Jump to content

[IDS] [FM22] Magnús' Dream

Fantasy
 Share

Recommended Posts

De man is admin. Lekker hoor, al lang? Nu heb je zo'n beetje alle functies hier gehad?

Tijdje geleden dat ik op het forum was. En als ik dan als nu een keer inlog, ga ik toch altijd even kijken of je weer een verhaal hebt lopen. Niet teleurgesteld. Goed bezig (y)

Oh en ik wil deze oldskool smiley nog een keer gebruiken, gewoon zonder reden eigenlijk: :cab:

1 uur geleden zei FC-Breda:

De man is admin. Lekker hoor, al lang? Nu heb je zo'n beetje alle functies hier gehad?

Tijdje geleden dat ik op het forum was. En als ik dan als nu een keer inlog, ga ik toch altijd even kijken of je weer een verhaal hebt lopen. Niet teleurgesteld. Goed bezig (y)

Oh en ik wil deze oldskool smiley nog een keer gebruiken, gewoon zonder reden eigenlijk: :cab:

Dennis! :D 

Denk sinds ruim een jaartje FA uit m’n hoofd, maar ik kan inmiddels meerdere kwartetsetjes maken van m’n rollen hier op MU ja haha. 

Wil je een tag bij elke update? Of weet je ‘m zelf wel te vinden als je weer eens hier op het forum bent. Laat gerust eens vaker je gezicht zien, samen met alle anderen die hier inmiddels al meer dan tien jaar geleden voor het eerst kwamen. 

Oh en over old cool smileys gesproken. Ik mis (d). Geen idee hoe ik ‘m moet omschrijven, maar gok dat jij die ook nog wel kent. 

23 uur geleden zei Fantasy:

Dennis! :D 

Denk sinds ruim een jaartje FA uit m’n hoofd, maar ik kan inmiddels meerdere kwartetsetjes maken van m’n rollen hier op MU ja haha. 

Wil je een tag bij elke update? Of weet je ‘m zelf wel te vinden als je weer eens hier op het forum bent. Laat gerust eens vaker je gezicht zien, samen met alle anderen die hier inmiddels al meer dan tien jaar geleden voor het eerst kwamen. 

Oh en over old cool smileys gesproken. Ik mis (d). Geen idee hoe ik ‘m moet omschrijven, maar gok dat jij die ook nog wel kent. 

Haha goed bezig. Ik speel zelf vrijwel geen FM meer en voel eerlijk gezegd niet echt de behoefte om hier weer vaker te komen. Tag bij iedere update is niet nodig; grote kans dat ik dan de volgende keer heel veel tags heb. ;e (<< classic, die wist ik ook nog uit mijn hoofd, net als de (d) ja!). Ik weet je verhalen zelf wel te vinden, zoals nu.

Shout-out naar de knappe koppen @neva en @Kyrill die hier blijkbaar ook nog rondlopen en mijn post van een "like" voorzagen. Jeetje, het is hier qua forumopties helemaal hip geworden.

bannerxpeejay.png.ea2bae463ed5d46fa74fa9671e7778a9.png

60. Við getum sleppt þessum forkeppni héðan í frá

De titel van deze update slaat op een latere fase van deze update, maar we beginnen met de wedstrijden in de maand juni. Zes potjes stonden er op de agenda, waarvan vijf in de competitie en een vierde bekerronde tegen Haukar. Wie mij voorafgaand aan deze maand had gezegd dat we de helft van de wedstrijden net zouden winnen én niet meer actief zouden zijn in de beker nadat de maand afgelopen zou zijn, had ik voor gek verklaard. Wie daar een tientje op had ingezet, was nu een rijk man geweest. Of vrouw natuurlijk, maar je snapt wat ik bedoel. Zowel tegen KA als tegen Breiðablik kwamen we niet verder dan een gelijkspel en in de beker verloren we tegen Haukar. Volledig onterecht, dat wel. Zulke wedstrijden zitten er helaas ook wel eens tussen, daar doe je niets aan. 

106988078_1wedstrijdenjuni.png.a108fbed5ddbd463c26f1d337bab6296.png

Vervolgens opende op 1-7-2029 de transfermarkt haar deuren weer. Zes weken nadat die sloten halverwege de maand mei. De transferlogica in IJsland zal ik nimmer gaan begrijpen, maar ik ben blij dat we de markt weer op mogen. Op de positie van linksback konden we wel een verbetering realiseren en bij het vinden van Christoffer Ravn Jensen besloot ik dan ook toe te slaan. De 26-jarige Deen stond onder contract bij IFK Norrköping en hij was geenzins van plan zijn aflopende contract daar te gaan verlengen. Daar hij in zijn laatste contractjaar zat, wilden de Zweden hem wel verkopen voor een schappelijk prijsje. Voor €400.000,- mochten we hem per direct overnemen. Dankjewel zeggen we dan. 

398350670_2ravnjensen.png.24e2de0d43d03d52e3a1374b0a2277b0.png

En dan terug naar de titel van deze zestigste update. Vrij vertaald staat daar dat we de (eerste) voorrondes wel kunnen overslaan, daar dat inmiddels veredelde oefenpotjes zijn geworden. De maand juli ging ons in zijn totaliteit ook veel beter af dan juni, maar dat geheel ter zijde. We speelden vijf wedstrijden in de competitie en maakten daarin dertien treffers. Met één tegengoal kunnen we daarnaast bovendien spreken van een solide achterhoede en gezien het feit dat we er vijftien punten aan overhielden kunnen we ook wel stellen dat het goed ging qua resultaten. In de CL-voorrondes versloegen we FK Sarajevo (10-1) en wonnen we de heenwedstrijd in Armenië tegen Ararat met 0-8, waardoor de return wel al zo goed als overbodig is volgens de meest uitgesproken kenners en bookmakers. 

1637813184_3wedstrijdenjuli.png.b064fd6ef2e74bc9f73bcc190e422182.png

Mede dankzij onze sterke defensie staan we bovenaan in de Pepsi Max deild, al kan Breiðablik nog redelijk kort volgen samen met KA. Het is dan ook niet geheel toevallig dat uitgerekend dat de twee ploegen waren tegen wie wijzelf punten hebben laten liggen. De rest volgt op gepaste afstand en heeft voorlopig het nakijken. 

1707448637_4stand.png.115bb33ab94885e85f0d61e412b631e9.png

Binnen de gehele selectie hebben we de nodige toppers rondlopen, maar echt een uitgebalanceerde kern is het nog niet in mijn ogen. Onder de lat hebben we een boomlange maar soms twijfelende Fin, centraal achterin ben ik nog lang niet overtuigd van de jongens die daar lopen en op het middenveld kan het ook een stuk stabieler allemaal. We komen er wel, maar zijn er nog lang niet. De selectie barst van de talentvolle jongens, maar we zullen echt nog flink wat stappen moeten zetten om ook Europees mee te gaan doen.

1019615992_5selectie.png.18da641fe7bcfd69b3487d28f156a34c.png

Twee keer knipperen met je ogen en de zomer is al weer bijna voorbij :D Ontzettend bedankt weer voor al jullie likes en reacties én voor het volgen van dit verhaal. 

Jammer, of net iets dat goed uitkomt, die bekernederlaag maar verder natuurlijk erg sterk bezig. Vooral die uitslagen in Europa vallen natuurlijk op in positieve zin. Ook in de competitie heb je al een kloofje dankzij de sterke resultaten waardoor je binnenkort nog meer kan focussen op de wedstrijden in Europa.

bannerxpeejay.png.3f5b0df8851fdc0ada9970097c617e13.png

61. Þú getur ekki alltaf kastað 6

Door de overtuigende zege in de heenwedstrijd, deed de return tegen Ararat-Armenia er natuurlijk niet meer toe. Dat we die pot toch nog met 4-0 wonnen, was leuk voor de coëfficiëntenpolonaise. Vervolgens kwam Astana uit de koker als tegenstander in de derde kwalificatieronde. Dat moet te doen zijn. Althans, dat dacht ik toch zeker op voorhand. Een zuinige 1-0 zege in eigen huis zorgde ervoor dat er uiteindelijk na een 1-0 nederlaag in Kazachstan strafschoppen aan te pas moesten komen. Een reeks die uiteindelijk in ons nadeel uitviel. Een volledig onterechte nederlaag, maar daar heeft Europees voetbal natuurlijk maling aan. Ons restte de play-off voor de Europa League, waarin we Young Boys uit Zwitserland wisten te verslaan. De 3-0 zege in eigen huis bleek voldoende, want we konden ons een 1-0 nederlaag op verplaatsing permitteren om de groepsfase te bereiken. En ondertussen wonnen we alle competitieduels overigens, maar dat geheel terzijde. 

2017456543_1wedstrijden.png.04772a6fdaa12146d806bba976747f09.png

Breiðablik haakt af, KA verspeelt punten en de rest kon al een tijdje niet meer bijblijven. Dat zorgt er voor dat we inmiddels virtueel al meer dan tien punten voor staan met nog maar vijf wedstrijden te spelen. De champagneflessen worden al in grote getalen aangekocht door onze supporters, want die lijken binnenkort ontkurkt te kunnen gaan worden. 

1371481783_2stand.png.f316073494bc5c2399c1ab93ae352509.png

En dan spelen we nog Europees voetbal ook. In de Europa League hebben we misschien nog wel meer kansen dan in de Champions League; laten we het positief bekijken. In Groep C gaan we het opnemen tegen Atalanta uit Italië, FCSB uit Roemenië en Bohemian uit Ierland. Een loting met perspectief noemen we dat. 

639454598_3loting.png.721b9eebd8ee7c740ae157262612f292.png

We spelen o.a. nog tegen KA in de laatste competitiemaand van dit jaar en beginnen de groepsfase van de Europa League op verplaatsing tegen FCSB. De laatste anderhalve week van de maand september is altijd gigantisch druk door de interlandperiode aan het begin van de maand, dus de voorsprong die we op de concurrentie hebben komt ons wel goed uit ook met een speelschema als de onze. 

964314091_4programma.png.8112ccf0574b3408634181af0a69aa1f.png

Dank, dank, dank. De uitgebreide reactie replieken blijven uit, maar ik waardeer het ontzettend dat jullie blijven lezen, liken en reageren! 

Spoiler

• Marius changed the title to [IDS] [FM22] Magnús' Dream
  • Marius pinned this topic
  • Marius unpinned this topic