Jump to content

[IDS] [FM22] Magnús' Dream

Fantasy
 Share

Recommended Posts

Heerlijke prestatie om de Champions League te bereiken, en het financiële gedeelte dat daar bij komt kijken is uiteraard zeer mooi meegenomen. De loting is ook mooi te noemen, met Chelsea en Juventus krijg je natuurlijk twee mooie clubs om tegen te spelen.

bannerxpeejay.png.34b231afccee97833f4e5f8a634c952a.png

56. Og það eru fjórir í röð!

Einn, tveir, þrír... en daarna komt? Precies; vier. Oftewel; fjögur. Of Fjórir in de vervoeging van 'En dat is vier op een rij!'. Dan weten jullie natuurlijk al hoe laat het is, maar we beginnen met een blik op de wedstrijden. Angstgegner KA zorgde er weer eens voor dat we zonder punten stonden na een competitiewedstrijd. Op een of andere manier komen zijn én altijd op een ongelegen moment zodat we niet op volle sterkte kunnen aantreden én spelen zij altijd hun beste wedstrijd van het seizoen uitgerekend tegen ons. Maar goed, dat houdt de spanning er lekker in, is het niet? Tegen ÍA en Fylkir lieten we zien nog wel gewoon goed te kunnen voetballen en wonnen we twee maal. Helaas gingen we vervolgens bij ons CL-debuut met 2-0 onderuit tegen BMG in Duitsland. Tegen hen had ik stiekeme hoop misschien een stuntje te kunnen realiseren, maar het mocht niet zo zijn. Van de resterende vier competitieduels wonnen we er drie, want ook tegen Breiðablik verloren we. Daarmee komt het totaal aantal competitienederlagen op drie, maar dat zal toch wel voldoende zijn voor de titel?

647007572_1wedstrijden.png.b01ee6825673c749893d22c47ccb3f39.png

Zeker. Het werd nog even spannend, maar uiteindelijk waren we al twee duels voor het einde verzekerd van de titel. Breiðablik kwam nog dichtbij, maar hun eindsprint kreeg een grote knauw doordat ze hun laatste wedstrijd van het jaar nog verloren en dus met een achterstand van vijf punten als runner-up genoteerd worden bij de eindstand van het seizoen 2028. Wijzelf scoorden er rustig op los en kunnen nu verder werken aan de achterhoede. Met nog altijd bijna één tegengoal gemiddeld per wedstrijd valt daar nog wel wat winst te behalen.

1112522643_2stand.png.bfb7a108959b3001ea75815f34fe59e7.png

Topscorer dit jaar werd Jimi Tauriainen. Assistkoning van dit jaar werd ook Jimi Tauriainen. Degene met het hoogste gemiddelde dan ook? Nee, die eer was voor verdediger Christian Maghoma die maar liefst acht keer doel trof uit een stilstaande situatie; veelal een corner. Maar wat een seizoen kende onze Finse linksback annex aanvallende middenvelder. Met 18 goals en 19 assists kent hij één van zijn beste jaren ooit!

1139417760_3selectie.png.36257d1d8db4952abe6f6de1e1733cf9.png

En met het aankomende talent dat dit jaar verhuurd is, laat zien dat de toekomst er ook rooskleurig uit ziet. Of ze ook allemaal CL-hoogvliegers gaan worden durf ik te betwijfelen, maar voor in de IJslandse competitie kunnen de dit seizoen verhuurde jongens goed meekomen. 

2018419607_4huurlingen.png.6b2456a4723491906ba70dd9f3463d00.png

Mag ik mijn dankwoord weer uitspreken naar jullie? Ja, dat mag ik. Mooi. Dat doe ik dan hierbij ook graag :shine: 

@Nom de Guerre Zoals gezegd; daar ben ik nog niet. Vanaf de zomer van 2029 ga ik daarmee aan de slag :D 

@ElMarcos Die titel is binnen en voor de verandering een keer niet op basis van doelsaldo beslist hehe. Dankjewel voor je reactie weer!

@ReneLeBlanc Ik trek er eentje open vanavond om het te vieren :) En die groepsfase; daar zou je zomaar wel eens gelijk in kunnen gaan hebben. Ik ga mijzelf in ieder geval geen illusies maken haha. 

@MNie Helaas krijg je niet per doelpunt een bonus of toelage, dan hadden we misschien nog enige kans gemaakt. Punten behalen gaan we niet heb ik zo de vrees namelijk.

@Kyrill & @Marius Ik hoop het met jullie mee! De eerste pot geeft daar weinig vertrouwen toe, maar wie weet kunnen we in eigen huis nog een stuntje realiseren!

@RubenS2 De manager trok inderdaad een klein flesje Affligem (:D) open bij het behalen van de groepsfase. En die competitietitel hebben we ook weer binnen; dus al met al kennen we - opnieuw - een meer dan geslaagd seizoen.

@delichris Dat geld gaat linea recta weer naar de faciliteiten als je het mij vraagt, dus binnenkort sta ik weer bij het bestuur op de stoep om te gaan investeren.

@DGremlin En of het Kassa! was bij ons haha. Gelukkig is het in de competitie allemaal goed gekomen en mogen we volgend jaar weer een poging wagen het Europese kunstje te herhalen!

@Nummerke10 Het schijnt dat 'ie inmiddels een aardige uitdager is bij de IJslandse danskampioenschappen inderdaad :-D Ik blijf bij m'n inschatting van drie goals; misschien zelfs vier :classic_ninja:

@JordiW. Mooie én moeilijke tegenstanders, maar dat is zo ongeveer elke ploeg in de Champions League voor ons haha. Dankjewel voor je reactie en mooie woorden!

Potverdikkie wat gebeurd hier nou, zowaar eens met een voorsprong qua punten i.p.v. doelpunten kampioen worden. Goed bezig! De nummer 2 van de ranglijst speelde duidelijk het hele seizoen alles of niets, want daar is geen gelijkspel te bespeuren.

Zoals verwacht kwam de titel niet meer in gevaar en kon je jezelf nog wat puntenverlies veroorloven. Voorlopig staat de teller in de CL nog op 0 maar daar komt misschien ook nog wel verandering in nu de speelkalender wat meer ruimte zal laten.

Gefeliciteerd met de titel. Jammer van die 0-2 bij BMG, maar ik hou hoop. Wat is je favoriete speler op 't moment? Ik begin een stille fan van Jens Ingvarsson en Alexander Kolbeinsson te worden, screentjes? :D 

1 minuut geleden zei Abe:

Gefeliciteerd met de titel. Jammer van die 0-2 bij BMG, maar ik hou hoop. Wat is je favoriete speler op 't moment? Ik begin een stille fan van Jens Ingvarsson en Alexander Kolbeinsson te worden, screentjes? :D 

Poh, één favoriet? Dat is toch wel Jimi Tauriainen. Of misschien toch Christian Maghoma, die menig corner tot doelpunt promoveert :D Hieronder wat screentjes :) 

image.thumb.png.c2cd861d14dea2ee59a7b43b2e62dee1.png

image.thumb.png.c6b7a11e9df9b29b7098d00e947509d5.png

image.thumb.png.4bd76dfa4f2972305eb3e9a2b0232ca2.png

image.thumb.png.3d44e0e6580a3c85b0ccf2c6c3f91870.png

Als je ziet wat voor spelers je hebt rondlopen is het des te knapper dat je de CL hebt bereikt. Kampioenschap met 5 punten voorsprong is na die spannende jaren in IJsland is alsof je met straatlengte kampioen bent geworden.

Geen echte uitglijders in de Champions League, de schade elke keer beperkt gehouden wat alleen maar goed kan zijn voor het vertrouwen. Zeker het doelpuntje tegen Juventus is hartstikke mooi! Gefeliciteerd met het kampioenschap. 

Heb weer ff bijgelezen, zat plots een paar updates achter!

Gefeliciteerd met de nieuwe titel en vooral het bereiken van de Champions League!

Wanneer ik je screens bekijk is het een half mirakel dat je Celtic kon uitschakelen, zeker als je zegt dat het verdiend was!

Knap werk! 👌

bannerxpeejay.png.116d07bc827a93db51e1a29ec2b656a7.png

57. Ég hef góðar fréttir og ég hef slæmar fréttir

Het goede nieuws bewaren we voor het laatst, het slechte nieuws is onze Champions League campagne. Zonder er al te veel woorden vuil aan te maken, hebben we welgeteld nul punten behaald. Het behalen van de groepsfase was natuurlijk al een wonder an sich, maar helaas wisten we geen potten te breken. Vandaar ook dat ik op zoek ging naar een tactiek waarbij we iets minder kwetsbaar waren en iets meer zelf kansen zouden kunnen creëren. Daarover later meer, maar dit seizoen kwamen we niet verder dan drie gescoorde treffers. Twee daarvan maakten we tegen Chelsea in de vierde groepswedstrijd tijdens een 5-2 nederlaag. Twee keer scoren in Engeland, niet slecht. Laten we positief afsluiten ;c 

2128184953_1wedstrijden.png.1cfa9eda1d82bcb71afa809546adb2ca.png

642711704_2wedstrijden.png.282b116289a5bfee363559ad74ffd87a.png

Met nul punten, drie gescoorde goals en achttien tegentreffers sluiten we Groep C in de Champions League af. Jammer maar helaas. BMG kwam zelfs nog even dichtbij doorbekeren, maar ook zij kwamen er achter dat het mogelijk is om met tien punten uitgeschakeld te worden. Zij mogen wel door in de Europa League, voor ons stopt het Europese avontuur in 2028.

759901851_3stand.png.e3a9b72fd0dc4449ea41d39a8f948343.png

Door naar de grote goednieuwsshow dan, want geld moet rollen. We kregen een kleine vijftien miljoen euro bijgeschreven na het bereiken van de groepsfase en met dat in het achterhoofd klopte ik aan bij voorzitter Ómar Sverrisson. We beginnen met het verbeteren van het trainingscomplex, wat zo'n €5.750.000,- moet gaan kosten en over een klein half jaar zal zijn afgerond.

714129411_5trainingscomplex.png.3fb785bbd2dec10e674b9881537aa93d.png

Maar daar stopt het niet, want ook het jeugdcomplex krijgt een upgrade. Voor het schamele bedrag van €4.700.000,- krijgen onze talenten de meest high tech faciliteiten tot hun beschikking om op den duur door te breken in onze A-selectie. Althans, dat is de bedoeling natuurlijk. Moeten we alleen nog even wachten op échte toptalenten, want daar barst het nog niet echt van op IJsland...

729581844_6jeugdcomplex.png.bdf0eb50cfb85924c9c1fb87793e1f9f.png

En dan tot slot de jeugdscouting, die voor die toptalenten moet gaan zorgen. Op den duur zullen we een uitzonderlijke werving van jeugdspelers hebben en daarmee tot een van de beste ter wereld gaan behoren. Dat hoop ik toch althans. De tijd zal het leren.

1555440565_7jeugdscouting.png.f15f3d837d931e446c02fe8d959e11e3.png

Bedankt allemaal weer voor jullie reacties! Het waren een paar drukke dagen zonder update, maar we gaan gestaag verder met het verhaal en het worden van de allerbeste club ter wereld.

Klinkt als een soort dinsdag dilemma: Zes keer vernederd worden voor 16 miljoen óf meehobbelen in de lagere Europese divisies, soms winnen maar veel minder geld binnenharken. Denk dat dit de juiste keuze was.

• Marius changed the title to [IDS] [FM22] Magnús' Dream
  • Marius pinned this topic
  • Marius unpinned this topic