Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Algemeen discussietopic verhalen

De Raam

Op welke device lees jij meestal novelles?  

43 leden hebben gestemd

1. 1. Op welke device lees jij meestal novelles?

Aanbevolen berichten

9 uur geleden zei DGremlin:

@MNie Mag ik nu al een tag vragen? :D 

Staat genoteerd hoor haha ;c

7 uur geleden zei Marius:

Sowieso een leuke keuze @MNie, al zou Aberdeen dat ook zijn. Ik zit zelf ook al volop na te denken over mijn eerste club in FM24, maar tegen dat het zo ver is ben ik nog tig keer van gedacht veranderd :D 

Waar zit jij aan te denken dan?

7 uur geleden zei ElMarcos:

Hele leuk club die je kiest @MNie en hele leuke banners ook! Ik ga hem zeker weer volgen. Al had ik dat met Aberdeen ook gedaan natuurlijk ;) Heb je je naam al een beetje Zweeds gemaakt? Of krijgen we stiekem een knappe blonde trainster aan het roer? :classic_tongue:

Thanks voor de complimenten! Nog geen idee in welke huid ik kruip, maar waarschijnlijk als mijzelf haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei MNie:

Waar zit jij aan te denken dan?

Ik twijfel tussen enerzijds een paar kleinere competities en clubs die starten in een Europese voorronde (Conference League bij voorkeur) of gewoon nog eens een paar niveau's lager te starten, kwestie van de uitdaging toch wat te vergroten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei De Raam:

Zijn er al meer die net als @MNie hun plannen voor FM24 klaar hebben liggen?

Heb een zwak voor de Faeröer eilanden (handbalmannen hebben irl het EK gehaald) dus zie mijzelf daar wel managen. Eventueel met als focus Building a Nation. Alleen duurt het vaak een tijdje voordat een goede database daarvoor uit is dus wil beginnen met een andere save.

Voor die eerste save zit ik nog te twijfelen wat ik wil. Met Porto en Ajax al eens de CL gewonnen dus met een topclub uit competitie 6 a 7 beginnen heb ik nu wel gezien. Kan je dus of met een nog kleinere competitie beginnen (Dinamo Zagreb ofzo) of een club pakken dat niet bij de top 3 hoort (dus geen Porto, Benfica, Sporting, Ajax, PSV of Feyenoord). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei 19CH98:

Kan je dus of met een nog kleinere competitie beginnen (Dinamo Zagreb ofzo) of een club pakken dat niet bij de top 3 hoort (dus geen Porto, Benfica, Sporting, Ajax, PSV of Feyenoord). 

Dinamo zou een mooie club zijn of Hadjuk Split. Wat te denken van Partizan of Rode Ster? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb een zwak voor de Faeröer eilanden (handbalmannen hebben irl het EK gehaald) dus zie mijzelf daar wel managen. Eventueel met als focus Building a Nation. Alleen duurt het vaak een tijdje voordat een goede database daarvoor uit is dus wil beginnen met een andere save.

Ik heb ook een zwak voor de Faeröer. Een paar edities geleden heb ik me al eens bezig gehouden met hun nationale ploeg. Maar hun competitie zit niet standaard in FM en ik ben geen fan van custom databases jammer genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor die eerste save zit ik nog te twijfelen wat ik wil. Met Porto en Ajax al eens de CL gewonnen dus met een topclub uit competitie 6 a 7 beginnen heb ik nu wel gezien. Kan je dus of met een nog kleinere competitie beginnen (Dinamo Zagreb ofzo) of een club pakken dat niet bij de top 3 hoort (dus geen Porto, Benfica, Sporting, Ajax, PSV of Feyenoord). 

Bovenste deel van jouw verhaal klinkt goed maar het is dus even wachten tot daar een database voor gemaakt wordt. Wat betreft het tweede deel; wordt dat weer zo'n save waarmee je jouw novelle skills gaat verbeteren? ;c

Op basis van dat stuk lijkt Vojvodina me ook wel een club voor jouw. De strijd aangaan met Partizan en Rode Ster in Servië.

13 uur geleden zei MNie:

Ik zit al af te tellen hoor.. nog een maand haha

Heb ik nog geen last van gelukkig, heb nog veel te veel plezier met mijn Sochaux save :) 

13 uur geleden zei Titan:

Ja, wanneer is de MU Team Reveal Party? 

Eerder werden er toch wel topics geopend in het 'oude' novelledeel maar zie nog geen FM24 topics :D Vandaar mijn vraag hier!

13 uur geleden zei 19CH98:

Ik denk wanneer de novellenbundel opengaat;)

Topics kunnen zo worden overgezet naar het nieuwe deel dus dat zou geen obstructie hoeven zijn...

13 uur geleden zei chrisje1993:

Ja ik wel. Ga sowieso met Feyenoord spelen!

In de beta of is dat meteen jouw main save?

24 minuten geleden zei ElMarcos:

Dinamo zou een mooie club zijn of Hadjuk Split. Wat te denken van Partizan of Rode Ster? 

Ik zou dan juist voor de clubs gaan die daar net onder zitten; Vojvodina, Cukaricki, Rijeka, Gorica. Vooral die eerste twee produceren altijd heerlijke newgens!

16 minuten geleden zei Marius:

Ik heb ook een zwak voor de Faeröer. Een paar edities geleden heb ik me al eens bezig gehouden met hun nationale ploeg. Maar hun competitie zit niet standaard in FM en ik ben geen fan van custom databases jammer genoeg.

Sommige custom db's zitten echt wel goed in elkaar hoor, misschien toch het proberen waard. Zeker gezien het feit je bijna geen uitdaging meer hebt in FM (ik zie al een tijdje bijna alleen maar groene bolletjes bij jouw!)

Ik heb zelf nog geen clubkeuze gemaakt maar weet al wel hoe ik mijn novelle wil gaan aanpakken dit jaar. Zal anders zijn dan ik ooit heb gedaan en wil dan ook eens een gooi doen naar de Novelle van het Jaar verkiezing :) Denk dat ik dat zeker in me heb, moet alleen zorgen voor consistentie en doorzettingsvermogen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei De Raam:

Jep. Ik heb een idee in mijn hoofd qua game en een idee qua verhaal. Hiervoor moet ik alleen wel wat custom databases hebben, dus ik zal even moeten wachten voor ik kan gaan starten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei De Raam:

Sommige custom db's zitten echt wel goed in elkaar hoor, misschien toch het proberen waard. Zeker gezien het feit je bijna geen uitdaging meer hebt in FM (ik zie al een tijdje bijna alleen maar groene bolletjes bij jouw!)

Ik heb zelf nog geen clubkeuze gemaakt maar weet al wel hoe ik mijn novelle wil gaan aanpakken dit jaar. Zal anders zijn dan ik ooit heb gedaan en wil dan ook eens een gooi doen naar de Novelle van het Jaar verkiezing  Denk dat ik dat zeker in me heb, moet alleen zorgen voor consistentie en doorzettingsvermogen! 

Ik heb daar echt totaal geen positieve ervaringen mee: saves die na een paar jaar vastlopen (en waarbij het ook niet helpt om op vakantie te gaan om voorbij een bepaalde datum te geraken), speelkalenders die niet meer laden, ...

Tegen mijn eigen principes in, ben ik om de periode richting FM24 te overbruggen een paar dagen geleden wel een save gestart met een custom database (wetende dat het toch maar over een seizoentje zal gaan ofzo) en nu ben ik tegen het feit aangelopen dat er al schorsingen zijn na twee gele kaarten. Lijkt me zeer straf mocht dat ook in werkelijkheid zo zijn. En dat is dan zoiets waar ik me mateloos aan kan ergeren :D 

Ik zit vooral te twijfelen om dit jaar nog eens op een lager niveau te beginnen. Dan duurt het op zijn minst toch een paar jaar langer alvorens ik aan internationaal succes kan beginnen :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Marius:

Ik zit vooral te twijfelen om dit jaar nog eens op een lager niveau te beginnen. Dan duurt het op zijn minst toch een paar jaar langer alvorens ik aan internationaal succes kan beginnen :D 

Misschien het laagst mogelijk niveau in Engeland proberen? :classic_ninja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk heb ik wel aan het kijken naar een nieuwe novelle. Wanneer die komt durf ik niet te zeggen. In ieder geval pas na mijn verhuizing. 

Mijn idee komt voor uit een narratieve podcast die ik heb geluisterd over de NFL speler Andrew Luck die al op zijn 28ste moest stoppen vanwege de vele blessures. In deze podcast werd zijn carrière, karakter, leiderschap en zijn keuzes besproken. Aan de hand van allerlei mensen die hem kenden in samenwerking met een journalist. Vond ik een buitengewoon mooi inkijkje. Op deze methode wil ik dus mijn volgende novelle gaan baseren. Waarschijnlijk over een fictieve NFL speler, met hopelijk meer succes en minder blessures. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei ElMarcos:

Italië kent ook wat mooie clubs uit het Euro Goals verleden in de krochten van de Serie C en Serie D.

Zeker.

Ach. We zien wel tegen dat het zover is. Ik denk dat ik al sinds eind augustus probeer een leuke club te vinden, maar voorlopig is er nog geen één blijven hangen. Wellicht wordt het weer een last-minute beslissing, en hopelijk draait die meteen goed uit voor een lange termijn save want afgelopen jaar ben ik echt nergens lang blijven hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei De Raam:

Ik denk dat ik eens een keer niet met Arsenal of een Europese topclub/subtopper ga beginnen. Ik wil eens een keer beginnen in Azie Japan ofzo of Afrika.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Marius:

Een paar jaar geleden al eens gedaan met Wrexham, dus Engeland zou dan niet meteen mijn voorkeur hebben denk ik.

Ben je bekend met de Fenix Trophy? Daar doen wel een aantal zeer interessante clubs tussen. Enkelen daarvan zijn bijvoorbeeld Fan Owned of dragen veel bij aan de community. Nadeel is denk ik wel dat je Custom Databases nodig hebt, maar die zijn van de lower leagues in toplanden vaak erg goed speelbaar.

Met Custom DB's in 'obscure landen' is vaak het probleem dat de 'maker' de competities alleen als speelbaar aanvinkt in de Editor en hem dan upload op steam. Er zijn er ook veel die er wel aandacht aan besteden, maar dat is soms een beetje zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites