Jump to content

[IDS] [FM22] Magnús' Dream

Fantasy
 Share

Recommended Posts

banner.png.c4b004bdec60ae76da57c787b36399fb.png

08. Tímabilið er búið

Met nog vier duels te gaan, was er nog van alles mogelijk. Met een twaalf op twaalf zouden we meedoen om de bovenste twee plekken en waarschijnlijk direct promotie bewerkstelligen. Alles minder dan dat zou naar alle waarschijnlijkheid betekenen dat we het volgend jaar opnieuw mogen gaan proberen. En dat laatste gebeurde, want we wonnen 'slechts' één van de vier wedstrijden. Enkel in eigen huis tegen UMF Selfoss gingen we er met de volle buit vandoor, tegen kampioen Grótta en de verrassing van de afgelopen jaren Kórdrengir speelden we gelijk en op bezoek bij ÍBV verloren we zonder ook maar enige aanspraak te maken op één of meerdere punten. 

625820664_1wedstrijden.png.39a41e09a0a42d4b6c516d35bcf94651.png

Jammer, maar geen ramp natuurlijk. Uiteindelijk eindigen we op de vierde plek, met even veel punten als Grindavík UMFG en een beter doelsaldo dan Grindvíkingar. Grótta gaat Europees voetbal spelen én acteren op het hoogste niveau volgend jaar, ÍBV gaat hen daar vergezellen. Op gepaste afstand eindigen Vestri, wijzelf en dus Grindavík, maar de verschillen onderling zijn minimaal te noemen. Welkom in IJsland, waar we dat nog wel vaker gaan zien :D 

579848563_2eindstand.png.691bcbd101639d23c864310638fbdab6.png

Op het hoogste niveau werd Breiðablik kampioen en zij mogen de via de voorrondes van de Champions League op het grote geld gaan jagen. Heel veel kans van slagen hebben IJslandse ploegen (nu nog) niet, maar hopelijk kunnen we daar in de loop der jaren verandering in brengen. Opvallend is dat zij meer wedstrijden gelijk speelden dan wonnen, maar toch kampioen zijn geworden. Nogmaals; welkom in IJsland! Onderin vinden we ÍÞróttafélagið Fylkir en Leiknir Reykavík, die volgend jaar een niveautje lager komen acteren en onze tegenstanders worden in de Inkasso deildin. 

1509396344_3eindstandpepsi.png.630f890166bd6859a206e32620939347.png

Wanneer we kijken naar de statistieken van afgelopen jaar, zien we dat we veelal met een vaste kern hebben gespeeld en zo goed als altijd met dezelfde spelers het veld betraden. Volgend jaar wil ik dan ook met een fiks kleinere selectie gaan werken, om zo ook de loonkosten wat te kunnen dekken. Aanwinst Kareem Isiaka had even tijd nodig om zijn draai te vinden, maar heeft zich uiteindelijk mogen kronen tot clubtopscorer met tien doelpunten dit seizoen. 

1796560291_3stats.png.63f05387d54d786550aec3fb2a41d934.png

Sowieso vertrekken de vijf huurlingen na dit seizoen, maar ook van acht selectiespelers loopt het contract af. Velen van hen zullen we dan ook volgend jaar niet meer terugvinden in onze A-kern, maar nog niet voor iedereen is de deur geheel gesloten. Ik sluit niet uit dat er nog van één of twee spelers het contract op het allerlaatste moment verlengd gaat worden.

1675194081_4aflopendecontracten.png.6dd39c37f4cae9b9bea84333d61bb86b.png

Sowieso hebben we volgend seizoen (veel) meer ruimte in het salarishuis. Het bestuur is ambitieus en ziet ook in dat er meer geld nodig is om betere spelers aan te trekken en zo hoger te kunnen eindigen op de ranglijst. We zullen zien wat er met de €390.000,- per jaar mogelijk is. Daar moeten we toch wat extra talenten en sterren (wat een zeer relatief begrip is natuurlijk) kunnen halen. Gratis wel te verstaan, want met €0,- transferbudget moeten we op koopjesjacht. 

296515093_5budgetten.png.fe335370cf20d6f4b28d6235a5b8d9fb.png

Heel veel gekke dingen doen met het vrijgekomen budget wil ik echter ook niet, want we staan een kleine €250.000,- in het rood inmiddels. Dat moeten we snel weten om te keren, voordat we écht in de financiële problemen komen. Promotie en meer inkomsten zullen daar natuurlijk aan bijdragen, maar dat zal hoe dan ook nog minimaal een jaar duren. Tot die tijd moeten we goed op de kleintjes letten en geen uitgaven doen die we ons niet kunnen permiteren. 

1205586541_6financien.png.380bedad9e0f361fc9e096b64ec7346c.png

Dank, dank, dank. Ontzettend tof om te zien dat jullie in grote getalen blijven reageren en dit verhaal volgen!

@chrisje1993 In augustus ging het inderdaad wat minder, maar we hebben helaas het tij ook niet kunnen keren. Volgend jaar nog maar een keer proberen dan; dankjewel weer voor je reactie!

@RubenS2 We gaan hard, we gaan lekker. Helaas was het niet genoeg en op financieel gebied gaat het gewoonweg heel matig. Hoe die jeugdploeg exact werkt, durf ik ook niet helemaal te zeggen. Spelers worden als het ware uitgeleend aan het jeugdteam, maar staan wel enkel en alleen bij Afturelding onder contract. Hopelijk wordt het later nog opgesplitst, maar ook daarvan heb ik geen idee of dat werkelijk kan gaan gebeuren. We zullen het vanzelf merken!

@Marius Het kon nog alle kanten uit, maar is uiteindelijk niet de goede kant uitgegaan. Uithuilen en overnieuw beginnen dan maar. Spannend was het zeker en vast :) 

@Thymen In juli ging het ons goed af, helaas kakte het daarna in en werden de resultaten minder. Hopelijk kan Árnason ons in de toekomst een hoop doelpunten bezorgen, maar dan zal hij zich eerst ook nog wel verder moeten ontwikkelen.

@Nummerke10 Zo veel reacties; ik beantwoord ze met liefde :D De prima uitgangspositie hebben we helaas geen vervolg kunnen geven, maar dat was ook wel érg snel geweest en bovendien zeer boven verwachting. Nu kunnen we de selectie verder versterken in de winter, doorselecteren en langzaam aan opbouwen naar een mooi nieuw seizoen.

@MNie Welkom in IJsland, want daar ligt alles negen van de tien keer érg dicht bij elkaar hehe. Voor nu ben ik meer dan tevreden met deze lichting, waar ongetwijfeld één of twee goede spelers tussen zitten die speelminuten gaan maken. 

@kmk Die laatste twee duels hebben ons uiteindelijk ook wel helaas de das om gedaan. Althans, er waren natuurlijk nog vele andere wedstrijden ook, maar die twee hadden wel het verschil kunnen maken. Thanks weer voor je reactie!

@delichris Zo is het maar net en helaas kun je je reactie van de vorige update copy-pasten ;c 

@DGremlin Laten we hopen dat er vele talenten daadwerkelijk zichzelf gaan ontwikkelen, want nu voegen ze nog niet heel erg veel toe. Dankjewel weer voor je reactie.

@ElMarcos Twee keer op rij verliezen is niet leuk inderdaad, maar promotie had wat mij betreft ook nog té vroeg geweest. Achteraf is het misschien beter zo om langzaam de club verder op te bouwen en te ontwikkelen om dan tussen nu en de komende twee seizoenen promotie te bewerkstelligen.

@Titan Al met al ben ik meer dan tevreden over het afgelopen seizoen. Her en der hadden we misschien meer punten kunnen pakken, maar in zijn totaliteit hebben we een goed seizoen gekend. Of die jeugdopleiding voor altijd zo blijft, dat weet ikzelf eigenlijk ook niet. We gaan het merken in de loop der jaren!

@Daniell Dat gaat nog wel vaker gebeuren in IJsland, dat alles zo dicht op elkaar zit :shine: Dat is het leuke aan zo'n relatief kleine (en korte) competitie, de verschillen worden nooit gigantisch groot. Bedankt weer voor je reactie ook.

@jefri Helaas is er uiteindelijk niets mogelijk gebleken, maar kunnen we toch meer dan tevreden zijn over het afgelopen seizoen. Ook jij weer bedankt voor het reageren!

@Kyrill Ik val in herhaling, maar wen er maar aan dat alles zo dicht op elkaar zit :D Thanks voor je reactie opnieuw.

Spoiler

@FlyD @kossimos @Daniell @KayDeManaager @Kyrill @DGremlin @delichris @JordiW. @RubenS2 @Nummerke10 @Marius @ElMarcos @roeliho @jefri @MNie  @Rossi @Titan @boydjoman @xJordinosaur @Glenn08  @neva @chrisje1993 @Thymen @kmk @Handzeep 

Mocht je niet elke update een mention willen, geef het dan vooral bij mij aan en dan haal ik je uit het lijstje.

Dat was dan ook een pittig programma met twee teams uit de hogere regionen. Al met al gewoon een prima seizoen gedraaid en het bestuur ziet ook in dat je op de goede weg bent. Met 0 euro aan transferbudget kun je op dit niveau in IJsland best leuke zaken doen. Kan me herinneren dat daar regelmatig redelijke spelers voor niks zijn op te pikken door bijvoorbeeld aflopende contracten.

Het meest opvallende is toch die statistiek op het hoogste niveau met een kampioen die meer gelijk speelt dan wint. Dat kom je ook niet alle dagen tegen. Zelf heb je het natuurlijk prima gedaan. Het had natuurlijk fijn geweest om nu al te promveren maar de kans was sowieso niet heel groot voor de laatste eindsprint en bovendien heb je nu nog wat extra tijd om helemaal iets op te bouwen.

banner.png.e1c2814f0a780a16a6193ac77f88642a.png

09. Æskileg fjárhagsleg innspýting

Guðbjörg Fanndall kwam met goed nieuws, want zij mocht mij vertellen dat het bestuur een financiële injectie heeft gedaan om de begroting enigszins sluitend te krijgen. De financiële malaise had dat ook wel nodig, want zonder die injectie zouden we nog verder in de rode cijfers belanden. Ik was dan ook maar wat blij met het ingebrachte kapitaal ter waarde van €120.000,-. 

223971032_0injectie.png.b42479cf49da665d37de0a859d73486d.png

En ondertussen roeren we ons op de transfermarkt. Financieel heb ik geen carte blanche, maar wel is er genoeg ruimte om de selectie te versterken. Een speler die interessant voor ons is, is Birkir Þór Guðmundsson. Deze 24-jarige verdedigende middenvelder kan ook als centrale verdediger uit de voeten, maar ik zie in hem toch meer een middenvelder. Bijkomend voordeel is - niet dat we er nu al iets aan hebben - is dat hij uit onze eigen jeugdopleiding komt. In 2017 vertrok hij naar Þróttur Reykjavík, maar nu maakt hij vanuit de hoofdstad terug de overstap naar ons. Vorig jaar kwam hij tot twee assists in 14 duels. Zijn toegevoegde waarde moet echter niet worden gezocht in doelpunten of assists, maar in het veroveren van de bal en hem vervolgens heel rap weer in te leveren bij iemand die er wat nuttigs mee kan doen. 

157363595_1gudmundsson.png.3b4cbf1066af474575865cd6dc0f0b50.png

Ik zal het niet nalaten om de selectie verder te versterken, maar tot dusver is Guðmundsson de enige versterking. Vanaf februari maakt hij definitief de overstap, tot die tijd traint hij op amateurbasis met ons mee. En ondertussen werd er ook al geloot voor de Lengjubikarinn, nu nog bekend als de Deildabikar. Wijzelf werden ingedeeld in Groep D, waar we het gaan opnemen tegen Vestri, Völsungur, FH, KR en Grótta. Een groep waarin FH en KR met groot overwicht de favoriet zijn en een groep waarin ik mijzelf alles behalve illusies maak om door te bekeren. Oftewel; vijf oefenwedstrijden die de KSÍ voor ons heeft gepland. 

139819649_2lotingdeildabikar.png.1aca35843f1810e7c083ac9c49c28209.png

Nadat alle huurlingen waren vertrokken, door ons uitgeleende spelers waren teruggekeerd en de afgelopen contracten waren afgelopen; trof ik begin november onderstaande selectie aan. Een overschot aan verdedigers, meer dan genoeg centrale middenvelders en voorin vrij beperkte mogelijkheden. Het moge duidelijk zijn waar de focus komt te liggen tijdens de transferperiode. Aanvallende spelers die kunnen scoren halen en wat verdedigers en middenvelders proberen te lozen. 

110208533_4selectie.png.6b8847a6be46f95bb7b13f5f56d44034.png

@Kyrill Al met al was het inderdaad een meer dan goed seizoen. Ik hoop het met je mee en ga dit seizoen vol voor promotie. Het doel van het bestuur blijft echter nog altijd 'gewoon' het linker rijtje te bereiken. 

@Nummerke10 Twee van de drie Spanjaarden zijn inderdaad vertrokken, want die voegden bijzonder weinig toe en kostten bijzonder veel centen elk jaar. Het kleiner én beter krijgen van de selectie is een van de doelen deze winter.

@roeliho Achterin stond het zeker goed, gezien het feit dat we het minste aantal tegendoelpunten kregen van alle ploegen in de competitie. Nu moeten we dit seizoen een gooi kunnen gaan doen naar de promotieplekken als je het mij vraagt.

@chrisje1993 & @delichris Die stap omhoog hoop ik inderdaad te gaan zetten. Dankjewel!

@RubenS2 Laten we het hopen :D Met het vrijgekomen budget moeten we wel slim omgaan, want financieel is het alles behalve hosanna. 

@kmk Ik was dan ook meer dan tevreden over het debuutseizoen, dus ik hoop deze winter inderdaad een aantal goede aankopen te doen en de selectie een kwaliteitsimpuls te geven om zo mee te kunnen strijden om de bovenste twee plekken.

@Daniell Alles winnen is niet altijd leuk nee, maar op den duur zou ik er prima voor tekenen hoor ;c Er zullen nog wat spelers vertrekken én arriveren gok ik zomaar.

@Thymen Ik hoop het ook, maar het is nog geen doel op zich. Ik hoop op z'n laatst over twee seizoenen te promoveren, maar komend seizoen mag natuurlijk ook :shine: 

@Titan Het programma zat ons niet mee, maar uiteindelijk treffen we iedereen twee keer en zou het niet uit mogen maken wie je wanneer treft. Al met al kenden we inderdaad een prima seizoen, waar we een goede basis mee hebben gelegd voor komend seizoen. Creatief zaken doen, dat kan prima in IJsland inderdaad!

@ElMarcos De grootste uitdaging lijkt bij de financiën te liggen, daar zijn we het allemaal wel over eens. Gelukkig is er nog wel genoeg ruimte om zaken te doen op de transfermarkt en de selectie op orde te krijgen.

@DGremlin Ik help het je hopen, want dat zal ook een hoop schelen in de financiële situatie. Eens zien of we komend seizoen daadwerkelijk die stap kunnen gaan zetten.

@Marius Dat was zeker een opvallende statistiek en ik gok zomaar dat we nog wel vaker opvallende dingen gaan tegenkomen. Wijzelf krijgen ondertussen rustig de tijd om verder te bouwen, wat misschien maar beter is ook aangezien we nu nog alles behalve klaar zouden zijn geweest voor het hoogste niveau.

@Glenn08 Dan hadden we het kunststukje van Grótta moeten doen door de beker te winnen; helaas was dat ons niet gegund haha. Hopelijk kunnen we dit seizoen wél successen behalen, maar zo snel Europees acteren zie ik nog niet zo snel gebeuren ;c 

@jefri U? Zeg 'je' alsjeblieft :D Dank voor je bemoedigende woorden!

Spoiler

@FlyD @kossimos @Daniell @KayDeManaager @Kyrill @DGremlin @delichris @JordiW. @RubenS2 @Nummerke10 @Marius @ElMarcos @roeliho @jefri @MNie  @Rossi @Titan @boydjoman @xJordinosaur @Glenn08  @neva @chrisje1993 @Thymen @kmk @Handzeep 

Mocht je niet elke update een mention willen, geef het dan vooral bij mij aan en dan haal ik je uit het lijstje.

Je had gelijk met de financiële injectie (uiteraard ;c).. Er staat eigenlijk al een vrij degelijke kern, met twee of drie gerichte aankopen (een tweebenige AM R/L en een extra goede spits zou lekker zijn) moet je toch wel een eind kunnen komen denk ik. 

Voorlopig nog niet al te veel transfergeweld, maar gezien de huidige selectie mogen we toch nog wel wat verwachten denk ik. Die Ligabeker zal nog wel enige tijd vooral gezien worden als een hoop oefenwedstrijden, of toch althans tot de club op het hoogste niveau actief is.

• Marius changed the title to [IDS] [FM22] Magnús' Dream
  • Marius pinned this topic
  • Marius unpinned this topic