Jump to content

[IDS] [FM22] Magnús' Dream

Fantasy
 Share

Recommended Posts

bannerxpeejay.png.32d8d4f99cc58fbb8aed41328090f476.png

45. Nýtt blóð í liðinu

In juli mogen we weer transfers doen en de selectie versterken. Dat lieten we dan ook niet na, want ondanks dat het best goed gaat, kan het natuurlijk altijd beter. Er waren geen spelers die vertrokken deze transferperiode, maar wel haalden we drie nieuwelingen. Te beginnen met Geir Friðriksson van Fjölnir. De inmiddels 20-jarige aanvallende middenvelder brak daar vorig seizoen écht door, waar hij op huurbasis bij KF in de Inkasso-deildin indruk wist te maken. Dit seizoen mocht hij voor het eerst ruiken aan het grote werk op het hoogste niveau en toen ik hem tegen kwam, wist ik genoeg: die moeten we hebben. Voor maximaal €75.000,- maakt hij de overstap en hij mag zich rustig verder gaan ontwikkelen. Ongetwijfeld dat hij zijn minuten gaat meepakken dit jaar al. Zo'n IJslands talent als Geir heb ik er maar wat graag bij.

633877263_2fridriksson.png.bf88f6fbd56af25d7492c11074f12479.png

Voor wie dat ook geldt, is Shaun Hobson. Een ervaren Engelse centrale verdediger met een verleden bij o.a. Burnley en Bournemouth op het hoogste niveau. Althans, daar stond hij destijds onder contract. Echt spelen ging 'ie pas in de National League South en League Two bij clubs als Weymouth, Southend en Morecambe. In de zomer van 2026 maakte hij voor €185.000,- de overstap naar MK Dons, die hem nu na negen gespeelde wedstrijden gratis (!) aan ons overdoen. Dan hoef je natuurlijk alleen maar dankjewel te zeggen.

2029539012_3hobson.png.2e8fa17b8e55389cc98b0cdbfd66ed38.png

Tot slot dan een jongen die ik al langer in het vizier had. In de jeugd van FC Midtylland in Denemarken wist Rune Priske nooit door te breken tot de eerste selectie en dus liep hij gratis uit zijn contract. Ik zie - misschien onterecht - nog wel potentie in hem en hij zal zich mogen meten met en optrekken aan spelers als Hobson en Christian Maghoma. Ook Priske komt ons gratis versterken en dus kan het niet anders dan een succes worden, want financieel kost hij ons jaarlijks ook een verwaarloosbaar bedrag. 

332800968_4prisko.png.8873c5022e146a8834df4b5725760f97.png

Voetballen dan, waar we het onder andere gaan opnemen tegen Maribor in de Champions League voorrondes. Dat de Slovenen geen onoverkomelijke horde waren, dat bleek achteraf wel. In het weekend voor het openingsduel wonnen we al gemakkelijk van Keflavík in de kwartfinale van de beker en drie dagen later versloegen we Maribor met maar liefst 3-0 in ons eigen stadion. De return was daarmee ook slechts zo goed als een formaliteit, die we voor de vorm nog wel 'even' met 0-2 wonnen. Een ronde later was The New Saints de tegenstander. Die waren we natuurlijk al eens eerder tegengekomen, dus dat is ook zeker een tegenstander die ons geen trillende beentjes bezorgt. Zij konden ook geen potten breken in ons tweeluik, waardoor we het nu mogen gaan opnemen tegen Ludogorets Razgrad. Dat is toch wel een club die al ervaring heeft met het spelen van Europees voetbal, dus een ploeg die we niet gaan mogen onderschatten.

1771686667_5wedstrijden.png.099f99a484ce51c4c558368d4138a9c1.png

In de competitie verspeelden we twee punten tijdens het gelijkspel tegen Keflavík, maar toch is er nog niets aan de hand. Fylkir heeft weliswaar nog een kleine voorsprong, maar we zijn pas net over de helft. Als we in augustus en september nog een goede reeks weten neer te zetten, dan gaat het ongetwijfeld weer een spannende titelstrijd worden!

723625636_6stand.png.a906f4dc077168aac03af5874dafcab0.png

Hopelijk heeft iedereen een fijne kerst gehaald. Ook ik ben weer terug en we gaan vrolijk verder met dit verhaal. Ontzettend bedankt weer voor het volgen, lezen en/of reageren :shine: 

bannerxpeejay.png.514d016ac91f0147d810995fcb7e6d5d.png

46. Fín löng uppfærsla

De tweede update van de dag en het is nog een gigantische ook. Alvast mijn excuses voor de omvang van deze update, maar dan hebben jullie vanavond lekker iets te lezen op deze derde kerstdag. We trappen af met het tweeluik tegen Ludogorets Razgrad. Ik had @Titan nog om scoutingsadvies gevraagd, maar helaas mocht dat niet baten. In Bulgarije gingen we met 3-1 onderuit, waardoor het doelpuntloze gelijkspel in eigen huis niet voldoende was voor het bereiken van de laatste play-offs. Tussendoor wonnen we wel het gigantisch belangrijke duel tegen Fylkir, waarmee we een flinke stap naar de koppositie van de ranglijst zetten. De volledig onnodige nederlaag tegen KA een week of twee later was dan ook gigantisch zuur, want als we die hadden weten te winnen dan hadden we er nog beter voor gestaan. Maar daarover later meer. Eerst de play-off voor de Europa League, waarin we het opnamen tegen Strømgodset. Tijdens dit Scandinavische onderonsje bleken wij de sterkste van de twee te zijn, waarbij de basis al in Noorwegen werd gelegd via de 0-2 zege in het openingsduel. Hallo groepsfase Europa League!

165683508_2wedstrijden.png.0be66b5ad9de67dd6616f795430f0e98.png

Europees succes is allemaal leuk en aardig, maar vooralsnog gaat alleen de kampioen de voorrondes van de Champions League in en moet de rest van de top-4 het doen met Conference League voorrondes. Het is dus wel zaak om kampioen te worden, waarvoor we weer alle touwtjes in eigen handen hebben. Met nog één duel tegoed hebben we eenzelfde aantal punten als Fylkir, wat wel duidelijk maakt hoe belangrijk die zege in ons onderlinge treffen is geweest. 

1587290405_3stand.png.71b65a30471be52e5cd052fe7db0256b.png

Kennen jullie die loting van de groepsfase van de Conference League van afgelopen jaar nog? Vervang dan even het woordje Conference door Europa en vervang Omonia door TSV Hartberg uit Oostenrijk. Dan zijn we klaar. Puur toeval natuurlijk, want bij de UEFA doen ze niet aan schimmige en duistere praktijken. Maar we gaan het dus weer moeten (of mogen) opnemen tegen Real Sociedad en Galatasaray, die in mijn ogen nog altijd een maatje te groot zijn. We zullen zien of we hen wat punten kunnen afsnoepen. 

508572951_4loting.png.11e0a937c21103fc53295231c4d02e1f.png

Wat wél lekker is, is die toelage van €3.400.000,- die we ontvingen na de plaatsing voor de groepsfase van de Europa League. Kennen jullie het verhaal van die dansende en dronken penningmeester? Nou, die anekdotes kunnen weer van stal worden gehaald en worden aangevuld. Onze chef financiën kon zijn ogen weer niet geloven toen de UEFA hun toelage had overgemaakt. 

1614567117_5centjes.png.028b974c24a44848a40ce3acee502d6b.png

En dan vertrekken er ondertussen ook nog spelers. Te beginnen met Robin Gjerde, die geen genoegen nam met een het tweede plan. Hij wilde spelen. En als het even kan wekelijks. Of nóg vaker. Dat kon niet bij ons, waardoor 'ie ging zeuren, zaniken en zeiken. Dan ben je bij mij aan het verkeerde adres en dus was het Houdoe Robin. Wel hebben we een doorverkooppercentage weten te bedingen, want ik sluit niet uit dat hij zijn talent elders waar gaat maken. Dan kunnen we toch nog een slaatje slaan uit zijn ontwikkeling. 

482892076_6gjerde.png.f1a39a6db135bea3028a84f702ffc44d.png

De tweede speler die vertrok, is Luuk Kluiters. Onze Surinaamse Nederlander in de achterhoede. Hij wilde een stap maken en had geen interesse in een nieuw contract. Om toch nog wat aan hem te verdienen, besloot ik hem actief aan te bieden. Molde FK hapte doe en maakt €175.000,- aan ons over voor zijn diensten. Zijn vervanger staat al klaar, maar dat zullen jullie zien in het staartje van deze update. 

726209131_6kluiters.png.b22247f229660c055f6cdaee4adaf12c.png

De jeugdintake dit jaar was namelijk alleraardigst. Met een centrale verdediger en een diepe spits (je kan niet alles hebben hè, @Nom de Guerre) die een aardige toekomst in het vooruitzicht hebben, hebben we een prima nieuwe lichting talenten. Alexander Kolbeinsson, die centraal achterin het best uit de voeten kan, is namelijk iemand die ik direct ga laten aansluiten bij de A-kern als vervanger van Kluiters. Hij mag direct wat minuten gaan maken. 

269584858_7jeugdlichting.png.5bfaea64fd00f7384e7e0b775c3cbc96.png

Dus dan stel ik 'm ook graag direct aan jullie voor: Alexander Kolbeinsson. Pas 15 lentes jong en dus fysiek nog niet helemaal op het niveau dat je moet hebben, maar qua technische en mentale vaardigheden zie je aan alles dat hij het ver kan gaan schoppen. Dat mag 'ie dan ook direct vanaf dit moment gaan laten zien, zodat hij zich op het hoogste IJslandse niveau kan meten en ontwikkelen. 

1705061118_8kolbeinsson.png.ed4aab64f60b0724cac3474dbdf4471b.png

Zo, dat was 'm :D Tijd om bij te komen. Ontzettend bedankt weer voor het volgen en reageren!

@x_k03k13_x Helaas was Ludogorets een maatje te groot, maar in de Europa League hebben we vooralsnog meer te zoeken dan in de Champions League. Al zouden die recettes van het miljardenbal ook wel eens lekker zijn om écht door te pakken hehe. 

@MNie Voor dit niveau en op dit moment zijn het inderdaad prima aanwinsten. Stapje voor stapje halen we spelers beter zijn en écht wat kunnen gaan toevoegen. Thanks weer voor je reactie!

@Kyrill Dank, dank, dank :) 

@delichris Die drie potten hebben we helaas niet allemaal tot een succes kunnen maken, maar al met al is er weinig reden tot klagen. Dankjewel weer voor het reageren.

@Nummerke10 Friðriksson ben ik toch wel érg content mee, net als Hobson. Maar echte wereldtoppers zijn het niet natuurlijk ;c De wedstrijden en resultaten gaan en zijn echter nog altijd meer dan prima, du klagen doe ik niet.

@Marius Om iets ruimer in ons jasje te zitten met dit wedstrijdschema is zeker geen overbodige luxe. Bedankt weer!

@RubenS2 :classic_ninja:

@timpy00 Voor die banner gaan de credits naar @xPeejay, die een schaars moment van vrije tijd wilde besteden aan dit meesterwerk :< Waarvoor nogmaals dank. 

@ElMarcos We timmeren inderdaad lekker door, waarmee we inmiddels ook een vaste klant lijken te worden in de Europese groepsfases. Nu nog een keer doorstoten naar die Champions League.. Maar hé; we moeten ook nog wat stippen op de horizon laten staan om naar toe te leven, is het niet ;) 

bannerxpeejay.png.eb8d4c45b5cd6c4af738e16c7de179ae.png

47. Stórkostlegur lokaþáttur

September is altijd de do-or-die maand in IJsland, want dan worden de laatste competitiewedstrijden afgewerkt en staat de eindfase van het bekertoernooi op de agenda. Met dat laatste begonnen we dan ook, want we speelden de halve finale van Mjólkurbikarinn tegen KA. Dat begint toch zo langzaam maar zeker wel een angstgegner te worden, want altijd hebben we het lastig tegen hen. Dit keer verloren we met 0-1, wat ik an sich niet eens heel vervelend vond. De bekercompetitie is, zeker in de eindfase, eerder een last dan een lust als je ziet wat voor een impact het heeft op ons wedstrijdschema. Diezelfde uitslag noteerden we tegen Fjölnir, waardoor het plots weer gigantisch spannend werd in de top van de competitie. Gelukkig wonnen we drie van de vier resterende wedstrijden wel en boekten we een belangrijke en overtuigende zege op TSV Hartberg in de groepsfase van de Europa League. De nederlaag in Spanje tegen Real Sociedad was jammer, maar het spelbeeld en de uitslag doen mij goed en laten zien dat we op de goede weg zijn. 

106548479_2wedstrijden.png.db84b552a8119b383fbb8784606a1166.png

Die ene nederlaag tegen Fjölnir was ons bijna nog fataal geworden, want het kwam op de allerlaatste speeldag aan voor ons om de titel veilig te stellen. Fjölnir kreeg bezoek van KA en ging met 3-0 onderuit, terwijl wij met 2-1 wonnen van KR. Op doelsaldo werden we zo voor het derde achtereenvolgende jaar kampioen. Het kost bloed zweet en tranen, maar de prijzenkast wordt aardig gevuld zo :D 

2035900826_3stand.png.867dbd1cc69dd892f9c459cf98743909.png

Wie die kampioenenmakers zijn vragen jullie je af? Nou, we mogen Jimi Tauriainen, Josh McCarthy en onze backs Lindahl en Þórdarson (hallo @Nom de Guerre) wel even extra in het zonnetje zetten. Maar eigenlijk ook Thanawat Suengchitthawon en Christiansen met hun doelpunten en assists. Eigenlijk gewoon de hele ploeg, want het is natuurlijk een teamprestatie. 

330467551_4selectie.png.51584423250348ba2ef877a73247ed73.png

En dan tot slot nog een upgrade binnen de club, want nadat we de Europa League miljoenen bijgeschreven hadden gekregen, klopte ik direct weer aan bij het bestuur voor nieuwe investeringen. We moeten doorgroeien als club en dan zijn investeringen broodnodig. Dit keer krijgt het trainingscomplex weer een upgrade. Kost een paar centen, maar op de langere termijn gaan we daar alleen maar weer voordeel mee behalen.

1086072320_7trainingscomplex.png.6302a5eb6618e5644ccd3fe31153ef85.png

Duizendmaal dank voor jullie reacties weer allemaal!

@FlyD Geen idee eigenlijk, maar ik ga het in de gaten houden. Ingame ben ik nu +/- een jaar verder en hij is nu 174 cm en 62 kg i.p.v. de 173 cm en 59 kg van bij de vorige update in ieder geval :D 

• Marius changed the title to [IDS] [FM22] Magnús' Dream
  • Marius pinned this topic
  • Marius unpinned this topic