Jump to content

[FM 22] The Old Lady

Kyrill
 Share

Recommended Posts

Haaland 5 maanden geblesseerd. 60 miljoen bijna verdiend aan 8 transfer vrije spelers, soeverein door in makkelijke CL poule en meer.

Erling Haaland is begin/midden november helaas voor 5 maanden geblesseerd geraakt. Wat betekent hij op zijn vroegst midden/eind april 2025 pas weer wedstrijd fit is. Tot nu toe wordt zijn plek overgenomen door Havertz, Luis Diaz en Lorenzo Lucca. Er gaat dan ook geen vervanger worden gekocht in januari, want daar is geen geld voor.

Betreft transfer vrije spelers. De volgende 8 spelers kwamen transfer vrij en zijn samen voor om en nabij 60 miljoen doorverkocht:

Willam Carvalho ging weg voor 10 miljoen

Jesse Lingard zojuist verkocht voor 7.5 miljoen aan Fiorentina

Denis Zakaria voor 10.75 miljoen verkocht aan Torino

Andere spelers die gratis kwamen en voor bedragen tussen 5-10 miljoen weggaan zijn oa Dan Axel Zagadou , Boubacar Kamara, Karius en Kolasinac.

Chelsea-Burnley 3-0

Tegen Burnley was Haaland nog fit en scoorde hij hoog genoeg rond de 7,5 maar was hij bij geen enkele goal betrokken. Mag ook wel eens! Gnabry, Dominik en Havertz scoorde voor ons.

Chelsea- Leicster City 3-0

Leicster thuis was een 3-0 overwinning met flinke ''collateral'' damage. Haaland viel hier in de 2e helft uit na al 2 goals gemaakt te hebben. Ook Dybala prikte er eentje in en Musiala en Diaz kwamen tot assists.

Manchester United- Chelsea 2-0

We speelden op defensief om puntje uit het vuur te slepen. Dat ging vrij aardig en hielden we lang vol alleen in de 82e en 90 minuut kwam een einde aan die hoop. Invaller Adeyemi maakt de 1-0 voor United en Greenwood de 2-0 in de blessure tijd. Net als bij Arsenal uit was dit weer een ''top'' wedstrijd waar we tekort kwamen.

Chelsea- Porto 3-0

Met basisplaatsen voor 2e keuzes als Soonsup Bell, VandeVoordt en James ipv Livramento wonnen we met 3-0 van Porto ondanks het feit Bennacer in de 59e minuut al rood pakte. Klintk gek natuurlijk James en VandeVoordt ''2e '' keus. Maar Livramento is hem al tijdje voorbij gestreefd en is na Haaland de meest waardevolste speler in onze selectie. En Maarten gaat er nog wel komen maar Meret leidt zelfs het clean sheets tussenstand van de gehele PL. Dus hij speelt de PL en Maarten krijgt de CL en beker wedstrijden te keepen.

Chelsea- Spurs 2-1

Roberto Mancini en ik Kyrill Goosseff hebben onze oorlog ala Gomorra buiten het veld en op het veld doorgezet. In de media bleven we elkaar trash talken en afslachten. (Godzijdank) trok ik gelukig weer aan het langste eind. Maar ik begin nu wel kinderachtig te vinden ik heb iig bewijs hij op 1 vraag over mij ''okay'' tot ''goed'' reageerde. De eerste volgende keer tegen Spurs ga ik het proberen goed te maken of iig niet nog meer olie op het vuur te gooien. Wat gebeurde er op het veld dan? Dat is het belangrijkste natuurlijk. Dominik de hongaar(ik zeg zijn voornaam ik heb nog altijd oprecht veel moeite met zijn achternaam haha) de 1-0 na 21 minuten op assist van Diaz. Havertz maakt de 2-0 in de 34e minuut op assist van Bennacer. Pino scoorde op assist van Son in de 72e minuut de 2-1 maar daar bleef het bij 3 punten voor ons!

Schema

Op de nederlaag bij United uit na, gaat het erg goed. En was het een geslaagde maand.

Selectie overzicht goals, assist en rating

Wat opvalt is dat we 4e staan maar toch zeker 20 spelers of meer 7.0 gemiddeld scoren tot nu toe of hoger. Kan ook mee te maken hebben we op 15/15 gaan in de CL en van de 8 poules alleen Real Madrid en PSG net als ons 15/15 hebben gehaald. Er zijn verschillende spelers die kunnen scoren maar niemand haalt het nog bij de productie van Haaland. Maar goed hij is nog lang geblesseerd en de blessure is pas net begonnen.

Stand

We staan hier in de stand nog 4e maar het magistrale spelende Watford kan nog ons over ons heen gaan als ze winnen.

Nog meer contract verleningen

Alle spelers bij zowel 1e team als -23 als -18 met contract aflopend over 7 maanden hebben verlengd. Dybala heeft 7 maandn erbij gekregen meer kon niet, zijn contract liep tot 30 juni 2025. Na veel getouw trek zijn we tot 275K per week overeen gekomen. Hij zat al op 215K en wou 350. Dybala is al 31 maar heeft een goede carriere bij ons en is een speler die voorin op vrijwel alle posities gebruikt kan worden. Daarnaast heeft Alex Meret met 4 jaar verlengd en hebben jeugd spelers als Lewis Coll en paar anderen bijgetekend.

@Marius @Daniell @mattihamstra @ElMarcos  @delichris @MNie

@Milton @Rossi  @rich ruzzian @Nom de Guerre @Abe @RubenS2 @neva @Nummerke10

@xJordinosaur  @kmk @Titan  @FlyD 

@r4vje  @timpy00

@Glenn08  @germandutch

@Rossi @ReneLeBlanc

@NicoHaak  @John Terry 2.0

Thnx voor jullie likes, reacties en het lezen :)

Mnie: Thnx vriendje. En we wonnen nog een keer van Porto jeej :) Ja Liverpool heeft afstand genomen 11 punten na 11 duels al. Maar we doen dit jaar niet nog een keer mee om de titel als ik eerlijk ben. Haaland nu 5 maanden geblesseerd al helemaal niet en de selectie is te dun en er is geen geld voor nieuwe aankopen en dat wil ik ook niet. Ik wil focus leggen op proberen de CL te winnen en misschien Fa Cup of Caraboa Cup erbij. Doel van bestuur is ook plek 4/CL plaatsing en dat is al moeilijk genoeg nu ook zonder Haaland.

ReneLeBlanc: Thnx maat. Maar vorig seizoen hadden we 92 punten met maar 2 nederlagen, nu hebben we er al 4 na 10-12 duels ofzo. We moeten accepteren we nu vol voor CL winnen moeten gaan en plek 2-4 maar titel prolongeren zit er gewoon niet in, zie antwoord op Mnie.

Marius: Is helaas gebeurd, zie reacties op de rest. Het doel is en blijft CL plaatsing.

Delichris: Thnx maat, ben ik ook blij mee, helaas zien we hem op zn vroegst pas weer in April terug of later, mooi balen.

Nummerke10: Thnx man , zie de tekst en reactie op Deli hier boven.

rich ruzzian: Thnx man, thnx. Zie eerdere reacties over Liverpool aan users hierboven :)

ElMarcos: Thnx, nee dat zkr niet, dankjewel. Ik heb en haal heel veel plezier uit deze game.

Gepost (edited)

Titel is een utopie geworden. Wel ongeslagen maand december met 6 winst en 2 gelijk in alle competities!

Schema

Stand

We staan 3e maar de titel is nu al haast onmogelijk geworden. Door blijven gaan voor CL plaatsing!

Financieen

Fernando Rangel heeft Abramovich opgevolgd! Yes! Gelijk hebben we meer TB, SB en nieuw youth facilities gekregen die gebouwd gaan worden. Roman was prima eigenaar maar laatste 4 jaar zei hij op bijna alles wat ik vroeg NEE, NO

Chelsea- Southampton 3-0

Lorenzo Lucca en ik liggen in de clinch zo nu en dan. Dan wil ie blijven, dan wil ie weer weg. Dan vraagt ie om van transferlijst af te mogen dan doe ik dat, en doe ik hoge vraagprijs om af te schrikken de 20 clubs die geinteresseerd zijn, is het nog niet goed. Op voetballend gebied gaat hij lekker de laatste tijd met 5 goals in 7 duels in de PL waaronder hier twee tegen The Saints thuis!

Aston Villa- Chelsea 2-2

Uit bij directe concurrent voor plek 2-4 hebben we 2-2 gespeeld. We mogen blij zijn met een punt Villa had iets wat hogere xG. Dominik Szoboszlai was erg goed voor ons met assists op onze beide goals van Musiala en Havertz.

Geschiedenis Lucca

Chelsea- Bournemouth 3-0

Ook tegen Bournemouth thuis maakt Lorenzo twee goals :)

Salaris overzicht PL teams

Bij Chelsea onder mij is het gemiddelde salaris 178.000 per week dat is teveel en ben ik van plan over 6 maanden onder handen te nemen. Alleen United geeft meer geld aan salaris uit dan ons! Of dat iets is om trots op te zijn, ik betwijfel het. Maar met een EL, CL en PL titel op zak, mag het ook wel wat kosten natuurlijk.

@r4vje  @timpy00

@Glenn08  @germandutch

@Rossi @ReneLeBlanc

Thnx voor jullie reacties, aandacht en likes!

Helemaal met jullie eens! De titel kunnen we vergeten maar we staan in halve finale carabao cup en kunnen vol gas gaan in de CL! Ik weet alleen niet wie we geloot hebben maar komt vast goed we spelen toch eerst uit ipv thuis. 

Thnx timpy00 was idd jammer maar heb idd hier wel heerlijke flow.

Edited by Kyrill

De ex-Bundesliga spelers club in een interview/gesprek met de manager.

Voor de lezers en mensen kijken vanuit tv in hun woon of slaapkamer. Ik ben manager van Chelsea. En ik ben hier vandaag met Haaland,Musiala,Havertz,Gnabry,Gvardiol en Dominik Szoboszlai.

We beginnen met vraag voor Kai jij zit langst bij de club. Hoe voelde je toen je hoorde en zag spelers als Haaland, Musiala en Gvardiol erbij kwamen?

Kai: Ik ben en was daar heel blij mee. We hebben met aantal van ons al goede klik via Duitse elftal. En Bundesliga is een prachtige competitie. Waar veel spelers zich ontwikkelen en tot elite wereld toppers ontwikkelen. En Erling(Haaland) is gewoon ontzettend goed en scoort heel veel. Hij is mijn beste vriend. En Gvardiol en Musiala zijn nog jong maar nu al onwijs goed. Is zuur Erling nu zolang geblesseerd is maar we doen onze best. Hij zit elke wedstrijd op de tribune en komt paar keer week kijken bij de training.

Erling: Ja ik baal ook onwijs van mijn blessure. Ik ben blij met het vetrouwen van de manager. En dat hij beloofd heeft zodra ik terug ben er niks aan mijn speeltijd veranderd. Ik vind jullie allemaal geweldig en we hebben altijd naar ons zin zowel on als off pitch.

Ik: Jamal en Serge hoe was het voor jullie om een groot macht als Bayern München ,een machine en groot macht te verlaten voor een club als Chelsea?

Serge: Ik houd nog altijd van Bayern en dat zal nooit veranderen. Maar ik heb daar alles gewonnen en bereikt wat er te behalen viel. No offence voor Haaland maar Dortmund heeft het ons bepaald niet vaak echt moeilijk gemaakt om de titel. En jaren geleden speelde ik bij Arsenal. Chelsea is een grootmacht in de PL en de competitie is de beste ter wereld. Dus dacht ik waarom niet?

Jamal: Bayern had mij verteld ze bod op mij te goed vonden om te weigeren. En bij eerste gesprek met Zsolt Low en u beviel het project mij enorm goed. En u bouwt een jong team op meedoet om veel prijzen met spelers uit Duitsland, Italië, Frankrijk en meer. En ik ben blij tot nu toe dat ik het gedaan heb. Iedereen is heel warm en hartelijk en ik trek vooral op met Josko(Gvardiol)

Ik: Jij Jamal maar jullie allemaal kunnen heel trots zijn met hoe jullie spelen en elkaar steunen. Gvardiol hoe is het om je maatje Dominik van Leipzig hier te zien bij de club sinds de zomer en ben je tevreden over je eigen spel en ontwikkeling?

Josko: Ik ben er echt heel blij mee. Hij is een Hongaar en ik een Kroaat,dat doet er voor ons niet toe. Er is geen haat en alleen maar liefde en kameraadschap. We hebben het regelmatig nog over Red Bull en hoe we gegroeid zijn sinds we daar weggingen. Betreft mijn spel en ontwikkeling ik ben zeer tevreden. Ik heb nog dacht ik 0 rode kaarten gepakt in de 3-4 jaar dat ik bij de club zit.Over een maand word ik nog altijd pas 23 maar iedereen beschouwd me als een ervaren rot inmiddels. Ik geef Dominik en Tino(Livramento) wekelijks tips en advies en ik word zelf enorm geholpen door Ben(Chilwell). En ik ben voor geen 1 aanvaller zowel in de PL als CL bang.

Tot slot Dominik wil jij nog iets kwijt?

Dominik: Niet veel buiten ik me kan vinden voor 100% iedereen hier tot dusver gezegd heeft. En ik voel me vereerd ik onderdeel uit maak van een middenveld met spelers als Bennacer,Kai,Dybala,Aouar en in de schoenen stap van club legendes als Jorginho. Maar ik heb nog hele lange weg te gaan.

Bedankt iedereen voor lezen en kijken. Dat was het. Bedankt spelers voor jullie tijd.

Heel de groep eensgezind: Graag gedaan Gaffer.

Ik ben op werk zonder laptop. Volgende update reageer ik op jullie reactie. Thnx iig voor alle likes en comments.

@MNie @Marius @RubenS2 @rich ruzzian @ReneLeBlanc @ElMarcos @delichris @Nummerke10 @glennix @timpy00 @Nom de Guerre @mattihamstra @Arezo

Gepost (edited)

2e maand ongeslagen op rij. Hoogtepunt 0-0 uit bij Liverpool. Veel verkocht en beetje ingekocht op deadline day. Liverpool helaas ongenaakbaar nog altijd:

Liverpool-Chelsea 0-0

Een punt op Anfield. Heerlijk, we schoten er weinig mee op want Villa ging over ons heen. Maar he prima, 0-0 daar is erg goed!

Westham- Chelsea 1-2

Winnen bij de rivaal door twee goals van Havertz :)

Chelsea- Stoke 5-1

5 verschillende doelpunten makers heerlijk.

Schema

Stand

Het gaat goed en sinds speeldag 8 nog maar 1 competitie nederlaag gehad United uit 2-0 is nu speeldag 25 bijna.

Transfers:

van de Voordt voor 44.5 miljoen aan Leipzig verkocht

Almada voor 10 miljoen van Roma over gekomen op deadline day

Ex Arsenal Nketiah kwam daags voor deadline day voor 13-15 miljoen van BHA

Seny Dieng komt voor 8.75 miljoen over van Sheffield als backup achter Meret en vervanger van maarten

Aarons is gekomen voor 10 miljoen van Norwich

Overzicht transfers

@r4vje  @timpy00

@Glenn08  @germandutch

@Rossi @ReneLeBlanc

Thnx voor jullie likes en reacties :)

Delichris: Thnx ik vind ook fijn interview.

Mnie: Thnx maat ik vind het ook een goede reeks.

ElMarcos: Thnx hebben we idd

rich ruzzian: Thnx maat idd ja en in januari gingen we daar mee door.

Marius: Is niet uitgesloten maar ze zijn echt steengoed en  morsen vrijwel niks.

ReneLeblanc: thnx maat  hebben we ook zeker gedaan

Nummerke10: Thnx maat. Inmiddels is ie met veel winst verkocht voor 38.5 aan Ac Milan kwam ooit voor 9.

Edited by Kyrill

1 uur geleden zei Marius:

Die screenshot van het schema klopt niet mee de beschreven wedstrijden denk ik?

Thnx, je hebt helemaal gelijk, heb het aangepast!

1 uur geleden zei delichris:

Fijne resultaten. Helaas is het gat met Liverpool wel heel groot.

Thnx idd ja. Ja niet normaal ze hebben pas 2 nederlagen en al richting 20 zeges of meer. Niemand kan ze het echt lastig maken helaas.

1 uur geleden zei MNie:

Liverpool doet het nog steeds goed, dus dat gat wordt lastig te overbruggen. Wat doet Aston Villa daar trouwens?

Die worden gemanaged door Frank Lampard volgens mij, die blijven het onwijs goed doen, bizar genoeg. Vind ik ook opvallend ja.

51 minuten geleden zei NicoHaak:

Lekker wel die keepert met clean sheet zo vaak Kyrill. Dat is wel een mooie prestatie.

Thnx Nico dat is Alex Meret, en die doet het erg goed ja. 14 cleansheets en Allison Becker zit hem op de hielen met 13. Tot en met speeldag 22 hadden we ook maar 11 tegentreffers zelfs minder dan de 12 van nummer 1 Liverpool maar wij hadden toen 40 goals en zij al 51. Alex Meret is een standaard FM aankoopje van mij en hij is nu de reden dat we VandeVoordt die voor 21 miljoen gehaald was voor 44.5 hebben kunnen verkopen.

26 minuten geleden zei rich ruzzian:

De boel begint op stoom te komen. Van je aankopen ben ik niet helemaal overtuigd, maar ze mogen verrassen. 

Thnx idd ja, thnx maat. Ja dat snap ik. Als ik eerlijk ben zijn het ook gewoon breedte aankopen of aankopen voor in de toekomst zoals Almada. Ik ben tevreden over de A-kern de elite spelers als Aour, Havertz, Haaland, Gvardiol, Livramento, Fofana en meer. Maar die lopen helaas ook vermoeidheid , schorsingen en blessures op daar zijn de aankopen voornamelijk voor gehaald als backups. Ik speelde laatst met achterste linie van Aarons-James-Livramento en Gvardiol dat zijn gewoon 3 rechtsbacks. Livramento is de beste RB met 4,5 ster dus de geweldige James is tegenwoordig of wisselspeler of extra hulp als CV.

23 minuten geleden zei mattihamstra:

Liverpool lijkt echt een maatje te groot te zijn nog maar een 2e plek moet toch wel mogelijk zijn

Helemaal mee eens, thnx maat. Ik mik ook op plek 2 ja. Ik ben blij wij 0-0 pakte bij Liverpool maar vind het jammer dat bijna niemand ons dat nadoet of verbeterd.

• Kyrill changed the title to [FM 22] The Old Lady