Jump to content

[FM 22] Arsenal knallen richting de jaren 40

Kyrill
 Share

Recommended Posts

Voorbereiding en transfer zomer tot dusver. Druk met verkopen vooral:

Transfers:

Uitgaand:

Anibal Moreno voor 4.1 miljoen verkocht aan Velez

Mooi bedrag voor een veteraan Annibal Moreno die al jaren bij de club zat, hij verdiend een kans op hoogste niveau al voordat wij eventueel  erheen promoveren, en die krijgt hij nu. 

Marcos Ocampo voor 5.5 miljoen verkocht aan Inter

Marocs zat 1 op 1 met mij enorm te zeiken en wou gewoon weg. Dus gezien we 2e divisie middenmotor waren voor mijn komst vind ik 5.5 miljoen en 30% van volgende verkoop een fijn

Inkomend:

Samiel Darte voor 1.5 miljoen van Patronato gekomen

Samiel is 2 jaar ouder dan de vertrokken Ocampo die onder geen enkel bedwing wou blijven. Met 1.5 miljoen is hij onze enige aankoop tot dusver en waarschijnlijk blijft het daar ook bij.

Transfers Overzicht

Behoorlijk en erg veel verkocht en voor weinig aangekocht 1 speler aangekocht maar.

Voorbereidings wedstrijden:

Schema overzicht

Racing uit van hoogste divisie van Argentinie dat oefen duel heb ik als enige zelf gespeeld en werd klinkend met 0-4 gewonnen. In de beker 6e ronde waren we veel beter maar wonnen we uiteindelijk nipt 2-1 van  Santamarina. Ik ga/en speel al met de 4312 taktiek waarmee ik 2x de CL won met Chelsea ook hier spelen.

Marius @Daniell @mattihamstra @ElMarcos  @delichris @MNie

@Milton @Rossi  @rich ruzzian @Nom de Guerre @Abe @RubenS2 @neva @Nummerke10

@xJordinosaur  @kmk @Titan  @FlyD 

@r4vje  @timpy00

@Glenn08  @germandutch

@Rossi @ReneLeBlanc

@NicoHaak  @John Terry 2.0

@glennix

@toivonen

@Arezo  @Fantasy

@MarcFM1993

@NicoHaak @JordiW.

Thnx voor de vele reacties , likes en het lezen. Zijn er zoveel ik even algemeen reagereer en we gaan hier ook elk moment avond eten: Thnx allemaal idd onverwacht maar eens wat anders, ik heb zelden tot nooit in Zuid Amerika gemanaged dus heb er erg veel zin in. Ik vond dat Liverpool wel heel er lang de tijd nam met hun beslissings proces. Achteraf kreeg ik bericht dat ik niet op hun shortlist stond omdat ik dan te snel van club zou veranderen. Maar goed Liverpool is totaal geen uitdaging natuurlijk, dit wel. Ik ga mijn best doen om zsm naar hoogste niveau van Argentinie terug te keren.

10/12 na 4 duels. Uit eigen jeugd academie gekomen jeugdspeler scoort goal voor het 1e, moge er nog vele volgen!

We hebben 4 competitie wedstrijden gespeeld tot nu toe. En daarin tot dusver 10 punten gehaald van de 12. We staan 3e en naast ons zijn nog 3 andere teams ook nog maar ongeslagen tot dusver, net als wij bij NOB. Uit wonnen we 2 duels en thuis haalde we 4 punten tot dusver. Hieronder bespreek ik ze in wat meer detail over de doelpunten makers en wat wedstrijd statistieken :)

Wedstrijden en uitslagen:

Atalanta- NOB 0-2

Atalanta is de nummer 3 van vorig seizoen en wij staan nu 3e. HIeruit bij winnen met 0-2 is heel mooi en fijn. Sordo maakte de 0-1  na 32 minuten op assist van Prieto. en A.Sosa de uitstekende rechtsback maakte in de 53e minuut de 2-0 en hij  was met een 8.8 ook terecht man van de wedstrijd. Op balbezit na was alles in ons voordeel van NOB. Terechte en overtuigende overwinning.

NOB- Aldovisi 2-0

Hier scoorde Prieto de 1-0 na 3 minuten op assist van A.Sosa. Tissera maakt de 2-0 in de 51e minuut op assist van Altamirano. Sosa was weer man van de wedstrijd en nu met een 9.3 maar liefst. Ook hier wonnen we verdiend maar met lagere xG dan uit bij Atalanta.

Gymnasia- NOB 1-4

Wat tweaks gedaan in game op mijn taktiek. En met groot succes we kwamen 1-0 achter door een goal van Garcia in de 56e minuut. Maar door goals vanaf minnuut 68 van  Prieto 3x en Tissera wonnen we maar liefst 1-4. En we haalde zelfs voor mijn doen uniek 5.14 xG torrenhoog dus. Prieto scoorde een 10 en terecht. En F.Sosa zelfde naam als A.Sosa maar dan op LB had 2 assists en scoorde net als Tisssera en Pellerano een 8.2

NOB- Quilmes 2-2

Nog wel ongeslagen maar geen perfecte start meer. Quillmes is helaas voor als nog een laaggvlieger. Ocampo maakte in 16e minuut de 0-1. Eigen jeugdproduct waarvan ik nu contract as we speak aan het verlengen  Joaquin Gomez Mattar scoorde in de 51e minuut de 1-1 op assist van F.Sosa. Altamirano maakte de 2-1 in de 69e minuut op assist van Tirado, Hussein maakte de 2-2 in de 77e minuut. Zonde maar iig nog ongeslagen!

Stand:

Stand

We staan keurig 3e en over 3 wedstrijden moeten we uitspelen bij de nummer 1  Alt Tucuman.

@r4vje  @timpy00

@Glenn08  @germandutch

@Rossi @ReneLeBlanc

@glennix

@toivonen

@Arezo  @Fantasy

@MarcFM1993

@NicoHaak @JordiW.

Thnx voor de likes, reacties en het lezen! :)  Heel fijn :D

Delichris: Thnx man! Vind ik ook. Tot nu toe 10/12 hopelijk blijven we zolang mogelijk winnen en ongeslagen. De nummer 1 uit wordt stevige uitdaging.

Marius: Ja! En die zijn er nu :) 

Gewonnen in de beker van de nummer 2 van Argentijnse Premier Division, pak rammel op Defensy Y Justicia en Fabrizio Sartori Prieto gaat als een rakket!

De titel dekt de lading van wat er deze maand gebeurd is grotendeels maar niet helemaal. Val ook maar gelijk met de deur in huis we hebben 6 wedstrijden gespeeld in september 2026 en alle zes gewonnen.Colon de nummer 2 van Premier Division speelde we in de 7e ronde van de beker tegen op neutraal terrein. Met niet eens onze allerbeste opstelling wonnen we 2-1 door twee goals van Tissera. Thuis tegen Defensa Y Justicia de nummer 11 van de Premier Division van vorig seizoen wonnen we met maar liefst 6-2 van in ons eigen huis. @Keko speelde jij niet aan de podcast te horen ook wel eens met FM in Argentinie? Als de nummer 11 degradeert van Premier Division is dat dan een straf ergens voor, of kan het iets anders zijn? In iedergeval was het de wedstrijd van Fabrizio Sartori Prieto want hij scoorde maar liefst 4 goals van de 6 en pakte zodoende een meer dan terechte 10.0. Dit was trouwens niet de enige uitstekende wedstrijd van Prieto. Ook  Gomez Mattar en invaller Tissera scoorde deze wedstrijd. Maar de ''belangrijkste'' wedstrijd was uit op bezoek bij Club Atletico Tucuman dat vorig seizoen ook nog op het hoogst niveau van Argentinie speelde net als Justicia. Voor het duel met ons hadden ze hun eerste twee keer punten gemorst 1-1 thuis tegen Dep.Moron en 1-1 uit bij Almagro. En tegen onze gingen ze voor het eerst dit seizoen 3 punten inleveren. Sordo scoorde de 0-1 in de 14e minuut op assist van Peralta. Maestro Puch scoorde de 1-1 in de 45+1 minuut en Gomez Mattar scoorde in de 61e minuut de winnende 1-2 op assist van A.Sosa de rechtsback die ook een erg goed seizoen beleefd tot dusver. Dit waren de 3 belangrijkste duels van de maand een beker duel tegen de nummer 2 van Premier Division en winst op twee teams die gedegradeerd zijn naar dit 2e niveau. Verder waren er oa nog 0-1 zege bij Atl.Rafaela, 4-1 thuis zege op Dep.Moron en 4-1 zege op Almagro thuis. Het is een hele lange update geworden, mijn excuses. Ik heb niet alle wedstrijden in details besproken maar voel je vrij om screen aan te klikken en te bekijken.

Screens van de wedstrijden:

NOB- Colon 2-1

NOB-Almagro 4-1

NOB- Defensy Y Justicia 6-2

Tucuman- NOB 1-2

Stand

We staan fier bovenaan met 25 punten na 9 duels, 4 meer dan nummer 2 All Boys en 5 meer dan nummer 3 Tucuman.

Speler uitlichten

Ik wil nog een speler uitlichten. Gezien de titel van dit stuk is het niet moeilijk te achterhalen wie het gaat worden. Fabrizio Sartori Prieto. Fabrizio gaat loon naar werken krijgen hij verdiend 70K per jaar met clausules erbij hij heeft nu nieuw contract aangeboden gekregen voor 3 jaar erbij en 182k per jaar. In 9 duels basis in de competitie en 0x als invaller heeft Prieto al 14 goals 2 assists en 8.40 gemiddeld, zeer indrukwekkend. Zijn oude contract had een salaris verhoging van 25% bij promotie oa. Fabrizio heeft 4 CA als Advanced Forward en heeft als bij positie oa AML maar voorlopig spelen we zonder wingers omdat mijn eerdere 4312 van Chelsea waarmee ik 2x de CL ongeslagen won , ook hier als een trein werkt. Soms pas ik ingame afhankelijk wat tweaks aan qua instructies maar het blijft erg goed gaan. Prieto is in het seizoen 2020/2021 gratis overgekomen van  Talleres. Hij is al tijdje onbetwiste basisspeler terwijl er volgens de informatie surplus to requierements was. Zonder tot compromis te komen heb ik twee dingen 1op1 gezegd dat hij  transfer value van 6 miljoen waard is  de guide value is 700k-1.5 miljoen maar die kunnen me wat. De laatste 3 duels heeft Prieto  5 goals en 2 assists en als je laatste 7 duels van maakt is het  9 goals en 2 assists. Zie direct hieronder zijn screen. Technical is er er nog behoorlijk wat attributen onder de 10 maar hij presteert dus erg goed.

Screen Prieto

Statistieken van de selectie

Selectie gesorteerd op goals

Prieto en Tissera scoren erg veel doelpunten maar ook Mattar heeft een indrukwekkend average rating van 7.65 tot dusver.

Schema

September zijn we met vlag en wimpel geslaagd.  Oktober brengt ons Hurrucan de nummer 8 uit en helemaal aan het einde van de maand de op dit moment nummer 2 All Boys uit. Met daarvoor beker kwartfinale tegen Lanus de op dit moment de 10 nummer van Premier Division. Zeg nooit nooit we gaan ze niet onderschatten maar zij zijn ook gewaarschuwd, gezien het feit we Colon naar huis hebben gestuurd en uit het toernooi.

Andere club nieuws zaken en contracten en transfers:

Verbetering Youth Facilities

Training facilities gaan verbeterd worden

De youth en training facilities gaan verbeterd worden. In eerste instantie zijn bestuur nog nee op beide verzoeken maar ik heb ze weten te overtuigen in gesprek om het wel te doen en ze zeiden dat ze mee eens zijn omdat we club zijn die nadruk leggen op de eigen jeugd. De training verbeteringen gaan bijna 9 ton kosten en de youth facilities 3.7 miljoen.

We kwamen er niet uit voor nieuw contract met de 26 jarige Ramiro Sordo hij is verkocht aan CUI de nummer 14 van Braziliaanse competiite voor om en nabij 650K. HIj zat al op 105K en hij wou bij nieuw contract rond de 300k per jaar voor iemand met zijn '''kwaliteiten'' vond ik dat niet de moeite waard. Hij heeft wel in 8 compeittie duels basis en 1x invaller 2 goals en 2 assists en 7.32 gemiddeld. We zijn bezig met een transfer vrije vervanger van 30 jaar die clubloos is en zojuist met Facundo Rizzo van Almagro die voor 725K direct en 875K in termijnen hopelijk gaat komen.

Screen Facundo Rizzo

Gelukte nieuwe contracten:

Joaquin Gomez Mattar heeft bijgetekend tot 30 juni 20230 en verdiend nu 78k per jaar.De pas 19 jarige verdediger en middenvelder Hernan Pellerano heeft bijgetekend tot 30 juni 2029 en verdiend 87k per jaar,

@r4vje  @timpy00

@Glenn08  @germandutch

@Rossi @ReneLeBlanc

@glennix

@toivonen

@Arezo  @Fantasy

@MarcFM1993

@NicoHaak @JordiW.

Thnx voor de reacties, de likes en het lezen!

Titan: Thnx maat, helemaal mee eens :)  Je gaat deze update dan al helemaal blij zijn met de verhoudingen tegen Justicia , Tucuman en Colon de nummer 2 van Premier Division heheh.

Delichris: Thnx maat en daar zijn we ook in september mee doorgegaan.

Nummerke10: Zeg dat wel thx maat. En we hebben geweldige maand september neergezet de perfecte maand en zijn nu verder aan het weglopen jeej. Maar goed het seizoen brengt 34 wedstrijden nog maar liefst 25 te gaan buiten de beker om!

Marius: Thnx man. Hopelijk kan daar verder op bouwen is zeker weten gebeurd! Alles gewonnen en gat van 4 punten en hopelijk snel nog groter gat op de nummer 2 :D

Slagveld tegen rivaal Rosario  Central. 42 punten na 18 duels. Nu ''70 '' dagen winterstop. Vinden ons eindstation bij halve finale van de beker, daar kunnen we erg trots op zijn!

Inleiding/bespreking hoe het laatste 2 maanden is gegaan en terugblik beetje op dit 1e halfjaar:

Dit wordt /is nu al een lange post/update. Vergeef me als ik niet alles bespreek of niet alles in detail. Veel plezier!

Ik heb nu 2 volle maanden gespeeld en er is nu flinke winterstop. Eerst volgende competitie duel wordt pas 6 februari gespeeld 2027. Om maar gelijk direct business te vertellen...

We staan bovenaan na 18 duels met 42 punten. We hebben zojuist 1-0 van rivaal en nummer 2 Rosario en Central gewonnen waarbij zij 2 rode kaarten pakte en wij 1. De xG was in hun voordeel maar wij wonnen. In de beker hadden we vooral hoogtepunt door in de kwartfinale van Premier Divsion Lanus met 5-2 te winnen. Alleen de finale haalde we net niet door helaas onterechte 1-0 verlies tegen Godoy Cruz die inmiddels ook de finale gespeeld hebben en met 4-0 van River Plate verloren hebben. Vorig seizoen is dit team zonder mij 6e geworden met 56 punten. Nu hadden we na 17 duels al 39 punten en dus 42 na 18 duels. Doel van het bestuur is reach promotion playoff final.

Verder opvallende wedstrijden/resultaten.   Na 13 ongeslagen competitie duels op rij verloren we het 14e competitie duel bij All Boys met 3-1 na 0-1 voorsprong. En we verloren ook 4-1 bij laagvlieger Estudiantes omdat Toloza maar liefst 4 doelpunten scoorde.  Dat was het slechte nieuws. Goede/betere/erg goede nieuws is dus de 1e plaatst maar liefst halve finale van de beker gehaald, Prieto  heeft er immiddels al 24 gemaakt in de competitie en maar liefst 18 spelers kunnen halverwege een 7.0 gemiddelde of hoger tonen, heel fijn. En dat ondanks het feit onze beste rechtsback Augstin Sosa maar liefst 7 duels door blessure leed heeft moeten missen en nog steeds niet helemaal fit is.

Screens van wedstrijden uitslagen en besprekingen:

NOB-Lanus 5-2

Zij spelen  op het hoogste niveau en wij (nog) niet voor nu. Maar we gaven ze flink pak rammel. Tissera scoorde een hattrick en pakte een 9.7 Maar ook even applausje voor Sordo die 1 goal maakte en maar liefst 3 assists en zo doende dik verdiende 9.5 kreeg als beoordeling.

NOB-Atlanta 6-0

Tissera 2 goals en een 9.7 en Prieto hattrick en een 9.7. Atlanta is weggevaagd op bezoek bij ons met maar liefst 6-0 en er was weinig tot niks tegen in te brengen.

NOB- Rosario Central 1-0

Hun coach was voor en na de wedstrijd niet aardig over/tegen mij en ik ook niet over/tegen hem. Psyhologische oorlogsvoering van de bovenste plank! We speelde matig maar wonnen 1-0 van de de grote rivaal en nummer 2. Ondansk het feit zij 2 rode kaarten pakte en wij 1 was het een ware strijd/slagveld. Vertrekkende en verkochte speler Sordo maakte de winnende en enige treffer na 5 minuten op assist van veteraan Tissera.

Heb er even geen screen van maar Chacarita's Jr thuis was ook een spectalucair duel. We kwamen 0-2 achter en wisten toch nog 3-2 voor te komen en 4-4 gelijk te spelen, waarmee we ongeslagen bleven in eigen huis.

Statistieken/schema/stand en thuis stand en meer:

Stand op basis van thuis duels

Stand op basis van uitduels

Op basis van thuis duels staan we 1e op basis van uitduels 3e voor als nog.

Schema

Selectie gesorteerd op gespeelde duels

Vertrekkende middenvelder/CAM Sordo heeft op een na meeste duels van alle spelers gespeeld, dat is behoorlijk opvallend. En we hebben maar liefst 14 spelers of meer met iig 7 duels in de basis of meer. En iedereen kan zien dat het met vlag en wimpel HET seizoen van  Fabrizio Sartori Prieto is :) Gelukkig ruim daaronder doen genoeg andere spelers het ook goed tot erg goed.

Stand

We hebben wel het een en ander gemorst qua punten tov de vorige update maar 42 na 18 duels is gewoon uitstekend. En we hebben de nummers 3 en 4 al uitgehad en moeten de nummers 2 en 5 nog bij hun op bezoek gaan.

@r4vje  @timpy00

@Glenn08  @germandutch

@Rossi @ReneLeBlanc

@glennix

@toivonen

@Arezo  @Fantasy

@MarcFM1993

@NicoHaak @JordiW.

Thnx voor de reacties, de likes en het lezen!

Neva: Thnx maat thnx, zeg dat wel ja :classic_love:

RubenS2: Thnx man thnx, vind ik ook!

Titan: Thnx maat thnx.Ondanks wat punten verlies lijken we dat tot dusver ook te doen! Knap halve finale beker gehaald en de nummer 2 verslagen in eigen huis.

Delichris: Thnx maat thnx man :)

Marius: Thnx man vind ik ook!

JordiW.: Thnx maat thnx! Doen en deden we zeker!

ElMarcos: De vorm is ietsjes minder geworden maar nog altijd 1e halverwege na 17 duels en ook na 18 duels ik ben tevreden.

• Kyrill changed the title to [FM 22] Arsenal knallen richting de jaren 40