Jump to content

[IDS] [FM22] Magnús' Dream

Fantasy
 Share

Recommended Posts

1616415728_1banner1-kopie.png.c8e13a30e26ae67680a2ee5dfa6a99a9.png

42. Aðgerðalaus

De selectie was groot, iets té groot misschien wel. En dus besloot ik de bezem er eens doorheen te halen. Helemaal met het oog op de ontwikkelingen die we als club doormaken, kan lang niet iedereen meer mee op het niveau dat ik in gedachten heb. En dus mogen acht spelers hun functie elders gaan uitvoeren en maakt Ágústsson het seizoen af bij Stjarnan. Hij is in het bezit van een aflopend contract, maar zal daarna ook definitief de deur achter zich dicht trekken om op zoek te gaan naar een nieuwe werkgever. Al met al wisten we nog wat centen los te weken ook bij de verkoop van o.a. het Zweedse talent Nygren en doelman Þór Grétarsson, maar echte vetpotten zijn het allemaal nog niet. 

1536094863_2uitgaandetransfesr.png.7c15de60490bb94722e1210a1e8e8edb.png

Onderwijl ging ook het nieuwe seizoen al weer van start, waar we na drie oefenduels direct weer mochten aantreden in de Lengjubikarinn. Die ene niet zo belangrijke beker, weet je wel? Tot dusver doen we het wel meer dan aardig, mede dankzij de ijzersterke achterhoede. In drie duels maakten we zelf zes treffers en hielden we in alle wedstrijden 'de nul'. Als we dat nog lang doortrekken, kan het zomaar weer een heel mooi seizoen gaan worden.

1161812491_3wedstrijden.png.5d15654de5ea9815c58b762d756b14a2.png

Met een blik op de selectie komt deze update al weer tot zijn eind. De maanden januari en februari zijn nooit heel erg spannend in IJsland, waarvoor mijn excuses. Het moge duidelijk zijn dat de selectie inmiddels een formaat heeft dat meer in proportie is. Ik zal ongetwijfeld her en der nog een diepte- of breedte-investering doen waar mogelijk, maar ik verwacht geen spektakel of vuurwerk meer op het gebied van transfers. Al met al ben ik meer dan tevreden over onze huidige selectie en langzaam maar zeker groeien we steeds verder en klimmen we hogerop. 

565442123_4selectie.png.19d13e2fb4372e10ee9b8f64cbb39d53.png

Allemaal weer gigantisch bedankt voor het lezen en reageren. Helaas heb ik de afgelopen (en komende) dagen wat minder tijd voor FM, maar weet dat ik het ontzettend waardeer dat jullie blijven liken en reageren hier op mijn verhaal. Heb je speciale verzoekjes of wil je ergens een screen van? Roep dan gerust!

981523842_1banner2-kopie.png.3e7fc6716fee9635ae84223d63ad3a39.png

43. Haltu áfram með þessi viðskipti

Na de altijd saaie winter, komt alles pas vanaf maart een beetje los in IJsland. De zon gaat wat vaker schijnen, er komen meer activiteiten op de transfermarkt en het voetballen begint dan pas écht als we eerlijk zijn. Die veredelde Lengjubikarinn en de oefenpotjes zijn leuk, maar daar komt menig IJslander z'n bed niet voor uit. Heel veel transfers hebben we overigens niet gedaan. Onze vorig jaar overgekomen centrale verdediger Hreggviður Ottesen gaat een jaartje bij Stjarnan voetballen en Ísak Jóhannsson gaat hier nooit doorbreken en vertrekt voor een appel en een toekomstig ei naar Grótta. Succes. Daar tegenover stond de komst van Adam Örn Guðmundsson, die zowel op het middenveld als centraal achterin uit de voeten kan. Een multifunctionele speler als hij kunnen we goed gebruiken als back-up. Voor in de basis haalden we Scott McKellar op huurbasis van Southampton, die toch zo nu en dan wel wat leuks onze kant op sturen waar ik erg content mee ben. De laatste aanwinst is opnieuw een back-up, want Marco Ramkilde gaat niet direct één van de drie spelers zijn die ik noteer als aanvallende middenvelder. Het feit dat spelers van zijn kaliber nu als back-up fungeren, geeft wel aan wat voor stappen wij aan het maken zijn. Drie of twee jaar terug zou hij nog een zo goed als onbetwiste basisspeler zijn, maar nu neemt hij zelf gelukkig ook genoegen met het tweede plan. 

238960310_2transfers.thumb.png.2d2a4eaf35eefa951bcb3a997163a573.png

Aanwinsten Guðmundsson, McKellar en Ramskilde

Spoiler

1992933130_3spoilergudmundsson.JPG.e1cb09e92abd4feb6eeab29fe0e48fff.JPG

520439284_4spoilermckellar.JPG.e4794349c70e3629d06f3770cf865386.JPG

1183795092_5spoilerramkilde.JPG.1598da87ce836cd3905acdd9f8615796.JPG

Terug naar het voetballen; ons geliefde spelletje. In de resterende twee duels van Groep A van de Lengjubikarinn wonnen we er nog één, wat genoeg was voor een plek in de halve finale. Tegenstander in deze halve finale was Fylkir, tegen wie we het altijd lastig hebben. Dat was dit duel wel anders, al doet de einduitslag anders vermoeden. De tegenstander schoot vier keer op doel en promoveerde de helft van die schoten tot doelpunt. Wijzelf schoten een keer of acht vaker richting het doel van de tegenstander, maar kwamen niet verder dan één schamel doelpunt. En ja, uiteindelijk draait het toch om de gescoorde doelpunten. Gelukkig wonnen we de Meistarakeppni wel, zodat de fans direct al wat te juichen hadden aan het begin van het seizoen. Dat dat niet direct een opmaat bleek voor een geslaagde seizoensstart, dat bleek helaas ook direct. Van de eerste vier duels in de competitie wonnen we er slechts twee, waarbij de andere helft van de wedstrijden verloren ging. Zo hebben we direct al een kleine achterstand op de concurrentie, maar gelukkig is het seizoen nog onnoemlijk lang en kunnen we de schade nog goed herstellen de komende maanden.

496010255_6wedstrijden.png.0b1f8925b142115c3c955d4eccc418ca.png

Hadden we dan toch de selectie verder moeten versterken? Nee, want zowel tegen Breiðablik als opnieuw tegen Fylkir was de eindstand geen afspiegeling van de kansenverdeling en het spelbeeld. Maar goed, het draait nog altijd om de gescoorde doelpunten hè.. Dus daar zullen we snel nog beter in moeten worden en we moeten achterin de boel meer dichthouden. Het seizoen is nog kort, maar natuurlijk ook nog relatief lang. 

1235614856_7selectie.png.081c6290ca68f0842de7fe955f933f34.png

Direct maar doorpakken met de volgende maanden dan, want nu gaat het pas écht beginnen :D Dankjulliewel weer voor alle mooie woorden en reacties!

@RubenS2 Hardlopers zijn doodlopers, dat blijkt wel al weer ;c Nee zonder dollen, al met al mogen we nog niet klagen en het seizoen is nog lang natuurlijk.

@delichris Volgens mij ook en ik ben ook redelijk tevreden over de eerste paar maanden van het seizoen. Nu vanaf het voorjaar en richting de zomer zal er toch nog wel een tandje bovenop moeten. 

@Marius De tweede signalen wijken wat af van de vorige, maar over het totaal gezien is er natuurlijk nog niets aan de hand. Dankjewel weer voor je reactie!

@Kyrill Dat was wel nodig ook inderdaad, dankjewel!

bannerxpeejay.png.edffbebc44d50f4b415f400d86193e3d.png

44. Fullur á ferðinni þrátt fyrir frábæran árangur

Die twee nederlagen tijdens de eerste vier duels waren natuurlijk niet waar we op gehoopt hadden, maar zoals ik al aangaf is het seizoen nog relatief lang en hebben we meer dan genoeg tijd om de schade te herstellen. Dat we de maand juni openden met een gelijkspel tegen Fjölnir, was dan ook niet helemaal wat ik in gedachten had. Gelukkig ging het daarna een stuk beter en met name onze achterhoede blonk uit. En tegen Valur wonnen we tweemaal, waarvan de tweede overwinning een hele mooie en overtuigende was. We wonnen met maar liefst 0-6 (!) en stapten vol vertrouwen terug de bus in. Dat zijn nog eens zeges!

954800812_2wedstrijden.png.3a124ca58a299ffd507c6b0e5d6f3dcf.png

En ondertussen is er ook een kleine coëfficiëntenpolonaise gaande in IJsland, want ondertussen staan we op een 21e plek. De verschillen zijn erg klein met de landen om ons heen, maar het zou zomaar kunnen dat we landen als Slowakije en Noorwegen binnenkort achter ons gaan laten. Pas vanaf plek 15 op de ranglijst gaan we een plek in de voorrondes van de Europa League veilig stellen, dus daar zullen we nog wat stappen voor moeten maken. 

547745189_3coefficienten.png.a4adced1cac30e79aaf9ed096bdf6db8.png

En over Europees voetbal gesproken; de loting voor de Champions League vond ook plaats. Wij mogen het gaan opnemen tegen NK Maribor uit Slovenië. Zo op het eerste gezicht lijkt mij dat een haalbare loting, dus ik heb er het volste vertrouwen in dat we de volgende ronde kunnen gaan behalen en daarmee al zo goed als zeker zijn van Europees voetbal. Maar goed, de bal is en blijft rond en dus is alles mogelijk!

344000092_4loting.png.17e18ffd1098307e87bfa1831065fcae.png

Maar voor we beginnen aan de Europese voorrondes, werpen we eerst nog een blik op de stand. Daarbij zien we dat er tot nu toe vier ploegen zijn die aanspraak kunnen gaan maken op de titelstrijd van dit jaar. Fylkir en Breiðablik gaan aan kop, wij volgen op één punt achterstand (en een duel meer gespeeld) en Fjölnir staat weer één puntje achter ons. Het gaat hoe dan ook weer een spannend jaar worden, net als de afgelopen seizoenen waarin we meestreden om de titel. 

1261060819_5stand.png.fb1dcf9477b5fe731165bd0072a5d63c.png

Onze topscorer tot nu toe is Jimi Tauriainen. De Fin kent een ongekende vorm en schiet ze van alle hoeken en standen tegen de touwen. Waar iedereen het meest verwacht van Josh McCarthy, is het Tauriainen die de grootste handenbinder is. Al doet onze man uit Wales het ook alles behalve slecht, dat dient wel nog even gezegd te worden. 

2081795509_6selectie.png.8395ced93aca18422a80a277924651c7.png

Ontzettend bedankt weer voor alle reacties! En voor nu; ga lekker genieten van een gourmet, elkaar of een avondje alleen. Maak er hoe dan ook een mooi Kerstweekend van!

Maribor. Er zijn nog altijd RC Genk fans die badend in het zweet wakker worden bij het horen van die naam denk ik :D Maar dat terzijde. De achtervolging is ondertussen meer dan ingezet en het lijkt een kwestie van tijd alvorens je weer helemaal bovenaan staat te pronken.

• Marius changed the title to [IDS] [FM22] Magnús' Dream
  • Marius pinned this topic
  • Marius unpinned this topic