Jump to content

[FM 22] Arsenal knallen richting de jaren 40

Kyrill
 Share

Recommended Posts

FA Cup Finale verloren 0-3 tegen LIverpool ondanks hogere xG. 7e en weer maar ECII in. Mijn vraag aan jullie wel of niet voorlopig verder hier met Racing Genk na deze update?

Ik had mezelf voorgenomen als nu weer niet CL haal of EL voetbal, beter kan stoppen. Ik heb FM versies gehad waarbij ik met Arsenal rond seizoen 3/4 zelfs al eens kampioen ben geworden of iig CL voetbal had gehaald. NIks van dit alles nu, debacle op debacle.Ik wil niet zeggen definitief stop stop maar na deze update ga ik voorlopig de focus op Racing Genk leggen en hopelijk daarmee iig POI te halen. Daar was ik nu al dichterbij CL dan in deze 3 jaar met Arsenal. Op legendarische wijze 4-5 uit bij Monaco won en 7-6 na penalty's. Erna kregen we Spartak Moskou in de uitwedstrijd al in de 12e of 17e minuut direct rood en verloren we 3-0. In de terug wedstrijd wonnen we 1-0 van Spartak maar ook daar kregen we begin 2e helft direct rood. Vervolgens kwamen we in EL Poule met Benfica , Sheriff en AZ en zijn we na 4/6 duels al ruimschoots door.

Hieronder volgen nog wat screens van een teleurstellend Arsenal seizoen:

Leuk om te vertellen we verloren uit bij Chelsea met 2-0 met geen schot op doel helaas maar wel 815  passes. Pep zou trots zijn! Daarbij moet ik wel zeggen tegen het einde van het seizoen met belangrijke wedstrijden nog te gaan zoals FA CUp Finale en Napoli thuis raakte spelers als Odegaard, Moukoko , Musiala en aantal andere ''sterkhouders'' langdurig of best lang geblesseerd.  Daardoor waren we behoorlijk verzwakt.

Tweede seizoenshelft

Overzicht ECII

Eindstand

Hoe we speelde

Goals , duels en assists en meer van de spelers

Overzicht wie er zoal geblesseerd zijn of waren

Opstellingen Arsenal en Liverpool tijdens FA CUp Finale

Wedstrijden om te onthouden

Overizcht van data van de passes tegen Chelsea

Arsenal- Liverpool 0-3

Overzicht van de spelers

Benieuwd naar jullie mening maar mijn gevoel zegt voor iig 85% voro nu verder gaan met Racing Genk. Maar ik heb mijn baan behouden bij Arsenal dus ga zkr binnnenkort nog wel door maar het valt me gewoon zwaar tegen weer geen CL en of EL te spelen... Ik wil eerst proberen of ik dat na 1-2 seizoenen met Genk wel kan binnen halen :)

@Marius @Daniell @mattihamstra @ElMarcos  @delichris @MNie

@Milton @Rossi  @rich ruzzian @Nom de Guerre @Abe @RubenS2 @neva @Nummerke10

@xJordinosaur  @kmk  @La Pulga@Titan

Thnx voor de reacties! En dit topic is al meer dan 2K keer bekeken, echt heel lief, top en fijn!!

Mnie: Bedankt maat!!

RubenS2: Bedankt maat!!

Mattihamstra: Thnx maat dat zou idd heerlijk zijn helaas niet gelukt. Lucky Liverpool was behoorlijk geflatteerd.

Nummerke10: Ja ik snap dat haha voor jou niet leuk is /was tegen Spurs was maar voor mij dus juist wel haha, sorry.

Marius: Thnx maat. Helaas helaas 7e en FA Cup finale verloren :(

neva: Thnx maat ja, helas weer seizoen in mineur geeindigd!

Titan: Thnx maat thnx

Delichris: Thnx maat

ElMarcos: Thnx helaas is wederom  maar alleen ECII geworden pff. We gaan voorlopig even toeren in Belgie!

Daniell: Thnx

340614751_Kyrill-Goedgenoegisjonggenoeg.png.2fc019ad6acf9d5076988f34ac7bb85a.png

48 minuten geleden zei MNie:

Ik geef je daar wel een kans om volgend seizoen de titel te pakken. Investeren in de ploeg nu en zorgen dat je stijgt op de ranglijst.

Ik niet. Niet om lullig te doen, want begrijp dat je het ook gewoon aardig bedoelt, maar de boel stagneert enorm. Natuurlijk kunnen er wel stappen gezet worden, maar de titel is niet realistisch.

@Kyrill; Doe waar jij het meest plezier uit haalt.

35 minuten geleden zei neva:

Ik niet. Niet om lullig te doen, want begrijp dat je het ook gewoon aardig bedoelt, maar de boel stagneert enorm. Natuurlijk kunnen er wel stappen gezet worden, maar de titel is niet realistisch.

@Kyrill; Doe waar jij het meest plezier uit haalt.

Ik bedoel in de Europa Conference League he, niet de Premier League. Dat niveau duurt nog wel even denk ik.

• Kyrill changed the title to [FM 22] Arsenal& Racing Genk

Racinkg Genk

Hoofdstuk 1- De daadwerkelijke talentenvijver van Belgie!

Voor ik begin over hoe het 1e halfjaar van mij bij Genk gegaan is, kruipen we in onze jonge selectie. Ik belicht 3 verschillende spelers in iets meer detail en geef overzicht met screen van de spelers gesorteerd op jongste leeftijd. Alvast wat feitjes op een rij:

*Tien spelers bij onze 1e elfltal zijn tussen 16 en 19 jaar

*Zesentwintig spelers zijn 23 jaar of jonger

*De oudste speler die niet is uitgeleend is  Patrick Hrosovksy de 29 jarige Slovaak

* De selectie bevat 12 Belgen,1 Braziliaan,3 Colombianen,1 Ecudoriaan, 2 Engelsen , 2 Ganezen, 2 Nederlanders, 1 hongaar, 1 ivoriaan,1 japanner, 4 nigerianen,2 noren,1 slovaak, 1 zwitser,1 zweed en 1 amerikaan

* Onze selectie van Genk is gemiddeld 22 jaar oud , het competitie gemiddelde is 25 jaar

* Onze domestic Bias is 66% competitie gemiddelde 65%

* Onze top earner is de eerder genoemde Slovaak voor 30K per week, hoogste in de competitie is Mignolet van Brugge met 80K per week

* Onze gemiddelde salaris van de spelers is 9,200 euro competitie gemiddelde ligt beduidend lager met 6.700 euro per week

Screen selectie op leeftijd screen 1

3 talenten uitgelicht en wat meer in detail over hun wijd ik uit:

1) Sami Sakkali

Sami Sakkali is 16 jaar jong, onze jongste speler van de selectie. Tevens ook de jongste speler in de hele Pro League. Sammi is een rechtsbuiten. Met nu al 15 voor pace,  14 voor acceleration, first touch 13 en passing 13 heeft hij al aantal indrukwekeknde attributen en eigenschappen. Sami speelde  op 24 oktober in de basis thuis tegen Beerschot. In de rust werd hij eraf gehaald. Hij had 20 passes atttempted waarvan er 18 completed waren. Hij had 1 tackele geprobeerd en 1 tackle voltooid 3 attempted headers en 3 headers gewonnen. Hier scoorde hij een 6.4

Thuis tegen AZ stond Sami op linksback ik denk perongeluk niet opgelet door mij haha. Hier scoorde hij een 6.8 Hier had hij 4 tackles en 4 geslaagde tackles/gewonnen. En 1 interception made.

Sami is laatste 2 maanden helaas minder geworden in techniek en snelheid. Hij heeft een CA van 2 en PA van 4 PA en misschien 5 PA. Op dit moment zijn er voor nu in iedergeval 8 spelers voor hem in de pikorde voor AMR. Maar allicht dat ik hem kansen ga geven in de beker of thuis tegen teams die echt heel erg laag staan en als dan niet goed gaat kan ie altijd nog rond het uur gewisseld worden. Ik moet wel voorzichtig zijn want hij  is pas 16 en zijn transfer waarde is nu al maar liefst 8.4M en 10.5M

2)  Mujaid Sadick

Is één van onze 4 nigerianen in de selectie. Hij is behoorlijk ouder dan Sami maar nog altijd maar 21 jaar oud. Hij is een centrale verdediger. Die eventueel kan bijspringen als rechtsback waar hij ook 3 CA voor heeft. Net als Sami heeft Mujaid 4 CA en eventuele 5e witte ster PA. Mujaid heeft alleen wel al veel meer duels voor ons gespeeld dit seizoen. 4 in de CL kwalificatie 6.70 gemiddelde 4 in de EL tot nu toe 7.0 gemiddelde. 8 duels in de basis in de competitie en 4x als invaller binnen de lijnen gekomen 6.86 gemiddelde in de competitie. Sadick heeft oa qua attributen 15 voor tackling, 14 voor heading en 14 voor marking, 15 voor strength, 14 voor pace en stamina en meer. Zijn maxium rating is 7.60 miniumum 6.30 en gemiddeld 6.89, dus zeker niet slecht. Hij heeft tot nu toe (gelukkig) 0 rode kaarten gepakt en slechts 1 gele kaart in de competitie en 1 gele kaart in de CL gepakt. Maar liefst 98% van zijn passes komen aan tot dusver 1452 gewaagd ua passes en  1424 aangekomen. Sadick is overgekomen voor kleine en schammele 1.8 miloen dit seizoen(al voor ik manager was) van Deportivo La Coruna.

3) Luca Oyen

Luca Oyen is 18 jaar, Belg en kan spelen als spits, AML en AMC. Hij heeft 2 duels ingevallen in de CL met 6.80 gemiddelde. In de competitie heeft hij 3x in de basis gestaan tot dusver en 4x ingevallen en kwam hij tot 2 assists en 6.77 gemiddelde. Luca heeft oa nu al als 18 jarige 13 voor crossing, 14 voor first touch, 14 voor technique en meer. Vorig seizoen kwam Luca al tot 20 duels voor de club in de competitie. Hij is dus graag geziene en groot talent. Per 90 minuten heeft Luca 0.77 schot op doel gemiddeld 1.73 dribbles made 35.12 passes completed fouls against 2.69 tackles won 1.34 en fouls 0.96

Net als de vorige 2 talenten heeft hij PA van 4 en mogelijk 5. Luca legt gemiddled 13.5 km per wedstrijd af. Zijn waarde ligt tussen 900K en 4.1M. Ook voor Luca is de concurrentie op speeltjd enorm. Er zijn iig 5 spelers beter als AML en maar liefst 8 als spits en dan rekenen we spelers die uitgeleend zijn nog niet eens mee.

Thnx voor jullie begrip en reacties! Ik had al in vorige update kleine dingetjes losgelaten over Genk. Ik hoop jullie deze inkijk in onze selectie/talenten keuken leuk vinden :) Volgende update zulllen we kijken hoe het tot nu toe gaat in de EL en de Pro League :)

Seizoen tot dusver het is nu 19 december

Transfers in en uit kan ik heel kort over zijn van afgelopen zomer. Niemand is vertrokken en niemand is gekocht alleen Mika Biereth is geleend van Arsenal met optionele optie tot koop van 14M. Maar ik weet nu al voor 100% zeker dat we die niet gaan lichten. Wel is het bijna januari en omdat ik altijd ''vroeg'' handel vaak voor begin van de window al open is en vaak als seizoen voorbij is haal ik spelers voor seizoen erna die nog worden meegerekend tot het net afgelopen seizoen, in het transfer overzicht. Ondanks het feit ze LTTP zijn voor het net afgelopen seizoen en geen minuut daarvan zullen meemaken. Voor komende januari zijn voor ongeveer 1M per speler de 19 jarige RB Tomas Esteves Portugees en de 19 jarige Matias Arezo. Matias Arezo is voor heel veel hier ''standaard'' aankoop die je bij veel novelle verhalen hier terug ziet. En voor vele forum collega's een terechte keuze. Ik daarentegen heb hem maar zelden gehad en de keren dat ik hem wel had, was het tot dusver geen succes. Maar dit keer voor 1.1M lang leven de Action transfers die FM22 is qua prijzen ;) laat ik me graag verrasen door Matias. 

Op dit moment staan we 3e in de Jupiler Pro League. We zijn 2e geworden in EL Poule met Benfica, AZ en Sheriff en waren na 4 duels al door.we kwamen tot 13 punten en er werd alleen 1-0 uit bij Benfica verloren wat 100% terecht was en ik koos ook voor wat B-keuzes. In de volgende 1e KO ronde van de EL moeten we twee keer tegen Shaktar Donetsk spelen dat in de CL groep 2x Club Brugge over de knie heeft gelegd met 2-1. Dat zelfde Club Brugge heb ik net met 1-0 van gewonnen zojuist door een hele late maar dik verdiende 1-0 in de 92e minuut van Hroskovsky. Begin dit seizoen werd er ook al waar het onterecht maar wel gewonnen met 1-2 bij ''Blauw-Zwart'' alleen toen was het seizoen nog vers. Maar wiinst=winst tegen Club ongeacht de omstandigheden. Alleen die omstandigheden zijn nu wel dat wij 5 duels op rij ongeslagen zijn in de competitie dat Brugge 2 winst en 4 verlies heeft laatste 6 competitie duels en ook in de beker en in de CL heeft Club veel vuldig verloren. Door naar de gang van zaken wij zijn Racing Genk wij zijn niet Club Brugge! Voor de 1-0 thiuis winst op Club speelde we helaas 1-1 maar tegen rivaal en laagvlieger STVV waar we eerder deze maand in de beker 1-0 van wonnen door een goal in de 121e minuut van CV en LB van Lucumi maar voor die pot had ik gedrukt op ''pick youth '' prospects. Dat houdt niet alleen in haha dat ze in de basis staan maar hebt ook alleen maar jeugd talenten op de bank. Dat kwam ons nog bijna duur te staan maar echt in absolute extra extra tijd wist Lucumi penalty's te voorkomen.

Wat overigens wel terecht was, we waren heel de wedstrijd beter en STVV mocht blij zijn met uberhaupt verlenging gehaald te hebben. Uit bij KVV Mechelen wonnen we 0-2 door goals van Onuachu en Tresor op assists van Heynen en John(Heynen die sowieso tot nu toe geniaal seizoen heeft maar dat is voor een andere update). Als je kijkt naar de stand staan we 3e na de 2e seizoenszege op Club met 37 punten na 20 duels Anderlecht koploper heeft 40 punten na 19 duels en kan gat met ons verhogen naar 5 punten, en  Oostende heeft 38 punten na 19 duels. Als Standaard Luik thuis wint van Charerloi komen zij 3e te staan en zakken wij naar plek 4 en Club naar plek 5. Ik zei net voor latere update over Bryan Heynen ik kan gewoon heel kort en krachtig zijn hij doet het geweldig met een seizoens averate rating in de Pro League van  7.50 moet hij alleen Maxim de D'Arpino van Oostende voor zich duiden met een 7.54. En onze keeper Maarten VandeVoordt die ik meteen aan het beign van de save naar het 1e elftal heb gehaald staat 1e met 8 cleansheets evenveel als nummer 2 Mike Vanhamel van Beerschot. Opvallend is is dat we thuis dit seizoen nog ongeslagen zijn! Alleen uit hebben we net zoveel zeges 5? Hoe kan dat dan? We hebben thuis ondanks 0 nederlagen helaas ook al 5x gelijk gespeeld. Dus daar zit zeker nog verbetering in. Vooral tegen op papier ''zwakker'' ogende teams incasseren we vaak helaas onterechte gelijkmakers.

Dat was het verhaal nu de screens:

Schema

Schema 2

Racing Genk- STVV 1-0 beker duel

Nieuws itempje 5 duels op rij ongeslagen

Racing Genk- Club Brugge 1-0

KVV- Racing Genk 0-2

Racing Genk- STVV 1-1

Benfica- Genk 1-0

Screen Arezo

Tomas Esteves

Stand Competitie

Mijn hartelijke dank trouwens naar @r4vje voor de prachtige en snelle levering van schitterende banner (y)_O_:classic_love:

Zons ondergang en zonne schijn zijn twee prachtige dingen in het leven, en komt heel mooi terug op de banner en natuurlijk de prachtige tekst en het logo.

Antwoorden op Users:

Rossi: Bedankt maat!! 

ELMarcos: Thx maat ik hoop het ook! Het begin mag er iig wezen vind ik, heb al jaren met FM niet meer in Belgie gespeeld ik wil/ga niet jinxen dus spreek niet hardop uit. Maar doen nog mee om de beker, zitten nog in de EL komende februari en doen nog mee om POI en plek 1 tot en met 3, mag zkr niet klagen :)

Daniell: Thnx maat! Ja het is misschien ongebruikelijk maar mij leek het wel leuk te cominberen. Momenteel heb ik nu gewoon veel meer plezier met Genk dan met Arsenal maar Arsenal is zeker geen gepasseerd station maar voor nu komende weken en maand ligt iig focus op Genk.

Delichris: Thnx man!

Marius: Thnx maat. Ik hoop het zie mijn reply op ELMarcos. Talent zat iig zelfs nog meer dan bij Arsenal. Maar we weten allemaal dat de engine vroeg of laat met mij gaat lopen sollen maar tot dusver tevreden.

r4vje: Bedankt man.

Thnx voor de reacties en likes!!

@r4vje

@Glenn08  Neem nieuwe commenters/likers ook mee in overizcht als je uit de mentions wil geen enkel probleem just let me know :) 

Genk.png

• Kyrill changed the title to [FM 22] Arsenal knallen richting de jaren 40