Jump to content

[IDS] [FM22] Magnús' Dream

Fantasy
 Share

Recommended Posts

Jammer van de Europese campagne, maar ook niet meer dan dat natuurlijk. De verworven fondsen worden uitstekend aangewend worden en de club alleen maar vooruit helpen, en dat is het allerbelangrijkste.

bannerxpeejay.png.14f5cb6587a694e71a291ae7b18aaf08.png

58. Með þessum leikmönnum ætlum við að taka skref

Een lekker lange titel, maar het komt er op neer dat we met de geworven nieuwe spelers nu echt stappen kunnen gaan zetten richting structureel Europees voetbal. En dan niet alleen deelnemen en als kanonnenvoer dienen, maar écht meedoen. Met vijf nieuwe spelers, waarvan drie direct voor de a-selectie gehaald, kunnen we verder doorselecteren, want tegenover de vijf nieuwelingen staan ook vijf (al dan niet tijdelijke) vertrekken. Aan de verhuurde spelers wil ik voor nu niet te veel aandacht besteden, maar de drie spelers voor wie wij een aanzienlijke transfersom betaalden stel ik graag één voor één aan jullie voor. 

1383114829_1transfers.png.9027eb4a104465a6b1905f02287d7cd3.png

Te beginnen met Kim Kristiansen, die voor €900.000,- over is gekomen van Kongsvinger uit Noorwegen. Deze 19-jarige middenvelder blinkt uit in zijn mentale aspecten en heeft een pass in de voeten waar Frenkie de Jong op inmiddels 31-jarige leeftijd jaloers op zou zijn. In Noorwegen kwam Kim niet verder dan wedstrijden bij de reserves, want debuteren deed hij niet in de OBOS-ligaen. Bij ons zal hij zeker en vast zijn debuut gaan maken, want een speler met zijn talent en vaardigheden gaat de lijnen uitzetten op ons middenveld. 

837201906_2kristiansen.png.a85b51a20b973c1f36b87c17a9b73c15.png

De tweede noemenswaardige nieuweling is Allan Brenøe, die voor €1.500.000,- de overstap maakt van Stabæk naar onze ploeg. In de Eliteserien kwam de toen pas 16-jarige speler al tot 29 duels en twaalf doelpunten, dus ook zij hadden wel door wat voor een talent ze in de gelederen hadden. Ondanks zijn nog jonge leeftijd, stond hij toch wel open voor een nieuwe omgeving. Die omgeving bieden wij hem maar al te graag, want iemand met zo'n neusje voor de goal kunnen we er goed bij hebben. Hij zal zich moeten gaan laten omtrainen tot aanvallende middenvelder, want van nature is hij een diepe spits. 

1982982777_3brenoe.png.443cd99e1e115334b8dd94f86890f924.png

En dan tot slot IJslands' trots: Arnar Ólafsson. Hoe deze jongeling in Denemarken terecht kwam is mij een raadsel, want ondanks dat hij geboren is in NorðuÞing in IJsland kwam hij terecht in de jeugdopleiding van Lyngby BK in Denemarken. Dat leert mij dat zij hun jeugdscouting uitstekend op orde hebben, want de scoutingsrapporten over deze aanvallende middenvelder waren lyrisch. Voor maximaal €1.100.000,- nemen wij hem per direct over en hij mag als vooruitgeschoven spelmaker op 'tien' de lijnen gaan uitzetten in de aanval. 

742545987_4olafson.png.a6b3d8d8c32ace438fc205250e5cdac6.png

Gevoetbald werd er ook, maar daar maak ik voor nu nog niet al te veel woorden aan vuil. Long story short: KA was weer eens een sta-in-de-weg. Na een succesvolle groepsfase in de Lengjubikarinn troffen we onze angstgegner in de halve finale en een volledig onterechte 1-3 eindstand stond na negentig minuten op het scorebord. Maar al met al hebben we goed ritme op kunnen doen voor het reguliere seizoen dat straks in mei gaat beginnen. In april werken we nog wat oefenduels af en spelen we de wedstrijd om de Miestarakeppni tegen - jawel - KA nog. Voordat het seizoen officieel gaat beginnen krijgen we dus nog kans op eerherstel. 

131887944_5wedstrijden.png.8820b4847f4c2b7672916b39b9d5dfe4.png

Voor jullie dan nog even een overzicht van de huidige selectie. Centraal achterin denk ik dat we nog wel één sterke verdediger kunnen gebruiken, dus daar zal ik mijzelf de komende anderhalve maand op gaan focussen. Eens zien of er in Scandinavië nog ergens een speler rondloopt die daar de selectie verder kan versterken. Alle overige posities in de selectie zijn goed en soms meer dan dubbel bezet, dus daar heb ik niet per se behoefte om nog nieuwelingen aan te trekken. Buitenkansjes daargelaten natuurlijk.

534063593_6team.png.14a778b03fb7a6499e4a0e613c30b4e3.png

De ene week heb je nauwelijks iets te doen en maakt FM overuren, de andere week kom je niet tot nauwelijks toe aan het überhaupt opstarten van de laptop. Deze week is zo'n laatste week helaas, maar ik ben jullie niet vergeten hoor vrienden en vriendinnen van dit Afturelding-verhaal! Ontzettend bedankt voor jullie geduld én het volgen & lezen van deze novelle :) 

Wat een transfers. Heel mooi dat je zo'n pareltjes hebt kunnen ontdekken, en aantrekken voor relatief weinig geld. Al is dat naar IJslandse begrippen misschien wel anders. Dat meedoen in Europa zal op die manier wel in een stroomversnelling geraken.

bannerxpeejay.png.f346cec105af26c248fc09cb73485c37.png

59. Hérna förum við

In mei sluit de transfermarkt halverwege de maand weer haar deuren en het was een relatief rustige vijftien mei dit jaar. We haalden nog één buitenkansje op deadlineday en namen tijdelijk afscheid van Kári Harðarson. Maar verder bleef het rustig, dus ik neem jullie graag nog even mee langs alle gedane transfers. Vijf talenten hebben ons dit voorjaar verlaten om elders ervaring op te gaan doen. Of ik hen ooit écht zie doorbreken durf ik te betwijfelen, maar van twintig potjes voetballen elke week worden ze niet slechter. Wie weet kan één van hen mij verrassen en zo een plekje in de selectie bemachtigen later. Op inkomend gebied haalden we wel nog twee spelers, die ik hieronder graag aan jullie voorstel. 

1404868002_1transfers.png.bf2f1951f1c572b9e7c477bbef7d8399.png

Te beginnen met Janne Lahtinen, een centrale verdediger die voor een appel en een ei op te halen was bij Djurgårdens IF in Zweden. In 2027 kochten de Zweden hem voor €4.400,- van PKKU uit de lagere regionen van het Finse voetbal, in 2028 verhuurden ze hem aan Falkenbergs FF op het tweede niveau van Zweden en nu nemen wij hem over voor €145.000,- in 2029. Knap staaltje zaken doen van die Zweden, maar wij zijn een zeer talentvolle Scandinavische centrale verdediger rijker. Daar gaan we nog veel plezier aan beleven als het aan mij ligt. 

1470970464_2lahtinen.png.6f998093d88e08af2744ac309d917d83.png

Vervolgens was ik eigenlijk wel klaar op het gebied van transfers, maar bij het zien van Victor Djurhuus begon het toch weer te kriebelen. Deze jonge Deen speelde in de jeugd bij AGF, werd in 2027 gratis overgenomen door IFK Göteborg in Zweden en beleefde daar zijn doorbraak. Hij speelde daar twee handen vol aan wedstrijden op het hoogste niveau en liet zien over te lopen van het talent. Zowel op het middenveld als in de voorhoede kan hij uitstekend uit de voeten en met zijn behendigheid is hij menig tegenstander te slim af. Hij moest een paar duiten kosten, maar dat had ik er graag voor over. 

1713334434_3djurhuus.png.d250171453be00078f163f62d3d37809.png

Revanche op KA, dat wilden we realiseren in de strijd om de Meistarakeppni. En die revanche kregen we, want we versloegen hen met 2-1 op neutraal terrein. Het nationale stadion van IJsland - het Laugardalsvollur - was het toneel van deze wedstrijd, die we wonnen dankzij doelpunten van Jens Ingvarsson die goed stond opgesteld bij de tweede paal en een knappe kopgoal van Christian Maghoma uit een hoekschop. Altijd lekker om meteen een prijs(je) te pakken zo aan het begin van het nieuwe seizoen. Vervolgens schoten we ook uit de startblokken in de competitie, want met negen uit drie en een doelsaldo van tien voor en nul tegen kunnen we gerust stellen dat dat meer dan aardig verloopt. De reserves haalden vervolgens nog even uit in de beker tegen Fram, dus ik ga dit seizoen vol vertrouwen tegemoet. 

1326139971_5wedstrijden.png.0af49037dc4a6937292b823dcec8dfb3.png

Jaarlijks worden er verkiezingen gehouden, dat weten jullie inmiddels. Dit jaar won Tryggvi Guðjónsson de verkiezingen, dus we gaan het weer meemaken of deze man ook een beetje wil investeren in de club en dezelfde doelen en idealen nastreeft als ik dat doe. 

163610541_6voorzitter.png.2142a2d534f44a9dcd0e9f443631e669.png

Dankjulliewel. Voor het lezen, voor het liken, voor het volgen én voor het reageren. 

@MNie De focus gaat inderdaad meer en meer richting Europa en iets minder op de competitie. Hoewel  het natuurlijk nog altijd zaak is kampioen te worden, want alleen de #1 gaat de Champions League in. We kunnen het ons niet veroorloven in eigen land de kantjes er vanaf te gaan lopen.

@Michiel RAFC Je zou bijna denken dat we inmiddels échte voetballers aan de selectie toevoegen in plaats van jongens die doordeweeks nog als schilder, postbode of accountant actief zijn :mrgy: 

@ReneLeBlanc Met hem ben ik ook zeer content inderdaad, al doe ik daarmee direct de rest te kort. Thanks weer!

@Marius Dat is het voordeel van Scandinavië, daar kost een speler niet een godsvermogen hehe. Al is een miljoen euro in IJsland nog steeds een hele hoop centen, zeker in de voetballerij. Europees kunnen we nu toch hopelijk zeker iets meer klaarspelen met deze nieuwelingen. 

@delichris Ik ben er in ieder geval klaar voor :shine: Dankjewel weer voor je reactie.

@FlyD Dan zitten we gebakken, maar het zal geen sinecure zijn om te voor de ploeg te behouden.

@DGremlin & @Kyrill Thanks! Ik ben er ook érg blij mee :) 

@ElMarcos Dat hoop ik toch wel zeker. Nationaal moeten we hiermee direct de beste ploeg van het land gaan zijn in mijn ogen, maar de grootste uitdaging blijft Europees. Eens zien wat we daar kunnen gaan klaarspelen...

@RubenS2 Ik ook! Die gaat vanaf het middenveld heel wat mooie passes versturen heb ik zo het vermoeden :D 

@Nummerke10 Bij een thuiswedstrijden leg ik een extra pak luiers klaar in de kleedkamer van de gasten ter voorbereiding, goeie tip ;c 

@JordiW. Dat dacht ik ook :< 

@Titan Status en aanzien is alles. Plus wat centen, dat helpt natuurlijk ook altijd wel in de voetballerij. Dankjewel voor je reactie!

@Abe Daar stond ik ook wel van te kijken dat hij zo geïnteresseerd was, helemaal omdat 'ie het daar niet slecht had en gewoon al basisspeler was. Maar hé; mij hoor je niet klagen! Thanks weer voor je reactie.

@DavyPeeters Dat belooft inderdaad wat; nu nog de verwachtingen waarmaken. De start hebben we in ieder geval niet gemist!

@Glenn08 Je zou het bijna gaan denken inderdaad :-D Dankjewel voor je reactie opnieuw!

• Marius changed the title to [IDS] [FM22] Magnús' Dream
  • Marius pinned this topic
  • Marius unpinned this topic