Jump to content

[IDS] [FM22] Magnús' Dream

Fantasy
 Share

Recommended Posts

bannerxpeejay.png.b329c254c4aa3193587e297ece27e600.png

141. Því miður er ekki alltaf hægt að vinna

Bayern werd verslagen na strafschoppen, want zowel het thuis- als uitduel eindigde in een 1-0 stand. Nu was het de beurt aan Manchester City. Het tweeluik begon met een thuiswedstrijd, waarin we al snel op achterstand kwamen. De 27-jarige Peter Graves opende de score met een geplaatst afstandsschot, dat buiten bereik bleef van doelman Condrup. Die Graves trouwens, die kan best een aardig balletje trappen. Al op 16-jarige leeftijd haalde City hem weg bij Watford voor een schamele 2,8 miljoen euro. Een schijntje gezien de sterspeler die hij uiteindelijk geworden is. Maar goed, hij opende de score dus. Gelukkig wisten we nog voor de rust de score om te draaien, want via Gangeskar en Jónsson kwamen we zelfs op voorsprong. Een voorsprong die we jammer genoeg niet wisten vast te houden, want in het tweede bedrijf was het opnieuw Graves die het doel wist te vinden. Na dit gelijke spel moesten we in het New Etihad Stadium, gebouwd in 2035 en plaats biedende aan 72.569 toeschouwers, vol aan de bak om de overwinning uit het vuur te slepen.

Iets dat - ik zal maar direct met de deur in huis vallen - jammerlijk mislukte. Ondanks het feit dat we via een dubbelslag van Mehmet Yildirim binnen twintig minuten op een 0-2 voorsprong kwamen, trokken we de zege niet over de streep. Nog voor rust was het, net als in de heenwedstrijd, Peter Graves die doel trof en na de theepauze wisten Donny Roffelsen en Peter Rees ook te scoren, wat de eindstand op 3-2 bracht. Einde oefening. Uithuilen en na de zomer opnieuw proberen. In de competitie openden we vervolgens met een klinkende zege op Þór, die met maar liefst 0-5 op de broek kregen. Van de overige vier wedstrijden in de competitie, speelden we er twee gelijk. Dat moeten we niet te vaak doen, punten laten liggen. Zowel tegen Breiðablik als tegen Fjölnir lieten we er twee liggen, waardoor het nu al spannend is bovenin de Úrvalsdeild, zoals de competitie met ingang van dit seizoen heet. De frisdrankproducent Pepsi vond het na vele jaren welletjes en de fans wilden ook wel weer 'gewoon' de normale naam terug. En zo geschiedde. 

465582464_1wedstrijden.png.e28e6ad23fb20b260e55612138b04959.png

Ondanks dat we punten lieten liggen tegen Breiðablik en Fjölnir, zijn dat niet de ploegen die het ons dit jaar moeilijk gaan maken. Beide clubs wonnen tot op heden slechts één wedstrijd en met name Breiðablik heeft de prioriteiten duidelijk elders liggen. Daarover later meer. Wat er met Fjölnir aan de hand is, dat durf ik ook niet te zeggen. 

964348341_2stand.png.cd2e6fccd113f9e0b1494ca59fb78c4e.png

Kijkende naar de statistieken, zien we geen verrassingen. Vanzelfsprekend is Mehmet Yildirim tot dusver de clubtopscorer, maar hij wordt op de huid gezeten door Aron Elí Jónsson. Verder valt er nog niet bijster veel over te vermelden, maar wel zien we de selectie waar we het dit jaar mee gaan doen. Tot en met de volgende transferperiode toch zeker, want in de maanden april en mei deden we geen noemenswaardige transfers meer. 

1128000014_3spelers.thumb.png.0e4bb24d926b0d147fc876024589fb20.png

Dan tot slot neem ik jullie graag nog even mee naar de prestaties van Breiðablik en Stjarnan. Te beginnen met de eerstgenoemde ploeg; Breiðablik. Zij versloegen natuurlijk al WSG Tirol en KRC Genk in de voorgaande rondes en mochten het nu gaan opnemen tegen Chelsea. Normaal gesproken natuurlijk een kansloze wedstrijd. En in de realiteit helaas ook. Op bezoek bij de Engelsen werd er met 5-0 verloren en in het eigen stadion met 1-4. Geen schande, want tegen zo'n noemenswaardige ploeg kun je verliezen. Zelfs wij zouden het lastig hebben tegen Chelsea, dus laat staan wat voor een uitdaging Breiðablik te wachten stond...

1625219249_9breidablikconfleague.png.355dcf0a69eccc755253e905ebe2f600.png

Stjarnan bereikte wél de halve finale, want zij wisten twee keer met 2-1 te winnen van AEK. Zowel in de heenwedstrijd (thuis) als in Griekenland tijdens de return maakte Lamine Fall het verschil. De Fransman maakte beide treffers in de eigen Veigar Páll Gunnarsson Arena en brak de ban tijdens de verlenging in de return met zijn treffer. In de halve finale troffen zij vervolgens Inter. Een schier onmogelijk opgave ook, maar het werd verrassend spannend. Het duel in IJsland ging verloren dankzij een knullige eigen goal van Reynir Tómasson vlak voor rust, waarmee de opgave nóg meer onmogelijk ging lijken. En dat bleek terecht, want in het Giuseppe Meazza waren het Paolo Contini (2x) en Manuel Jesús Cortés die de gastheren op een 3-0 voorsprong brachten. Via Lamine Fall, wie anders, werd er nog wel een uitdoelpunt gemaakt, maar het mocht niet meer baten. Maar hé; kom maar door met die coëfficiëntenpolonaise! 

1003971768_10stjarnanconfleague.png.e202a8b699caf827e709a4f75bfdb360.png

Bedankt weer voor het lezen en volgen van dit verhaal en bovenal natuurlijk ook voor het liken en reageren. In de volgende update zien we of de Europese prestaties van onze landgenoten genoeg zijn geweest om onze positie vast te houden of te verbeteren op het gebied van de Europese kwalificatieplaatsen. Daarbij kan ik jullie alvast een hele hete transferzomer beloven :< 

Updates blijven van ongekend hoog niveau! Een genot om doorheen te scrollen of in detail te lezen (hangt af van hoeveel tijd ik heb :D). Resultaten mogen er ook weer zijn! Die zijn van uitzonderlijk niveau, maar het is nog geen walk in the park in Europa. In dat opzicht zou er nog uitdaging genoeg moeten zijn. 

Bayern moet zich toch stilaan beginnen storen aan die IJslanders als tegenstander :D Tegen City was je er dichtbij maar lag het verschil in een klein hoekje. Je blijft je echter meten met de allerbeste clubs, en ook de andere IJslandse clubs worden er duidelijk alleen maar sterker op. Een IJslandse confrontie in Europa komt er ongetwijfeld één van de komende seizoenen wel een keertje aan.

bannerxpeejay.png.514d7f16b6db62a41ee7fbf1c366ed55.png

142. Mjög drukkinn og dansandi gjaldkeri

Ik beloofde een hele hete transferzomer in de vorige update. Nou; ga er maar eens goed voor zitten dan. Daar ga ik jullie straks het een en ander over vertellen, maar we beginnen met twee interlands. Er stonden namelijk wedstrijden tegen Montenegro (thuis) en de Faeröer (uit) op de agenda. Tegen de Montegrijnen werden we enigszins geholpen door een rode kaart van Almir Hamzic vlak rust, maar ook daarvoor al hadden we voor het grootste deel het veldoverwicht in handen. Dit werd pas in het tweede bedrijf op het scorebord ook zichtbaar, maar al met al kenden we weinig moeite met de bezoekers. Ook het bezoek aan de Faeröer bezorgde ons geen problemen, want daar wisten we met 0-3 te winnen. 

514049307_1wedstrijdenijsland.png.2c682f6993f753bde106e2ffff56bc3e.png

Na vier potjes voetbal liggen we op pole position in de strijd om de groepswinst en het bijbehorende ticket voor EK-kwalificatie. Oekraïne verloor eenmaal en ook Roemenië ging tot dusver - tegen ons - één keer onderuit. Met nog zes wedstrijden te spelen is natuurlijk nog zo goed als niets beslist, maar we hebben de start in ieder geval niet gemist om kwalificatie veilig te stellen. 

1746878235_2standijsland.png.0d68f9b2e307f48ccc1a1bff770b4a60.png

Dan een nieuwbericht met minder positieve lading, want Nederland is ons weer voorbij op de coëfficiëntenranglijst. Wij verloren relatief veel punten aan het eind van dit seizoen, terwijl de Nederlanders relatief weinig punten mochten laten vallen van vijf seizoenen geleden. En dus leveren we weer een ticket voor de groepsfase van de Champions League in en moet ook de nummer drie van de competitie weer play-offs gaan afwerken om de Europa League te bereiken. Al met al geen dramatisch nieuws, maar ik had toch gehoopt de zesde plek vast te kunnen houden. 

577288934_4kwalificatieplaatsen.png.3b16fa6f2273b2358a060956b81a70cc.png

Maar goed, voetballen deden we natuurlijk ook nog. In juni stonden er vier competitiewedstrijden op de rol en speelden we ook nog in de beker tegen Keflavík tijdens de vierde ronde van de Mjólkurbikarinn. We kunnen er kort over zijn; alle potjes werden gewonnen. En doorrr....

1142837647_5wedstrijdenjuni.png.1c077051e684af2233ab8a3e6bb1ee51.png

Heel wat huurlingen keerden op 30-6-2043 terug naar IJsland en zo goed als allemaal hebben ze uitstekende seizoenen achter de rug. Zo speelde Mateja Bjekovic de pannen van het dak bij Borussia Dortmund, kende Matías Cabrera een uitstekend seizoen bij Villarreal en wist Christian Husa meer dan te imponeren bij OGC Nice. Lang niet voor iedereen zal een toekomst bij ons zijn weggelegd, maar om daar meer over te vertellen wil ik jullie vragen nog iets verder naar beneden door te scrollen.

187743729_6terugkerendehuurlingen.png.c10e89759edac3beea96aa75fbc0f403.png

Als we een blik werpen op de uitgaande transfers, dan zien we namelijk behoorlijk wat namen terug die eind juni van hun uitleenbeurt terugkeerden naar IJsland. Zo vertrekt Mateja Bjekovic voor €60.000.000,- naar Villarreal, gaat Matías Cabrera voor €35.000.000,- naar Newcastle United en laat ook Casper Quaranta IJsland achter zich voor een Engels avontuur nadat Leicester City €68.000.000,- voor hem over had. De grootste klapper maakten we echter met Petter Larsson, We haalden hem ooit voor 9,5 miljoen euro weg bij Feyenoord en wist de eerste paar jaar mij niet te overtuigen, waardoor ik besloot hem te verhuren aan achtereenvolgens FH, Djurgårdens IF en EA Guingamp. Sinds 2040 is hij echter een vaste waarde in onze defensie, tot nu dus. Want Tottenham Hotspur betaalt €76.000.000,- (!) voor deze 27-jarige Zweed. 

1331442319_70uitgaandetransfers.png.6f9a9545874018aeafd658ef26940074.png

De penningmeester was al lang en breed dronken. Terwijl hij straalbezopen door zijn kantoor danste, griste ik snel nog €25.000.000,- uit het transferbudget weg om Arnar Ólafsson te strikken. De inmiddels 33-jarige middenvelder deden wij ooit in 2030 voor slechts 2,5 miljoen euro van de hand toen Everton aanklopte en nu, 12,5 jaar later, halen we hem voor het tienvoudige weer terug naar de club. Ik heb goede hoop dat hij ons nog minimaal twee jaar van zijn talenten gaat laten genieten. Dat was ook direct de enige inkomende transfer die we realiseerden, waardoor de selectie compleet is voor het restant van dit seizoen

1080040069_80Olafsson.png.b78b17bad63a1daef86b3f62576e410d.png

Voor de volledigheid deel ik ook nog even mede dat we een samenwerking zijn aangegaan met HJK, de recordkampioen van Finland. We kunnen spelers uitlenen aan hen om elders ervaring op te doen en wie weet bestaat er een mogelijkheid om deze samenwerking in de toekomst nog verder uit te breiden. 

326563957_9samenwerkingHJK.png.000860f2c38b35d8dbc41d89b816bb1d.png

Na deze rijk gevulde (haha, woordgrap) transfermercato wil ik jullie graag een blik laten werpen op de financiën van de club. De afgelopen jaren hebben we natuurlijk heel wat klappers gemaakt, maar deze zomer springt daar toch wel met kop en schouders bovenuit. Inmiddels noteren we een kleine zeshonderd miljoen euro op onze balans en zijn we - natuurlijk - met afstand de rijkste club van het land. Zo langzaam maar zeker hoop ik ook het bestuur te overtuigen om of het stadion nog verder uit te gaan breiden of zelfs al een nieuw stadion te gaan bouwen. 

897141334_10finance.png.f45c4c2f1a2e58aa6b92f5267b4cf5cd.png

Maar tot het zo ver is, voetballen we gewoon lekker door. Ook over de wedstrijden in juli kan ik weer kort zijn. Op de transfers na is de zomer nooit een hele boeiende of interessante periode, want - periodes tijdens een EK of WK daargelaten - kunnen we genoeg rouleren en over het algemeen winnen we het gros van de duels natuurlijk vrij gemakkelijk inmiddels. 

1097237976_11wedstrijdenjuli.png.63efa2dcddabf1929d501517fa553bbe.png

Dat alles resulteert in de volgende tussenstand en daarmee breien we ook direct een eind aan deze update. Breiðablik en Fjölnir vallen nog altijd ontzettend tegen en ÍA verrast vriend en vijand. Ook HK volgde ons lange tijd nauwgezet, maar een bizar slechte reeks zorgt ervoor dat zij inmiddels op de derde plek terug te vinden zijn, vlak voor Stjarnan, FH en Fylkir. 

1007607606_12stand.png.415f989badc728a9d2272f2ba63083ce.png

Bedankt allemaal weer voor jullie reacties en het lezen & volgen van dit verhaal! Ik kan het niet genoeg benadrukken dat het tof blijft om te zien en te lezen hoe jullie meelezen en meeleven :DW:

Verrassend eigenlijk dat je de 6de plaats qua coëfficiënten verloor, net op een moment dat ook twee andere IJslandse clubs toch behoorlijk lang meedraaiden in Europa.

bannerxpeejay.png.620fd3ab2fd0da10a2d93e044d79c501.png

143. Haltu áfram með þessi viðskipti mjög fljótt

Voor wie dacht dat het gedaan was met al het transfergeweld, think again. Sterker nog, het grootste spektakel moest nog komen! Al geruime tijd stond de winnaar van de NxGn-award in 2041, Sander Gangeskar, in de belangstelling van topploegen zoals Borussia Dortmund, Manchester City, Chelsea en andere grote clubs. Zo nu en dan werd er wel eens geïnformeerd naar wat hij moest kosten, maar echt doorpakken deden zij nooit. Tot daar plots Derby County op de stoep stond met €100.000.000,- en zij wilden de Noor maar wat graag aan de selectie toevoegen. Nou, voor zulke bedragen wil ik daar best over nadenken. En gezien de ruime keuze op ons middenveld, sloeg ik dit bod niet in de wind en liet ik hen onderhandelen over een contract in Engeland. Al snel was de deal beklonken en voor ruim 8,5 miljoen euro per jaar gaat Gangeskar naar het altijd gezellig Derby. 

1114526533_10verkoopgangeskar.png.bc1e6f13e414e9b0d89b8d9daa979fb9.png

Attributen Sander Gangeskar

Spoiler

57962335_11LINKGangeskar.png.dce90f45120edebd270c9a32266356f8.png

Excuus alvast weer voor de lengte van de update, ik zal de teksten beperkt houden. De wedstrijden van augustus waren niet bijster spannend, want alle potten werden gewonnen. Ook die tegen Fjölnir, wat ik toch nog altijd de op één na beste ploeg van het land vind. Tussendoor versloegen we ÍA in de halve finale van de beker en wonnen we zeer gemakkelijk van HK in de finale, mede dankzij een hattrick van Viktor Bragason. 

250160970_2wedstrijdenaug.png.5cab17cf629a36c0e24f1d5658a8386b.png

Aan het eind van de maand vond de loting voor de Champions League plaats. Dit jaar met twee IJslandse afgevaardigden, want ook Breiðablik is actief in het miljoenenbal na hun tweede plaats in de competitie vorig jaar. Ik moet er nog altijd een beetje aan wennen, want de eindstand van 2042 is dus de leidraad voor de tickets in de Champions League en andere Europese competities van 2043. Maar dat geheel terzijde. Zij hebben het in ieder geval wel minder goed getroffen dan wij, want met Hertha BSC, Stade Rennais en PSV Eindhoven hebben we een meer dan haalbare loting voorgeschoteld gekregen. 

1416709719_4lotingCL.png.e9093b5d6d8bb5f19fdffe91e1312677.png

Loting Europa League | Loting Conference League

De maand september begon met twee interlands, want we brachten een bezoekje aan Oost-Europa. Er stonden twee uitwedstrijden op de agenda in Moldavië en Roemenië, welke allebei vrij eenvoudig werden gewonnen. Met name over de zege op Roemenië was ik enigszins verbaasd, want ik had niet verwacht daar zonder al te veel tegenstand met een overwinning huiswaarts te keren. 

732249365_6interlandsijsland.png.c74d6440ae5610f4f90d55bc1f15b18a.png

De resterende vier duels zullen gaan uitmaken wie er met de groepswinst vandoor gaat, waarbij het duel in eigen land tegen Oekraïne van doorslaggevende factor zal gaan zijn. Ik verwacht namelijk niet dat we punten gaan laten liggen tegen Montenegro, Moldavië en de Faeröer, dus de eerstvolgende wedstrijd tegen de Oekraïners zal gewonnen moeten worden om zeker te zijn van de eerste plek in deze kwalificatiegroep. 

2029687504_7standijsland.png.0b0ab376029a5ba78b72f30b83617770.png

Maar voor het zover is, spelen we eerst nog de overgebleven duels in de vaderlandse competitie én trappen we af in de Champions League. Daarin stonden in september de groepswedstrijden tegen Hertha BSC (thuis) en Stade Rennais (uit) op de agenda, welke allebei werden gewonnen. In eigen land hielden we huis met o.a. zeges op Leiknir Reykjavík (7-1) en Fram Reykjavík (1-5) en werden we met grote overmacht kampioen doordat de concurrentie het behoorlijk liet afweten. Uiteindelijk ging FH er met de tweede plek vandoor, op maar liefst 21 (!) punten achterstand. 

123455659_8wedstrijdensept.png.2b08628edb8fd5c8e207f409a1394979.png

Wij eindigen namelijk met slechts vier verliespunten, terwijl de ploeg uit de buitenwijken van onze hoofdstad zeven nederlagen en twee gelijke spelen liet noteren. Uiteindelijk behalen wij zelfs twee keer zo veel punten als Breiðablik, dat daarmee - niet geheel verrassend - buiten Europees voetbal grijpt. Het kan verkeren. 

1445830856_9eindstand.png.c1eb39f1bca54c15323149d9975884dd.png

Opnieuw mag Mehmet Yildirim zich dit jaar weer tot clubtopscorer kronen, want we zijn al weer aanbeland bij de statistieken van dit jaar. Met 26 treffers en 24 assists is hij van onschatbare waarde geweest en is het meer dan te billijken dat we de miljoenenboden op hem naast ons neer blijven leggen. Enkel Aron Elí Jónsson en Duro Grubisic lieten ook dubbele cijfers noteren als het op doelpunten aankomt, dus de doelpunten waren mooi verdeeld over de rest van de selectie. 

1091286639_10statistieken.thumb.png.727519c154da85275d38d1537a164e80.png

Ik wil jullie allemaal weer ontzettend bedanken voor jullie reacties en likes & voor het lezen en volgen van dit verhaal. Bij de volgende update zien we de resterende kwalificatiewedstrijden met de nationale ploeg en weten we dus of we ons gaan kwalificeren voor het EK of niet. En tegelijkertijd neem ik jullie mee naar de overige wedstrijden in de CL-groepsfase. Genoeg spektakel in het vooruitzicht weer dus (d) 

De prestaties zijn echt van een heel hoog niveau. Nu ook met de nationale ploeg. En passant helpt je de competitie mee omhoog (bijna iedereen gaat straks Europa in :P) en je verkoopt ook nog doodleuk iemand voor € 100.000.000,-

Lekker bedrag opnieuw gevangen zeg. Voor dat geld zet je 'm zelfs persoonlijk af denk ik :D De CL loting lijkt een eitje. Vooral uitkijen of de nationale ploeg nu ook een succesje kan vieren, want daar lig je toch ook goed op schema.

bannerxpeejay.png.a75f4d42de67f340f58dcc773bb883da.png

144. VIÐ FÖRUM TIL HOLLANDS!

Met nog vier te spelen duels hadden we alles in eigen hand, want één van die vier potjes was tegen Oekraïne. Zij stonden na zes wedstrijden op een gelijk aantal punten en wedstrijd nummer zeven stond in het Laugardalsvöllur gepland. Heel lang leek het erop dat de 9.522 aanwezige toeschouwers een brilstand als eindstand voorgeschoteld kregen, maar drie minuten voor tijd kregen we een strafschop te nemen. De dienstdoende scheidsrechter wees resoluut naar de stip en Viktor Bragason nam plaats voor de elfmetertrap: RAAK! En voor wie inmiddels een aardig woordje IJslands spreekt of voor wie het enthousiasme uit de hoofdletters in de titel wel kon vertalen; alle andere wedstrijden werden ook gewonnen. Zowel Montenegro, Moldavië als de Faeröer werden gemakkelijk opzij gezet en dus wonnen we alle vier de resterende wedstrijden.

1486265959_1wedstrijdenijsland.png.915e207f714c3ea4bd0cf461d20b47a9.png

Ondertussen verspeelde Oekraïne nog meerdere punten en was het zelfs Roemenië dat als tweede eindigde in deze groep. Maar daar hebben wij natuurlijk verder maling aan, want eerlijkheidshalve zal dat me aan m'n achterste oxideren. Wij eindigen bovenaan in Groep I en gaan naar Nederland! Het EK wordt gespeeld in Nederland en België, maar onze groepswedstrijden zullen we in Nederland afwerken. 

384912761_2standijsland.png.443b073671eade461b84cbe361b9de4c.png

De loting zal echter pas later plaatsvinden, dus die houden jullie nog van mij tegoed. Snel door naar de overgebleven wedstrijden met Afturelding in Groep E van de Champions League. Eerder wonnen we al gemakkelijk van Hertha en Stade Rennais en ook de drie daarop volgende duels wisten we te winnen. PSV Eindhoven bleek duidelijk een maatje te klein toen ze bij ons op bezoek kwamen, maar toonde zich een snelle leerling door ons in Eindhoven een stuk meer weerstand te bieden. Enkel het laatste duel in de groep wisten we niet te winnen, want op bezoek in Berlijn kwamen we niet verder dan een 1-1 gelijkspel. 

1715923795_4wedstrijden.png.42e4d02fe8822f2d71e496bd43723e7a.png

Dat alles resulteerde in een groepswinst met zestien behaalde punten. Samen met ons naar de volgende ronde gaat Hertha BSC, dat één puntje meer wist te behalen dan PSV. Puntloos laatste werd Stade Rennais, wat goed is voor de coëfficiëntenpolonaise. Want wij - IJsland - staan op de zesde plek, achter nummer vijf Frankrijk. Elk punt dat zij niet halen is dus mooi meegenomen!

1503940095_5aeindstandCL.png.e004b1afe70d3198ee6226a4d20cc005.png

Na de jaarwisseling gaan we spelen tegen Villarreal, wat absoluut niet de makkelijkste tegenstander is. Hoewel, het deelnemersveld is in 2044 wel érg sterk dit jaar. Er staan ook wel direct enkele schitterende affiches op het programma, zoals Liverpool - Real Madrid en Barcelona - Man Utd. Maar goed, als je de Champions League wil toevoegen aan de prijzenkast, dan zal je van iedereen moeten winnen. En met die wijsheid breien we een eind aan deze update :shine: 

333112032_5lotingCL.png.8363fb8a74a8108b4b1ae34f932455c3.png

Leuk en aardig natuurlijk allemaal die CL-potjes, maar wat ik ben ik blij dat we het EK hebben gehaald met IJsland. Zodra ook de nationale ploeg resultaten gaat boeken, zal het algehele niveau verder en verder kunnen stijgen! En natuurlijk wil ik jullie tot slot allemaal weer ontzettend bedanken voor het volgen, lezen, liken en/of reageren van dit verhaal. In de volgende update zien we hoe het begin van 2044 ons vergaan is én verwelkomen we een oude bekende, dat kan ik wel alvast weggeven :DW: