Jump to content

[IDS] [FM22] Magnús' Dream

Fantasy
 Share

Recommended Posts

banner.png.144b4fd4cc330430e08647dd4a0eee1c.png

10. Flytja ofbeldi

Nadat het vuurwerk was opgetrokken, we in 2022 waren aanbeland en de transfermarkt haar deuren weer had geopend, konden we de selectie eindelijk daadwerkelijk versterken. Een van de versterkingen was natuurlijk al bekend, maar daarnaast kwamen er nog vier heren de gelederen versterken. En ik kan jullie alvast beloven; we zijn nog niet klaar met het halen van nieuwelingen. Zowel op het middenveld als in de aanval wisten we versterkingen te strikken, maar ook achterin haalden we een bekende naam op. Althans, voor ons was 'ie bekend; jullie zegt het waarschijnlijk vrij weinig.

1202576964_1transfers.png.5965619430050350f44de82825aa8109.png

Ívar Orri Gissurarson

We beginnen met deze HK-huurling die het best tot zijn recht komt in de as van het veld in een vrije rol als Mezzala. Dat is ook exact de positie die ik in gedachten had voor Ívar Orri Gissurarson, wiens diensten gratis tot onze beschikking worden gesteld door de ploeg uit de Pepsi Max deild karla. Vorig jaar mocht hij ervaring opdoen bij Víkingur Ólafvsík en kwam hij in tien wedstrijden tot drie assists en een gemiddelde beoordeling van 6,86. Ik hoop toch stiekem wel dat hij dat bij ons iets beter gaat doen. 

Spoiler

1375050556_2gissurarson.png.a81514dc37971e339ca319b723e191b2.png

Birkir Þór Guðmundsson

De tweede versterking hadden jullie al gezien. Van 2013 tot 2016 speelde hij al voor de club, voordat hij naar Þróttur Reykjavik vertrok. Daar speelde hij tot vorig jaar onafgebroken in de achterhoede en/of het middenveld, maar nu maakt hij gratis weer de overstap naar Mosfellsbær. Ik zie in hem meer een middenvelder dan een verdediger, maar als het moet kan hij ook achterin goed uit de voeten. Gezien de concurrentie op het middenveld, zou het daar zomaar eens op uit kunnen draaien.

Spoiler

767424040_4gudmundsson.png.5383373ccf8ce415107c62fc0a2c4f91.png

Ýmir Halldórsson

Vorig jaar huurden we hem ook al en opnieuw mogen we van Breiðablik UBK gebruik maken van zijn talent. Centraal achterin is hij een groot talent - voor het niveau waarop wij acteren - zet hij de lijnen uit met genomen beslissingen en kwaliteit om ballen en voorzetten weg te werken. Vorig jaar speelde hij bij ons 19 van de 22 competitiewedstrijden en werd hij tot drie keer toe verkozen tot Man van de Wedstrijd.

Spoiler

78183934_3halldorsson.png.5e89c5314cd8feb1dc54f1eb6105325f.png

Sander Forø

Deze Deen is, ondanks dat de transfermarkt nog een behoorlijke tijd geopend is, nu al een van de beste aankopen van het jaar. De 22-jarige spits speelde vorig jaar bij Haukar in de 2. deild karla. Daar scoorde hij twaalf keer en gaf hij vijf assists in 22 wedstrijden. Reden genoeg om te geloven dat hij dat een niveautje hoger ook meer dan prima aan kan. Hij zal een grote kans maken om de spitspositie te gaan bekleden komend seizoen. 

Spoiler

767563161_5foro.png.4e7f516da7a1671b5d5b939de6f83acb.png

Daníel Gylfason

De laatste aanwinst van de periode januari-februari luistert naar de naam Daníel Gylfason. Hij komt het best tot zijn recht achter de spitsen als schaduwspits en heeft de afgelopen drie seizoenen bij Kórdrengir gespeeld. Ook kan hij als rechtervleugelspeler uit de voeten, maar ik zie hem toch liever in de as van het veld. Rennen kan 'ie wel, daar ligt het hoe dan ook niet aan en dus zullen we hem veelvuldig kunnen opstellen op verschillende posities. 

Spoiler

1164413946_6gylfason.png.11baf79de61fa5afb5347bc7a97de5b2.png

Ook werd er al gevoetbald. We begonnen met twee oefenduels om een beetje wedstrijdritme te krijgen, welke ook wel helaas allebei niet werden gewonnen. Tegen Víkingur liepen we tegen een geflatteerde nederlaag aan (1-3) en tegen HK speelden we knap gelijk. We stonden al na tien minuten op een 2-0 voorsprong, maar gaven dat in de tweede helft uit handen. Tegen Vestri trapten we vervolgens de Lengjubikarinn af, of de Deildabikar zoals die nu nog heet. Dat was zo'n typische FM wedstrijd. De tegenstander schiet twee keer op goal, krijgt al na een half uur spelen een rode kaart en moet dus met tien man verder, wijzelf schieten een ontelbaar aantal ballen op doel en scoren er maar één. Niets aan de hand, want het is 'maar' de Deildabikar. Tegen Völsungur wonnen we wel, maar tegen het op een niveau hoger acterende FH gingen we ternauwernood ten onder. Met twee nederlagen kunnen we doorberekeren wel al op onze buik schrijven, dus kan de blik volledig op de resterende (oefen)wedstrijden. 

333454901_7wedstrijden.png.e5510f79884afe71027fe053d5ddcb03.png

@neva Ik heb altijd gelijk :mmm: Zal ik dan ook maar alvast voorspellen dat ik gok dat de strijd om promotie een hele spannende gaat worden komend seizoen? We spelen wel zonder buitenspelers, dus een AML of AMR heb ik niet nodig. Ik zal na afloop van dit seizoen een tactische uiteenzetting geven van de speelwijze die we hanteren.

@Kyrill Thanks!

@Thymen En zo is het maar net. De selectie krijgt meer en meer vorm om het nieuwe seizoen daadwerkelijk aan te gaan vangen.

@Marius En of je nog wat mag verwachten, we zijn pas net begonnen :D En inderdaad, die Lengjubikarinn zijn gewoon altijd oefenwedstrijden. Ook als we straks - hopelijk spoedig - op het hoogste niveau mogen acteren.

@Titan Dat lijkt mij ook. Een versterking her en der zou er voor moeten zorgen dat we om de bovenste twee plekken kunnen gaan meespelen!

@delichris Geld moeten we wel verstandig uitgeven natuurlijk, het is en blijft een vrij beperkt budget.

@roeliho Met Forø hebben we in de spits in ieder geval een goede speler gehaald die er een hoop in gaat schieten als het aan mij ligt. Ik ben geen grote fan van 'op de nul spelen' ;c 

@ElMarcos Het verschil - gekeken naar de sterren/beoordelingen - valt nog best mee. Het algehele niveau is ook gewoon niet bijzonder hoog, waardoor je al snel een (te) hoge beoordeling krijgt als je naar de sterren kijkt wanneer je één specifieke kwaliteit hebt haha. 

@Rossi Het eerste seizoen was zeker een verrassing; eens zien of we dat kunstje komend jaar kunnen herhalen. Ontzettend bedankt voor je reactie weer!

@DGremlin We hebben vele jonge jongens in de ploeg die zich ook nog flink kunnen ontwikkelen inderdaad. Zaak is om alles goed in balans te houden, want met een 'kleuterklas' kunnen we geen stabiel seizoen draaien als je het mij vraagt. Spelers als Gylfason zijn dan van onschatbare waarde om wat rust en ervaring in de ploeg te brengen.

@RubenS2 En daar zijn er nog vier bijgekomen :shine: Thanks weer voor je reactie!

@MNie Talent zat en op papier hebben we inmiddels al een prima kern staan. Maar, we spelen op (kunst)gras, niet op papier. Nu zullen we het ook op het veld moeten gaan laten zien. Ook jij weer bedankt voor je reactie.

Spoiler

@FlyD @kossimos @Daniell @KayDeManaager @Kyrill @DGremlin @delichris @JordiW. @RubenS2 @Nummerke10 @Marius @ElMarcos @roeliho @jefri @MNie  @Rossi @Titan @boydjoman @xJordinosaur @Glenn08  @neva @chrisje1993 @Thymen @kmk @Handzeep 

Mocht je niet elke update een mention willen, geef het dan vooral bij mij aan en dan haal ik je uit het lijstje.

Volgens mij zijn dit uitstekende spelers voor het niveau waar je op acteert. Met het bekertoernooi als echte voorbereiding gaan je spelers straks ook op tijd klaar zijn voor het seizoen. Hopelijk kan je in de laatste twee duels nog wat punten in de wacht slepen voor een goed gevoel.

Met de financiële injectie heb je je prima versterkt, denk dat promoveren wel het doel mag zijn dit seizoen. Lekker lange voorbereiding ook weer want in de beker kun je nog niet echt een vuist maken tegen die 'grootmachten'. Al lijk je toch aardig mee te voetballen, denk dat de huidige selectie niet zou misstaan op het hoogste niveau van IJsland! 

banner2.png.ac5f95240615812e523ee9b66c3b5ffc.png

Even een hele grote shout-out naar @Daniell voor deze banner. Er zal een variëteit aan banners voorbij gaan komen de volgende updates.

11. Enn fleiri millifærslur

Stilzitten doen we niet en dus gaat het transfergeweld rustig door. Friðríksson gaat opnieuw een jaartje bij Þór voetballen en Gunnarsson hebben we aan promovendus Grótta van de hand gedaan. Voor het astronomische bedrag van €650,- nemen zij hem over om hem de bank warm te laten houden. Ik kan mijzelf namelijk geen andere reden bedenken wat ze anders met hem aan moeten, maar dat is ook niet langer ons probleem. Wijzelf wisten nog drie slagen te slaan in de maanden maart en april, waarmee de selectie langzaam maar zeker vorm begint te krijgen.

210605450_1transfers.png.051b96d9a099dad3e9ac23aca76a1670.png

Filip Raicevic

De eerste versterking is een spits, een concurrent voor de Noor ( thanks voor je scherpe oog @FlyD ;c) Forø. Via een scoutrapport werden we gewezen op deze Montenegrijn die er vorig jaar bij Ternana in de Serie C van Italië zes in schoot. Geen hoogvlieger, maar zijn attributen mogen er wezen. Hij is een wat dure bankzitter, maar in de spits is hij een uitstekende back-up en tevens kan hij goed uit de voeten als schaduwspits achter de diepste speler op het veld. Zulke spelers verwelkom ik graag in de selectie en hij komt gratis over, nadat zijn contract bij Livorno in 2021 al af liep. Zij verhuurden hem aan Slask en later dus aan Ternana, wat niet afdoende indruk heeft gemaakt om hem voor de club te behouden. 

Spoiler

1235153364_2raicevic.png.406e22572c475449d192ffc5d511b5df.png

Óliver Berg Sigurðsson

Vervolgens kwam er nog een rechtsback de gelederen versterken, namelijk Óliver Berg Sigurðsson van Grindavík UMFG. Vorig seizoen speelde hij daar tien wedstrijden en ook hij mocht gratis vertrekken. In de Lengjubikarinn maakte hij al behoorlijk wat indruk in de eerste paar wedstrijden, wat mij deed besluiten hem te polsen voor een overstap. Daar stond hij volgens zijn zaakwaarnemer niet onwelwillend tegenover en dus gooiden we een lijntje uit naar onze competitiegenoot. Wonderwel deden zij ook totaal niet moeilijk en dus was de deal snel beklonken. Hij is in mijn ogen een uitstekende vleugelspeler die zowel defensief als aanvallend zijn mannetje kan staan. 

Spoiler

13957040_3sigurdsson.png.9c95ad9f9bb7c386da47c5fa0cb8a18e.png

Birgir Baldvinsson

Op links was de spoeling dun en in de zoektocht naar een linker vleugelverdediger kwam ik uit bij Birgir Baldvinsson, een bekend gezicht. Vorig jaar huurden we hem al en ook dit seizoen was Knattspyrnufélag Akureyrar (of KA, net wat je liever hebt) bereid hem tijdelijk uit te lenen. Het komende jaar mogen we weer gebruik maken van zijn diensten, wat ik dan ook gretig doe. Hij zal de eerste keus zijn op de positie van linksback en hij zal vanaf die kant voor voorzetten en kansen moeten gaan zorgen.

Spoiler

2050726222_4baldvinsson.png.924f7ae6ea265a9901666c099c3c4c13.png

Toen we Sigurðsson op het oog hadden, zag ik ook een andere potentiële aanwinst. Wel eentje waarvoor we in de buidel moeten gaan tasten, dus of hij financieel haalbaar is moet nog blijken. Maar dat Tiago Fernandes een mogelijke topaankoop is, dat staat als een paal boven water. Naar verwachting moet hij een kleine €3.000,- kosten. Hetgeen voor een club als de onze nog altijd een flinke som geld is. In vergelijking met een Newcastle United, Real Madrid of verscheidene Chinese ploegen natuurlijk een schijntje, maar voor ons een behoorlijke hap uit het budget. Of dat realistisch is, dat zal blijken in de resterende twee weken dat de transfermarkt nog geopend is. 

1021358523_5mogelijkeaanwinstfernandes.png.9a515ebb8348e020e8e6b238f48468ce.png

En ondertussen speelden we verder in de Lengjubikarinn, waar we nipt verloren van KR en meer dan terecht Grótta achter ons lieten. De eindstand van 2-1 doet geen recht aan de verhoudingen op het veld, want we waren heer en meester. Met de twee eerdere nederlagen nog in het achterhoofd leert de snelle rekenaar dat we niet door zijn als groepswinnaar. Tijd voor een zoot oefenwedstrijden maar weer dus, waarin we lieten zien meer dan behoorlijk te kunnen voetballen. We verloren ternauwernood van KA, versloegen Stjarnan en Valur en gingen opnieuw nipt onderuit tegen KR. We lijken dus wel klaar voor de strijd om de bovenste twee plekken in de Inkasso-deild karla!

1220869752_6wedstrijden.png.18226366a0089148934662b847bd54ba.png

@Titan Gedegen versterkingen, dat is een goede omschrijving. Sterspelers zijn het toch allerminst haha. Eens zien of alles genoeg gaat zijn om een gooi te kunnen doen naar promotie! Ik vraag ook al vanaf het begin van de game om een satellietclub, dus de tijd zal het leren of het ooit zo ver gaat komen. Voorlopig wil het bestuur er nog niet aan helaas, wat ik anderzijds ook wel weer snap gezien onze huidige statuur ;c 

@RubenS2 Dat hoop ik van harte met je mee. Hopelijk kunnen we de lijn van de laatste oefenduels doortrekken in de wedstrijden die er écht om gaan!

@Kyrill & @delichris & @chrisje1993 Ik ben er ook zeer blij mee, dankjulliewel!

@Rossi Bij ons zijn het inderdaad meer dan welkome versterkingen, maar in menig competitie zie je dit soort spelers natuurlijk terug op het lokale amateurniveau :D De competitie weegt hoe dan ook zwaarder en op dit niveau gaan de nieuwelingen ongetwijfeld bijdragen aan succes. Dat hoop ik zelf toch op z'n minst althans.

@Marius Dat zeg je goed; veredelde oefenwedstrijden. Nu zijn we na een maand of drie toch wel klaar voor het echte werk, dus laat de competitie maar beginnen!

@ElMarcos Absoluut, voor dit niveau zijn het meer dan prima spelers. Het goede gevoel is er ook zeker, dus van mij mag de competitie héél snel aanvangen. Gelukkig doet 'ie dat ook :shine: 

@MNie De resultaten zeggen inderdaad nu nog niets, want pas wanneer het om 'het echie' gaat zien we hoe we er daadwerkelijk voorstaan. Voorlopig lijkt het echter de goede kant uit te gaan, als ik de resultaten en het spel tijdens de oefenwedstrijden mag geloven.

@Thymen Thanks!

@FlyD Wat zou ik toch zonder jullie scherpe ogen moeten, thanks voor je oplettendheid. Al die Scandinavische vlaggen lijken ook zo op elkaar hè... Ik ga er stiekem wel vanuit dat Forø in de voorhøede behøorlijk wat døelpunten gaat makøn.

@Daniell Promotie is ook zeker het doel, al zal ik er niet wakker van liggen als het nu nog niet gaat lukken. Met het spelersmateriaal moeten we toch zeker wel een gooi naar de bovenste twee plekken kunnen doen, maar in IJsland weet je het nooit. 

@DGremlin Die resultaten doen er tot op heden nog niet echt toe, maar nu we aan het echte werk gaan beginnen wordt het toch wel tijd om de lijn van de laatste duels door te trekken. Bedankt weer voor je reactie!

@KayDeManaager Tot dusver gaat het zeker niet slecht, dankjewel. Top dat je weer bij bent :) Ik hoop stiekem ook wel dat Njarðvík op den duur een van de satellietclubs wordt, zodat ik hen wat spelers kan uitlenen en die club ook kan laten groeien. Maar dat is nog toekomstmuziek voor over meerdere jaren nu haha.

@Nibbors Ik ben ook ontzettend benieuwd naar zijn prestaties op het veld. De verwachtingen zijn in ieder geval hooggespannen! De beker in de voorbereiding is ook wel alles behalve relevant zoals je zelf al aangeeft. In de competitie (en wellicht de reguliere bekercompetitie), daar ligt onze focus!

@Handzeep Dat zullen altijd oefenpotjes blijven ook hehe. Ik hoop het van harte met je mee, thanks weer!

Spoiler

@FlyD @kossimos @Daniell @KayDeManaager @Kyrill @DGremlin @delichris @JordiW. @RubenS2 @Nummerke10 @Marius @ElMarcos @roeliho @jefri @MNie  @Rossi @Titan @boydjoman @xJordinosaur @Glenn08  @neva @chrisje1993 @Thymen @kmk @Handzeep @Nibbors

Mocht je niet elke update een mention willen, geef het dan vooral bij mij aan en dan haal ik je uit het lijstje.

• Marius changed the title to [IDS] [FM22] Magnús' Dream
  • Marius pinned this topic
  • Marius unpinned this topic