Jump to content

[IDS] [FM22] Magnús' Dream

Fantasy
 Share

Recommended Posts

29 minuten geleden zei RubenS2:

Het zou wat zijn als je die Portugees weet binnen te halen, al lijk je hem zelfs niet nodig te hebben aan de uitslagen te zien! Speel je nog met dezelfde tactiek als in het begin?

Ja, althans; daar komt het aardig bij in de buurt. Na afloop van dit seizoen neem ik jullie mee in de gehanteerde speelwijze en enkele statistieken. 

Die rechtsback zou ik in Indonesië niet eens bij de reserves mee laten doen :classic_ninja: Hehe, verder prima aanwinsten voor het niveau waar de club nu staat. De voorbereiding belooft veel goeds voor de start van het competitierondje. Tiago Fernandes is een blikvanger, poe!

Dat die Montenegrijn niet eens de eerste elf haalt vind ik behoorlijk straf. En die Portugees ziet er ook uit alsof hij op zijn eentje heel de competitie op een hoopje kan spelen. Hopelijk kan je hem snel verwelkomen. Verder een ellenlange aanloop inderdaad, tijd voor het echte werk!

banner1.png.1ba757bc7363a801fcf2ac8460509359.png

12. Peningar verða að flæða

Een grote schok voor de penningmeester en een vreugdedansje bij Magnús. De Portugese aanvallende middenvelder Tiago Fernandes stapt per direct over van Grindavík UMFG naar onze ploeg en lijkt samen met Valgeir Árni Svansson de positie achter de diepe spits te gaan bekleden. Daardoor komt Kareem Isiaka op het tweede plan, maar zijn voordeel is dat hij multi-inzetbaar is en ik in hem ook een verkapte rechtsback zie, waar we erg dun bezet zijn in de selectie. Voor het astronomische bedrag van €2.900,- komt de Portugees - die vorig seizoen tot 13 competitieoptredens kwam (2 doelpunten) - over vanuit het vissersdorp in het Zuidwesten van het land. 

711472514_1recordaankoopfernandes.png.fff5c7007d8c9f3730a53f59a4cb5e77.png

Ook ontvingen we in het voorjaar al een bericht van onze Hoofd Jeugdopleidingen, Bjarki Már Sverrisson. Komend jaar hoeven we niet te veel te verwachten was zijn algehele conclusie. Wellicht dat er in de as van het veld, achterin en op het middenveld, een mogelijk talent tussen zit, maar de nieuwe Mbappé, Neymar of Messi hoeven we niet te verwachten deze zomer. Dat komt allemaal later nog wel, want voor nu moet er vooral op het veld gepresteerd worden en deert de jeugdlichting mij nog niet heel veel. 

1861046887_2jeugdintakevoorbeschouwing.png.df96d783ae895ed7a3351b12b7866c0a.png

Na de ellenlange voorbereiding met oefenwedstrijden en duels om de Lengjubikarinn kunnen we nu dan écht beginnen. We begonnen nog goed met een overwinning in de beker tegen KFG, dat uitkomt op het derde niveau van IJsland. Ondanks dat er een eindstand van 2-1 op het scorebord verscheen, kwamen we geen moment in de problemen. Al na een half uur spelen stonden we op een comfortabele 2-0 voorsprong, maar die vergaten we uit te breiden. De bezoekers kwamen niet verder dan een eretreffer via Birgir Ólafur Helgason, maar al met al was het voldoende om door te bekeren. Na die overwinning begonnen we de competitie. En dat deden we slecht; heel slecht. Zowel op bezoek bij Kórdrengir als in eigen huis tegen titelkandidaat Fylkir gingen we onderuit. Een nul uit zes, dat is niet is om over naar huis te schrijven. Gelukkig konden we het tij snel keren via een overwinning op ÍA in de beker en vervolgens noteerden we zes overwinningen op rij. Tegen Grindavík kwamen we niet verder dan de brilstand, maar de maand werd uitstekend afgesloten met een klinkende zege in het Fjölnisvöllur tegen Fjölnir. Met acht doelpunten laat Sander Forø voorlopig zien waar we hem voor hebben gehaald; doelpunten maken. Mede dankzij hem hebben we de reeks kunnen neerzetten die ons voorlopig in de top van de competitieranglijst zet. 

586098277_3wedstrijden.png.5ca14cbc0fdfaf89970700baa3783862.png

Maar voor we naar de tussenstand van de competitie gaan en nadat we hebben stilgestaan bij het feit dat we in de kwartfinale (!) van de beker staan na de overwinning op Fylkir in de vierde ronde, breng ik treurig nieuws. Breiðablik was niet blij met het feit dat we Ýmir Halldórsson als Wijde Centrale Verdediger gebruikten in plaats van de overeengekomen speelpositie van 'centrale verdediger' en besloot hem terug te halen naar de club om hem daar in het reserveteam te laten voetballen. Schiet mij maar lek. Ontzettend jammer natuurlijk, want nu missen we een belangrijke schakel in onze achterhoede. Met tien optredens stond hij toch allerminst vaak op het veld, wat goed is voor zijn ontwikkeling dunkt me. Maar goed, daar doen we verder niets aan. We moeten door!

221702038_4cvteruggekeerdhalldorsson.png.440d3dc90875edd6f190de8c4068f949.png

Dan nu de tussenstand, waarbij we zien dat Fylkir op gepaste afstand aan kop gaat. Wij volgen op vier punten achterstand en dat is natuurlijk volledig te wijten aan de twee nederlagen waarmee we het bal openden. Geen paniek verder, we draaien lekker mee en als we over dertien wedstrijden nog steeds op deze positie staan, zal je mij zeker niet horen klagen!

926799486_5stand.png.f98875978cbbf28c02b1318776973c90.png

@Kyrill Thanks! En we hebben onze laatste aanwinst ook binnen. Nu is het tijd voor het echte werk :shine: 

@MNie Naar mijn idee ook, dus daar zijn we het over eens! Bedankt weer voor je reactie.

@boydjoman Dank, dank. Ik ben er zelf ook behoorlijk tevreden over.

@KayDeManaager "Het waanzinnige bedrag" ja :D Voorlopig zijn de prestaties meer dan prima, al zeg ik het zelf. Bedankt weer voor je reactie!

@RubenS2 Het kan altijd beter en als we ons kunnen versterken zal ik dat zeker niet nalaten. Zoals ik al aangaf speel ik inderdaad nog grotendeels met dezelfde tactiek en speelwijze als in het begin, maar na afloop van het seizoen zal ik een terugblik maken van de statistieken en een toelichting geven op de tactiek.

@Nummerke10 Nou, fluitend kampioen worden lijkt onmogelijk met de huidige vorm van Fylkir, maar voor fluitend promoveren doe ik het ook. Hij is binnen, dus het feest kan beginnen :)

@ElMarcos Thanks, gelukkig hebben we hem weten te binden en nu kan hij zijn waarde gaan laten zien op het veld.

@DGremlin De oefenwedstrijden an sich zeggen natuurlijk nog niet heel veel, maar we hebben inmiddels weer een behoorlijke vorm te pakken. Hopelijk kunnen we die lijn doortrekken!

@delichris Daar sluit ik mijzelf volledig bij aan; we leken (en zijn) klaar voor het echte werk. Dankjewel weer voor je reactie.

@Titan Tenzij het je enige rechtsback is :mmm: De voorbereiding bleek een voorbode voor de uiteindelijke competitiestart, waar we na een wat moeizaam begin de vorm aardig te pakken lijken te hebben!

@Marius Dat zegt meer over Forø dan over hem, want als we Forø niet hadden dan was hij een onbetwiste basisspeler. Nu is het een dure bankzitter, maar als we willen promoveren moeten we investeren. Gelukkig zijn we inmiddels goed en wel van start en is het echte werk begonnen!

@Daniell Zullen we dat maar doen dan? :D Nou, vooruit! Thanks weer voor je reactie.

@Handzeep En of het een heerlijke aanwinst is, ik ben er ontzettend blij mee dat hij de selectie is komen versterken. Bedankt!

@Thymen & @JordiW. Het is gelukt, gelukkig. Thanks voor jullie reactie opnieuw. 

Spoiler

@FlyD @kossimos @Daniell @KayDeManaager @Kyrill @DGremlin @delichris @JordiW. @RubenS2 @Nummerke10 @Marius @ElMarcos @roeliho @jefri @MNie  @Rossi @Titan @boydjoman @xJordinosaur @Glenn08  @neva @chrisje1993 @Thymen @kmk @Handzeep @Nibbors

Mocht je niet elke update een mention willen, geef het dan vooral bij mij aan en dan haal ik je uit het lijstje.

Leuk dat die Portugees je team komt versterken! Wel absurd van die huurling, maar goed... De jeugdpreview ziet er wel leuk uit deze FM, hopelijk is de effectieve intake gelijkend op de vooruitblik en zijn er niet te veel afwijkingen. Ten slotte: jammer van de slechte start, maar daarna heb je je goed herpakt! Op naar promotie!

• Marius changed the title to [IDS] [FM22] Magnús' Dream
  • Marius pinned this topic
  • Marius unpinned this topic