Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Algemeen discussietopic verhalen

De Raam

Op welke device lees jij meestal novelles?  

43 leden hebben gestemd

1. 1. Op welke device lees jij meestal novelles?

Aanbevolen berichten

Heb je een tof idee voor een sign-up maar wil je eerst checken of er wel animo voor is? Heb je een vraag over waar novellemakers hun inspiratie vandaan halen of vraag je je af hoe je iets moet doen? Reageer je niet in elk topic maar wil je toch de novellemakers wat veren in de reet steken? 

Dat kan allemaal in dit topic!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag dat we nog nooit gebruik hebben gemaakt van zo'n topic in het verhalen deel van MU. Het leek mij misschien wel handig en ik heb ook zelf meteen een vraag aan de lezers op MU. 

Ik vraag me namelijk af welk thema mensen gebruiken? 

Sinds kort hebben we hier een donker en een licht thema en aangezien ik in mijn nieuwe novelle wat meer gebruik wil maken van grafische updates, is het handig om te weten welk thema het meest gebruikt wordt. Ikzelf zit op het donkere thema en om die reden gebruik ik nu witte borders maar die zijn in het lichte thema natuurlijk niet te zien ;c

Als dit topic niet gewenst is in dit deel van het forum, dan moeten jullie hem maar weer verwijderen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Daniell:

1 - Het was meer bedoeld als algemeen topic maar fijn! 

2 - Nu we hier toch zijn, zou je het banner aanvraagtopic ook even sticky willen maken? :classic_blush:

1 - Snap ik, maar voordat er hier 83 berichten ‘dark theme’ en 71 ‘de witte’ komen.. een poll is dan overzichtelijker :) 

2 - Dat kan ik zeker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei chrisje1993:

Weet niet of dit topic hiervoor bedoeld is maar zijn er ook mensen die eventueel me willen begeleiden met het maken van een novellen?

Je mag mij altijd een PM sturen met je vragen! Denk dat dat voor meer leden geldt. 

We gaan vanzelfsprekend niet een hele novelle voor je voorkauwen maar als je gerichte vragen/onduidelijkheden hebt dan mag je die naar mij doorsturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik betrap mezelf er al op dat ik kleuren gebruik in mijn teksten die waarschijnlijk op het donkere theme slecht te zien zijn. Ook weer waardeloos dat het nagenoeg 50/50 is wie welke theme gebruikt ;e. Mijn grafische autisme is af en toe te erg, haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei chrisje1993:

Zoals daniell ook al zegt bedoel ik dan meer met het geven van tips, opbouwende kritiek enzo.

Duidelijk. Kwestie van de juiste verwachtingen te scheppen :)

Naar mij mag je vanzelfsprekend ook altijd PM'en.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei Jotew:

Ik betrap mezelf er al op dat ik kleuren gebruik in mijn teksten die waarschijnlijk op het donkere theme slecht te zien zijn. Ook weer waardeloos dat het nagenoeg 50/50 is wie welke theme gebruikt ;e. Mijn grafische autisme is af en toe te erg, haha.

Lastige materie inderdaad! :sorry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei ElMarcos:

Weet iemand hier toevallig hoe ik kan zorgen dat langere lay-outs die qua breedte gelijk zijn aan de banner niet ineens kleiner worden gemaakt? Ik loop hier nu tegenaan bij mijn nieuwe novelle en ik vind het écht vreselijk lelijk 

Er is een maximum breedte voor afbeeldingen. Als die erover heen gaat verkleind het automatisch. Ik raad je aan je afbeelding dus binnen dit kader te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Lazy:

Er is een maximum breedte voor afbeeldingen. Als die erover heen gaat verkleind het automatisch. Ik raad je aan je afbeelding dus binnen dit kader te houden.

Wat zijn de maximale verhoudingen? 700 pixels breed is het probleem niet. Wellicht is er een maximale lengte?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ElMarcos:

Wat zijn de maximale verhoudingen? 700 pixels breed is het probleem niet. Wellicht is er een maximale lengte?

Breedte staat op 700. Lengte is max 5000. Dus lijkt me niet dat dit het probleem is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de lockdown die weer steviger en steviger word ging bij mij het idee om een sign-up te starten weer borrelen. Nou weet ik van mezelf dat ik na verloop van tijd een zekere mate van enthousiasme verlies en het daardoor dood laat bloeden. Om dit te voorkomen zou ik het prettig vinden als er iemand zou zijn die zin zou hebben om mij hierin te ondersteunen. Vooral op het vertalen van wat er in FM gebeurd naar het forum zou deze hulp zeker worden gewaardeerd. Momenteel zit ik nog in de verkennende fase wat ik precies wil dus mocht je interesse hebben om mij hierbij te helpen dan hoor ik dit graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Jeroen.:

Met de lockdown die weer steviger en steviger word ging bij mij het idee om een sign-up te starten weer borrelen. Nou weet ik van mezelf dat ik na verloop van tijd een zekere mate van enthousiasme verlies en het daardoor dood laat bloeden. Om dit te voorkomen zou ik het prettig vinden als er iemand zou zijn die zin zou hebben om mij hierin te ondersteunen. Vooral op het vertalen van wat er in FM gebeurd naar het forum zou deze hulp zeker worden gewaardeerd. Momenteel zit ik nog in de verkennende fase wat ik precies wil dus mocht je interesse hebben om mij hierbij te helpen dan hoor ik dit graag.

Stuur me maar pb met het idee. Wil dit wel doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met mijn Krasnodar (Changing Football) novelle heb ik een andere baan aangeboden gekregen (wel iets verder in de game al).

Er zijn een paar minpunten in Rusland:

1. Relatief weinig wedstrijden, 30 per seizoen.

2. Een extreem lange winterstop, 2 maanden.

3. Er zit een bug in de regels met inschrijven, waardoor 8 buitenlandse spelers gehaald kunnen worden ipv 4. De regel om 4 buitenlandse spelers te gebruiken heb ik inmiddels laten varen, omdat de rest van de competitie zich er ook niet aan houdt uiteraard.

Zouden jullie voor een overstap gaan of nog doorbouwen aan deze club? Er is overigens nog geen baan daadwerkelijk aangeboden aan mij. Of ligt het dan echt aan de club die de baan aanbiedt?

Bij aanvang heb ik al aangegeven nog niet te weten hoe ik deze novelle ga invullen, of ik bij 1 club blijf of dat ik naar meerdere clubs ga. Ben benieuwd naar jullie keuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites