Jump to content

[IDS] [FM22] Magnús' Dream

Fantasy
 Share

Recommended Posts

Met nog een kwaliteitsimpuls erbij en nadat de stramme benen los zijn gelopen tijdens de competitiestart heb je de boel nu aardig op de rit! Dat van die huurspelers blijft altijd een gezeur. Let er zelf ook nooit op om tijdens het huurbod de afgesproken positie aan te passen. 

Bizar dat ze om die reden een speler terughalen, daar mogen ze bij SI weleens wat aan doen. Heb je eraan gedacht om dit als bug te melden?

Fijn dat je die Portugees hebt weten binnen te halen. Resultaten zijn ook uitstekend. Het enige wat nu moet gebeuren is consistent blijven!

banner3.png.3d64ef7ddc7e93db7d9fe4b76c151abe.png

13. Við erum að fara inn í Evrópu!

Voor die enkeling die IJslands spreekt, geeft de titel van deze update al behoorlijk wat weg. Voor wie dat niet doet? Dikke pech, dan moet je de hele update gaan lezen :D Nadat Ýmir Halldórsson werd teruggehaald door Breiðablik UBK, besloot ik op zoek te gaan naar een vervanging. Iemand die achterin uit de voeten kon het liefst. En die vonden we, want HK wilde graaf af van Hafsteinn Briem. Deze 31-jarige middenvelder annex verdediger mocht gratis vertrekken en dat hoef je tegen mij geen twee keer te zeggen. Een speler met zijn kwaliteiten en ervaringen voeg ik maar wat graag toe aan de selectie en dus was de deal heel snel beklonken.

1308546035_1briem.png.da9b7d65eeb0e77c37ac46c879a0d93e.png

Met Hafsteinn in de gelederen konden we door en in de zomermaanden spelen we de meeste wedstrijden. In juli stonden er vijf competitieduels op de agenda en speelden we o.a. ook de kwartfinale van de Mjólkurbikarinn, oftewel: de IJslandse bekercompetitie. Tegen de koploper van de Pepsi Max deild karla - Knattspynufélag Akureyrar (beter bekend als KA) - verbaasden we vriend en vijand door hen na strafschoppen te verslaan. Een spannend en gelijk opgaand duel had achttien penalty's nodig om een winnaar aan te wijzen, maar doelman Tanis Marcellán werd uiteindelijk de matchwinner door de beslissende raak te schieten. Vervolgens wonnen én verloren we twee wedstrijden in de competitie voordat we het in de beker opnamen tegen HK, dat een degradatiekandidaat is op het hoogste niveau. Opnieuw kwamen we beslagen ten ijs - leuk, een woordgrap met ijs in IJsland ;c - en gingen we er met de overwinning vandoor. We staan in de bekerfinale! Ik herhaal: de bekerfinale!

1165305709_2juli.png.2b15cb019c163be883c36d512e73a713.png

In die bekerfinale treffen we Grótta. Waar kennen we die ook al weer van? Die wonnen de beker vorig jaar al én werden toen kampioen in de Inkasso-deild karla. Voordat het zo ver was, speelden we met 1-1 gelijk tegen Magni op de laatste dag van juli, wonnen we de eerste wedstrijd van de maand augustus en speelden we nogmaals met 1-1 gelijk tegen Vestri. En toen die bekerfinale in het Laugardalsvollur, waar het nationale elftal ook haar wedstrijden speelt. Voor het oog van een uitgelaten 2.811 toeschouwers speelde zich een waar spektakel af, waarbij wij uiteindelijk na verlengingen als winnaar uit de bus kwamen. Kareem Isiaka, die vaker niet dan wel in de basis begint, scoorde in de 99e minuut de winnende treffer. Een ongekende weelde, want dit had natuurlijk niemand verwacht! We gaan Europa in!

174469359_3aug.png.2a6287acba92b5946248d353962fdb65.png

Na de zege in de beker mogen we ons opmaken voor de allereerste voorrondes van de Conference League in de zomer van 2023. Dat duurt dus nog even, maar dan hebben we alvast ruim de tijd om ons daar op voor te bereiden. 

319404471_4ECL.png.daf4cf3114b71d87f3c68716c057b364.png

Ondertussen is Fylkir al lang en breed kampioen en hebben wij alle kaarten in eigen hand in de strijd om promotie. Ons seizoen is natuurlijk ook al lang en breed geslaagd dankzij het succes in de beker, maar ik zou toch ook graag volgend jaar een niveuatje hoger acteren. Het is dus zaak om in de laatste drie duels nog genoeg punten te pakken en die tweede plek op de ranglijst veilig te stellen.

1814398310_5stand.png.982d0cfa0686c5c9286f7e75a69925d7.png

Mag ik iedereen opnieuw hartelijk danken voor de reacties? Mooi; hierbij ontzettend bedankt :shine: De volgende keer voorzie ik alle reacties weer even één voor één van een repliek, nu pik ik er enkelen uit. 

@MNie & @ElMarcos & @Titan & @JordiW. & @Rossi Ik stond ook wel even raar te kijken van het feit dat Breiðablik hem terughaalde, maar ik was ook met hen overeengekomen dat hij zou gaan spelen in de spelersrol 'Centrale verdediger'. Voorheen tilde AI-clubs daar niet zo zwaar aan, maar in FM22 blijkbaar wel. Leren we weer van, dus de volgende keer zit ik er wat strakker op tijdens de onderhandelingen.

@Handzeep Kan ik alvast ergens tekenen? :D 

Spoiler

@FlyD @kossimos @Daniell @KayDeManaager @Kyrill @DGremlin @delichris @JordiW. @RubenS2 @Nummerke10 @Marius @ElMarcos @roeliho @jefri @MNie  @Rossi @Titan @boydjoman @xJordinosaur @Glenn08  @neva @chrisje1993 @Thymen @kmk @Handzeep @Nibbors

Mocht je niet elke update een mention willen, geef het dan vooral bij mij aan en dan haal ik je uit het lijstje.

Een schitterende prestatie, en dat in seizoen 2. Het bekertoernooi blijft een apart verhaal in IJsland; daar kan in FM echt iedereen dat winnen, hehe. Was het vorig seizoen ook al niet het geval dat een tweedeklasser de beker won? De eerste voorronde dus; dat wordt een leuk tripje naar Andorra, Gibraltar of iets anders kleins :D 

De verschillen blijven vaak behoorlijk beperkt maar met de beker op zak zet je wel een dijk van een prestatie neer in seizoen twee! Ook de Conference League lijkt me een uitstekend niveau om Europees te debuteren. Hopelijk kan je nu ook nog de promotie vieren, dat zou toch nog meer dan de kers op de taart zijn!

banner4.png.480b8bb3ac93667d42fef452959aaba7.png

14. Enn er ekki séð fyrir endann

Nog voordat het seizoen ten einde was, kreeg ik een uitnodiging van de voorzitter. Of ik mijzelf even wilde melden op het kantoortje. De prestaties op het veld waren meer dan genoeg reden om mij een contractverlenging onder de neus te schuiven. Jaarlijks strijk ik vanaf nu €30.500,- op. Geen wereldsalaris, maar daar kun je goed van leven in IJsland. Bovendien mag ik doen wat ik leuk vind, dus mij zal je niet over het salaris horen klagen. 

179216947_1contract.png.001f704c2e2c0c15b72f47ee43b95fa7.png

Tijd weer naar het echte werk, waar wel bleek dat we nog lang niet klaar zijn voor iets ingewikkelds als strikerless. De laatste duels - toen de strijd om promotie al zo goed als gelopen was - gingen we zonder spits spelen en posteerden we de Target Forward als Vooruitgeschoven Spelmaker op 'tien'. Sorry @Nom de Guerre, ik moet nog even verder oefenen. Scoren deden we in de laatste twee wedstrijden niet, maar het spel was wel beduidend beter. Nu dat laatste nog combineren met scoren, dus daar gaan we op oefenen komende winter en volgend jaar. 

1416132608_2wedstrijden.png.09fd326685b5b47c4135ae843250a689.png

Op gepaste afstand van kampioen Fylkir eindigden we dit seizoen als tweede in de Inkasso-deild karla, wat betekent dat we volgend jaar een niveautje hoger gaan acteren. En in de zomer van 2023 gaan we nog Europa in ook natuurlijk, dus nu wordt het zaak om de selectie dusdanig te versterken dat we zowel op het hoogste niveau als in Europa goed meekunnen zonder af te gaan als een gieter. 

1140973996_3stand.png.f0ef04576f815b6ba43d2bc06e2ba11f.png

Op het hoogste niveau degradeerden HK en ÍA, terwijl bekerfinalist Grótta ternauwernood degradatie wist te ontlopen. KA werd verrassend kampioen met één puntje voorsprong op Breiðablik UBK. Samen met Valur en onze ploeg gaan zij de Conference League in, terwijl KA het mag proberen in de voorrondes van de Champions League. Niet dat zij daar wat te zoeken hebben, maar goed. Eerlijkheidshalve denk ik ook niet dat wijzelf iets in de voorrondes van het derde Europese toernooi te zoeken hebben ;c 

1539033964_4pepsideildin.png.6c9424fbeffc9cc7d69494c1e6f7fae6.png

Tot slot werpen we nog een blik op de statistieken, waar we zien dat Marcellán onder de lat zijn zaakjes goed op orde had. Met slechts achttien tegentreffers heeft hij het weer meer dan behoorlijk gedaan en mede dankzij zijn optredens zijn we geëindigd waar we geëindigd zijn. Voorin liet Sander Forø zien waarvoor we hem haalden. De Noor, geen Deen ;c, schoot er veertien in en daarmee mocht hij zich deze jaargang tot clubtopscorer kronen. Ook aanvallende middenvelders Tiago Fernandes en Valgeir Árni Svansson waren goed op schot en droegen bij aan doelpunten met hun goals en assists, maar daarbij mogen we ook Daníel Gylfason niet vergeten. Gedrieën losten zij elkaar af als Schaduwspits en dat liep alleraardigst. Dat is iets om te finetunen voor volgend seizoen, want ook een niveautje hoger zullen zij voor de doelpunten en het voorbereidende werk moeten gaan zorgen.

2066467613_5stats.thumb.png.6f2479a297ad3da878368205e3f1d45c.png

Þakka þér kærlega fyrir öll kommentin. Oftewel; Ontzettend bedankt voor alle reacties weer!

@Daniell Die had ik ook zelf niet helemaal aan zien komen, maar de eerste prijs is alvast binnen :D En daarbij hebben we de promotie ook weten te bewerkstelligen, dus dubbel feest. Dankjewel weer voor je reactie. 

@MNie Tweede is zeker meer dan prima en ik ben dan ook meer dan tevreden dat dat gelukt is! Thanks weer :)

@ElMarcos Ontzettend bedankt! Dat stiekem kunnen we wel achterwege laten, want we zullen alle zeilen bij moeten zetten om daar geen flater te slaan volgend jaar.

@RubenS2 Ik zal de volgende keer een meer ingewikkelde titel doen dan ;c Of een iets meer cryptische. De penningmeester wrijft al zachtjes in z'n handjes inmiddels heb ik vernomen ja, dus ik ben benieuwd hoe veel we er daadwerkelijk aan gaan over houden nu we Europese voorrondes mogen gaan spelen.

@roeliho Het seizoen is nu helemaal een succes inderdaad, al kon die promotie ons ook bijna al niet meer ontgaan. Dankjewel weer voor je reactie!

@jefri Ik hoop wel dat de financiën een boost gaan krijgen inderdaad, want dat is altijd nog kommer en kwel. 

@chrisje1993 Een meer dan uitstekend seizoen is het geworden met de promotie en de winst in de beker. Nu gaat de focus weer vol op het komende jaar.

@delichris Die promotie is binnen hoor :shine: Thanks voor je reactie weer!

@Thymen Een voorronde in de Conference League is niet direct een zilvervloot denk ik, maar elke euro is welkom!

@Titan Zo snel had ik dat zelf ook niet helemaal voor ogen toen ik aan deze game begon, maar welkom is het zeker. In de beker - en dan zeker in de IJslandse beker - kan inderdaad iedereen van iedereen winnen. Dat maakt die competitie ook zo leuk :D Vorig seizoen won promovendus Grótta inderdaad de beker, dus we zetten de trend lekker voort als Inkasso-deildinploeg die de beker wint. Eens zien wie er volgend jaar mee vandoor gaat!

@Nummerke10 Gewoon, omdat het kan! Ik hoop inderdaad dat we onderaan de streep wat geld overhouden van de Europese voorrondes, want we kunnen de centen goed gebruiken.

@Marius Dat die verschillen klein zijn, dat zal naar mijn verwachting ook voorlopig nog wel zo blijven; ook op het hoogste niveau. Eens zien of we Europees al een beetje mee kunnen tegen soortgelijke ploegen uit San Marino of Andorra, maar dat gaan we vanzelf meemaken. Ondertussen zullen we ook in eigen land onszelf moeten blijven profileren om niet direct vele pandoeringen om de oren te krijgen op het hoogste niveau.

@Glenn08 & @DGremlin Ontzettend bedankt. Die promotie hebben we ook weten te verzilveren! 

Spoiler

@FlyD @kossimos @Daniell @KayDeManaager @Kyrill @DGremlin @delichris @JordiW. @RubenS2 @Nummerke10 @Marius @ElMarcos @roeliho @jefri @MNie  @Rossi @Titan @boydjoman @xJordinosaur @Glenn08  @neva @chrisje1993 @Thymen @kmk @Handzeep @Nibbors

Mocht je niet elke update een mention willen, geef het dan vooral bij mij aan en dan haal ik je uit het lijstje.

• Marius changed the title to [IDS] [FM22] Magnús' Dream
  • Marius pinned this topic
  • Marius unpinned this topic