Jump to content

[IDS] [FM22] Magnús' Dream

Fantasy
 Share

Recommended Posts

Je bent nationaal weer oppermachtig. Zeer knap hoe je dat weer doet. In augustus ga je waarschijnlijk al met de platte kar het eiland over (of gebruiken ze in IJsland iets anders? :P ) De fase waarin je de concurrentie ook gaat opbouwen is aangebroken. Altijd een mooi aspect aan jouw games! 

11 uur geleden zei Fantasy:

Ik kan het geld missen en door de andere clubs op deze manier van een financiële injectie te voorzien kunnen zij én zelf weer betere spelers halen én eventueel de faciliteiten verbeteren om zo als club verder te groeien. Alles voor het hogere doel van deze game hè :) 

Onbetwist niet, maar hij hoort zeker bij de beste 3/4 centrale middenvelders in de selectie wat mij betreft en zal dus heel wat minuten op het veld gaan verschijnen. Ik zal binnenkort eens een voorstelrondje doen van de selectie. Ingame ben ik al wat verder, maar ik ga het op de to do lijst plaatsen (y) 

Respect. Dat is geweldig zeg. Wauw! Jezus van Nazareth onder de FM managers:classic_love:_O_

bannerxpeejay.png.d812ba41ad9ce86914b441d2e67f531b.png

81. Tveir á verði eins

Augustus en september pakken we vanaf heden in één update, daar dat tegenwoordig - met alle respect - niet meer bijzonder spannende maanden zijn. De transfermarkt is in het buitenland nog open, dus we zien nog wat spelers vertrekken. Verder is het tegenwoordig niet meer de vraag of, maar wanneer we kampioen worden in eigen land. Ongetwijfeld dat dat ooit weer een keer spannend gaat worden, maar voorlopig houden we het tempo er op deze manier lekker in. In augustus vertrokken er nog vijf spelers. Twee definitief en drie op huurbasis. Jóhann Kristinsson kwam voor 2,5 miljoen euro van Breiðablik maar kon geen basisplaats veroveren. Hij bleek een duur grapje gezien het feit dat hij een jaar na zijn komst voor slechts de helft van zijn aankoopbedrag nu naar Kristiansund gaat. Tegen alle vijf werd gezegd; houdoe en veel succes. Alle drie de huurlingen hebben wat mij betreft zeker nog een toekomst bij de ploeg, maar zullen voor nu nog niet voorkomen in mijn plannen. Dan is het beter om elders ervaring op te gaan doen en nóg beter terug te keren na hun huurperiode ergens anders.

1942795193_1transfersaug.png.139ae8b968a83db606c61948e2eb4ce8.png

Voetballen deden we ook nog en we begonnen deze maand met het tweeluik tegen Maribor. In de tweede voorronde versloegen we Linfield en nu konden we ons dus opmaken voor een tripje naar Slovenië. We waren hen al eens eerder tegengekomen in een andere jaargang en ook dit keer kenden we amper problemen tegen hen. Dankzij een 6-1 zege over twee wedstrijden, mochten we het in de play-offs gaan opnemen tegen Rosenborg BK uit Noorwegen. In de heenwedstrijd, op bezoek bij de Noren, bleven we nog steken op een gelijkspel maar in eigen huis klaarden we de klus. Of althans, eigen huis.. We spelen tegenwoordig afwisselend in het nieuwe stadion van HK, het nieuwe stadion van Fylkir en het nationale Laugardalsvöllur. Het bestuur wil er tot dusver nog niet aan om een nieuw stadion te gaan bouwen, ondanks mijn herhaaldelijke verzoeken daaromtrent.

2012067166_2wedstrijdenaug.png.9f971e5076e1ccdafdb0a9929f67b579.png

Na de overwinning op Rosenborg vond daags daarna de loting van de groepsronde plaats. En het zit ons eens een keer mee. Althans, de tegenstanders zijn niet misselijk natuurlijk, maar we ontlopen grootmachten zoals Manchester City, Paris Saint-Germain en Real Madrid omdat we A.C. Milan uit pot 1 troffen. Vanuit pot 2 kwam daar Bayer Leverkusen bij en vanuit pot 4 het Belgische KRC Genk. Zowaar een groep met mogelijkheden, want ik zie onszelf her en der wel wat punten afsnoepen van bijvoorbeeld Leverkusen. Maar goed, de bal is rond, we spelen met elf tegen elf, dat soort geleuter. We zullen het op het veld moeten gaan laten zien.

1406016393_3loting.png.db391cbc2d418382e6bb55730ace3317.png

In september hervatten we het voetballen vervolgens met de halve finale in de beker, die we met de reserves ternauwernood verloren tegen Fjölnir. Er moesten verlengingen aan te pas komen, maar ik was eigenlijk wel blij met deze nederlaag. Dat klinkt gek, maar de spelers begonnen aardig vermoeid te raken en de finale stond in het weekend na de halve finale gepland. Nu konden de spelers - behoudens de internationals - even tot rust komen voor het competitieslot. Daarin wonnen we alle wedstrijden in eigen land, gingen we ten onder in Italië tegen A.C. Milan en wonnen we nipt van KRC Genk in het GT Leikvangur, de thuishaven van Fylkir. 

1297990704_4wedstrijdensept.png.5f0862c923f3bb743d91c3e14a02d83f.png

Dat alles resulteert in de volgende eindstand, waarin we met grootse afstand onszelf opnieuw tot kampioen mochten kronen. Maar liefst zeventien punten meer dan Breiðablik wisten we te verzamelen en we eindigden het seizoen met 61 doelpunten en 13 tegentreffers. Cijfers om trots op te zijn en cijfers waar we ons de komende jaren op kunnen richten om nóg meer te scoren, nóg minder tegentreffers te krijgen en een nóg hoger puntenaantal bijeen te voetballen.

3904023_5stand.png.3e6aeaf18a607abcd9e21b41c307337d.png

En dat alles wisten we te realiseren met onderstaande spelersselectie. Jimi Tauriainen was weer eens ouderwets goed op schot en wist o.a. huurling Dogukan Öztürk en Rasmus Henriksen voor te blijven in de strijd om het clubtopscorerskampioenschap. Drie keer woordwaarde. 

304395957_6stats.png.6fce575d807b4a237e98a848f3e29be0.png

Tot slot: het hele leger aan huurlingen. De huurlingen die wellicht nog toekomst bij de club hebben tenminste, want de vele spelers die in juli de club kwamen 'versterken' en direct weer werden verhuurd zijn niet meegenomen in dit overzicht. Zij kwamen tot maximaal anderhalve invalbeurt en zullen vanaf oktober naar alle waarschijnlijkheid zonder club komen te zitten. Opvallende statistiek is die van Kári Harðarson. De aanvaller kwam bij ons niet in aanmerking voor (veel) speelminuten en heeft zich dit jaar toch maar knap tot vice-topscorer van de competitie mogen kronen. Ondanks deze prestatie mag hij uit gaan kijken naar een nieuwe werkgever, want met nog één jaar te gaan in zijn contract ga ik hem komende winter verkopen zodat we toch nog iets aan hem overhouden. Het liefst verkoop ik hem aan een competitiegenoot en kan hij zich in IJsland verder blijven ontwikkelen. 

536737476_7huurlingen.thumb.png.66320322009486dab7d4644f0995d00c.png

Poh, dat was een lange zit hè :D Dankjulliewel weer voor het lezen en het volgen!

Met ruime afstand kampioen, maar dat is natuurlijk al lang geen verrassing meer. De loting in de CL heeft voor een poule gezorgd zonder absolute topclubs maar toch blijft de uitkomst moeilijk te voorspellen. De winst tegen Racing lijkt wel voor mogelijkheden te zorgen natuurlijk.

bannerxpeejay.png.509517fa6ff8878009abe2b1a8dd67ba.png

82. Þvílíkt glæfrabragð!

We begonnen de groepsfase van de Champions League met een nederlaag tegen A.C. Milan (2-0) en wonnen vervolgens in eigen land van KRC Genk (3-2). In oktober, november en december werden de overige wedstrijden afgewerkt. Ik zie nu trouwens pas dat de return tegen KRC Genk in België tweemaal op de screens hieronder staat, excuus. Doet verder niets af aan het eindresultaat, want dat is ook twee keer hetzelfde. Maar na twee duels stonden we dus op drie punten en nadat we zowel uit als thuis hadden gespeeld tegen Bayer Leverkusen stonden we plots op negen. Het Italiaanse A.C. Milan stond na vier duels op twaalf punten en daarmee waren zowel zij als wij niet meer in te halen door Bayer Leverkusen en KRC Genk. Onze twee laatste wedstrijden (uit in België en thuis tegen de Italianen) gingen dus eigenlijk nergens meer over, daar louter de groepswinst nog voor ons op het spel stond. Dat we de twee laatste wedstrijden met 1-0 verloren, kon mij dan ook nauwelijks deren.

361406788_1wedstrijden.png.33d4b939610ead318afedcfcc84f7487.png

1840389878_2wedstrijden.png.89a67b9a9b08a038b30fd616124bd53a.png

Na vier wedstrijden al geplaatst zijn voor de volgende fase van de Champions League. Wie had dat gedacht?! Ik niet in ieder geval en voor nu genieten we van dit moment. We mogen niet denken dat dit de standaard gaat worden de komende jaren, zo eerlijk moet ik ook wel zijn. We zullen echt nog een klap betere spelers moeten halen om het algehele selectieniveau verder te laten stijgen en echt structureel mee te voetballen in deze fase van de Europese toernooien. Maar goed, dat is voor latere zorg. WIJ GAAN OVERWINTEREN IN DE CL!

507159651_3stand.png.75bde16b22069433b35e262f5c4d8891.png

Dat er na de winter nog alleen maar grote jongens mee doen, dat werd pijnlijk duidelijk bij de loting. Dan doen er geen kleine ploegen meer mee, voor zover dat wel nog in hele kleine mate het geval was in de groepsfase. Straks in februari en maart 2033 mogen we gaan spelen tegen Bayern München. De ploeg waar o.a. Musiala wekelijks de sterren van de hemel speelt, Koopmeiners en Kimmich de lijnen op het middenveld uitzetten en ze in Ian Visser een spits hebben die voor 55 miljoen euro werd overgenomen van Groningen en in zijn volledige debuutseizoen 15 treffers in 20 wedstrijden maakte. Ga er maar aanstaan...

1844398023_4loting.png.6debcec2f731a08d3ad2cbc24e1a241b.png

Wat een stunt was dit :< Ontzettend bedankt weer voor al jullie reacties en het lezen en volgen van dit verhaal.

@MNie Bijna goed :D 

@ElMarcos En of overwintering tot de mogelijkheden behoorde. Al met al ben ik weer zeer tevreden over dit seizoen.

@RubenS2 Het mag ook wel eens meezitten in Europa, is het niet? Thanks weer :) 

@Kyrill Milan was een maatje te sterk, maar die ene overwinning op Genk heeft onze CL-overwintering veiliggesteld!

@delichris Jij mag vaker kansen vermoeden :shine: 

@Marius Ik hoop toch wel dat het kampioenschap ooit weer een keer spannend gaat worden, maar voor nu staat er geen maat op onze ploeg. Die winst tegen Genk was zelfs dé broodnodige overwinning die het mogelijk maakt dat we nu ook na de jaarwisseling nog op het allerhoogste niveau actief zijn.

@Nummerke10 En jij gaat door voor de koelkast met ijsblokjesmachine :D 

• Marius changed the title to [IDS] [FM22] Magnús' Dream
  • Marius pinned this topic
  • Marius unpinned this topic