Jump to content

[FM 22] The Old Lady

Kyrill
 Share

Recommended Posts

Drukke zomer. ''Mega'' aanwinst en nog lopende onderhandelingen!!

Zie hier onder het overzicht met wie er allemaal bij zijn gekomen! Musiala is voor 71 miljoen overgekomen van Bayer Munchen. Hij is pas 19 maar met salaris van 245K per week moet hij wel ala direct gaan presteren/er staan. Hij gaat de voorkeur krijgen gezien zijn salaris en transfersom maar als ie verzaakt zitten ESR, Odegaard, Almada en consorten hem op de hielen. Alex Meret is voor 7 miljoen overgekomen van Napoli. Leno is verkocht voor 13 aan Inter en Meret is de nieuwe backup /2e keeper achter Ramsdale nu. Koni de Winter en Adam Hllozek zijn voor gratis gekomen en waren al jaar geleden ofzo al vastgelegd, maar nu zijn ze gearriveerd op de club. Er is interesse voor Tierney en Saka zie ik liever ergens dan LB. Dus met verder dan alleen Tavares is Owen Wijndal meer dan prima versterking voor 15.5 miljoen van AZ... Liam Delap is voor maximaal 23.5 mijoen overgekomen van City. Hij is vooral voor de toekomst gehaald wat 95% van mijn inkomende spelers zijn maar hij hoeft er niet meteen te staan. Er staat in zijn contract ook een beloofde verhuring maar niemand hapt voor als nog. Uitgaande is Leno dus voor 13 miljoen verkocht, Maitland Niles met nog maar 1 jaar contract voor 20 miljoen aan Leipzig en Cedric Soares zijn mandatory Future Fee bij Wolves van 10 miljoen is nu ook officieel geactiveerd. Verder proberen we nog Torreira voor 18.5 aan Atalanta Bergamo te verkopen, mag Bellerin nog jaar contract vertrekken voor 40 miljoen of minder(dat vind hij acceptable prijs) en komen Donny van de Beek voor 19 miljoen en Calegari voor 15 miljoen misschien wel of niet nog naar Arsenal?

Transfers

In:

Jamal Musiala contract en transfer details

Musiala screen

Liam Delap

Adam Hllozek

Owen Wijndal

Alex Meret

Koni de Winter

Uit:

Lopende zaken:

In:

Kiest Calegari voor Arsenal?

Komt Donny van Manchester naar London verhuizen?

Uit:

Torreira naar Bergamo?

Overzicht:

Overzicht transfers

Overizcht transfers 2

@Marius @Daniell @mattihamstra @ElMarcos  @delichris @MNie

@Milton @Rossi  @rich ruzzian @Nom de Guerre @Abe @RubenS2 @neva @Urbeto @Nummerke10

Thnx voor jullie reacties en likes. Ik vind het ook jammer dat we net CL misloopte helaas. Wel idd geweldige 2e seizoenshelft. Ik heb btw wat nieuwe tags toegevoegd mensen vroeger of eerder al volgde bij novelle of met wie ik contact had in FM Cafe. Als je geen mention wil dan was het eenmalig voor de ''nieuwelingen'' bij geen bezwaar ben je volgende update wel erbij :)

340614751_Kyrill-Goedgenoegisjonggenoeg.png.2fc019ad6acf9d5076988f34ac7bb85a.png

Edited by Kyrill

Taktiek/formaties

Ik had mijn taktieken nog niet met jullie besproken dus bij deze. Ik wissel af tussen 4231 en 442. Ik zal ze hier onder toelichten mijn keuzes in detail:

442

Deze noem ik ook wel de reuzen doder. In eigenhuis met Arsenal hiervoor Westham in FM21, worden teams als Liverpool, City, Chelsea hier regelmatig mee verslagen hebben ze er vaak geen antwoord op. De taktiek kenmerkt zich aan een  ''çautious'' mentaliteit dat is het uitgangspunt. Wat verder ook opvalt is hoge baltempo en hoge defensieve lijn. Verder is het voorzichtige/defensieve taktiek maar levert het zeer veel kansen, goals en hoge xG op. Laatst zag ik dat we hiermee op +29 clear cut chances zitten met 7x deze formatie gebruiken.... Ook gaat het spel via de vleugels veelal, waar ik dit vroeger deed met 442 door centrum deed. Verder de RB /RM kunnen zelfde speler zijn maar ook niet. TIerney & Tavares kunnen lb staan ook moeiteloos ML , Saka net zo goed.  Zo heeft Wijndal bv ook 3 CA voor zowel ML als LB. Voor RB is het Calegari, Tomiyasu & White. Voor MR zijn het dan weer geen mogelijke RB's hier zijn Odegaard & Musiala 4 CA, Reiss nelson 3 CA en ESR 2,5 CA op MR. De passing is erg direct & het tempo is zeer hoog. Bij balwinst en bal verlies is het counter press & counter. We kiezen voor work ball into the box. Als het niet loopt  wordt het wel eens hit early crosses & shoot on sight. We spelen out of defence. Deze taktiek werkt ook thuis tegen kleine teams, vooral tegen teams die beter zijn dan je eigen team! Het tempo is hoog de backs vallen mee aan bij omschakeling dus ML & MR verdedigen zeker mee.  Op CM spelen we met bv Van de Beek & Partey de één op Mezalla attack & de ander op Defend bv DLP of BWM.

De 442 taktiek

442 instructies

442 instructies

zie vorige

4231

Is eigenlijk qua instructies niet heel anders dan de 442. Alleen deze doen we 9/10x balanced of positief en zelden cautious of defensive. Alleen hier heb je 2 CM's & 1 CAM en 1 spits ipv 2, en de vleugelspelers verdedigen minder mee. Deze is vooral beter geschikt tegen de ''kleintjes''

4231 instructies

4231 instructies

zie vorige

Volgende keer:

*Deadline day

*Afronding alle transfers

*Uitslagen eerste 7 competitie wedstrijden

@Milton @Rossi  @rich ruzzian @Nom de Guerre @Abe @RubenS2 @neva @Urbeto @Nummerke10

Daniell: Klopt ja 100% doel van bestuur  weer ''maar''' Eurocup zelf mik ik idd op top 4. Thx maat!!

Marius: Thx maat, helemaal mee eens, komt nog meer bij!

Delichris&EL Marcos: Thx maten ook heel blij mee haha!

Mnie: Hahahaa jawel sorry haha. Lang leven de -21 regel haha. We hebben ook veel verkocht, zie je volgende keer  :)

340614751_Kyrill-Goedgenoegisjonggenoeg.png.2fc019ad6acf9d5076988f34ac7bb85a.png

Edited by Kyrill

Grote Update, begin PL!

Welkom allen, bedankt voor jullie fijne reacties op mijn taktieken/formaties. Heel leuk en fijn om te lezen! Marius en Daniell 4231 is idd ook leuker/stijvoller en vind ik eigenlijk ook de beste taktiek. Maar 442 werkt thuis gewoon als een speer tegen de elite ploegen als City, Liverpool, Chelsea en United. Gek genoeg gaat het uit bij de teams die niet per se klein zijn maar tussen 17e en 20e op ranglijst staat vaak mis. Daar werkt dan vaak 4231 positief of een 433 DM wide dan weer beter tegen, ook niet altijd. Geniet van deze update, hij is niet heel kort, beetje lang. Maar hij is zeker de moeite waard. Rode lijn we hebben weinig verloren maar helaas vaak heellaat een goal tegen gekregen. 

Laatste transfers nog:

Denis Zakaria 0 euro

Ik was al keer eerder rond met Denis Zakaria maar toen trok ik me heel laat terug. Ik dacht hij is ''al'''25 jaar. En ik vond toen salaris iets te hoog. TIjdje later had hij nog steeds geen club als nog gehaald voor iets minder salaris. Uiteindelijk blij mee omdat hij clubloos was en nog van waarde kan zijn. Auba was al vrij lang boos Xhaka verkocht is en nu niet meer omdat hij in Denis een 1op1 opvolger ziet voor Xhaka.

Tanguy Nianzou 43.5M

Pas 20 jaar nog altijd transfersom is vooral in termijnen en clausules en is max 43.5M. Dit is in feite de opvolger van Gabriel Malgahaes die uiteindelijk voor veel minder dan ik wou, nog steeds met stevige winst voor 34M aan Inter is verkocht. Hij zal het hart van het centrum met Ben White gaan worden en regelmatig mogen Matteo Lovato , Rob Holding en William Saliba het centraal achterin gaan proberen.

Matteo Lovato 11.5M

Matteo Lovati is en was een beest met mijn Westham save in FM21 bij Chelsea. Hij is voor nu 2,2.5CA nog maar ik kan me niet voorstellen dat hij niet meer gaat groeien. Als ie al 40-45% zo goed wordt als in FM21 heb ik al een top aankoop binnen voor een heel zacht prijsje.

Overzicht transfers

Pepe is uitgeleend aan Napoli met een mandatory future fee van 25M en nog wat anderen mogelijk inkomsten bronnen erbij. Bellerin had ik gehoopt te verkopen maar hij wees clubs als Napoli en nog eentje af. Nu zit hij bij As Roma on loan voor een halfjaar voor iig 500K voor 6 maanden. Wanneer zijn huurperiode afloopt 30/6/2023 loopt zijn contract ook bij ons af. Met een salaris van 115K per week gezien hoe matig ik Bellerin vind zowel in echt als in FM, had mijn staf maar ik zelf 0 behoefte  om zijn contract te verlengen. Tomyiasu en Galegari tot nu toe doen het uitstekend op RB en er zijn meer opties beschikbaar.

208 miljoen uitgegeven aan 15 spelers, 21 spelers vertrokken on loan of permanent, we ziijn de grootste spender van Europa

Daar moet ik natuurlijk meteen bijzeggen dat 208 miljoen veel is. Maar niet voor maar liefst 15 spelers! Dat is maar 13,8 miljoen gemiddeld per speler. Dat was ik in FM Cafe aan Nom de Guerre en Neva probeerde duidelijk te maken dat het echt een uitverkoop editie is deze FM. Ik heb bijna geen van mijn boden in 2 zomer windows en 1 winter ooit zien worden afgewezen. Heel af en toe moet je beetje onderhandelen maar meer dan dat ook niet. Heel fijn natuurlijk maar ik verwacht bij de full release of na een patch dat het wel anders gaat worden.

@Milton @Rossi  @rich ruzzian @Nom de Guerre @Abe @RubenS2 @neva @Nummerke10

Bedankt iedereen!! Het gaat niet slecht maar had zkr beter gemoeten en gekund!!

Selectie:

Selectie gesorteerd op leeftijd

Selectie gesorteerd op leeftijd #2

Wat feitjes over onze/mijn selectie. De gemiddel leeftijd is 23 jaar. Niet te zien op de tweede screen net niet, na Partey 29 jaar oud is er alleen nog Aubameyang met 33 jaar oud, onze enige 30+er speler inmiddels. We hebben 11 spelers van 21 jaar of jonger. En maar liefst 21 spelers van 23 jaar of jonger. Tien spelers zijn tussen de 24 en 27 jaar twee van 29 en één van 33 dus zoals gezegd. Niet voor niks na wedstrijden staat er vaak in de kop ''Youthfull Arsenal''.

Selectie goals, assist , aantal wedstrijden en rating tot dusver

Wat hier opvalt dat niemand er nog enorm bovenuit springt, we zijn een collectief. Getuige het feit het pas 4 september 2022 is en al 9 spelers 1 goal of meer hebben gescoord. Zolang we winnen of iig niet verliezen maakt me weinig uit wie er scoort, maar zoals nu veel en meerdere spelers die scoren vind ik altijd fijn. Dan zijn de problemen ook minder groot wanneer iemand langdurig geblesseerd uitvalt. Van Adeyemi viel het te verwachten maar ook fijn om te zien dat Reiss Nelson en Adam Hllozek al snel hun stempel drukken op het team, goals maken en de tegenstanders in problemen brengen. Adam kostte 73K dat is gewoon voor iemand met zijn kwaliteiten transfervrij.

Wedstrijden besprekingen, resultaten en uitslagen:

Ars- Newcastle 3-1

Maar liefst een Xg voor ons van 4.02 Adeymi, Wijndal scoren bij zijn debuut en Martinelli scoorde ons.  Willock maakte wel nog de 2-1 in 76e minuut maar wij domineerde de match met gemak.

Norwich- Ars 1-5

Dit is en WAS historisch debuut voor de 20 jarige Adam Hllozek bij Arsenal. Tegen het team dat vorig seizoen ons van CL voetbal wist af te houden met onterecht 0-0 gelijkspel. Het zelfde team dat er ook voor zorgde dat ik met The Hammers CL misliep. Werd nu eindelijk keihard op zijn plek gezet. Hllozek verzorgde al de assists voor de 0-1 en 0-2 van Martinelli en in de 46e minuut op aangeven Nelson, 81e op assist van Saka en 97e minuut op aangeven maake Hllozek een hattrick. Wat een manier om je debuut te beginnen bij deze club vol met jonge talenten! Een 10.0 als beoordelin en 3 goals en 2 assists.

Chelsea- Ars 2-1

Geen screen maar onze enige nederlaag tot dusver. Hllozek scoorde 0-1 in de 43e minuut op aangeven van Martinelli. Lukaku maakt de 1-1 in 64e minuut op assist van Jorginho en Mount in de 88e minuut de 2-1 op aangeven van Kante. xG 2.54 om 0.65 was het een terechte zege voor Chelsea, gelukkig voor ons iig een minimale zege. Dat is vaak veelal voor mij wel anders wanneer ik op Stamford Bridge ben.

Ars- Liverpool 2-2

xG 1.61 om 1.75 maar het is maar soort advies idd zoals Nom al tijdje geleden zei.Keita maakte de 0-1 in de  66e minuut op aangeven van invaller Thiago. METEEN na de aftrap ging de bal terug naar Ben White , die past hem naar als Mezalla spelende Donny van de Beek die legt de bal hoog over de Liverpool verdediging heen en met schot onderkant lat maakt Adeyemi al 1 miuut later vanaf de aftrap nagenoeg de 1-1 met een hele mooie goal. 20 minuten later in de 87e minuut maakt invaller Adeyemi ook zijn 2e goal met een kopbal 2-1 voor.In de 95/96e minuut kon Tomiyasu het helaas niet nalaten om opzichtig aan Mane te gaan vasthouden. Dat zorgde voor een penalty in de 96e minuut die Salah binnen schoot 2-2 uitslag. In de media gaf ik aan dat Klopp en Liverpool dit punt verdiende maar toch stiekem vind ik het heel zuur en doodzonde omdat het nooit zolang had door mogen laten spelen. Er waren niet veel blessures en onderbrekingen.

City- Ars 3-3

Nelson maakt de in de 3e minuut op assist/rebound van Adeyemi de 0-1. Sterling de 1-1 in 16e minuut op aangeven van Grealish.Odegaard scoorde met prachtige vrijetrap de 1-2 in de 49e minuut. Partey maakte in de 79e minuut de 1-3 op aangeven van Odegaard. xG van City was wel hoger maar ik had terechte HOOP op een zege. Maar Hllozek kreeg terecht rood in de 88e minuut voor een aanslag van een tackle. Haaland scoorde in de 90e minuut de 2-3 ik dacht echt aan buitenspel blijkbaar niet en Dias maakte in de 94e minuut de 3-3 op aangeven van Haaland. WEER laat 2 punten verloren.

Arsenal-Leicster 2-2

Geen screen maar Leicster stond toen iig nog 20e. Volgens de data onderpresteren ze flink want ze creeren heel veel en zijn dominant aan het einde van de wedstrijd. Tegen onze viel dat creeren van hun flink tegen.  Wij waren heer en meester maar ook ZIJ scoorde de 2-2 diep in de blessure tijd.Dat is al de 3e keer in 7 PL wedstrijden we 2 punten mislopen. Mooi vervelend zeg. Gelukkig stonden we steeds voor ipv gelijk anders hadden we nu 3 nederlagen ipv 1. Maar toch baal ik er wel goed van.

Ars- Wolves 2-0

Terechte zege voor ons. Nelson in 23e minuut maakt de 1-0 op aangeven van Martinelli en White scoorde uit corner van Odegaard in de 70e minuut de 2-0.

Stand

Hadden flink HOGER moeten staan maar 7e met 12 punten uit 7 is opzich niet slecht en 1 nederlaag met Chelsea en City uit maar ik wil en er MOET minder punt verlies komen zo laat.

Stand met EL poule erbij. Lille, Rapid en Fc Utrecht moet te doen zijn!

Ik vind de start best prima als je kijkt welke tegenstanders je al gehad hebt. Een keertje een topper winnen had leuk geweest, maar tegelijkertijd heb je nog maar 1 keer verloren. Als je nu geen steken laat vallen tegen de laagvliegers kan je heel snel richting de top van het klassement gaan.

• Kyrill changed the title to [FM 22] The Old Lady