Jump to content

[IDS] [FM22] Magnús' Dream

Fantasy
 Share

Recommended Posts

Je topspeler zien vertrekken voor zo'n schamel bedrag doet logischerwijs pijn, maar anderzijds slaag je er ook wel in om een absolute briljant gratis binnen te hengelen. De resultaten zijn als vanzelfsprekend bijna te goed om nog van te schrikken in eigen land.

Opmerkelijk trouwens ook die interesse uit Italië voor één van je spelers: niet van Brescia of Spezia maar van Brezia als het ware. Dat moet zeker een anonieme ploeg zijn die zichzelf heeft weten op te werken afgelopen jaren. Mij zegt de naam alvast niets :D 

Plaatsing voor de Europese toernooien wordt langzaam maar zeer steeds iets eenvoudiger (qua lengte dan toch, hehe). Spijtig dat de voorzitter niet inziet dat er mét Ólafsson nog veel meer geld gewonnen kon worden. Kortetermijndenkers :classic_wacko:

bannerxpeejay.png.d2ded158847b3fe2c994cd5768e184de.png

68. Við förum hratt, við förum hratt

Voor de rappe scorlleraars (is dat een woord? Vanaf nu wel..) onder ons; we zien inderdaad alleen maar groene bolletjes. Goed nieuws dus. Met nog maar twee maanden te gaan (augustus en september) gaan we met rasse schreden richting de afsluiting van alweer een nieuw seizoen en het moge duidelijk zijn dat we inmiddels IJsland aardig aan het ontgroeien zijn. Ondanks de verkoop van Ólafsson hebben we nauwelijks aan kwaliteit ingeboet en zijn we nog altijd oppermachtig. Ook de Europese voorrondes gaan ons steeds gemakkelijker af, uitzonderingen zoals vorig jaar daargelaten. Dit keer mochten we in de derde voorronde uitkomen tegen Akhmat, die al in de eerste wedstrijd door hadden dat er niets te halen viel. De return we nog een soort van spannend, maar door de 3-0 thuisoverwinning eigenlijk al niet meer. In de laatste play-off troffen we Slovan Bratislava, die met 2-1 en 0-2 onderuit gingen tegen onze sterrenequipe. Leuk feitje is dat we het duel tegen FH, tussen de wedstrijden tegen Akhmat door, met voornamelijk wisselspelers speelden om menig basisspeler rust te geven. Zo blijkt wel weer dat we over een meer dan uitgebalanceerde spelerskern beschikken. 

2075077321_1wedstrijden.png.4a96c65091dbb1e7e7ace939b76888a7.png

Als we naar de stand kijken dan zien we ook dat we - virtueel weliswaar - acht verliespunten minder hebben dan onze achtervolger Breiðablik. Zij hebben twee wedstrijden meer gespeeld tot nu toe en lijken dus heel dichtbij te staan, maar als wij onze twee inhaalduels winnen dan staan we acht punten voor. Niets aan het handje en dan kunnen we zomaar voordat speelronde 20 gaat beginnen al kampioen zijn volgende maand. Maar zo ver is het nog lang niet, dus laten we niet te ver op de zaken vooruit lopen. 

775914681_2stand.png.c1b9b80797c420fe408c516bdaa48400.png

Ook hebben we nog transfernieuws. Want ondanks dat in juli de IJslandse transfermarkt sluit, kunnen andere Europese ploegen ook in augustus nog spelers kopen en verkopen. Zo verkochten we voor maar liefst €3.000.000,- deze maand Victor Djurhuus aan Molde FK. Van mij had hij écht niet hoeven vertrekken, maar zo'n bedrag voor een speler die niet eens gegarandeerd in de basis staat kan ik natuurlijk niet weigeren. Opvallend genoeg greep het bestuur hierbij niet eens in; wat wel weer duidelijk maakt hoe incapabel ze eigenlijk zijn daar 2,5 miljoen voor de beste speler uit de selectie direct geaccepteerd werd. Bij de 20-jarige Deen ontvangen we ook nog eens 50% van het bedrag waarvoor hij eventueel hierna nog een transfer gaat maken. Dubbel kassa dus. 

319414568_3djurhuus.png.6fccf17731636c9130d217dce07454ef.png

En dan tot slot de loting van de groepsfase van de Champions League. Dat we het redelijk getroffen hebben hoor je mij niet zeggen, maar het had absoluut slechter gekund. Ik zie ons niet direct doorstoten naar de K.O.-fase na de winter, maar her en der moeten we toch zeker wat puntjes kunnen sprokkelen dunkt me. Met Man Utd hebben we een grootmacht getroffen, maar tegen Bayer Leverkusen en/of PSV Eindhoven moet het een en ander mogelijk zijn als je het mij vraagt. Eens zien of we dat ook kunnen gaan realiseren. 

92411740_4CL.png.a64357452170379305cfcd7b5ef320c2.png

Þakka þér kærlega! Fyrir athugasemdir, lestur, eftirfylgni og líka við. Zo; gooi die maar eens in de Google Translaten :D En voor wie dat niet wil: Ontzettend bedankt! Voor de reacties, het lezen, het volgen en het liken. Ik kan niet genoeg benadrukken hoe leuk het is om te zien dat jullie dit verhaal blijven volgen en jullie reacties blijven achterlaten. Overigens; zijn er nog Bulgaren in de zaal die hun verloren euro's willen terugverdienen? De bookies geven een prognose van 1 op 38 op het doorbekeren in de CL ;) 

1 minuut geleden zei Nummerke10:

Oei, pittig dat je Manchester United EN PSV loot. Een van de zwaarste groepen die je kan krijgen. Dan maar tegen Bayer Leverkusen punten proberen te pakken.

Wat doet je denken PSV in zijn save Leverkusen aankan? :)

bannerxpeejay.png.20fe57f3f14b96b1d3d88861fca8b30f.png

69. Og það er sex!

Nee nee, dit is geen obscure titel van de update. Ik kan er ook niets aan doen dat ze in IJsland het woord zes zo uitspreken. We hadden natuurlijk al een vrij riante voorsprong en uiteindelijk zijn we zelfs met negen punten verschil kampioen geworden. Dat alles mede dankzij een overtuigende zege op Breiðablik, onze grootste concurrent dit seizoen. Maar wat misschien nog wel veel meer het vermelden waard is, is de overwinning op Bayer Leverkusen in de Champions League. Met een ietwat meer defensief ingestelde tactiek en speelwijze vingen we het duel aan en dat leverde ons een 1-0 overwinning op. De Duitsers waren weliswaar de bovenliggende partij en kregen enkele goede kansen, maar uit een spaarzame tegenaanval scoorden wij het enige doelpunt van de wedstrijd. Hoezee!

1185866994_1wedstrijden.png.c6b60ceac47ad16f410fcacc78778281.png

Waar die titel op slaat, is de zesde achtereenvolgende titel die we behalen. Met een ongekende doelpuntenproductie en een solide achterhoede hebben we een mooi aantal van zestig punten weten te verzamelen. Slechts drie keer lieten we punten liggen, waarvan twee keer in de laatste maand tegen Leiknir Reykavík. Niet dat dat nou zo'n geniaal goede ploeg was, maar het wedstrijdschema is in de laatste weken van het seizoen altijd moordend. Daar valt nog wel het een en ander in te verbeteren. Zo blijven we doelen stellen, leuk hè :D 

1096716188_2stand.png.eb0fdbfa60ef90a2a8d730dd24bd12f1.png

Het was menigeen al opgevallen dat er de laatste tijd meerdere niet-Scandinavische spelers aan de selectie werden toegevoegd. Voor de kortere termijn zijn goede Scandinaviërs echter zo schaars, dat ik mijzelf genoodzaakt zag/zie om ook buiten Finland, Zweden, Noorwegen, Denemarken en IJsland te kijken. Wel is het de bedoeling dat we - een doel dat ik hierbij mijzelf opleg - in 2035 een selectie te hebben waarin geen enkele niet-Scandinaviër meer te vinden is. Exotische jeugdinstromen daargelaten natuurlijk, want als we plots een Indonesische Fransman in de jeugdopleiding krijgen ga ik die niet verkopen. Niet als het iemand is die wat aan de selectie toevoegt of toe kan voegen althans. Maar terug naar de ploeg van dit jaar, want er zijn behoorlijk wat opvallende statistieken te benoemen. Wat te denken van de acht treffers van verdediger Janne Lahtinen. De Fin staat niet geheel verrassend in de belangstelling van vele Europese ploegen, maar ik houd hem het liefst nog vele jaren  bij ons. De doelpuntenproductie van Jimi Tauriainen is niet zoals die van vorig jaar, maar met veertien treffers en zestien assists was 'ie toch maar mooi bij dertig doelpunten direct betrokken. De topscorerstitel gaat dit jaar naar centrale middenvelder Kim Kristiansen. De 20-jarige Noor kent zijn tot dusver beste seizoen ooit en ik ben dan ook bang voor het feit dat we hem rap kwijt zullen zijn. Net als Lahtinen zijn er behoorlijk wat (grote) clubs die om zijn handtekening willen strijden, dus ik ben benieuwd hoe lang we hem nog in de ploeg kunnen houden. 

212993389_3team.png.ffc9b5e805d7a69a35d49f24fa15c7a4.png

Thanks weer voor alle leuke reacties en de stemmen in de IDS-verkiezing! Het was weer een mooi seizoen dit jaar, maar Europees zijn we natuurlijk nog lang niet uitgespeeld. Daar begint het bal pas net :shine: 

• Marius changed the title to [IDS] [FM22] Magnús' Dream
  • Marius pinned this topic
  • Marius unpinned this topic