Jump to content

[IDS] [FM22] Magnús' Dream

Fantasy
 Share

Recommended Posts

Sensatie alom dat je het kampioenschap moet laten schieten dit seizoen, al zat het er natuurlijk al een beetje aan te komen met die achterstand en het lage aantal competitiewedstrijden in IJsland. Maar an sich waarschijnlijk niets aan het handje. Vanaf volgend seizoen ben je waarschijnlijk opnieuw vertrokken voor een jarenlange hegemonie.

Wat een sensatie dat je, ondanks de goede eindsprint, de titel niet weet te winnen. Ook hulde voor je grote concurrent. 

Alleen zag ik nu goed dat de nieuwe kampioen geen Europees speelt in de huidige jaargang? :classic_blink:

Ik volg deze novelle al even en heb ook de tijd genomen om een groot deel door te lezen. (Je was namelijk al bezig op pagina 55) Wat een gaaf project en doordat je een jaar geen kampioen bent geworden kan je eigenlijk alleen maar stellen dat het doel om de gehele competitie te versterken goed gelukt is!

bannerxpeejay.png.1ff8db3eb3d515faf84c98c90acf3740.png

150. Hundrað og fimmtíu

Update nummero honderd-en-vijftig alweer. 150! Dat had natuurlijk nooit zonder jullie gekund. Nee zonder gekheid, ik ben blij dat jullie al zo lang dit verhaal volgen en dat in grote getalen blijven doen. Maar genoeg geslijm, want er staat een lange update te wachten. We beginnen deze update met de resterende wedstrijden in de Nations League, waarin we het met IJsland opnamen tegen Griekenland, Kosovo en Wales. Tegen de Grieken gingen we op verplaatsing knullig onderuit, maar de andere drie wedstrijden wonnen we gelukkig wel. 

991941363_1wedstrijdenijsland.png.e3886062a4f1b3c32b78a034aaadea99.png

En dus eindigden we bovenaan Groep 1 van de Nations League B. En dat betekent promotie! Bij de volgende editie zijn we actief op het allerhoogste nationale niveau en gaan we spelen tegen landen als Engeland, Frankrijk, Duitsland en Italië. Of Spanje, Nederland en België, maar in ieder geval landen van dat kaliber. Dan zullen we toch echt uit een ander vaatje moeten gaan tappen is mijn verwachting. 

1299260732_2eindstandnationsleagueB.png.e39de578749c9d3ae2797a35487decfc.png

Voor we dan gaan kijken naar de wedstrijden die we afwerken met Afturelding in de laatste maanden van 2044; eerst nog een uitgaande transfer. IJslanders ontwikkelen zich goed op Cyprus is mijn ervaring. En dan specifiek bij APOEL. Vandaar dat ik besloot Árni Þorvaldsson uit te lenen toen zij hun interesse toonden. 

1136457553_3uitlenenthorvaldsson.png.9b2cc5b5ca0dfcb4dd7b84046281aeee.png

Nog één ander zijstapje dan, voordat we écht gaan kijken naar de resterende CL-wedstrijden met Afturelding. Bij de Goal 50, de verkiezing van de vijftig beste voetballers ter wereld, werd dit jaar Mehmet Yildirim een zesde plek toegedicht. Dat toont wel aan dat het een goed besluit is geweest om hem niet te verkopen aan alle met geld smijtende geïnteresseerde clubs. 

1074070307_4goalbest50.png.626726dbf4d0fe05b31f88526f830ed7.png

Dan nu echt naar de vier resterende wedstrijden in Groep H van de Champions League. De eerste twee werden al gewonnen (Hertha BSC, thuis & Nice, uit) en om direct door te pakken zonder gelul eromheen: de andere vier wedstrijden wonnen we ook. Vooral tegen FC Porto was het een genot om naar onze ploeg te kijken, want zowel thuis als uit waren we heer en meester. In ons eigen stadion wisten we dat ook om te zetten in een monsterscore, want de Portugezen gingen met maar liefst 7-0 terug huiswaarts. 

284678245_5wedstrijden.png.8b30436d85e63101e4edbd632fa17205.png

Zes wedstrijden, achttien punten. Daar kunnen we kort over zijn dus. Samen met Hertha BSC gaan we naar de volgende fase van het miljoenenbal, terwijl OGC Nice het moet doen met de Europa League in het nieuwe jaar. Voor Porto valt, niet geheel verrassend, het doek en zij zijn uitgevoetbald. 

68012650_6eindstandCL.png.5e8c89770abe8126dd96fa20bf5c1d48.png

Als groepswinnaar troffen we een nummer twee uit een andere groep. En dit keer is het een zeer verrassende naam die we treffen, want Genoa wist te stunten door overwintering in de Champions League veilig te stellen. Beetje jammer voor hun dat ze nu tegen ons mogen spelen, maar goed; elke ploeg die in deze fase actief is kan écht wel een balletje trappen. Dus we moeten waken voor onderschatting en tegelijkertijd ga ik er toch wel van uit dat de Italianen ons geen problemen gaan opleveren. 

1177513117_7loting.png.c44f103a006595bb234d9ba32717bf15.png

Nog een treurig bericht dan, want van mij had niet nog lang niet hoeven stoppen: Arnar Ólafsson. Hij wilde echter gaan genieten van de geneugtes buiten het voetbal en dan ben ik wel de laatste om hem daarvan te ontzien. De middenvelder brak door bij Lyngby BK in Denemarken en al op jonge leeftijd haalden wij hem naar onze ploeg. De IJslander was de eerste grote miljoenenverkoop, want hij vertrok in 2030 voor 2,5 miljoen euro naar Everton, waar hij jarenlang in de basis stond. Zijn nadagen versleet hij bij ons en dat deed hij meer dan alleraardigst. Nu gaat 'ie lekker van zijn voetbalpensioen genieten. 

1448757555_8olafsson.png.7b25bda43ee83a8cbd8b34fbe20f9270.png

We zijn bijna bij het eind van deze update, maar niet voordat ik jullie op de hoogte heb gebracht van de stadionuitbreiding. Het bestuur wil nog niet praten over een nieuw stadion, maar na wat gezeur en gezeik gingen ze toch overstag om het stadion verder uit te breiden. Na de uitbreiding, die 15,5 miljoen euro gaat kosten, kunnen er straks 29.459 toeschouwers genieten van ons voetbal. Dat is iets minder dan in eerste instantie geschat werd, maar al met al zit straks half IJsland in ons stadion als we zo doorgaan :D 

621324242_10stadionuitbreiding.png.21f230007aa568d62a36178bb9eb6d56.png

Dan resteert mij alleen nog de WK-kwalificatie groep aan jullie te presenteren. Om onszelf te kwalificeren voor het WK in 2046 moeten we o.a. Oostenrijk en Nederland gaan zien te verslaan. Getuige de prestaties in de Nations League weet ik dat we van iedereen kunnen winnen, maar we moeten het natuurlijk nog wel 'even' gaan laten zien. 

572571174_11lotingWKKwali.png.1e248c2449ec4548f2e966aa7853dba1.png

Het was even wachten en het was ook weer een behoorlijk update om dat te compenseren :DW: Ontzettend bedankt weer voor jullie geduld & voor het lezen van en reageren op dit verhaal. Het is af en toe even zoeken nog naar een balans thuis om regelmatig ook een update te kunnen plaatsen, maar we gaan gestaag door. Allicht dat ik - nadat de huidige voorraad updates op is - over ga op een andere manier van presenteren, maar dat zal later in de praktijk wel gaan blijken. Hoe dan ook; bedankt weer en tot snel!

Net als W00t en MisterX(op pagina 49 of zo, oh nee wilde die niet...) ook maar eens deze novelle doorgeploegd. Ik vind het maar matig hoor. Tweede plek in de competitie. Ik vraag me ook ondertussen af, wanneer je je forumnaam in Fanðaþy gaat veranderen._O_

4 uur geleden zei himan:

Net als W00t en MisterX(op pagina 49 of zo, oh nee wilde die niet...) ook maar eens deze novelle doorgeploegd. Ik vind het maar matig hoor. Tweede plek in de competitie. Ik vraag me ook ondertussen af, wanneer je je forumnaam in Fanðaþy gaat veranderen._O_

Dat zou wel een hoop mentions gaan schelen gok ik ja :mrgy: De meesten weten toch niet hoe je die ð en þ maakt hehe.

Even moeten wachten maar wel alleen maar goed nieuws dat volgt. Op clubniveau laat je zien dat er eigenlijk niets aan de hand is met zo'n resultaten in de CL, en ook de volgende ronde moet te doen. Ook de IJslandse voetbalbond zal zich jouw aanstelling als bondscoach niet beklagen want de resultaten blijven maar in stijgende lijn gaan!