij ontvangen heeft. Het draait dus ook helemaal niet alleen om jou, en het probleem moet ook niet groter gemaakt worden dan het is.

Als er specifiek naar mij wordt gewezen, dan hoor ik daar graag meer over, dan alleen "gaat lekker" voorbeeld. Want daar kan ik weinig mee. Hij won immers alles en dan gaat toch ook "lekker". Maar neem dan idd teveel hooi op mijn vork, en zal gaan vragen bij sommige mensen of uit mentions mag. Maar ik vind niet eerlijk ik nu onder groepje mensen val, die bewust al heellang standaard, kopie, cynische reacties enzo plaatsen. Omdat ik één keer" gaat lekker "heb gezegd. Dit haalt voor mij de lol van dit board er ook snel af. Ik ben al twee jaar lang bezig met mensen hun kritiek, feedback en tips /advies mee te nemen, daar werk ik hard voor om nu onder groep" boemannen te vallen, omdat mensen denken ik iets plaats vanuit een "vete" wat totaal niet het geval is. Zal wel maar ik vind echt zwaar overdreven ik hier bijzit, ik zal voortaan serieus nemen. Eerlijk is anders, heel veel mensen deden in al hun reacties en ik 1/100x of minder en ik ben de pineut. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Kyrill:

Maar ik vind niet eerlijk ik nu onder groepje mensen val, die bewust al heellang standaard, kopie, cynische reacties enzo plaatsen.

Nogmaals; dit is niet het geval.

En inhakende op 'Omdat ik één keer' gaat lekker gezegd heb, zie onderstaande. Dit is niet om te bashen of wat dan ook, dus zie het ook niet als aanval. Maar er is sprake van een patroon.

2 uur geleden zei Kyrill:

Gaat erg goed 

2 uur geleden zei Kyrill:

Gaat lekker

7 uur geleden zei Kyrill:

Gaat prima. 

11 uur geleden zei Kyrill:

Gaat lekker 

Gaat prima

Gaat erg goed 

Gaat lekker 

En dit is enkel van het afgelopen halve etmaal.

Zoals @Marius ook al aangaf in de PB. Je bent niet de enige die op welke manier dan ook een bericht heeft ontvangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Kyrill:

Als er specifiek naar mij wordt gewezen, dan hoor ik daar graag meer over, dan alleen "gaat lekker" voorbeeld. Want daar kan ik weinig mee. Hij won immers alles en dan gaat toch ook "lekker". Maar neem dan idd teveel hooi op mijn vork, en zal gaan vragen bij sommige mensen of uit mentions mag. Maar ik vind niet eerlijk ik nu onder groepje mensen val, die bewust al heellang standaard, kopie, cynische reacties enzo plaatsen. Omdat ik één keer" gaat lekker "heb gezegd. Dit haalt voor mij de lol van dit board er ook snel af. Ik ben al twee jaar lang bezig met mensen hun kritiek, feedback en tips /advies mee te nemen, daar werk ik hard voor om nu onder groep" boemannen te vallen, omdat mensen denken ik iets plaats vanuit een "vete" wat totaal niet het geval is. Zal wel maar ik vind echt zwaar overdreven ik hier bijzit, ik zal voortaan serieus nemen. Eerlijk is anders, heel veel mensen deden in al hun reacties en ik 1/100x of minder en ik ben de pineut. 

De hetze is een paar dagen geleden begonnen, en de eerste dagen heb ik de boot afgehouden en jou het voordeel van de twijfel gegeven maar aangezien momenteel elke reactie hier onder de loep wordt genomen kan ik niet anders dan reageren. Ik heb jou hier in het verleden trouwens ook al over aangesproken. Dus nieuw is het niet.

Maar nogmaals, je bent niet de enige die ik aangeschreven heb. En nogmaals, maak het ook niet groter dan het is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Fantasy:

Nogmaals; dit is niet het geval.

En inhakende op 'Omdat ik één keer' gaat lekker gezegd heb, zie onderstaande. Dit is niet om te bashen of wat dan ook, dus zie het ook niet als aanval. Maar er is sprake van een patroon.

En dit is enkel van het afgelopen halve etmaal.

Zoals @Marius ook al aangaf in de PB. Je bent niet de enige die op welke manier dan ook een bericht heeft ontvangen.

Oké hiermee heb je goed punt, en heb je gelijk. Hier had ik niet bij stilgestaan. Dat is onvoldoende, fout, zal ik aan werken, en zal niet meer gebeuren. Dat zijn niet goed genoeg reacties nee, klopt. Maar ik vind iig geen kleuterklas reacties. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

67556141-beautiful-woman-drinking-beer-a

images?q=tbn:ANd9GcRbl5Prnxo1undRRbu_kwt

bavarian-women-beer-17791554.jpg

665fab8b61e2d9b28307a448720054e9.jpg

80663001.jpg

DSC04578.jpg

Deze dames en ikzelf willen jullie even belonen, voor al het harde werk, en alle prachtige en vele kwalitatief hoge novelle's die, er hier zijjn, in dit board. Als je even minder tijd hebt, sta je zo op pagina 2/3. Blijkbaar als je heel goed kijkt, hebben ze bier in hun handen, dat ze graag aan ons allemaal uitdelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites