Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Algemeen discussietopic verhalen

De Raam

Op welke device lees jij meestal novelles?  

43 leden hebben gestemd

1. 1. Op welke device lees jij meestal novelles?

Aanbevolen berichten

41 minuten geleden zei MNie:

Met mijn Krasnodar (Changing Football) novelle heb ik een andere baan aangeboden gekregen (wel iets verder in de game al).

Er zijn een paar minpunten in Rusland:

1. Relatief weinig wedstrijden, 30 per seizoen.

2. Een extreem lange winterstop, 2 maanden.

3. Er zit een bug in de regels met inschrijven, waardoor 8 buitenlandse spelers gehaald kunnen worden ipv 4. De regel om 4 buitenlandse spelers te gebruiken heb ik inmiddels laten varen, omdat de rest van de competitie zich er ook niet aan houdt uiteraard.

Zouden jullie voor een overstap gaan of nog doorbouwen aan deze club? Er is overigens nog geen baan daadwerkelijk aangeboden aan mij. Of ligt het dan echt aan de club die de baan aanbiedt?

Bij aanvang heb ik al aangegeven nog niet te weten hoe ik deze novelle ga invullen, of ik bij 1 club blijf of dat ik naar meerdere clubs ga. Ben benieuwd naar jullie keuze.

Weinig wedstrijden vind ik zelf altijd wel een pluspunt, maar is wat je graag hebt natuurlijk.

Voor de rest zou ik gewoon doen waar je jezelf het beste bij voelt. Jij bent degene die de game speelt, dus jij moet er in de eerste plaats het plezier uit halen. Persoonlijk heb ik allesinds al niks tegen van team wisselen in een novelle, zo'n dingen gebeuren in het echte leven nu eenmaal ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Glenn08:

Weinig wedstrijden vind ik zelf altijd wel een pluspunt, maar is wat je graag hebt natuurlijk.

Voor de rest zou ik gewoon doen waar je jezelf het beste bij voelt. Jij bent degene die de game speelt, dus jij moet er in de eerste plaats het plezier uit halen. Persoonlijk heb ik allesinds al niks tegen van team wisselen in een novelle, zo'n dingen gebeuren in het echte leven nu eenmaal ook.

Hear hear. Dit dus @MNie geen speld tussen te krijgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@MNie Altijd lastig dit. Zeker als je al bepaalde twijfels hebt. Het grote gevaar is altijd dat je er na een paar maanden in-game achter komt dat de overstap toch niet bracht wat je ervan verwachtte en de save in de vuilbak terecht komt. Uit mijn ervaring met Bodo in FM21 (dito lange winterstop en weinig wedstrijden per seizoen) kan ik alleen maar meegeven dat ik er wel de voordelen in zag: het schiet redelijk snel op, en je focuspunten staan haaks op mekaar (beslissing over de nationale prijzen valt in het najaar terwijl de Europese prijzen in het voorjaar verdeeld worden) waardoor je net ruimte krijgt in je speelkalender om het allemaal te behappen. Maar ik zou vooral doen waar jejezelf goed bij voelt. Het nog rekken bij een club wanneer je je er eigenlijk niet meer goed voelt heeft toch ook meestal tot gevolg dat een save een stille dood sterft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei MNie:

Met mijn Krasnodar (Changing Football) novelle heb ik een andere baan aangeboden gekregen (wel iets verder in de game al).

Er zijn een paar minpunten in Rusland:

1. Relatief weinig wedstrijden, 30 per seizoen.

2. Een extreem lange winterstop, 2 maanden.

3. Er zit een bug in de regels met inschrijven, waardoor 8 buitenlandse spelers gehaald kunnen worden ipv 4. De regel om 4 buitenlandse spelers te gebruiken heb ik inmiddels laten varen, omdat de rest van de competitie zich er ook niet aan houdt uiteraard.

Zouden jullie voor een overstap gaan of nog doorbouwen aan deze club? Er is overigens nog geen baan daadwerkelijk aangeboden aan mij. Of ligt het dan echt aan de club die de baan aanbiedt?

Bij aanvang heb ik al aangegeven nog niet te weten hoe ik deze novelle ga invullen, of ik bij 1 club blijf of dat ik naar meerdere clubs ga. Ben benieuwd naar jullie keuze.

Je kunt altijd kijken bij een andere club. Simpelweg om te zien of je daar meer plezier uit haalt. Zeker wanneer het een club is waarmee je een vergelijkbare uitdaging aan kunt gaan (Aberdeen geen interesse? :P). Belangrijk is denk ik wel om deze safe te behouden, zodat je bij spijt terug kunt vallen tot waar je al gekomen was met Krasnodar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Glenn08 @Kyrill @Marius @ElMarcos

Dank voor jullie reacties! Ik irriteer me altijd aan bugs en dus zit die regel met aantal buitenlandse spelers me soms dwars. Desondanks is het ondanks dat en de overige minpunten nog steeds een leuke game. Voordat ik een overstap maak, sla ik een game altijd onder een andere naam op, zodat mocht het niet bevallen ik alsnog verder kan met de huidige club. Ingame loop ik een stuk voor dus die ruimte heb ik ook zeker. Europees succes is er nog niet dus dat is een enorme uitdaging. Ondertussen heb ik de mogelijkheid gehad om over te stappen naar Sturm Graz (een van de 4 clubs, geen Aberdeen dus!), maar die kwam in mijn ogen te vroeg (seizoen 3 geloof ik). Er was ook een mogelijkheid om naar Estoril (overgenomen door zakenmagnaat) te gaan, dat heb ik even geprobeerd, maar voor mijn gevoel kwam die ook te vroeg. Nu zit ik in seizoen 5 of 6 en zou een overstap in mijn ogen wel kunnen. Ditmaal was het Benfica dat afgegleden is, maar die kozen uiteindelijk voor iemand anders (Spoiler!). Ik twijfelde wel of dit een leuke uitdaging zou zijn of wellicht te makkelijk. Bedankt voor de tips in ieder geval. Voor nu dus nog door met Krasnodar! En ik zal zeggen, die Chaly kan ballen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mocht ik een nieuwe novelle beginnen in de toekomst dan heb ik het idee om die met een nieuw opgerichte club te starten. Ik ben benieuwd wat jullie daarvan vinden? Idee is om dan in Tilburg de club op te richten.

Even aso mijn volgers getagd, aangezien jullie het dan moeten volgen.

@kmk @kossimos @jefri @Daniell @Milton @Rossi @Glenn08 @Mordurette @r4vje @RubenS2 @rich ruzzian @Fantasy @Jotew @Thymen @FlyD @xJordinosaur @DavyPeeters @Titan @Marius @ElMarcos @Nummerke10 @Kyrill @mattihamstra

Zie hieronder een optie:

afbeelding.png.626f9f1f7e0f5ce7af482a7bcab7d86b.png

afbeelding.png.c320f259b87e945c24c6503f88c718d5.png

afbeelding.png.6413d7bd5a756bb298487fbe479de03d.png

afbeelding.png.91c7dc0a5b4e32c9556c129f3294fdc3.png

afbeelding.png.5ca7e47509f9720b8404fda29d38de38.png

Of deze versie:

afbeelding.png.28e434f8cab2e884992d145e70b0cb63.png

afbeelding.png.d9cf25cfce5b06f78084442e2d84e261.png

afbeelding.png.efdb5baeee929a62825afa5908e26ecd.png

bewerkt door MNie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei MNie:

Mocht ik een nieuwe novelle beginnen in de toekomst dan heb ik het idee om die met een nieuw opgerichte club te starten. Ik ben benieuwd wat jullie daarvan vinden? Idee is om dan in Tilburg de club op te richten.

Even aso mijn volgers getagd, aangezien jullie het dan moeten volgen.

@kmk @kossimos @jefri @Daniell @Milton @Rossi @Glenn08 @Mordurette @r4vje @RubenS2 @rich ruzzian @Fantasy @Jotew @Thymen @FlyD @xJordinosaur @DavyPeeters @Titan @Marius @ElMarcos @Nummerke10 @Kyrill @mattihamstra

Zie hieronder een optie:

afbeelding.png.626f9f1f7e0f5ce7af482a7bcab7d86b.png

afbeelding.png.c320f259b87e945c24c6503f88c718d5.png

afbeelding.png.6413d7bd5a756bb298487fbe479de03d.png

afbeelding.png.91c7dc0a5b4e32c9556c129f3294fdc3.png

afbeelding.png.5ca7e47509f9720b8404fda29d38de38.png

Of deze versie:

afbeelding.png.28e434f8cab2e884992d145e70b0cb63.png

afbeelding.png.d9cf25cfce5b06f78084442e2d84e261.png

afbeelding.png.efdb5baeee929a62825afa5908e26ecd.png

Gaaf idee, man! In FM21 heb ik ooit nog iets geprobeerd met een soort FC Zeeland, en dan zo veel mogelijk Zeeuwse / Waaslandse spelers te vinden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@mattihamstra @Rossi @rich ruzzian @Kyrill @Nummerke10 @RubenS2 @Mordurette @FlyD @ElMarcos @Fantasy @Titan @Thymen @Marius @Glenn08

Thanks allemaal voor de reacties. Ik heb e.e.a. gewijzigd. Wat vinden jullie er nu van?

Wijzigingen:

- Clubnaam Tesla gewijzigd naar Tesla Football Club

- Tilburg gewijzigd in Zoetermeer

- Keuken Kampioen Divisie gewijzigd in Tweede Klasse Zondag B

- Trainingsfaciliteiten en jeugdaccommodatie omlaag

- Jeugdopleiding omlaag

- Jeugdwerving omhoog

- Financiën fors omlaag

- Sponsorovereenkomsten fors omlaag

- Logo gewijzigd

- Reputatie omlaag naar 2500

afbeelding.png.dd7506630a413ea125ef1d7ad08b392a.png

afbeelding.png.8118506084b4838f92bbe701b39b182b.png

afbeelding.png.a03b05635615708f2f01663d22d26a99.png

afbeelding.png.7a3b9f993488ca61dd023759ccf67665.png

bewerkt door MNie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei MNie:

@mattihamstra @Rossi @rich ruzzian @Kyrill @Nummerke10 @RubenS2 @Mordurette @FlyD @ElMarcos @Fantasy @Titan @Thymen @Marius @Glenn08

Thanks allemaal voor de reacties. Ik heb e.e.a. gewijzigd. Wat vinden jullie er nu van?

Wijzigingen:

- Clubnaam Tesla gewijzigd naar Tesla Football Club

- Tilburg gewijzigd in Zoetermeer

- Keuken Kampioen Divisie gewijzigd in Tweede Klasse Zondag B

- Trainingsfaciliteiten en jeugdaccommodatie omlaag

- Jeugdopleiding omlaag

- Jeugdwerving omhoog

- Financiën fors omlaag

- Sponsorovereenkomsten fors omlaag

- Logo gewijzigd

- Reputatie omlaag naar 2500

afbeelding.png.dd7506630a413ea125ef1d7ad08b392a.png