Jump to content

[IDS] [FM22] Magnús' Dream

Fantasy
 Share

Recommended Posts

bannerxpeejay.png.45abae0cf65999368cf6bf1040844d75.png

83. Ætlum við að stunt?!

In het nieuwe jaar worden er ook weer transfers gedaan. De transfermarkt opende zoals elk jaar weer op 18 februari en inmiddels zijn we aanbeland in 2033. En het was een zeer drukke vrijdag, daar we maar liefst twaalf nieuwe spelers mochten verwelkomen. Opnieuw lang niet allemaal aanwinsten voor de selectie, maar ook heel wat al dan niet talenvolle jeugdspelers die zullen aansluiten bij de jeugdploeg. Hieronder zal ik twee van hen aan jullie voorstellen. Maar voor het zo ver is, kan ik jullie ook vertellen dat wij huurlingen Dogukan Öztürk (€625.000,-) en Lauri Immonen (€3.800.000,-) definitief hebben overgenomen. Ik besloot de optie tot koop te lichten en hen voor de selectie te behouden. Zulke Scandinaviërs zijn natuurlijk altijd van harte welkom.

1345331549_1transfers.png.23c0e3e91684d27c520e10521c13c5a7.png

Dan de twee spelers die ik aan jullie wil voorstellen, te beginnen met Martin Joensen. Niet omdat dat nou zo'n geniaal talent is, maar een speler vanuit de Faeroër is natuurlijk altijd het vermelden waard. Öer is trouwens het Faeröerse woord voor 'eiland', dus Faeröer Eilanden is een contaminatie. Witte sneeuw, groen gras, dat soort. Hij kan uitstekend als linksback uit de voeten en zal aansluiten bij de jeugdploeg of worden verhuurd aan een club in IJsland. Ongetwijfeld dat hij zich verder gaat kunnen ontwikkelen en wie weet maakt hij nog eens zijn debuut in onze selectie. 

2124620191_2joensen.thumb.png.025bdc103b96fa92a63dbabbddf65906.png

Als tweede wil ik Fidel Zárate aan jullie presenteren. Het feit dat een speler van zijn kaliber niet eens 100% zeker gaat zijn van een plek bij de eerste elf, zegt genoeg over de kwaliteit van spelers die we momenteel hebben. Maar in het kader van sterkhouders aantrekken van clubs uit grotere en meer aansprekende competities wilde ik best 3,3 miljoen euro overmaken aan West Ham United uit de Engelse Premier League. Deze aanvallende middenvelder gaat hoe dan ook een rol van betekenis spelen, gezien de grote mate van roulatie vanwege het drukke wedstrijdschema. 

833234365_3zarate.thumb.png.b421bb34bd338ef6073993ed89199c9c.png

Voor de liefhebber nog een totaaloverzicht dan ook, waarbij opvalt dat we Breiðablik al weer aardig van een financiële injectie hebben voorzien. Daar zij de enige ploeg lijken te zijn die momenteel meekunnen, wil ik hun opmars iets verstevigen. Door hen een paar miljoen over te maken kunnen zij zich weer verder versterken en toen zij interesse toonden in Zakarías Daviðsson accepteerde ik ook direct hun bod, ondanks dat dat ver onder zijn marktwaarde was van ruim een ton. Verder zien we dat onze satellietclub uit Finland, KPV Kokkola, twee van onze spelers huurt en een andere satellietclub, Víkingur Ólafsvík, datzelfde doet. 

622675685_4transfers.thumb.png.8389c32932738acafb88158e8857491e.png

Voetballen deden we ook nog natuurlijk. In de reacties werd al verduidelijkt dat de wedstrijd tegen Bayern, net als alle anderen, op 0-0 begint. En na negentig minuten voetballen stond die stand nog steeds op het scorebord na de heenwedstrijd in het Mót-X Sviði (de thuishaven van HK). De bezoekers waren duidelijk de bovenliggende partij, maar kregen de bal niet tegen de touwen gewerkt. Achterin hadden we de zaakjes uitstekend op orde en hielden de boel goed dicht. Dat biedt perspectief voor de return in Duitsland. Ik ga niet uit van een stunt, maar je weet het maar nooit. De bal is rond, is het niet? :D 

842785061_6wedstrijden.png.1ccba1d35087a104e1db817ec111c1bb.png

Het is even wat drukker de afgelopen periode en ik mis zowel de tijd om alle andere mooie verhalen hier goed te volgen en hier regelmatig te updaten. Maar ik wil jullie allemaal ontzettend bedanken voor de mooie woorden hier en het lezen van dit verhaal :) 

Wat een transfers weer. Knap dat je daar aandacht aan blijft schenken, zelfs al zijn ze niet allemaal gericht op versterking van het eerste elftal. De 0-0 tegen Bayern biedt enerzijds perspectief maar anderzijds zorgt het vervallen van de regel mbt de uitdoelpunten er nu voor dat je moet gaan winnen in Duitsland. Iets wat ik toch zelf ook wel lastiger vind in vergelijking met "vroeger". Maar zoals je zelf aangeeft, de bal is rond!

bannerxpeejay.png.3a4a5a382d92d6f97f1d8f5a57dfb95d.png

84. Að kasta peningum á bjálkana

Als we stappen willen maken, moeten we zelf ook verder gaan investeren. Zoals jullie in de voorgaande updates hebben gezien, hebben we menig speler voor de nodige miljoenen weten te verkopen en dat hebben we altijd kunnen aanvullen met jonge en talentvolle spelers. Maar om ook buiten IJsland goed te kunnen blijven meespelen zullen we ook kwalitatieve sterkhouders moeten halen die er direct staan nadat ze aan de selectie zijn toegevoegd. Een voorbeeld van zo'n speler is Kenneth Klingenberg. In 2025 kwam hij de jeugdopleiding van Silkeborg IF binnengewandeld en in Denemarken hadden ze al snel door dat ze een begenadigd talent in de gelederen hadden. Al op jonge leeftijd maakte hij zijn debuut en toen hij 19 lentes jong was, was hij al niet meer uit de basisopstelling weg te denken.

Dat viel Borussia Dortmund ook op, dat in 2030 €9.000.000,- voor hem betaalde. Ook daar kwam hij bijzonder goed uit de verf en in anderhalf jaar mocht hij 33 keer zijn opwachting maken. Daarin maakte hij acht treffers en gaf hij drie assists, wat Bayer Leverkusen in de winterstop van het seizoen 2031/2032 deed besluiten om €27.000.000,- (!) voor hem te betalen. Dat was helaas een duur grapje, want na ruim anderhalf seizoen stond de teller op acht wedstrijden, nul doelpunten en nul assists. En dat voor 27 miljoen euro. De Deense aanvallende middenvelder zelf wilde ook wel wat meer spelen eigenlijk en dus deed hij een verzoek om op de transferlijst gezet te worden. In eerste instantie hielden de Duitsers vast aan een relatieve hoge afkoopsom van 20 miljoen, maar voor dat bedrag wilde niemand hem overnemen. Toen ik zag dat de vraagprijs ineens gehalveerd was, hapte ik toe. Voor €10.000.000,- maakt deze inmiddels 22-jarige Deen de overstap naar onze ploeg. 

1287399521_1klingenberg.png.4843b3b99f1acef8575b742cfc3ff7bf.png

Spelersprofiel Kenneth Klingenberg

Spoiler

644322425_2screen.thumb.png.b5ee598033831d43dd43117930c8659c.png

Op uitgaand vlak kunnen we weinig spannends noteren. Een achttal huurlingen gaat het komende jaar elders hun talenten tonen en we strikten Kristófer Örn Hafsteinsson voor veel te veel geld van FH. Deze talentvolle rechtsback mag zich het komende jaar gaan ontwikkelen in onze jeugdploeg en gaat ongetwijfeld nog verhuurd worden volgend jaar ook om zich technisch en fysiek te verbeteren. Hij zou een prima back-up speler kunnen worden in onze achterhoede later, maar komt voor nu nog (veel) te kort om bij de A-selectie aan te sluiten.

869830367_3transfers.thumb.png.69d400159605523895b947c6ef4c42eb.png

Maar wat jullie natuurlijk het meest interesseert is die return tegen Bayern München. In de heenwedstrijd wisten we hen knap op een 0-0 te houden, maar in Duitsland moesten we helaas toch onze meerdere erkennen. Een dubbelslag van Teun Koopmeiners (pen. 11" & 40") in de eerste helft was voldoende om ons uit te schakelen, maar ik ben maar wat trots op mijn jongens. De K.O.-fase bereiken van de Champions League; ga er maar aan staan. Nu is het natuurlijk zaak om dit de komende jaren te herhalen én als het even kan ook verder te geraken dan de eerste ronde, maar het begin is gemaakt. Dat geeft de burger moed!

879306185_6wedstrijden.png.168fe38e1e808bf2fad5e30a844a170e.png

Gigantisch bedankt weer voor al jullie reacties en het lezen van dit verhaal. En bovenal ook voor het geduld dat tussen de updates zit. Ik bekijk het positief; zo heeft iedereen goed en misschien wat extra de tijd om de updates te lezen ;c Nee zonder gekheid, dankjulliewel weer voor het lezen, liken en reageren!

Altijd lekker om dat soort koopjes te spotten en dan ook werkelijk te kunnen binnen hengelen. De uitschakeling door Bayern was natuurlijk ingecalculeerd maar geeft inderdaad genoeg stof om verder op te borduren!

Je hebt voor veel geld ook wel een écht mooie aanwinst weten binnen te halen. Dat moet toch een goed gevoel geven.

Sportief gaat het in IJsland geweldig en Europees uitgeschakeld worden door Bayern, ach. Je hebt ze twee wedstrijden aardige partij weten te bieden. Dat is al een prestatie op zic

• Marius changed the title to [IDS] [FM22] Magnús' Dream
  • Marius pinned this topic

bannerxpeejay.png.aa18440c65ffa29399494d86e11582ac.png

85. Í sviðsljósinu

Een uitverkiezing tot In De Schijnwerpers, het blijft een bijzonder fenomeen. Dank aan iedereen die op dit verhaal hun stem heeft achtergelaten en ook nogmaals mijn complimenten voor @Titan, die ongetwijfeld spoedig mag aansluiten in de rij van schitterende verhalen met een [IDS] tag voor de titel. En dan deze update, wat - eerlijkheidshalve - niet de meest spannende van dit verhaal is. Update nummer 85 staat namelijk in het teken van één aanwinst en wat wedstrijden in eigen land. En zoals jullie weten zijn dat inmiddels niet meer de meest spannende potjes waarvoor men op het puntje van de stoel gaat zitten. Maar eerst een nieuwe speler dus. Bij Silkeborg IF liep een speler rond op het middenveld wiens achternaam nauwelijks op het shirt paste: Peder Westergaard Nørgaard. Met zo'n naam heb je bij mij al een enorme voorsprong en als je dan ook nog eens én uit Scandinavië komt én een aardig balletje kan trappen, dan wil ik daar best wat duiten voor betalen. En dus maakten we anderhalf miljoen euro over voor zijn diensten en stapt hij per direct over naar onze ploeg.

952415140_1WestergaardNorgaard.thumb.png.446aaf3bc90cfe89b06d3e4905cd2d7b.png

Op uitgaand gebied is het net zo spannend. Nauwelijks activiteit, behoudens vier huurlingen en het definitieve vertrek van Chris Hewitt. De Engelsman heeft nimmer kunnen overtuigen nadat wij hem in 2032 voor €205.000,- overnamen van Tottenham. Nu vertrekt hij voor een half miljoen euro naar Sunderland en daarmee keert hij dus terug naar Engeland. Houdoe en bedankt. 

1698110773_2uitgaandetransfers.png.30a83778f965ed7a9c7b58e646a358fd.png

Voetballen deden we natuurlijk ook nog. En hoe?! In de vaderlandse competitie openden we met een 0-8 overwinning tegen Valur, gevolgd door een 6-1 zege op ÍA en een 0-4 winstpartij tegen KA. Achttien voor, één tegen. En dat na drie wedstrijden. De neutrale - en onze eigen - fans krijgen genoeg goals voorgeschoteld, waardoor we wekelijks voor een vol stadion mogen spelen. Het wordt toch tijd dat er een nieuw (en bovenal eigen) stadion gaat komen...

1280653720_3wedstrijden.png.0a66539c0ae02e2d0dfbec48f8e37fab.png

Dat alles resulteert in een tussenstand na negen duels die er niet om liegt. Negen wedstrijden, 27 punten en een doelsaldo van +34. Daar kunnen we gerust mee thuiskomen en mij hoor je dan ook niet klagen. Straks in de zomermaanden zal het er op Europees gebied weer op aan gaan komen dat we ook en juist daar dezelfde prestaties op de mat gaan leggen. Aan de wedstrijden die we dit jaar tot dusver hebben gespeeld zal het in ieder geval niet liggen.

939251345_4stand.png.8c2928344a09c7acc1a40b59781b95c3.png

Ontzettend bedankt voor al jullie reacties weer én natuurlijk voor de IDS-stemmen _O_ 

• Marius unpinned this topic