Jump to content

[IDS] [FM22] Magnús' Dream

Fantasy
 Share

Recommended Posts

Zo 58 pagina's verder maar helemaal bij. Fantastisch verhaal zeg, schitterende novelle. Ook dit jaar weer een mooie run, zo kom je steeds toch weer dichterbij. Hoop dat je deze novelle ooit mag afsluiten met een CL winst!

bannerxpeejay.png.114728d244a21dbae020cd0ad19493d2.png

130. Tengstu þeim viðskiptum

7840110.png.b25f110c8f48a9e6f31886c0d52d11ff.png Ga er maar eens goed voor zitten. Klaar voor de grote goednieuwsshow? Oké; komt 'ie! Deze update trappen we af met wat nieuwe ranglijsten, waaronder de zogenaamde Europese Competitie Ranking. Dit jaar zijn we één plekje verder gestegen met de Pepsi Max deild karla en inmiddels moeten we alleen de Eredivisie, Liga NOS, Ligue 1, La Liga, Serie A, 1.Bundesliga en de Premier League nog voor ons dulden. En overigens zijn er ook meer en meer geruchten over het wijzigen van de competitienaam, waarbij de 'originele' naam van het hoogste niveau het vaakst genoemd wordt; de Úrvalsdeild. Maar dat zien we later wel weer wat daar terecht van gaat komen.

1461727484_1competitieranglijsten.png.921de8fa00b5a3c5cface29024a883a3.png

Het volgende overzicht, is het overzicht van de nationale coëfficiënten. Daar gaat Engeland aan kop, gevolgd door Duitsland, Italië en Frankrijk. Lange tijd bezette Spanje de vierde plek op deze ranglijst, maar afgelopen jaar zijn zij met Frankrijk gewisseld. En dus gaan niet langer de vier hoogst geklasseerde Spaanse ploegen de Champions League in, maar wel de vier hoogst geklasseerde clubs uit de Franse Ligue 1. Wijzelf hebben virtueel inmiddels de zesde (!) plek in handen. Een plek die nu nog is ingenomen door Portugal, maar zij verliezen aan het eind van de komende jaargang meer dan dubbel zo veel punten als wij. Dus sluit maar alvast aan bij die polonaise :D 

1048878477_2coefficientenPLUSTWEE.png.26f87ebdf36ff52a9726559faaa5c2d2.png

Voetballen deden we in de zomer natuurlijk ook nog, te beginnen met de maand juni. Vijf wedstrijden in de competitie en de vierde ronde van de Mjólkurbikarinn, de bekercompetitie. Zo goed als alle wedstrijden werden met groots gemak gewonnen, behalve tegen FH. Vraag niet hoe, maar kijk vooral het linkje onder onderstaand screenshot. De statistieken wezen duidelijk in ons voordeel, maar om te winnen moet je wel scoren natuurlijk...

1087361726_3wedstrijdenjuni.png.b2c61bb16281a7a97f6e801cc2094ef4.png

Wedstrijdstatistieken FH - Afturelding <klik>

Aan het eind van de maand zagen we elf spelers terugkeren na hun uitleenbeurt. Van vijf van hen heb ik een screenshot toegevoegd, welke te vinden is door op hun naam te klikken. Zowel Logi Steinn Ingason als Aron Elí Jónsson kenden een uitstekend seizoen op Cyprus, waar ze veel minuten maakten bij APOEL. En vanzelfsprekend zullen ook veel ogen gericht zijn op Sander Gangeskar, winnaar van de NxGn-uitverkiezing. Hij mocht 45 keer het veld betreden bij Inter en wist daarin zes keer te scoren en tien assists af te leveren. Prima cijfers voor een 20-jarig broekie. 

595384005_4terugkerendehuurlingen.png.174c65ef8833dec6c87b32156b5768f5.png

Aron Elí Jónsson | Logi Steinn Ingason | Sander Gangeskar | Marcus | Matías Cabrera

Terug naar het voetballen dan, waar ook in juli zo goed als alle wedstrijden winnend werden afgesloten. In de beker wonnen we tijdens de vierde ronde in juni al van Keflavík en tijdens de kwartfinale in de maand juli versloegen we Breiðablik vrij gemakkelijk met 3-1 dankzij doelpunten van Yildirim (2x) en Bragason. De maand eindigden we niet zonder puntverlies, want net als tegen FH verspeelden we tegen Stjarnan punten door de kansen niet af te maken. Ook van dit duel kun je via het linkje de wedstrijdstatistieken bekijken, waarbij ik gok dat jullie ongeloof net zo groot is als dat bij mij was na afloop van dat duel. 

1169068491_6wedstrijdenjuli.png.e4eabe752d563416fa7b53f324613c6e.png
Wedstrijdstatistieken Afturelding - Stjarnan <klik>

Uiteraard worden er in juli ook de nodige transfers gedaan, want zowel op IJsland als in Europa is de transfermarkt dan weer geopend. Zelf haalden we geen nieuwe spelers, maar wel vertrokken er een hele boel spelers. De een definitief, de ander tijdelijk. Zo gaan Matías Cabrera en Marcus komend jaar weer ergens anders voetballen, bij respectievelijk Barcelona en Stuttgart. Dat lijkt mij een prima niveau om het talent verder te ontwikkelen. En ook de TD van APOEL wist ons weer te vinden en komend seizoen gaat Mateja Bjekovic op Cyprus voetballen.

Echte klappers maakten we met Kristian Israel en Hafþór Guðmundsson. Na jarenlange trouwe dienst wilde ik onze IJslandse spits een kans om te spelen bij Southampton niet ontzeggen. Bij ons moest hij vaker en vaker genoegen nemen met een reserverol en op 30-jarige leeftijd gunde ik hem nog wel een buitenlands avontuur. De Engelsen betalen €24.000.000,- om hem per direct over te nemen. Maar ook onze andere aanvaller, Kristian Israel, gaat ons dus verlaten. Vanuit heel Europa genoot hij interesse, mar uiteindelijk was het Hertha BSC dat er met zijn handtekening vandoor ging. Maar liefst 75 miljoen euro (!) moest hij kosten, maar dat hadden de Duitsers er graag voor over. In 2039 haalden we hem voor slechts 12,25 miljoen en ruim twee jaar later verdienen we dus een boel centen aan de Braziliaan. 

693757611_7uitgaandetransfers.png.84fcf13c0f09320792627b5dc2859219.png

Kristian Israel | Hafþór Guðmundsson

Tot slot de tussenstand in de competitie dan, waar we na dertien duels 'al' drie keer punten hebben laten liggen. Reden voor paniek is het allerminst; eigenlijk vind ik het wel goed dat er steeds meer ploegen tegenstand lijken te kunnen gaan bieden. Het is dat onze concurrenten in de onderlinge duels behoorlijk wat punten laten liggen, anders was het écht spannend geweest in de kop van de competitie. 

1142459950_9stand.png.513730b640a4a02348f367c6f685279a.png

Dank, dank, dank weer voor alle reacties en het volgen van dit verhaal. Speciaal een vermelding voor @W00t, ik doe het je niet na om 58 pagina's door te akkeren :D En terugkomend op de vraag van Kyrill, Uçak is inderdaad iemand anders. Wij hadden het destijds over Yildirim! Als het aan mij ligt dan blijft die nog tot aan zijn voetbalpensioen bij ons voetballen hehe.

De goednieuwsshow zoals je zelf aangeeft! Wat valt dat er eigenlijk aan toe te voegen ... verrassend is het ondertussen niet meer maar als je kijkt van waar het IJslandse voetbal komt is het natuurlijk een geweldige prestatie!

bannerxpeejay.png.34fb0379f16a00f58ecc3df3414a5d2b.png

131. Hafðu hláturinn á hendi

De maanden augustus en september staan altijd in het teken van het afronden van de competitie en het binnen hengelen van de titel. Behalen wij onze zeventiende titel op rij? Of gaan er nog hele gekke dingen gebeuren? In augustus gebeurde er niets geks in ieder geval. De beker werd tussen neus en lippen door gewonnen door in de halve finale Fjölnir te verslaan en in de finale te winnen van ÍA. Ook in de competitie noteerden we louter overwinningen, dus daar kunnen we kort over zijn. Dat gaat érg lekker. 

1050221056_1wedstrijdenaug.png.2657c71f515a330edc5b9edd1d0c5e23.png

Daags na de wedstrijd tegen Keflavík vond de loting voor de Champions League plaats. En ik ga jullie vragen om niet te lachen, want de groep waarin we terecht kwamen is echt te belachelijk voor woorden. In de zin van dat ik mijn ogen werkelijk waar niet kon geloven, want als je zou zeggen dat we per ongeluk in de balletjes van de Conference League terecht waren gekomen had ik het ook geloofd. We mogen het gaan opnemen tegen Belenenses SAD uit Portugal, Watford uit Engeland en Brann uit Noorwegen. In de Champions League. Haha!

7841979.png.0a3a1a31553b499857a4b1db0a1ccc5a.png1069.png.2453fc8f1bcf896364ecc256d0bb646a.png1078.png.4b40c4c708555ba52d7775c0c3556e84.png In de Europa League zien we dit jaar slechts één IJslandse vertegenwoordiger, want enkel Fjölnir wist zich te plaatsen voor het tweede Europese toernooi. Zij mogen het gaan opnemen tegen PSV (Nederland), Maribor (Slovenië) en Sigma Olomouc (Tsjechië). Een niveautje lager, in de Conference League, vinden we Breiðablik en Stjarnan terug. Met o.a. Lazio Roma en KAA Gent als tegenstanders hebben zij mooie grote namen in de groep gekregen met dus ook mooie affiches om naar uit te kijken. 

275387504_2lotingCL.png.49a338c1e7efba8ee4500d3012dc5d2d.png

Loting Europa League - Loting Conference League

In september stelden we de titel veilig. De maand begon nog met een puntendeling tegen Fjölnir, maar tegen Brann en HK wisten we vrij eenvoudig te winnen. En toen was daar ineens speelronde 21. Een thuiswedstrijd tegen KA, de nummer acht op de ranglijst. Zij waren al lang en breed uit gevoetbald en waren niet langer in de race om Europees voetbal, wij waren al lang en breed kampioen. Niets meer om voor te spelen dus. Dat dachten ze toch zeker bij de tegenstander, want zo goed als elk schot dat wij tussen de palen richtten eindigde tegen de touwen. De teller stokte pas bij 16-0 (!). Zestien tegen nul. Koekoek :D 

1385425415_4wedstrijdensep.png.15d83ffcaf8b4c0e5e519ff0f55e133e.png

Uiteindelijk zijn we, mede dankzij die klapper tegen KA, op een behoorlijke doelpuntenproductie geëindigd. Het was wat kariger dit seizoen, maar die pandoering tijdens de een-na-laatste speelronde geeft daarin allicht een wat vertekend beeld. Maar ach, wie maalt daar om. Als je 22 maal met 1-0 wint, dan word je ook kampioen. Mij hoor je niet klagen. Klagen doen ze bij Fylkir wel overigens, want waar zij vorig jaar nog Europees voetbal behaalden zijn zij nu gedegradeerd naar de Inkasso-deildin. 

960116022_5eindstand.png.6202cceab38a9856cedb5958e79c0a24.png

Zo moeilijk zijn die clubnamen niet hoor jongens :D Ik zal er eens wat fonetisch uitschrijven voor jullie hieronder, maar niet voordat ik jullie allemaal weer heb bedankt voor het volgen, liken, lezen en reageren op dit verhaal! Zitten jullie nog te wachten op een cliffhanger? Mooi, want in de volgende update komt er me toch een leuk nieuwtje... Wie het weet, mag het zeggen. Durf je een gokje te wagen?

7840110.png.b47a0917673624967eb56b7ffe1f30cc.png Afturelding | Af-tu-rel-ding

7841979.png.0a3a1a31553b499857a4b1db0a1ccc5a.png Fjölnir | Fjul-nier

1069.png.2453fc8f1bcf896364ecc256d0bb646a.png Breiðablik | Brei-tha-blik

1078.png.4b40c4c708555ba52d7775c0c3556e84.png Stjarnan | Stjar-nan

1070.png.e91018c0140ba3b8d9de4e960f5d1ef6.png FH Hafnarfjörður | FH Haf-nar-fjur-thur

1072.png.e55c03a4d5a4153c783bda9c65363132.png Ítróttabandalag Akraness | I-trotta-ban-da-lag A-kra-ness

Die CL loting jongens. En te zeggen dat ik het al een jaar of twee geleden zo gek vond. Dit is natuurlijk helemaal een lachertje. Als je de gehele loting bekijkt valt het toch ook op dat er wel meer verrassende namen deelnemen, maar geen enkele groep is natuurlijk zo erg als de jouwe. En dan die 16-0. Dat is wellicht ook een record dat nog wel even overeind blijft staan.

Wederom de titel binnen. Europees voldoende kansen voor de clubs uit IJsland, maar ik snap je gevoel bij deze CL loting. Zelfs een niet nader ander te benoemen spel, van een uitgever die bekend staat om kapotte games, zou zich voor deze uitkomst schamen. :classic_blink:

Alle kansen om dus lekker door te gaan naar de volgende ronde. Waarin je hopelijk een even goede tegenstander loot :P

Interessante ontwikkelingen in Portugal, Noorwegen en Engeland blijkbaar als dit soort teams de CL halen :D 

Ik ben al blij dat ik Anderlecht in de CL zie staan dan!

Jij gaat gewoon Ijsland naar een Europese of wereldtitel leiden gok ik!

bannerxpeejay.png.96f4b59a2e541ffec050dc36d4fdf485.png

132. Nú skulum við byrja fyrir alvöru

7840110.png.c0503744c2c3309c78e24153456a4f0f.png Spoileralert; de cliffhanger staat helemaal onderaan deze update. Maar daarover dus later meer. We beginnen deze update met een blik op de CL-wedstrijden, nadat we de groepsfase al begonnen met een eenvoudige zege in eigen huis tegen Brann uit Bergen (Noorwegen). Gezien de tegenstand moge het eigenlijk natuurlijk ook geen verrassing zijn, maar naderhand werden ook de overige vijf groepswedstrijden gewonnen. Ik kan er een hoop woorden aan vuil maken, maar de groepsfase ging ons érg makkelijk af dit jaar.

2122349612_6CLwedstrijden.png.21700eeb747fcf18b72eff89b8a6fbae.png

En dus eindigen we met achttien punten als groepswinnaar in Groep F van het miljardenbal. Samen met Watford bereiken we de volgende ronde, terwijl Brann het moet doen met de Europa League na de jaarwisseling. Voor Belenenses SAD zit het Europese avontuur er op. Als groepswinnaar hoop ik natuurlijk op een gunstige loting, maar in de Champions League weet je het maar nooit. 

1539404411_7CLeindstand.png.fa8b93a423209c84ca5fb5c556ccdca0.png

Gelukkig viel het alleszins mee, want AS Monaco kwam als tegenstander uit de koker. Als je ziet dat we ook Liverpool, Juventus of Barcelona hadden kunnen treffen... Kleine ploegen doen - net als ieder ander jaar - niet meer mee in deze fase van het toernooi en we zullen een beetje geluk moeten hebben om weer ver te geraken. Maar zonder geluk vaart niemand wel, is het niet?

1507286984_8lotingCL.png.34e227a7e7de1b3f0665cd7fa82290e5.png

7841979.png.fc7c3462d9c5f360564531b65c707d70.png1069.png.3106d0fdcf86c2f880f8c34b71fc71e8.png In de Conference League vinden we Fjölnir en Breiðablik terug. Stjarnan wist het helaas niet te bolwerken in een groep met o.a. KAA Gent (België) en AIK (Zweden); zij moesten genoegen nemen met een derde plek in de groep. Fjölnir werd derde in de groepsfase van de Europa League en hen zien we dus na de jaarwisseling terug in de Conference League. Zij mogen gaan spelen tegen Ludogorets Razgrad uit Bulgarije. Ook Breiðablik is nog actief in de Conference League; in de kielzog van Lazio Roma eindigden zij op de tweede plek van Groep A en dus mogen zij ook nog dromen van Europees succes. Hun tegenstander is Young Boys uit Zwitserland. 

Loting Conference League

Spoiler

746490403_8zspoilerlotingConferenceLeague.png.6ad2fc79550625de5066016c629b5408.png

Waren er nog liefhebbers van statistieken in de zaal? Mooi, want we zijn aanbeland bij het overzicht van alle statistieken van de spelerskern. Opnieuw heeft Mehmet Yildirim een ongekend seizoen achter de rug, want zijn bijdrage stokte op 34 goals & 34 assists. Het moge geen verrassing zijn dat inmiddels de gehele Europese top achter zijn handtekening aan jaagt. Verder heeft Aron Elí Jónsson mijn vertrouwen terugbetaald in de punt van de aanval, want met negentien treffers heeft hij een substantiële bijdrage geleverd aan de behaalde successen. 

1039297_9selectie.thumb.png.7d9166b4ee1ca9ab1480efa2cb77ad20.png

image.png.38369fee6c0f08bb65c382dd77a64d15.png Die cliffhanger waar ik het over had, die hebben jullie natuurlijk nog van mij tegoed. Nou; komt 'ie dan! Nadat Sævar Pétursson besloot zijn carrière als manager te beëindigen, kwam de positie van bondscoach van IJsland vrij. Dat liet ik mij geen twee keer zeggen en ik besloot de stoute schoenen aan te trekken. Ik schreef de KSÍ aan met een korte motivatie waarom ik dat wel zag zitten, in combinatie met mijn job bij Afturelding uiteraard. Al snel werd ik uitgenodigd voor een kop koffie en van het één kwam het ander. Op naar nog meer successen met IJsland en op naar nog meer groei en ontwikkeling van de natie!

393692125_10nieuwssss.png.95c4b646bc71eff40e7423f6b8cac373.png

Nou, er werd een paar updates terug al even over gefluisterd en nu is het dan zo ver: Magnus Karlsson gaat aan de slag als bondscoach van IJsland :D Ontzettend bedankt weer voor al jullie reacties & voor het lezen en volgen van dit verhaal. De update hierna zal bestaan uit een korte samenvatting van het afgelopen jaar van de IJslandse ploeg en de huidige situatie waarin ik Strákarnir okkar aantref.  

De CL groepsfase moest een eitje worden, en dat werd het ook! Maar je moest het nog altijd bolwerken natuurlijk. Heerlijk dat je nu ook het nationale elftal onder je hoede krijgt. Gezien het verloop van deze save geeft dat toch een extra pigment aan je carrière!