Jump to content

[IDS] [FM22] Magnús' Dream

Fantasy
 Share

Recommended Posts

Is die IJslandse vertalingen een gevalletje van make that the cat wise of that's different cookie, of hebben ze daar daadwerkelijk hetzelfde spreekwoord? :D Een derde plaats in de EL-groep is gewoon keurig; nu zelfs na de lange winter Europese inkomsten!

Op zich nog steeds geen onlogische uitslagen. Het verschil met de Turken was bovendien behoorlijk klein. Een Europese overwintering is ook een primeur en het niveau van de Conference League biedt misschien wel nog een opportuniteit om een keertje te verrassen.

bannerxpeejay.png.588bfa86935cdf0835af81cca0ec6320.png

50. Uppfærsla númer fimmtíu

Update nummero vijftig alweer; het gaat hard. De maanden december, januari, februari en maart sla ik het liefst over. Enerzijds omdat het dan het grootste gedeelte van de dag donker is en anderzijds omdat er dan gewoon weg geen hol te beleven valt omtrent het voetballen. Deze december stond er één duel voor de kat z'n achterste op de agenda, namelijk een bezoekje aan het Oostenrijkse TSV Hartberg. In eigen huis wonnen we al overtuigend van hen en toen had ik nog stiekeme hoop dat er misschien wel iets mogelijk zou zijn in de groepsfase van de Europa League. Helaas bleek de realiteit anders en deerde de 0-2 zege tijdens speelronde zes niet meer. Puur voor de coëfficiënten dus, wat ook niet onbelangrijk is. 

129775532_2wedstrijden.png.04f1b996b04b3a480be1ca1cb1269c27.png

Wij eindigen met zeven punten op de derde plek, uiteindelijk vlak achter Galatasaray. Real Sociedad bleek onverslaanbaar deze jaargang en gaat met achttien punten als groepswinnaar door. TSV Hartberg is uitgespeeld, wij mogen door in de Conference League. 

1711129407_3stand.png.9dc3881e404835b6014cdf2c18700da3.png

En dan een bericht waarvan ik het acht keer moest lezen voordat ik doorhad wat er nou eigenlijk stond. Lang leve de foutloze vertalingen in het Nederlands in FM :-D Een switch naar het Engels verduidelijkte een hele hoop, want blijkbaar voldoet ons eigen stadion - het Varmárvöllur - ineens niet meer aan de eisen van de KSÍ en moeten we een ander stadion zoeken om straks onze wedstrijden in te gaan spelen. De noodzaak voor een (nieuw) eigen stadion is dus ineens geboren. Dat wordt het volgende waarvoor ik ga aankloppen bij het bestuur wanneer die mogelijkheid zich voor doet. Tot die tijd huren we het stadion van Fylkir en spelen we daar onze thuiswedstrijden. 

560913172_4gekkevertalingstadionhuur.png.02471fbc8601d3e2db7c0af8cd661d89.png

De loting vond ook nog plaats in december; in ons geval dus die van de Conference League. Daarin komen we een oude bekende tegen, want we gaan spelen tegen Strømgodset. Die kwamen we in de play-offs van de Europa League ook al tegen en wij zorgden ervoor dat zij niet die groepsfase in mochten en wij wel. Dus dat lijkt een haalbare kaart zo op het eerste gezicht. 

1987144710_5loting.png.e19fb6ede57b51e9da66ef022e10477d.png

Tot slot dan nog ander goed nieuws, want ik wil gaan spelen met eigen jeugd. Veel eigen jeugd. Als het even kan met alleen maar eigen jeugd, maar dat is nog wel een projectje voor de (hele) lange termijn. Tot die tijd moeten we er alles aan doen om de faciliteiten en jeugdscouting op een zo hoog mogelijk niveau te brengen, waarbij het helpt als de voorzitter daar net zo over denkt. En gelukkig doet Ingólfur Sigurdsson dat, want hij stemde direct in met mijn verzoek om de jeugdscouting verder te gaan intensiveren. Hatsikidee!

264397773_6jeugdscouting.png.45ec3602d6cc9fc00e8183abac596ce0.png

Ontzettend bedankt weer voor jullie reacties!

@Kyrill Dit keer vergeet ik je niet; gok dat je er de vorige keer per abuis doorheen was geschoten tijdens het scrollen tussen de reacties. Dankjewel voor je reactie weer en ik ben ook meer dan tevreden met een derde plek in de groepsfase.

@MNie Een meer dan prima podium. Zeker omdat je in de Conference League net zo veel coëfficiënten verzameld, dus daar hebben we als IJsland alleen maar meer profijt van als we daar doorbekeren.

@RubenS2 Ergens had ik dat inderdaad wel verwacht, maar stiekem hoop je toch altijd op meer ;c Dat we na de winterbreak nog weer actief mogen zijn in Europees verband, dat is maar weinig IJslandse ploegen gegeven. In de toekomst is dat hopelijk de standaard voor verschillende ploegen van het eiland, maar voor nu ben ik er maar wat blij mee!

@DavyPeeters 'Helaas' wel, al ben ik eigenlijk gewoon meer dan tevreden eigenlijk hehe.

@Nom de Guerre Kom maar door met je tips. Counter/Underdog-tactieken ben ik alles behalve een ster in. De nul houden gaat dan nog redelijk, maar ik kom toch zelf ook nog wel graag meer dan 0 keer voor het doel van de tegenstander. En daar strookt het vaak als ik een poging waag :classic_ninja:

@delichris We bekijken het positief; we hebben overwintering veiliggesteld!

@Titan Hopelijk houden we er financieel inderdaad ook nog wat aan over, daar heb ik helemaal geen beeld van hoe die inkomsten zijn voor het bereiken van de K.O.-fase. Dank weer voor je reactie. There am I very happy with. 

@Thymen Ik ben inmiddels ingame al een stukje verder, dus daar komen we pas over een behoorlijke poos achter. Eerst nog iets in elkaar zetten ook, laten we daar eens mee beginnen haha!

@Marius Hopelijk kunnen we stunten in de Conference League inderdaad! Met Strømgodset als tegenstander hebben we het in de eerste ronde in ieder geval niet slecht getroffen :) 

Benieuwd of de verplaatsing van thuiswedstrijden invloed gaat hebben op je spel. Gezien je prestaties en daardoor de bijdrage aan de financiën moeten ze wel meedenken toch. Europees kansen op de volgende ronde ben benieuwd. En zij zullen dezelfde vreemde periode hebben gok ik zonder al te veel competitiewedstrijden.

bannerxpeejay.png.ac84ed4989a59d3a39e19565ab8e631c.png

51. Bæta þar sem við getum bætt

De jeugdscouting kreeg eind vorig jaar al een nieuwe upgrade en nu is ook het jeugdbudget verder verbeterd. Binnenkort zullen we een 'exceptionele jeugdopleiding' hebben. Daar ben ik zó gigantisch blij mee, want dat zou betekenen dat we veel en goede eigen jeugdspelers kunnen inpassen in de A-kern. Dat is ook een voordeel voor de selectie inschrijving in Europa én de Pepsi Deild Max Karla. Wat FM plots met de regels doet, is mij een raadsel. Tegenwoordig mogen we ook ineens maar 25 spelers inschrijven voor de IJslandse competitie, waar dat voorheen ongelimiteerd was. En daarbij moeten we ook een aantal zelf opgeleide spelers inschrijven om aan de eisen te voldoen. Ze maken het er ook niet makkelijker op allemaal om de beste club en competitie van de wereld te gaan worden. 

2027438978_2jeugdopleiding.png.7fe6bd212fe6a8cc221567ef1ef3ff4a.png

In januari begonnen we al met voetballen, want medio februari stonden de eerste belangrijke wedstrijden al weer op het programma. We begonnen met wat klinkende oefenzeges, voordat we ook Fram en Grindavík versloegen in de Deildabikar. Dat was echter niets meer dan de voorbereiding op het tweeluik met Strømgodset, die we natuurlijk eerder al eens hadden weten te verslaan. En ook nu leek er bij het heenduel niets aan de hand, nadat we snel op een 0-2 voorsprong kwamen. Niets aan de hand zou je zeggen, tot de spelers plots dachten er wel al te zijn en de teugels wat te kunnen laten vieren. Nou; niet dus. Uiteindelijk stond er een 2-2 eindstand op het scorebord bij een wedstrijd die we gemakkelijk met een marge van drie of vier doelpunten hadden kunnen en moeten winnen. Gelukkig zetten we het thuis in de terugwedstrijd allemaal recht, maar in de volgende ronde kunnen we zulke steken niet laten vallen. 

1053271204_3wedstrijden.png.83535329a0bdeb5a0041ab1c2ecb9d64.png

Ondertussen zien we een ware exodus aan vertrekkende spelers. Stuk voor stuk zie ik het niet meer in hen zitten en dus ben ik er ook niet rouwig om dat zij ons verlaten. Er moet ruimte komen voor nieuwelingen en spelers die de selectie naar een hoger niveau gaan brengen. Eigenlijk zoek ik een nieuwe doelman en toch zeker ook achterin nog wel wat versterkingen. We hebben nog tot medio mei om die te vinden, dus in de volgende update zien jullie of dat gelukt is. 

600289654_4transfers.png.ee6d3a5241c9e005713e1d106a1f4855.png

Nog even terug naar de Conference League dan, waar we het nu mogen gaan opnemen tegen Lille. Deze Franse ploeg wist de afgelopen jaren steevast een plek in de top-5 van de Ligue 1 veilig te stellen, waarmee we gerust kunnen zeggen dat we een (sub)topploeg treffen. Het zal mij benieuwen of we voor een stuntje kunnen zorgen. 

1653960797_5loting.png.a956aca149eecf532d95011fcc252282.png

Terwijl de laatste oliebollen nog worden verorberd, het laatste slokje champagne wordt genuttigd en het ontbijt een zalmwrap van gisterenavond is, wil ik jullie allereerst een gigantisch mooi, goed en bovenal gezond 2022 wensen. Dat maar het een jaar vol geluk, veel FM en liefde mag worden voor jullie!

@delichris Om er maar met een positieve noot uit te gaan noemen ze dat haha. Dankjewel voor je reactie weer!

@timpy00 Ik heb daar zelf nooit heel veel 'last' van ervaren in voorgaande FM-edities, dus ik gok van niet. Wel is het nu zaak om zo snel als mogelijk weer onze eigen thuishaven te kunnen en mogen gaan bespelen. Zij zitten in exact dezelfde wedstrijdschemasituatie (ook weer drie keer woordwaarde) als wij, dus we hebben dat dat betreft allebei hetzelfde 'probleem'. 

@Kyrill Gaat dat nieuwe stadion er maar komen.. Voorlopig moeten we nog een ander onderkomen huren helaas. Het is een tweeluik met zowel een uit- als thuiswedstrijd, dus het gaat niet maar over één duel. Thanks weer voor je reactie!

@Marius Ja, daar kan ik ook niet helemaal inkomen, maar goed. 

@ReneLeBlanc En hoe is dat je vannacht afgegaan? :-D Thanks voor je mooie reactie!

@Nummerke10 Hopelijk mogen en gaan we snel een eigen en nieuw stadion krijgen, maar voorlopig lijkt het daar nog niet op. Die aanvraag kan ik nog niet doen bij het bestuur tenminste, dus hopelijk gaat dat snel wel mogelijk zijn.

@Nom de Guerre Ergens anders :D 

@MNie Zeg dat wel ja.. Snap er helemaal niks van dat het stadion plots niet meer aan de eisen voldoet.

@Thymen Daar ben ik ook zeer content mee. Waar we kunnen verbeteren, moeten we verbeteren. Anders bereiken we mijn einddoel nooit. 

@RubenS2 En of het een haalbare loting was :) Eens zien wat we nu tegen een grotere en betere tegenstander kunnen gaan klaarspelen!

Die nieuwe regels zijn wel vaag opeens dan, maar dat je ook spelers uit eigen jeugd moet inschrijven zie ik als voordeel. Goede start ook weer. En mooi dat het jeugdbudget omhoog is gegaan. Lekkere loting ook met Lille.

• Marius changed the title to [IDS] [FM22] Magnús' Dream
  • Marius pinned this topic
  • Marius unpinned this topic