Jump to content

[IDS] [FM22] Magnús' Dream

Fantasy
 Share

Recommended Posts

bannerxpeejay.png.0269f556a81d4a04b22537602eb6cbc1.png

66. Byggja til framtíðar

De overwinningen op RB Salzburg en Marseille liggen nog vers in het geheugen, maar mijn blik ligt al weer veel verder dan dat. Op de positie van rechtsback hebben we natuurlijk Jens Ingvarsson, maar eigenlijk is dat helemaal niet zo'n talentvolle speler. Een paar jaar geleden en in eigen land wel, maar Europees gezien werd hij aan alle kanten voorbij gelopen. En dus besloot ik de transfermarkt op te gaan, waar we bij Swansea Peter Edwards tegenkwamen. Verdedigend ook geen wereldtopper, maar in de basis een meer dan degelijke speler waar we weer mee vooruit kunnen en een verbetering in de selectie doorvoeren. Voor €350.000,- nemen we hem per direct over. En ja; het is geen Scandinaviër. Daar gaan we het later nog over hebben.

140871503_1edwards.png.03e60947df9611e86dd3bf549b790453.png

Want eerst werpen we een blik op de kwartfinale van de Europa League. Lang verhaal kort; we verloren helaas twee keer van Tottenham Hotspur. De Engelsen waren in IJsland met 0-1 te sterk en in Londen gingen we met 3-1 onderuit. Helaas, zij waren nipt een maatje te groot. Kunnen we natuurlijk heel lang bij stil gaan staan, maar dat doen we niet. Rondom de kwartfinalewedstrijden wonnen we twee andere finales wel, dus laten we onszelf daaraan vasthouden. De eerste twee prijzen zijn al weer binnen.

1402732982_2april.png.5f4b1932a93909e3c212afb34b7eb033.png

Ondertussen waren er nog weer verkiezingen ook, waar een nieuwe voorzitter gekozen werd. Hopelijk staat hij harder te springen om een nieuw en eigen onderkomen dan zijn voorganger, want die wilde het er maar niet over hebben. Verder is mijn ervaring inmiddels dat ze allemaal in IJsland wel enthousiast reageren op verzoeken om verbeteringen in de club te doen qua faciliteiten, dus daar maak ik mij geen zorgen meer over. Maar dat stadion jongens.. dat stadion..

1620322244_3voorzitter.png.b849156d7a1f20175354d578b7025369.png

Eerder hadden we het al even over de niet-Scandinaviërs binnen de club. En met Nicolás Márquez halen we nog zo'n niet-Scandinaviër in de gelederen. Je kan het misschien al een beetje aan zijn naam zien dat zijn roots niet in IJsland of een omringend land liggen, want hij komt over van Independiente Santa Fe uit Colombia. Met amper een handvol duels daar in de benen wilde hij de oversteek wel maken om in het grote Europa zijn talent verder te gaan ontwikkelen. Zo'n talentvolle jongen als hij verwelkom ik graag, helemaal als hij 'maar' €700.000,- hoeft te kosten. 

1192860081_4marquez.png.1cd0ffb2c3f5f372804a51a9f0c7a5ec.png

Om de concurrentiestrijd onder de lat wat aan te wakkeren en niet té afhankelijk te worden van één doelman haalde ik ook Hákon Rafn Valdimarsson naar de club. Na zijn opleiding bij Grótta vertrok hij in 2021 naar IF Elfsborg om vervolgens bij FC Metz en Sparta Rotterdam te gaan keepen. Tussendoor werd hij nog uitgeleend aan BK Häcken in Zweden, maar echt doorbreken in Rotterdam deed hij nooit. In vijf jaar tijd kwam hij tot slechts één competitieoptreden daar en toen wij bereid waren om €115.000,- voor hem neer te tellen was de deal dan ook snel beklonken. 

1229520809_5valdimarsson.png.74fbb2eae5fcaa4e0247d4da2cd07f1a.png

Zijn we dan klaar? Nou, bijna. Want Southampton kwam op de deadlinedag - 15 mei 2030 - nog met een buitenkansje: Lewis Herbert. De 20-jarige centrale verdediger is met afstand een van de betere achterhoedespelers die we in de gelederen hebben en dus was ik maar wat blij dat we hem tegen een relatief bescheiden salarisbetaling een jaar mogen toevoegen aan onze selectie. 

931900689_6herbert.png.d33c95b0d5f3a8c5ed8a3fb3b6d3496e.png

De update is ook nog niet helemaal klaar, excuus voor de vele letters, woorden en zinnen. Om het ook niet verder te rekken; onderstaand een overzicht van alle transfers. We zien o.a. dat nieuweling Márquez het komende seizoen bij HK ervaring mag gaan opdoen om te wennen aan het IJslandse voetbal en er nog wat andere spelers ook tijdelijk elders aan de slag gaan. Niet al te spannend.

1244469623_7transfers.png.7e66de46a694b0f5d5e59a6bbffef317.png

En de competitie werd foutloos afgetrapt, dat ook nog. Met elf treffers en twee tegendoelpunten kunnen we gerust spreken dat we de eerste drie wedstrijden tot een succesverhaal hebben gepromoveerd. En we zijn door in de beker nadat de wissels en reserves hun kans met beide handen aangrepen. Haukar had geen schijn van kans en ging in tegenstelling tot vorig jaar (toen verloren we in de derde ronde van de beker tegen Haukar, red.) niets in te brengen. 

1130525624_8mei.png.89d4b5da45ba5ee09cb592f7a932f7da.png

Helaas, als je geld had ingezet was je het nu kwijt geweest. Tenzij je op Tottenham had ingezet natuurlijk ;c Ons avontuur in Europa is helaas ten einde, maar we mogen met opgeheven hoofd over enkele maanden opnieuw de voorrondes in. Men zal met knikkende knietjes naar IJsland komen straks. Dank voor jullie enthousiaste reacties weer; ik kan niet genoeg benoemen hoe tof dat is.

Prima aan- en verkopen. De niet Scandinaviërs zijn opvallend, maar niet heel gek als je stappen wilt maken en het budget relatief beperkt is. Nationaal twee prijzen erbij, maar Tottenham was nog een maatje te groot. Dat is natuurlijk geen schande. In de competitie begin je ook voortvarend! 

Zojuist zei RubenS2:

Prima prestaties weer! Wel opmerkelijk dat die rechtsachter een versterking is, want behalve wat lopen kan die niet echt iets :classic_ninja:

Ik kan je vertellen, daar kom je een heel eind mee. Lopen, rennen en draven :D 

Winnen van Spurs was ook wel een bijna onmogelijke opgave. Je mag trots zijn op het Europese parcours dat je af hebt gelegd. Ik ga nu wegrennen voor wat Bulgaarse/Oekraïense vrienden die een paar tientjes kwijt zijn geraakt :classic_ninja:.

bannerxpeejay.png.3021821ed9328a1c0f6638aec432eee2.png

67. Flytja ofbeldi

Bereid je alvast voor; dit wordt weer een lange zit. Als in: een lekkere lange update voor jullie nadat het seizoen in de vorige update weer begon. We gaan door met de maanden juni en juli van het jaar 2030. En in juli gaan we ook de transfermarkt weer op, maar daarover later meer. Eerst hervatten we de competitie, waar we met een negen op drie uitstekend begonnen waren. En die uitstekende seizoensopening kreeg een minstens net zo goed vervolg. Enkel op bezoek bij HK lieten we twee punten liggen, maar al met al wonnen we de andere wedstrijden met speels gemak. In eigen huis maakte Breiðablik het ons nog flink lastig, maar stiekem heb ik hen op het oog om met ons mee te laten groeien. Wellicht dat we in de toekomst back-upspelers voor iets te veel geld zullen kopen van hen, zodat zij meer financiële armslag gaan krijgen om ook te groeien als club. 

1040837960_2juni.png.ad2ceb665e108633d33e4a1e76238aaa.png

Want dat we als competitie langzaam maar zeker groeien, dat moge duidelijk zijn als we naar de coëfficiënten kijken. In de 'zomerstop' van de Europese competities maakt de UEFA altijd de balans op en we zijn als IJsland inmiddels Rusland en Zwitserland voorbijgestreefd. Door onze 17e positie op de coëfficiëntenranglijst mogen we de eerste kwalificatieronde vanaf heden overslaan. Of we.. de kampioen. Maar omdat we al een paar jaar op rij kampioen worden, heb ik het over 'we' ;c 

1953831855_3coefficienten.png.4a42393bad3070be343785d2d36f8189.png

Elke winter en zomer houd ik mijn hart weer vast, want dan openen de transferdeuren zich weer. Onze spelers zijn zeer gewild, zo bleek ook al direct uit de geruchten begin juli. Spezia zou maar liefst €1.600.000,- over hebben voor Allan Brenøe. Ik ben niet van plan hem van de hand te doen en al helemaal niet voor zo'n gierig bedrag. Maar dat er Europese clubs interesse hebben in menig speler van de ploeg, dat staat als een paal boven water. 

2035771900_5brenoe.png.6ea1dce0791751d5539cf8836ee2593e.png

Om alvast in te spelen op een vertrek van een aanvallend ingestelde speler, schakelde ik proactief naar Luke McCormick. Deze 31-jarige Schot mocht vertrekken bij Reading, waar hij geen uitzicht had op speelminuten en uit zijn contract liep. Jarenlang speelde hij bij die ploeg in de Championship (en één jaar in de Premier League) nadat hij bij Chelsea nooit wist door te breken. Hertha BSC in Duitsland hoopte een verhaal zoals Jude Bellingham te realiseren met zijn komst, maar dat pakte anders uit. Nu maakt hij gratis de overstap naar onze ploeg. 

1444206645_6mccormick.png.b614922458408d9e813d2e2320993176.png

Dat mijn handelen niet voor niets was, bleek later wel toen onze voorzitter een - in mijn ogen veel te laag - bod accepteerde op Arnar Ólafsson. Met afstand is hij de beste voetballer van de club en in potentie zelfs misschien wel de beste voetballer van het land. Voor het schamele bedrag van €2.500.000,- vertrekt hij naar Everton in de Engelse Premier League. Dat is een hard gelag, maar we doen er helaas niets aan. 

113409275_7olafsson.png.e63ad1b5ca30a980274e7fc5d66dfd12.png

Normaal gesproken begonnen we al vroeg in juli met de voorrondes van de Champions League, maar nu mochten we de eerste ronde overslaan. In de tweede voorronde werden we gekoppeld aan Maribor, een club die we een paar jaar geleden ook al troffen. Dit keer kwamen we op verplaatsing niet verder dan 0-0, maar in eigen huis lieten we zien wie de beste ploeg van ons twee was. Met 7-3 gingen de bezoekers terug het vliegtuig in. En ondertussen scoren we er in de eigen competitie ook vrolijk op los met o.a. een 6-1 en 6-2 overwinning op laagvliegers Víkingur en Þróttur. 

1824540585_8juli.png.0a929067294c74eabb276f79b2eae1de.png

Die twee ploegen staan namelijk respectievelijk elfde en twaalfde, dus het was ook wel aan onze stand verplicht een (grote) overwinning tegen hen te noteren. Het is inmiddels wel duidelijk dat wij de grootste en beste ploeg van het land zijn, vooral op aanvallend gebied. Nu we over de helft van de competitie zijn kan enkel Breiðablik ietwat in het spoor blijven, maar nummer drie FH staat al op meer dan tien punten achterstand. 

1324297558_9stand.png.cf471a22816cccef5c4753c03ac740b4.png

En op de deadlineday waren we zelf ook nog eens actief. Een jongen die ik al een paar jaar op de korrel had, is Morten Gjøs. En nee, ik zoek ze niet uit op de letter ø in de naam, daar we ook Brennøe al in de gelederen hebben haha. Deze jonge aanvallende speler wilde vertrekken bij Tromsø en ik wilde hem maar wat graag aan de selectie toevoegen naar aanleiding van de rapporten van mijn scouts. Nu komt hij dan ook over nadat hij zelf een transferverzoek indiende bij de Noren. Voor maar liefst 2,1 miljoen euro nemen we hem per direct over zodat hij langzaam maar zeker zijn nieuwe positie onder de knie kan gaan krijgen om vanaf volgend seizoen van toegevoegde waarde te gaan zijn.

1185198560_10gjos.png.cc4234253ebc51b72536ff79343a2722.png

Ontzettend bedankt weer voor de vele reacties en het volgen van dit verhaal! Mochten jullie specifieke of eigen verzoekjes hebben van punten of dingen, laat het gerust aan me weten :) 

Een stijging op de coëfficiëntenlijst is geweldig nieuws voor IJsland. Het is logisch dat er interesse is in je spelers en Everton legt een prima bedrag neer in mijn ogen. De wedstrijden zijn weer voortreffelijk, zowel Europees als in eigen land.

Erg knappe sportieve prestaties! Wel zonde dat je een goede speler verliest en voor 400k minder een beduidend minder goede speler terughaalt (naast je transfervrije aanwinst, dus het is geen 1 op 1, maar je snapt mijn punt ;c )

• Marius changed the title to [IDS] [FM22] Magnús' Dream
  • Marius pinned this topic
  • Marius unpinned this topic