Jump to content

[FM 22] Arsenal knallen richting de jaren 40

Kyrill
 Share

Recommended Posts

14 minuten geleden zei MNie:

Lastige opgave, 10 wedstrijden, 10 punten. Sterkte Karel

14 wedstrijden. Maar idd zeer lastige opgave,helemaal mee eens. Thnx maatje! Ik sta nog steeds versteld van dat niemand van teams van traditionele top 6 teams in de PL elite 6 nog geen 1x zege heeft gepakt dit seizoen tegen Liverpool.  En helaas bloeden we geld al 2-3 seizoenen we hebben gewoon echt veel meer kosten dan inkomsten. Ja Haaland is geweldig en hij maakt dit seizoen sowieso af maar weet  niet of ik nog seizoen kan veroorloven met hem erbij. Is minimaal of hem of Gnabry eruit of allebei. Ik zal bij volgende update wss laatste voor ik naar Curaçao ga overzicht van ernstige geld zorgen laten zien. 

Ondanks de wat mindere periode blijf je het niet slecht doen vind ik, de titel word moeilijk maar je staat nog altijd 2de, dat is zeker niet slecht! Met Bayern heb je een lastige tegenstander in de CL, maar winst is ook mogelijk. Succes!

Income/Expenditure/Loans more. Ofwel kijk in de keuken in de financieen van Chelsea. Intermezzo op de normale updates. En top 5 duurste verkopen Chelsea in 5 seizoenen tot dusver:

Tijdje geleden had ik een interview gedaan. Nu doe ik als ''interlude''/''intermezzo'' en gaan we kijken in de financieen van mijn/onze club Chelsea. Oa komt naar voren de duurste 5 verkochte spelers tot dusver in 5 seizoenen met 5 transfer periodes. Overzicht van FFP, salarissen van alle teams in de PL, uitgaven en aan het einde proces van contract onderhandelingen nav de nieuwste MU Podcast! Veel plezier! Dit betekent dat ik op mijn word terug kom. Morgen of vrijdag komt er nog een laatste update met iig de maand februari qua resultaten en misschien maart.

Geld/Financieen:

Salarissen overzichten in de PL

Tijdje geleden betaalde wij het meeste salarissen op Manchester United na. Inmiddels zijn met  310 en 314 miljoen City en Liverpool ons gepaseerd. Wij zitten op 288 en wie weet komt Arsenal dichterbij dat tot dusver op 228 zit.

Wages overizcht Chelsea

We hebben 3 Starplayers Haaland, Gnabry en Musiala. Ik zal ze niet allemaal noemen maar de important players zijn er 8 waaronder Luis Diaz, Kai Havertz, Wesley Fofana, Tino Livramento en meer. Wat opvalt hier is namelijk dat de  hoogst betaalde important player Wesley Fofana is met 16,23 miljoen per jaar maar dat nog minder is dan de Advised  Maximum Basic Wage van 23 miljoen per jaar volgens de cijfers van Chelsea bestuur zelf.. Voor de Star Players is de advised maximum basic wage 29 mijoen en heeft Musiala daar de laagste te pakken van 18,6 miljoen. Dus we maken/bloeden geld en maken veel verlies. Maar de salarissen zijn dus nog lager dan had kunnen of mogen zijn. Alleen zie verder in de update de Starplayers zijn we bezig met verlengen geweeest. Dus de financieen zijn al erg maar als ik de maximum had gegeven of er over heen zou gaan wat we niet doen, was misschien nog wel erger geweest.

FFP

Ik snap dit gebeuren niet helemaal maar volgens mij zitten we over het allowed/toegestane heen...

Uitgaven

Vorig seizoen heeft ons 943 miljoen gekost! Bijna een miljard!Dit seizoen is tot nu toe 844 miiljoen  en de kosten zijn per maand maar liefst 99 miljoen. Dat moet echt naar beneden.

Income

De inkomsten waren vorig seizoen 994 miljoen dit seizoen tot nu toe 699 miljoen. Dat is dus nu 145 miljoen minder dan onze uitgaven alleen al voor dit seizoen.

Projecties

Rood/rood/rood. Arsenal heeft no more red... Wij hebben wel rode cijfers.

Leningen en Schulden

Transfer debt van bijna 98 miljoen.

Top 5 hoogste/duurste verkopen Chelsea:

1. Aouar 97 miljoen

Aour kwam voor 92 miljoen. 5 miljoen winst nog niet maar gaan we er wel op maken. Er komt 15 mijoen na 50 duels voor Inter.

2. Ismael Bennacer 88 miljoen

Bennacer kwam voor 33.5 miljoen. Alleen net als bij de verkoop van Aouar is er flink deel naar de vorige club gegaan Lyon en Ac Milan per speler.

3.  Lukaku 86 miljoen

Lukaku kwam weer ''terug'' naar Chelsea in het echt voor 115 miljoen. Dus in feite een 29 miljoen euro verlies op hem gemaakt.

4. Mason Mount 79 miljoen 

Mason Mount was een eigen jeugd product jaren jaren geleden. Daar zitten we op 79 miljoen winst bij.

5. Fati 75 mljoen

Fati kwam voor 89 miljoen dus dat is 14 miljoen verlies. 

Rekensom/totaal: 14+29=43 miljoen verlies 

Winst: 79 mljoen + 5 miljoen+ 54 miljoen ongeveer 160 miljoen. Maar Lyon en Milan ontvingen dus veel ivm doorverkoop percentages maar in feite iig tussen 80-100 miljoen winst op onze 5 duurste/hoogste verkopen in 5 jaar tijd.

Contracten verlengen/aanpassen nav de nieuwste Podcast:

@Tim' @Nom de Guerre @FlyD 

Ik ben dit gaan doen zojuist TIJDENS jullie podcast aan het luisteren. Ik heb mijn groot verdieners Haaland, Gnabry  en Musiala onder handen genomen. Allemaal nieuwe contracten aangeboden en alle premies die ze wouden eruit gehaald en alleen kale salarissen. En loyalty bonus en premie voor zakenwasser. Met Gnabry en Musiala is het gelukt alleen met Haaland niet. Ik loop jullie nu met screens door het onderhandelings proces heen:

Huidige contract Haaland

Haaland heeft de hele mikmak Appearance Fee, Goal Bonus, unusued subsitutue fee etc. We hebben geprobeerd het weg te halen met meer loyalty bonus en salaris helaas niet gelukt het zag er zo uit:

Het vastlopen in onderhandelingen tussen mij en Haaland en zijn zakenwasser

23.4 miljoen. 10 miljoen loyalty bonus ,3.4 miljoen agent fee en sell on fee percentage van 20% (kon ik er niet uithalen) was niet genoeg voor hem  Tobias Viertl en ze trokken de stekker eruit. NIet getreurd met onze 2e en 3e Star Player Gnabry en Musiala lijkt het wel te gaan lukken ze moeten nog tekenen maar ze denken er over na en het ligt iig op tafel!

Huidige contract Gnabry

Gnabry had eigenlijk alleen Team of the Year Bonus, Loyalty Bonus en  CL winnen bonus.

Nieuwe contract Gnabry

En dat is nu alleen nog maar Wage, loyalty bonus en agent fee. Alleen Serge gaat nu wel van 20.8 miljoen naar 24.7 miloen maar verder geen gekke dingen meer als team of the year bonus en CL winnen bonus. En zijn loyalty bonussen gaan naar 15 miljoen wat nu nog 7 van over was. Ik realiseer me nu dat nieuw contract van Gnabry alles bij elkaar 42 miljoen is per jaar minimaal en huidige niet meer dan 30-32. Dit was totaal niet nodig goed ik nu als nog zie, ik ga het aanbod intrekken nu DIRECT!.

Huidige contract Musiala

Jamal heeft maar liefst 4 clausules en 4 bonusses achtige dingen en nog salaris. Bij hem hebben we wel alle redenen om het contract kaler te maken/verlengen.

Wat Musiala oorspronkelijk wou bij nieuwe onderhandelingen

Als hem en zijn zakkenwasser lag kwam er dus nog veel meer bij.

Wat uiteindelijke contract van Musiala gaat worden en is

Jamal gaat meer verdienen maar buiten sell on fee van 10% zijn er gelukkig geen clausules en bonusses verder aanwezig.

En ik zie het nieuwsbericht Jamal heeft getekend. Voor de komende 4 jaar gaat hij 117 miljoen verdienen maar iig geen gekke clausules en bonusses meer! Jeej! :)

Marius @Daniell @mattihamstra @ElMarcos  @delichris @MNie

@Milton @Rossi  @rich ruzzian @Nom de Guerre @Abe @RubenS2 @neva @Nummerke10

@xJordinosaur  @kmk @Titan  @FlyD 

@r4vje  @timpy00

@Glenn08  @germandutch

@Rossi @ReneLeBlanc

@NicoHaak  @John Terry 2.0

@glennix

@toivonen

@Arezo  @Fantasy

@MarcFM1993

@NicoHaak @JordiW.

Thnx voor de likes , reacties en het lezen:

ReneLeBlanc: Thnx maat thnx voor het succes wensen :)

ELMarcos: Thnx man ik hoop het ook

Glennix: Thnx maat helemaal mee eens, bedankt

Delichris: Thnx man idd zuur ja.

mattihamstra: Thnx je hebt helemaal gelijk idd zuur ja.

Marius: Idd vreemd ja heb er ook geen verklaring voor.

JordiW.: Thnx man ik hoop het ook

10 uur geleden zei rich ruzzian:

Hoe vervelend ook maar als Haaland niet wil verlengen verpatsen die handel. 

47 minuten geleden zei delichris:

Een mooie update hoor en als Haaland niet wilt verlegen dan hem zsm verkopen.

Thnx heren. Zijn huidige contract loopt nog tot zomer 2029. Fijn dat jullie er mee eens zijn. Ik wil hem ook gaan verkopen ja komende zomer. Hij heeft 177 miljoen gekost. Hopelijk verkoop ik hem met winst maar wil het verlies iig tot 150-155 miljoen beperkt houden. Aanbieden werkt nooit,lekker boden afwachten. 

Bayern met 5-0 opzij gezet in 2 CL duels. 1-3 winst bij City en 6 winst en 1 verlies laatste twee maanden in alle competities. Maar Liverpool blijft ongenaakbaar

Na een zeer pijnlijke en beschamende januari 2026 kwam er zonne schijn voor Chelsea. In de maanden februari en maart die samen bijna net zoveel wedstrijden waren als januari ging het wel voortvarend. De spelers vonden hun spelplezier weer terug. En dat kwam omdat we 4312 gingen spelen die ik allanger had ingeleden maar weinig gebruikte. Daar begon het uitstekend mee met 0-4 zege bij Bayern Munchen, oa een 1-3 zege bij City en 1-0 thuis zege op Bayern in een eigenlijk overbodig duel. Geen screen van maar er werd alleen van de laatste 7 wedstrijden ongelukkig 3-1 bij Leicster verloren. Uit bij Bayern begon Haaland eindelijk aan zijn CL doelpunten productie van dit seizoen te werken en scoorde hij een hattrick. Diaz maaktde 0-4 uit een pingel. In de return kwamen we geen moment in de problemen en scoorde Havertz de enige goal uit een penalty. Tegen City uit was Moukoko de grote jongen met een goal en assist in een 1-3 uit overwinning en scoorde verder ook Haaland en Havertz. City had weinig tot niets in te brengen. We speelde met een positieve instelling en de laaste 10 minuten op verdedigen. Tussendoor werd oa nog 0-4 bij Burnley gewonnen en 2-0 thuis van Watford. Er is nog niet duidelijk wie we in de kwartfinale van de CL krijgen maar Bayern is iig zeer overtuigend afscheid van genomen. In de PL hebben wij laatste 5 wedstrijden 4 winst en 1 verlies en Liverpool 4 winst en 1 gelijk. En net als ons zijn zij ook door in de kwartfinale van de CL. Intussen hebben we plek 2 verstevigd maar is Liverpool nog steeds out of range.

Wedstrijden:

Bayern Munchen-Chelsea 0-4

Manchester City- Chelsea 1-3

Chelsea-Bayern 1-0

Burnley-Chelsea 0-4

Schema:

Schema

Stand:

Stand

Marius @Daniell @mattihamstra @ElMarcos  @delichris @MNie

@Milton @Rossi  @rich ruzzian @Nom de Guerre @Abe @RubenS2 @neva @Nummerke10

@xJordinosaur  @kmk @Titan  @FlyD 

@r4vje  @timpy00

@Glenn08  @germandutch

@Rossi @ReneLeBlanc

@NicoHaak  @John Terry 2.0

@glennix

@toivonen

@Arezo  @Fantasy

@MarcFM1993

@NicoHaak @JordiW.

Thnx voor de vele likes en reacties! Ik ben nog in dubio of ik mijn laptop wel of niet meeneem naar Curacao. Maar voorlopig even geen updates meer tot over iets meer dan een week, misschien eerder wel.

1 uur geleden zei neva:

Fokking Liverpool :cab:

Thnx maat,zeg dat wel...

1 uur geleden zei MNie:

Tegen dit Liverpool kun je niets beginnen maar wat een eindbaas ben je met je resultaten!

Thnx maat thnx. Vind ik ook. Bayern München kansloos gelaten en vernederd in eigen huis met 0-4.

44 minuten geleden zei rich ruzzian:

Januari bleek gelukkig geen gevolg te krijgen. Van tactiek gewisseld zie ik? Zodat je met 2 spitsen kan spelen

Thnx idd ja. Ja! 4231 en 424 vond ik matige resultaten opleveren. 4312 liep 2 seizoenen geleden als een trein in ons kampioensjaar. Geen wingers. Ik speel met vast CM trio James,Havertz en Gravenberch en er achter als wissel Nakai. En dan Musiala of Gnabry op CAM achter duo Moukoko en Haaland. Maar bij goed genoeg bod mag Haaland komende zomer vertrekken. 

43 minuten geleden zei glennix:

Goed bezig hoor, alleen spijtig dat Liverpool zo sterk is dit seizoen.

Thnx Glenn thnx maat. Ja bizar ja. Ik ga ze thuis krijgen ,bijna niemand wint van ze. Hun doelsaldo is gestoord rond februari al +68 ofzo.

8 minuten geleden zei Nummerke10:

Liverpool is absurd goed maar met Chelsea kan je je nu wel richten op de Champions League!

Thnx maat. Idd ja,zeg dat wel.

• Kyrill changed the title to [FM 22] Arsenal knallen richting de jaren 40