Jump to content

[FM 22] [LLM] - In een opwelling begonnen

Nibbors
 Share

Recommended Posts

oPN7A4r.png

Mijn hele jeugd heb ik op een redelijk niveau gevoetbald. Ik was een verdediger die in het Oosten van Nederland graag de dag van aanvallers lastig maakte. Op mijn achttiende scheurde ik echter voor het eerst de kruisband in mijn rechterknie. Sindsdien ben ik vier keer aan die knie geopereerd. Dat maakt gelijk twee dingen duidelijk. 

1. Ik heb een zeer zwakke knie. De dokter vertelde me tijdens de laatste operatie dat er niks meer aan te redden valt.
  2. Ik kan niet stoppen met voetbal.

Het is bijna obsessief. Als ik ‘s ochtends opsta, maakt het voor mij daadwerkelijk uit of ik in die avond een voetbaltraining heb of niet. Na mijn laatste operatie besloot ik echter, in al mijn wijsheid, om weer te gaan spelen. Inmiddels wederom zonder kruisband en fatsoenlijke meniscus besloot ik om mijn vriendenteam te helpen. Dit ging een tijd goed. Zeer goed zelfs.

Na enkele weken werd me gevraagd of ik toch nog een keer wilde proberen om bij het eerste elftal aan te sluiten. Om voor mezelf nog te bewijzen dat ik wel nog kon voetballen heb ik besloten om het te doen. En wederom ging dat goed. Zeer goed zelfs.

We werden kampioen in de hoofdklasse en voor mij was dit een mooie afsluiting. Ik besloot om hierna weer bij mijn vrienden te gaan spelen. Maar ik was zeer dankbaar voor de kans om toch nog eens te laten zien dat ik wel kon voetballen. 

De trainer gaf me niet alleen deze kans. Tijdens het speeljaar spraken we veel over de wedstrijden en toen ik weer besloot om lager te gaan voetballen vroeg hij of ik assistent-trainer wilde zijn bij zijn nieuwe uitdaging. Erik had de papieren en de mogelijkheid om trainer te worden bij HSC '21 in de derde divisie in Nederland. We bleven in het oosten en ik kreeg hier de mogelijkheid om papieren te behalen terwijl ik zijn assistent was. 

Na twee jaar samen te werken kregen we plotseling een nieuwe uitdaging. Erik had zelf ook in Engeland gevoetbald bij Redditch United. Na een succesvolle periode in Nederland werden we uitgenodigd om als trainersduo in de Southern League Premier Division Central te werken. Ook dit jaar verliep op sportief niveau prima, maar ik begon te merken dat ik toch graag zelf een grotere rol zou willen spelen. 

Assistent-trainer is een fantastische rol. Ik vermaakte me prima en ik had ook het gevoel dat Erik me de kans gaf om zelf een stempel op het team te drukken. Toch had ik het gevoel dat er meer mogelijk was. Na een goed gesprek met Erik, onder het genot van een biertje van de Worcester Brewing Co., besloot ik om zelf mijn (korte) CV rond te sturen naar teams. 

Ik begon met de divisie waar we dit jaar al trainer waren geweest. Diezelfde avond werd ik echter gebeld door een club uit de Vanarama National League South. 

“Robbin? We hoorden dat je besloten hebt om op je eigen benen te staan. We hebben goede dingen over je gehoord en we willen je graag uitnodigen voor een gesprek. Je zult wel zo’n 2 uur en 40 minuten moeten rijden via de M40 en M25. Denk je dat je vrijdag langs zou kunnen komen?” 

Citaat

Dit is het begin van mijn eerste FM22 save. Ik hoop dat de introductie niet te langdradig is geworden. 

In de volgende post zal ik verklappen welk team ik het eerste jaar zal coachen. Ook zal ik kort op de selectie ingaan.

Edited by Nibbors
banner

@Nibbors Ik heb voor @Rossi @DGremlin de tekstkleur even aangepast naar 'automatisch'. Dit zorgt er voor dat je teksten zowel in de Witte MU Theme, danwel de zwarte MU Theme goed te lezen is. Denk er daarnaast even aan dat wanneer je teksten van een andere site kopieert, deze als 'platte tekst' worden geplaatst. Dan hou je alles mooi in dezelfde stijl! :)

Succes met je novelle, benieuwd waar je mee gaat komen.

oPN7A4r.png

Ik ben toch een beetje nerveus wanneer ik aankom in zuidoost Londen. De locatie waar we afgesproken hebben is niet veel groter dan de club waar ik ooit zelf begonnen ben als voetballer. Toch was de rit prima verlopen en de M25 was minder druk dan ik verwacht had. Ik stop de FMU podcast op mijn telefoon en stap uit. Met een glimlach zie ik het welkomstbord van de club prominent boven de rode wand uit komen. “Welcome to Park View Road. Home of Welling United F.C.”

ARUCg8V.png

Voor de poort staat een man die ik telefonisch gesproken heb en al eerder over gehoord had. Grotendeels van enkele verhalen binnen het Engelse voetbal, maar dat is allemaal geschiedenis nu. Mark Goldberg schudt mijn hand en vraagt hoe de rit verlopen is. Even later zitten we met een kop koffie aan tafel.

“Dit zal mijn eerste eigen stap zijn als hoofdtrainer op dit niveau. Ik erken dat dit voor sommige fans als een risico gezien zal worden, maar ik zal er alles aan doen om me te bewijzen. Ik geloof dan ook dat ik de verwachtingen voor dit seizoen waar kan maken.”

De verwachtingen van de club zijn duidelijk. Aan het einde van dit seizoen moeten we met Welling, alias: “The Wings”, in de middenmoot van de Vanarama South eindigen. Voor de FA Cup en FA Trophy zijn de verwachtingen lager maar ook daar moeten we natuurlijk altijd proberen verder te komen. Aan het einde van dit seizoen zal ook mijn contract verlopen. 

Het is uiteraard niet veel anders dan een standaard tijdelijk contract bij een nieuwe werkgever. Eerst kan ik laten zien wat ik kan. Daarna kan er gekeken worden of we als werkgever en werknemer goed bij elkaar passen. 

Na een tweede kop koffie en een korte uitleg over de clubgeschiedenis is het contract getekend. €2,400 p/m (netto) is het bedrag dat ik tot juni 2022 zal ontvangen. Niet verkeerd, maar in de omgeving van Londen wonen is niet goedkoop. Uiteindelijk heb ik een appartement kunnen vinden waar ik voor €1,180 kan verblijven. Het is niet bijzonder of glamoureus, maar ik zal me er mee moeten redden voor nu.

Q6aWEgb.png

Na twee koffie is het toch echt tijd voor een koude gouden rakker. Het biertje is nog maar net in mijn handen of Mark begint al over de selectie te praten. Ik heb zelf wel een idee over hoe ik wil gaan spelen, maar we zullen eerst moeten zien of dat met de huidige selectie ook een goed idee is..

Spoiler

@ElMarcos Het is uiteindelijk Welling United geworden! Ik hoop dat je het verhaal blijft volgen.

@Daniell Bedankt voor de intro banner! ik ben er zeer blij mee.

@jefri Het mooie Welling. Het veld wordt gebruikt door Welling United FC en  Erith & Belvedere F.C.

@Marius Bedankt! laat me weten als ik je vaker mag taggen bij nieuwe posts.

@delichris Welling United FC! 

@MNie Bedankt! Ik hoop dat je ook deze post interessant vindt!

@Rossi & @DGremlin Ik hoop dat de problemen bij deze post opgelost zijn! Ik gebruik nu ook zelf de donkere theme!

@JotewNog een tukker! Bedankt voor de hulp, ik hoop dat het probleem er bij deze post niet is. 

@Kyrill Bedankt! ik hoop ook buiten het voetbal een beetje leuke dingen toe te voegen. Natuurlijk blijft het wel een FM verhaal!

@Milton Welling United geworden! De volgende post zal iets meer op de selectie en de voorbereiding in gaan.

@Titan Ik doe elk jaar LLM. Ik ben echter nog steeds geen goede FM-speler :D Ik zal in ieder geval mijn best doen!