Jump to content

[IDS] [FM22] Magnús' Dream

Fantasy
 Share

Recommended Posts

bannerxpeejay.png.32cf8a0b79b04b2bef8f1229d1004e7a.png

110. Peningar verða að flæða

Misschien dat ik deze titel al eens eerder heb gebruikt, maar later zal blijken waarom deze update deze titel draagt. Hoe dan ook beginnen we direct weer met voetballen, want al in januari trapten we de nieuwe jaargang af met een oefenduel tegen FC Haka in Finland. Zij hadden het minder zwaar dan SJK die we een week later troffen, maar allebei de vriendschappelijke wedstrijden wisten we eenvoudig te winnen. Voor het gemak beschouw ik - voor zover ik dat nog niet deed - de Lengjubikarinn ook als oefenwedstrijden. Of een oefentoernooi, net hoe je het bekijkt. De wedstrijden tegen Haukar (6-2 winst) en HK (0-7 winst) stonden in het teken van fit worden voor het bezoek aan Manchester, waar United de tegenstander was in de eerste K.O.-ronde van de Champions League. Op Old Trafford was het de inmiddels 38-jarige Marcus Rashford die de enige treffer van de avond tegen de touwen werkte nadat hij een strafschop wist te benutten. En dus moesten we alle zeilen bijzetten om dat in het Laugardalsvöllur recht te zetten. En zo geschiedde. De brilstand stond tijdens de rust nog op het scorebord, maar in het tweede bedrijf van de return wisten Hafþór Guðmundsson en Runar Norheim de wedstrijd te kantelen: 2-0 winst. Op naar de kwartfinale, waarin we Napoli treffen. 

1447798178_1wedstrijdenfebrmrt.png.018af70eedeb2948b6b9f21c5bdcb542.png

Transfers deden we ook nog. En wel een héle grote voor IJslandse begrippen. Kennen jullie Arnór Heimisson nog? Hem haalden we in 2031 voor €500.000,- weg bij Breiðablik, speelde daarna een paar handen vol wedstrijden voor ons en werd tussentijds nog een seizoen uitgeleend aan AGF, toen daar plots Borussia Mönchengladbach op de stoep stond met €35.000.000,- en een doorverkooppercentage van 50%. Zo'n bedrag kunnen we nu nog steeds nauwelijks weigeren, maar in 2033 konden we dat zeker nog niet. In Duitsland werd hij een zeer gewaardeerde kracht en hij speelde elk jaar minstens twintig wedstrijden. Toch mocht hij vertrekken voor een schappelijk prijsje: 25 miljoen euro. Dat legde ik graag op tafel, helemaal omdat we daar nog de helft van 'terug' kregen vanwege het doorverkooppercentage. Al met al kost hij ons dus maar €12.500.000,- en de deal was snel beklonken. Kost een hoop duiten aan salaris, maar voor zulke IJslanders maak ik graag ruimte. 

998864290_3heimisson.thumb.png.7213af4f7cbb04d76b4e2370ffae6689.png

Statistieken Arnór Heimisson

Spoiler

1781079986_4spoilerheimissonstats.png.0b7b96db94dbcc96c28cb345b06778ea.png

En dan zijn we er nog niet, want ook in april rolde de bal veelvuldig. De finale van de Lengjubikarinn werd afgewerkt door een groot deel van onze reserves, die na een 3-3 stand na negentig minuten de prijs binnen harkten na verlengingen. De hattrick van Joel Mourad (die de 3-4 en 3-5 o.a. maakte) gaf de doorslag en zo mogen we weer een prijs bijschrijven. Lekker belangrijk natuurlijk, want het gaat allemaal om het tweeluik tegen de Italianen. Op bezoek in het Stadio Diego Armando Maradona was het Runar Norheim die de score opende. Ik meen gelezen te hebben dat het een hoop geld was wat we destijds voor hem betaalde, maar hij maakt dat via zijn doelpunten meer dan dubbel en dwars waard. Helaas wisten we de voorsprong niet te behouwen, want via Lukas Kacavenda kwamen de gastheren langszij.

In de return opende Rudy Albert de score voor de Napolitanen, waarmee zij dus virtueel de halve finale bereikten. Gelukkig voor ons waren Kasper Lindström en Slobodan Cemalovic ongeveer een kwartier voor tijd allebei scherp bij een afvallende bal. Zij brachten ons de 2-1 overwinning én een plek in de halve finale (!) van de Champions League. Tegenstander aldaar: Bayern München. Eind april stond direct de eerste wedstrijd op de agenda en in het Laugardalsvöllur hadden de Duitsers overduidelijk de overhand. Bij rust keken we tegen een 0-2 achterstand aan, maar Hafþór Guðmundsson zorgde vlak na rust voor de enige treffer van de tweede helft en hij bracht dus de 1-2 eindstand op het scorebord. Eens zien of we in Duitsland kunnen stunten. 

527699951_5wedstrijdenapril.png.495f4a2c9f7b890e8c2f5aa01ee54dce.png

Voor de vorm dan nog wat uitgaande transfers, waarbij met name de verkoop van Daði Snær Kostic het benoemen waard is. Hij was bij ons een degelijke back-up, maar gaat bij Breiðablik aanzienlijk vaker in de basis mogen spelen. En als we onze concurrenten en/of competitiegenoten kunnen helpen, dan doen we dat. Vandaar ook dat ik alle biedingen op Lacina Diallo afwees, behalve die van HK. Dit Ivoriaanse talent mag daar gaan doorbreken, wat hem bij ons niet lukte. Júlíus Óskar Rögnvaldsson wordt daar zijn ploeggenoot het komende seizoen, want de verdediger lenen we aan hen uit voor de rest van 2037.

574904632_6uitgaandetransfers.png.c7fe1850dc4c8ba6b848f454613816de.png

Bedankt weer allemaal voor de reacties. Zij die het in United al een klein beetje hebben meegekregen, we zien nu ook voor het eerst activiteit rondom de Dynamic Youth Rating. Lang leek het erop dat het een fabeltje was, maar nu zetten we daar toch langzaam maar zeker stapjes in. IJsland is natuurlijk nog lang geen grootmacht, maar wat niet is kan nog komen :D Mochten jullie ergens specifiek verder op in willen gaan of meer informatie over willen, roep gerust. Ik ben van plan om in update #119 weer een overzicht van alle selectiespelers te gaan geven, dus die staat al op de planning.

bannerxpeejay.png.84d475205bde008021c448168f9e081c.png

111. Haltu áfram!

Twee mededelingen vooraf. Of drie eigenlijk. Na de vorige update volgt hier een - ietwat uit de kluitengewassen - nieuwe update vrij snel er achter aan. En dan ten tweede; excuus voor de lengte. En tot slot; fijne Pasen alvast allemaal :D Laten we deze update beginnen met transfers. Twee om precies te zijn. Ik vond het verstandig om Petter Larsson uit te lenen, zodat hij wekelijks in de basis speelt. Op zijn leeftijd is dat essentieel. Met zijn vertrek hadden we alleen wel een probleem qua breedte achterin, dus besloot ik Guðmundur Karl Gíslason aan te trekkenToen hij in 2029 vertrok bij Fylkir wilde ik hem eigenlijk al kopen, maar via Malmö en Djugårdens is hij inmiddels bij Molde in Noorwegen aanbeland. Ik had hem wel nog altijd op de radar staan en dus besloot ik zijn ontspanningsclausule van 7,5 miljoen te activeren en dat bedrag neer te tellen voor de 27-jarige IJslandse centrale verdediger. 

165257796_1transfers.png.06b24d9baf6ea340b4c6ae4f69901df3.png

Attributen Gíslason

Spoiler

1121936579_1zspoilergislason.thumb.JPG.2f3b0ca622de1f00db1c4800089c5ffc.JPG

Leuk en aardig allemaal, maar jullie willen natuurlijk weten hoe de return tegen Bayern München verliep. In Duitsland opende Jamal Musiala na ruim een kwartier de score vanaf de penaltystip en al voor de theepauze werd de score verdubbeld door Nathan Sowden. Al snel leek het dus een schier onmogelijke opgave te gaan worden om hier nog een stunt te realiseren, wat bevestigd werd door Iñigo Bengoetxea die na een uur spelen de 3-0 op het scorebord liet noteren. Jammer, einde avontuur. Maar wát een prestatie. Halve finale Champions League, die had ik ook nog niet per se zien aankomen al. Al snel ging het vizier weer op de competitie, want die begon natuurlijk ook gewoon in mei. Het begon nog wat stroef met tweemaal een 5-0 overwinning en een 4-1 zege op Breiðablik, maar vanaf juni waren we écht los. Leuk natuurlijk die overwinningen met een marge van vijf, maar de 1-9 tegen Fram en de 10-0 (ja, 10!) tegen Njardvík zijn natuurlijk pas écht het summum. En dan wonnen we ook nog met 0-7 van ÍA én 7-0 van Leiknir. Dat is lekker aan het doelsaldo werken zo!

330295203_2wedstrijdenmeijuni.png.b2f386824488d91d04e15b7d83290039.png

Ondertussen werd in juni ook de balans door de UEFA opgemaakt en bij het optellen van alle coëfficiënten hebben we een nieuwe mijlpaal weten te realiseren. Doordat we de tiende positie hebben ingenomen en Oostenrijk voorbij zijn, mogen we nu als kampioen van IJsland rechtstreeks de groepsfase van de Champions League in. Hoe lekker is dat?!

793095564_3coefficienten.png.d2b9d2b990285db4fd760f4287d894b9.png

De maand juli pakken we ook direct mee. Een maand waarin we voetballen, maar waarin er ook weer transfers gedaan kunnen worden. En op 1-7-2037 liepen er twee oude bekenden terug het clubhuis in. We wisten Morten Gjøs los te weken bij Borussia Dortmund en haalden Jimi Tauriainen terug naar de club nadat zijn contract bij LASK afliep. Laatstgenoemde was meer voor de sfeer en in de kleedkamer en als reserve van de back-ups, maar Morten Gjøs is iemand van wie ik wel verwachtingen heb. Hij kan als zowel 'tien' als spits uit de voeten en is daarmee dus goed inzetbaar in de tactieken die we hanteren. In 2033 verkochten we hem voor 6,5 miljoen aan Freiburg, die hem in 2036 voor 12,75 miljoen euro verkochten aan Borussia Dortmund. Daar kwam hij echter niet verder dan één wedstrijd, wat hem een hele dure aankoop maakte voor de Duitsers. Wij leggen nu een schijntje voor hem neer, want we betalen nog minder dan we ooit zelf voor hem ontvingen. Handelen voor gevorderden weer, al zeg ik het zelf :D 

268077751_4transfers1juli2037.png.be5f8a0fb1fee42e9879f37f7c690926.png

Attributen Gjøs & Tauriainen

Spoiler

1143452345_4zspoilergjos.thumb.JPG.34396818441a0ef9596674e7fa99baf3.JPG

1888317670_4zspoilertauriainen.thumb.JPG.dcddf2dbf5989711155772c9f000a2e2.JPG

Achteraf bleek de komst van Gjøs alvast in te spelen op het vertrek van Joel Mourad. De Zweedse aanvaller die we vorig jaar ruilden tegen een back-up rechtsachter. Dat was toen al prettig zaken doen met Hoffenheim en nu wordt benadrukt waarom. Verschillende ploegen toonde interesse in hem en het was Genoa dat maar liefst €20.000.000,- voor hem overhad. Hij hoefde van mij niet te vertrekken, maar met zo'n bod én het feit dat we Gjøs in de gelederen hadden deed mij besluiten het te accepteren. Hij gaat per direct naar Italië. Daarnaast gaat Aron Eli Jónsson de rest van het jaar spelen bij Fjölnir en Alexander Kolbeinsson kon niet langer leven met een reserveplek, dus toen Breiðablik hem wilde overnemen ging ik niet moeilijk doen. Vorig jaar verhuurden we hem al aan FC Midtjylland in Denemarken, maar vanaf heden gaat hij permanent spelen voor een van onze concurrenten. 

1092665871_5transfersuitjuli.png.11b59fb68ecf9343dc2fb5750ef397e2.png

Als we nog even inzoomen op de carrière van Joel Mourad, zien we dat hij een niet alledaags carrièrepad heeft. Zijn carrière begon bij IFK Värnamo in Zweden. Ik heb zo'n vermoeden dat @Fabian. die club wel kent overigens, maar dat geheel terzijde. Al op jonge leeftijd pikte Udinese hem op en voor €400.000,- maakte hij de overstap naar Italië. Daar kwam hij niet verder dan vier potjes in het eerste, waarna hij zijn geluk in Zweden terug wilde beproeven. Echt doorbreken deed hij echter ook niet bij Malmö FF, waardoor hij het iets lagerop ging zoeken. Cambuur Leeuwarden bleek een geschikte club, want daar kwam hij écht los als goalgetter. Hoffenheim hapte toe na anderhalf succesvol seizoen en betaalde één miljoen euro voor hem, maar op het hoogste niveau van Duitsland wist hij niet dezelfde productie op de mat te leggen als hij in Nederland deed. En dus mocht 'ie vertrekken. Naar ons. Bij ons scoorde hij er lustig op los, want met negentien treffers in reguliere wedstrijden dit seizoen was hij aardig op schot. The rest is history... 

646592113_6statsmourad.png.2e0794a580329d5076ff61207891ccb1.png

Voetballen deden we natuurlijk ook nog en zowaar noteerden we een verliespartij. Met onze reserves wisten we het niet te bolwerken tegen Stjarnan, want in eigen stadion gingen we met 0-1 onderuit. Jammer, maar geen prioriteit ook natuurlijk. Alle competitiewedstrijden wisten we wel winnend af te sluiten en dus kunnen we alsnog spreken van een geslaagde maand juni. 

28047565_8wedstrijdenjuli.png.cf605a56970ed4742a4165cd7e347f9b.png

Zo langzaam maar zeker gaan we naar het eind van deze update, maar natuurlijk niet voordat we hebben gekeken naar de stand. Oké, en door. De stand is zoals je die verwacht: we gaan onbedreigd en zonder enig puntverlies aan kop. 

336981605_9stand.png.4457745e278035c6729bff410e9f1863.png

Door naar een deadlinedayaankoop dan. Het 17-jarige talent Casper Quaranta. Alleen om die naam al zou je hem in de selectie willen hebben en met zijn hoge scores op snelheid en versnelling scoort hij hoog op de @Keko-index voor een buitenspeler. En laat hij nou ook net linksbuiten zijn, dus daar nóg beter in passen. We moesten wel behoorlijk in de buidel tasten voor zijn diensten, want we maken €10.000.000,- over aan FC København om deze jongeling per direct aan onze selectie toe te voegen. Ik dicht hem een grote toekomst toe en met zijn komst zijn we de komende minimaal tien seizoenen verzekerd van een meer dan uitstekende linksbuiten. 

1528536912_10deadlinedayquaranta.thumb.png.426cf0f0a2bf634919e31a1c68f23650.png

En dan het volgende. Onze linksback Anton Molberg stond al lange tijd in de belangstelling van zo ongeveer de gehele Europese top en o.a. Real Madrid en Chelsea hadden al eens voorzichtig geïnformeerd naar zijn diensten. Ik moest er niets van weten, want onze Deense back was in mijn ogen dé linksback van onze selectie voor de komende tien jaar. Maar toen Aston Villa met 70 miljoen (!) euro op de proppen kwam, was ik stellig. Heel rap afronden en desnoods zelf op de fiets of met een vlotje die jongen naar Aston Villa brengen. In Engeland heb je echter een werkvergunning nodig, dus die zal pas op 4 augustus al dan niet worden toegekend. 

1456417211_11molberg.png.e744c5d970e41b814cf6ca775fbad97f.png

Daarop inspelend, besloot ik direct en snel te handelen. Bij FC Groningen liep Mustafa Uçak rond, een jongen die ik eigenlijk vorig jaar al wilde halen. Toen vertrok hij echter voor 2,1 miljoen euro van Bryne naar de Nederlandse Eredivisie. Nu moesten we dus iets meer voor hem betalen, want de Groningers maken 200% marge op hem door het verkoopbedrag van €6.250.000,- wat wij voor hem betalen. Met het halen van deze Noorse Turk hebben we wel de bezetting weer op orde in onze achterhoede, dus dat bedrag had ik er graag voor over. 

40066794_12ucak.thumb.png.f560d58c2907e8330b5f06f79198e78a.png

Dat was 'm dan. Een lekker lange zit weer en nu hebben we allemaal met Pasen wat te doen :D Deze update lezen, paaseieren zoeken of gourmetten. Jij mag kiezen. Hoe dan ook wil ik jullie weer gigantisch bedanken voor het lezen en volgen van dit verhaal én wil ik jullie hele fijne Paasdagen wensen. 

Wij gaan paaseieren zoeken én gourmetten :D Maar dat terzijde.

Dat de halve finale in de CL het eindstation werd is sowieso al een prestatie om trots op te zijn. Je plukt er ook meteen de vruchten van door dat rechtstreekse IJslandse ticket voor de CL. Gedaan met die overbodige voorrondes. In de competitie dender je ook gewoon vrolijk door. Daar kan je jaarlijks beginnen inzetten op allerlei records.

Prachtig dat de kampioen rechtstreeks de CL in gaat. Straks moet je het kampioenschap cadeau doen om andere clubs miljoenen te bezorgen... :D De transfermolen draait ook weer als een malle, erg goede spelers!

46 minuten geleden zei RubenS2:

Prachtig dat de kampioen rechtstreeks de CL in gaat. Straks moet je het kampioenschap cadeau doen om andere clubs miljoenen te bezorgen... :D De transfermolen draait ook weer als een malle, erg goede spelers!

Breng me niet op ideeën haha :D Daar heb ik zelf nog nooit aan gedacht. Goeie tip wel ;c 

1 minuut geleden zei Fantasy:

Breng me niet op ideeën haha :D Daar heb ik zelf nog nooit aan gedacht. Goeie tip wel ;c 

Yeah right. Make that the cat wise :mrgy:;c heel fijn nummer 1 voor CL plaats meteen. Ik ben ook jaren geleden kampioen in IJsland geworden en toen kreeg ik 0 Europees voetbal niet eens voorrondes op wat dan ook. 

bannerxpeejay.png.bbfd2d4119c660378d77c320fe25415b.png

112. Hæfileikinn er framtíðin

In de vorige update hadden we het al over de werkvergunning van Anton Molberg, zodat hij zijn transfer kon afronden naar de Engelse Premier League. Daar had Aston Villa maar liefst €70.000.000,- over voor zijn diensten; een bedrag dat we natuurlijk niet kunnen weigeren voor een linksback. Gelukkig voor hem ontving hij die werkvergunning ook om voor Villa te mogen gaan voetballen en de deal werd direct afgerond.

1911872947_1molberg.png.6aa1f7a85c452c235121568a16bd8723.png

Attributen Molberg

Spoiler

363317422_1zmolbergspoiler.thumb.JPG.fe497cc589ba99113ea47afdbd363c90.JPG

Gelukkig kwamen er ook nog nieuwe spelers, want ondanks dat de transfermarkt gesloten is mochten we nieuwelingen aan de jeugdselectie toevoegen. We kregen namelijk een nieuwe jeugdlichting met talentvolle spelers, waarvan Hjalti Þorvaldsson en Logi Steinn Ingason de grootste talenten zijn. Laatstgenoemde stel ik graag via onderstaande screenshot aan jullie voor en voor wie geïnteresseerd is in de attributen van Þorvaldsson heb ik ook van hem een screen in de spoiler daaronder toegevoegd. Maar Ingason dus, een pas 15-jarige centrale middenvelder die nu al een meer dan uitstekende techniek heeft, een pass kan versturen waar je U tegen zegt, een meer dan goede eerste aanname heeft én nog eens zeer, maar dan ook echt zeer, vastberaden is. Een beter profiel kun je niet wensen, dus die jongen gaat al direct minuten maken volgend jaar om zich al vanaf jonge leeftijd zo optimaal mogelijk te ontwikkelen.

671958588_2jeugdspeleringason.thumb.png.47e09461c0328580f9adaface3acc810.png

Attributen ander jeugdtalent Hjalti Þorvaldsson

Spoiler

1879273568_2zjeugdspelertorvaldsson.thumb.JPG.93788d0f3ec005ff844008f818f22acf.JPG

Voetballen deden we ook nog in augustus en daar kunnen we - gelukkig - kort over zijn. Vijf potjes; vijf zeges. In deze vijf wedstrijden scoorden we 25 keer, dus dat liep weer alleraardigst voorin. 

44837891_3wedstrijdenaug.png.5e503222a4e69cdba44130e758828506.png

Snel door dan ook maar naar de Champions League, waar we na het duel tegen Leiknir Reykjavík enkele dagen later de tegenstanders wisten. De loting koppelde ons aan Internazionale, Chelsea en Malmö FF. Een hele hoop blauwe logootjes, dat was wat mij direct opviel. En natuurlijk ook dat we met Inter en Chelsea twee grootmachten treffen, die we niet zomaar zullen kunnen gaan verslaan. Maar goed, dat dacht ik ook tegen Real Madrid etc. en toen gingen we er (op een diefje weliswaar) met de groepswinst vandoor. 

1669024914_4lotingCL.png.32347234c675eab51980634dea877b32.png

Een niveautje lager gaat Breiðablik de IJslandse eer hoog houden in de Europa League en ook in de Conference League hebben we een IJslandse vertegenwoordiging in de vorm van Fjölnir. Allebei hebben ze een relatief haalbare groep toebedeeld gekregen, al zeg ik het zelf. Maar uiteindelijk is het natuurlijk gewoon elf tegen elf en is de bal rond, dus we zullen moeten afwachten hoe het in de praktijk gaat gaan.

2039265860_5overigeeuropese.png.74f1946a587b032e736a6fbae88af0c5.png

In september sloten we de competitie af en liepen we tegen ons eerste puntverlies aan. Zo'n potje dat je zelf dertig schoten hebt (waarvan 15 op doel) en de tegenstander één schot tussen de palen krijgt. Dan weet je wel wat de einduitslag is natuurlijk. Juist: 1-1. Doe je niets aan, maar zuur is het wel. Drie dagen later namen we het op tegen Chelsea, dat nog altijd de beschikking heeft over Oliver Momme. De Deense aanvaller liet tegen ons nogmaals zien een van de beste spitsen ter wereld te zijn, want met zijn dubbelslag leidde hij de comeback van de Engelsen in. Tot en met zijn eerste treffer in de 67e minuut stonden we namelijk met 0-1 voor, maar uiteindelijk gingen we met 4-1 ten onder. Alle overige duels van de maand, inclusief de tweede groepswedstrijd van de Champions League, wonnen we wel en dus kunnen we met opgeheven hoofd dit IJslandse seizoen afsluiten en onze blik werpen op de volgende vier groepswedstrijden in het miljoenenbal. 

629947540_6wedstrijdensept.png.dbdb3e2aafb7cf1e0bac98adb30c7a44.png

Voor de volledigheid dan de eindstand in de competitie, waarin we dus één keer puntverlies leden door het gelijke spel tegen FH. Samen met Fjölnir gaan we de Champions League in, waarbij wij direct in de groepsfase instromen. Eerder gaf @RubenS2 het al als suggestie, maar ik sluit niet uit in de toekomst af en toe het kampioenschap bewust uit handen te geven zodat we met twee IJslandse ploegen de Champions League groepsfase bereiken. Althans, ik acht de kans groter dat ik de play-offs winnend doorkom dan een van onze competitiegenoten op dit moment. Dat is een zorg voor later. 

1324056400_7eindstand37.png.b4b4d09360661a9e80d930bc6346eb26.png

Liefhebbers van statistieken? Dan genieten jullie ongetwijfeld van het feit dat onze achterhoedespelers Foresta en Lindström beiden in de dubbele cijfers belandden qua doelpunten. Vanaf de backposities en het middenveld werden er bijzonder veel assists verstuurd, die meestal eindigden bij Runar Norheim. Hij maakte 23 treffers en mag zich opnieuw tot clubtopscorer kronen dit jaar. De inmiddels 32-jarige Noor is op de toppen van zijn kunnen en schiet de bal vanuit allerlei posities en standen raak. 

904237865_8stats.thumb.png.aa516a028a9bf7c390750d70bfe25140.png

Bedankt voor al jullie reacties opnieuw & voor het volgen en lezen van dit verhaal. Hopelijk hebben jullie allemaal goede paasdagen gehad en niet te veel eieren gegeten :D Het is weer tijd om dit verhaal een vervolg te geven, dus in de volgende update zien we hoe het ons Europees is vergaan en daarna zullen we ook - ongetwijfeld - in de wintermaanden weer een interessante transferperiode tegemoet zien.