Jump to content

[IDS] [FM22] Magnús' Dream

Fantasy
 Share

Recommended Posts

Mooie aanwinsten en competitie verloopt prima. 

Waarschijnlijk als jij rijker wordt en afscheid gaat nemen van spelers die voor jou niet goed genoeg meer zijn maar wel voor het IJslandse niveau zal het niveau sowieso omhoog gaan. Benieuwd of dat ook zo gaat zijn in de praktijk.

227583120_1banner3-kopie.png.8685da30020b5577deab467928a64ea8.png

38. Komdu með þessar milljónir

Een gigantisch drukke maand, maar toch waren het slechts drie competitieduels die we speelden in augustus. We trapten de maand af met de halve finale van de beker, waarin ÍBK Keflavík de tegenstander was. Via een dubbelslag van Josh McCarthy, die inderdaad een aardig balletje kan trappen zoals jullie al opmerkten, wonnen we dit duel en in de finale is Breiðablik UBK de tegenstander. Een bittere pil, bleek later. Na strafschoppen verloren we de finale, maar eerlijkheidshalve lag de focus ook elders. Nu we vaker wel dan niet Europees in de voorrondes verder geraken, komt de eindfase van de Mjólkurbikarinn - zoals de bekercompetitie officieel heet - eigenlijk altijd ontzettend ongelegen. Er komt een tijd dat we daar zonder moeite onze reserves kunnen laten aantreden, maar nu hebben we gemerkt dat dat nog niet kan.

Europees gezien ging het, net als in de competitie, crescendo. In de derde voorronde van de Conference League kenden we weinig moeite met RFS uit Letland. Twee maal stokte de score op 5-1, waardoor we met een 10-2 zege over twee duels doorbekerden naar de laatste play-off. Hierin verwacht je dan een sterke(re) tegenstander, maar bij ons kwam Riteriai uit de hoge hoed. Wie? Precies. Ik had ook geen idee. De club kwam klaarblijkelijk uit Litouwen en had in de eerdere voorrondes van de CL gewonnen van Vllaznia voordat ze in de tweede voorronde verloren van HJK. Ook de kwalificatie voor de Europa League wisten ze niet te bewerkstelligen na een nederlaag tegen Ferencvárosi TC uit Hongarije en dus bleef de laatste strohalm - de vierde voorronde in de Conference League - over voor hen. Helaas voor hen werd dat geen succes en wonnen wij beide duels vrij eenvoudig. We gaan weer Europa in en mogen dus weer minimaal €2.900.000,- ontvangen voor deelname aan de Conference League. Je kan wel raden wat onze penningmeester vervolgens ging doen. Juist; dansen. 

1966700494_2wedstrijden.png.0e47a2ce930d0bb1e91e367a3a70d7f9.png

Van die dansende penningmeester zijn helaas geen beelden, dus kijken we direct maar even naar de tussenstand in de competitie. Daar wonnen we o.a. van concurrent Víkingur Reykjavík en dus hebben we de koppositie inmiddels stevig in handen. Met nog twee duels tegoed staan we al twee punten los, waardoor we dus een virtuele voorsprong van al acht (!) punten hebben inmiddels. Rest ons nog één ding; die lijn in september ook doortrekken.

40877158_3stand.png.28ca1ca025dfa4a0ec8700b1885de6ad.png

Aan het eind van de maand vond ook de loting van de Europese toernooien plaats. Begonnen werd met de Champions League, daarna was de Europa League aan de beurt en toen de helft al in slaap was gevallen gingen ook de balletjes van de Conference League in de koker. Of het warme en koude balletjes waren weten we niet en of er een technische storing plaatsvond idem, maar we kregen een aardig zware loting voor onze kiezen. Met Real Sociedad en Galatasaray treffen we twee ploegen die niet zouden misstaan op een hoger niveau, dus we zullen vol aan de bak moeten om kans te maken op overwintering. Die overwintering an sich is geen doel overigens, zeker niet met deze loting. Maar nadat we er vorig jaar dichtbij waren, had ik toch stiekeme hoop dat we met een gunstige loting zouden kunnen doorbekeren. Daar maak ik mijzelf nu geen illussies voor. 

1873104339_4lotingconfleague.png.14db622c492376d649665b2740e6cb64.png

Daags na de loting, kreeg ik een bericht van onze Hoofd Jeugdopleiding. Hij had goed nieuws dit keer, want na de abominabel slechte instroom van afgelopen jaar - waar jullie niet voor niets niets van hebben meegekregen - hebben we nu een aardige lichting jonge talenten weten te strikken. Nog geen spelersmateriaal dat direct op het hoogste niveau of bij de A-kern mee kan, maar toch zeker wat leuke talenten die in de komende drie a vier jaar zullen gaan doorbreken en hun debuut zullen gaan maken. 

1909879217_5jeugdlichting.png.95fb3f25df08e38c75d6136db693bfbe.png

Tot slot presenteer ik jullie nog het resterende wedstrijdschema van de komende maand, waarin we zes wedstrijden in de competitie spelen en de eerste groepswedstrijd afwerken in eigen huis tegen Galatasaray. Hoewel, in eigen huis... Europese duels spelen we in het Laugardalsvollur, waar ook het IJslandse nationale team zijn wedstrijden speelt. Ons eigen stadion voldoet namelijk niet aan de eisen van de UEFA. Dat is nog een puntje waar we mee aan de slag moeten, maar waar nu nog niet de financiële ruimte en behoefte ligt. Een nieuw stadion kost nogal wat duiten, dus daar spaar ik liever nog iets langer voor door om niet direct weer in de rode cijfers te belanden. 

496915652_6programma.png.e4d1191bcf29253016d7b01f51c16ab9.png

Ég vil aftur þakka ykkur öllum. Oftewel; ik wil jullie allemaal weer ontzettend bedanken. Voor het lezen, het liken, het volgen en het reageren op dit verhaal. Het kan niet genoeg gezegd worden dat het echt tof is om te zien en ik zou willen dat ik wat meer tijd had om ook meer andere verhalen dagelijks te volgen en van een reactie te voorzien. Hopelijk vind ik daar snel weer wat meer tijd voor!

@Nom de Guerre Ik ben ingame al wat verder, maar ga daar eens mee spelen. Thanks voor de tip :) 

@MNie Dat kun je wel stellen. Selectief goed, maar al met al natuurlijk een heerlijke versterking voor de selectie in de fase waarin we nu zitten. Ik ben overall gezien meer dan tevreden, dat is zeker!

@Marius In de Conference League liggen hoe dan ook meer kansen en mogelijkheden dan in de Champions League, al zou het ook wel fijn zijn een keer de Champions League groepsfase te behalen en in één klap vijf keer zo veel centen te ontvangen waarmee we kunnen door ontwikkelen :D 

@Kyrill Thanks, thanks. Voorlopig mag ik nog steeds niet klagen hehe.

@RubenS2 Iedereen is goed op zijn of haar eigen manier ;c Maar hij is toch zeker wel de beste in onze selectie, dat is zeker. Bedankt voor je reactie weer!

@DavyPeeters Save the best for last zeggen ze wel eens. Niet in IJsland, maar je snapt wat ik bedoel haha. Die groepsfase hebben we weer weten te behalen en de centen zijn weer bijgeschreven. Nu nog kijken of we ook na de winter nog actief gaan zijn op Europees vlak de komende maanden.

@delichris Als je in de eerste voorronde van de CL wordt uitgeschakeld, ga je verder in de Conference League. Verlies je in de tweede voorronde van de EL, dan mag je het nog eens proberen in de Europa League. Verlies je die voorronde van de Europa League, dan ga je alsnog naar de (derde) voorronde van de Conference League. Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker :-D 

@ElMarcos Met het binnenhalen van Josh hebben we een goede benchmark gezet, want ik wil stappen maken als club. En snel als het kan, dus dan moeten spelers van dat niveau - of nog hoger - aangetrokken gaan worden. Dankjewel weer voor je reactie!

@DGremlin In de CL hebben we nu ook nog weinig te zoeken, dus voorlopig vind ik het wel goed om in de Conference League te acteren. Naar verloop van tijd zullen we stapje voor stapje onszelf gaan opwerken naar de Champions League!

@Nummerke10 Heel blij zelfs :D Ik hoop dat die vele gelijke spelen ons niet gaan opbreken, maar tot dusver gaat het ons goed af en verspeelt de concurrentie meer dan genoeg punten zodat wij de koppositie in handen houden. Nu duimen dat dat over een maand nog steeds het geval is en we blijven winnen om die titel binnen te slepen.

@Thymen Het enige jammere is dat ze niet Scandinavisch zijn, want nu zijn twee van onze beste spelers van buiten Scandinavië. Maar voor nu vind ik dat meer dan prima. We zetten stappen, de één iets groter dan de ander, om te groeien als club en vooralsnog is het merendeel van de selectie IJslands/Scandinavisch. Mij hoor je niet klagen!

@Michiel RAFC MICHIEL! Thanks voor je reactie en mooie woorden :shine: 

@timpy00 Dat is exact mijn gedachte. Voorheen heb ik zelfs wel eens - met HK uit mijn hoofd - zó veel spelers voor zó veel te veel geld gekocht dat ook zij op den duur een Europese (top)club werden die meermaals de eindfases van de Europa- en Champions League haalden. Daar werken we ook nu weer naar toe. Dus als je nog ideeën hebt voor een club waarmee we dat, over een x-aantal jaar, kunnen gaan doen; roep maar hehe :) 

Zonde van de beker, die had je graag willen winnen denk ik. Europees maak je een (financiële) klapper zeg. Zeer goede prestaties en ook nog eens bovenaan de ranglijst. Is dat dan nog niet voldoende goed nieuws? Nee, natuurlijk niet, want ook de instroom van de jeugd beloofd wat.

Jammer van de verloren finale, maar met de eerste plek in de competitie (en twee duels minder) en het behalen van de Europese groepsfase ben je vast dik tevreden. Je loting is pittig. Benieuwd hoe je dit er vanaf gaat brengen.

Een paar leuke jeugdspelers. Ik ben benieuwd hoe lang ze deel uit gaan maken van je selectie.

827472491_1banner4-kopie.png.49079e72443d98e568430762bdd24292.png

39. Klúbburinn er að stækka

Met de financiële impuls die we mochten ontvangen na de plaatsing voor de groepsfase van de Conference League, vond ik dat er best wat mogelijk moest zijn om dat rechtstreeks terug de club in te pompen. Daar was voorzitter Ingólfur Sigurðsson het roerend mee eens en dus werden er direct plannen gemaakt om het trainingscomplex op te waarderen. Kost ons wel even €2.200.000,- om dat te realiseren, maar op de langere termijn gaan we daar de vruchten van plukken. 

1773391076_2trainingscomplex.png.a1ff212b0fbae768cfd8ef0c6e5367cf.png

Datzelfde geldt voor de verbetering van en investering in de jeugdopleiding. Het budget dat we daar jaarlijks voor uittrekken wordt verhoogd, waardoor we op den duur een jeugdwerving van 'uitstekend niveau' gaan realiseren. Pure winst, want hoe meer eigen talent we weten te ontwikkelen, hoe beter dat is voor de club.

2035760561_3jeugdbudget.png.4ee9aa539c7223726aaa1549f76108b0.png

Maar waar jullie allemaal op zitten te wachten, is die competitieontknoping natuurlijk. Ik zal jullie niet langer in spanning houden en direct meenemen langs de ongeslagen reeks die we neerzetten. Dat is in werkelijkheid overigens positiever dan het klinkt, want we wonnen slechts twee van de laatste zes wedstrijden. Met andere woorden; we speelden vier keer gelijk en zagen de concurrentie met rasse schreden naderen. In de tussentijd verloren we ook nog eens in eigen huis van het veel hoger aangeslagen Galatasaray, dat meer moeite had met ons te verslaan dan ze voorafgaand aan het duel waarschijnlijk hadden vermoed. Maar terug naar de competitie, waar we alleen in eigen huis tegen ÍBK Keflavík en op bezoek bij Leiknir Raykjavík wisten te winnen. Alle andere duels, waarvan tweemaal tegen Fylkir, eindigden in een puntendeling.

1665464557_4wedstrijden.png.ed6ac5d737deb50099dd293ee93c113b.png

Dat alles was ternauwernood genoeg voor de titel, want uiteindelijk eindigden zowel wijzelf als Víkingur Reykjavík op 48 punten. Ons doelsaldo was uiteindelijk de doorslaggevende factor waardoor we de titel veiligstelden. Dat werd nog iets spannender als ik zelf gedacht had twee maanden geleden, maar ik ben er natuurlijk niet minder blij mee. Volgend jaar mogen we weer gaan proberen onszelf te kwalificeren voor de Champions League, wat opnieuw een schier onmogelijke opgave gaat worden. Maar de bal is rond en we spelen nog altijd met elf tegen elf, dus zeg nooit nooit. 

1429710187_5stand.png.71230fdac8f95de322a8500d4cdbcfcc.png

Topscorer dit seizoen werd Jimi Tauriainen, onze Finse linksback annex aanvallende middenvelder. Een bijzonder combinatie, ik weet het. Ook Björnsson (9 goals) en Kristjánsson, Suengchitthawon, Haukson en Forø (allen 7 treffers) kenden een productief seizoen en het doet mij goed om te zien dat we niet afhankelijk zijn van één doelpuntenmaker. 

183810320_6stats.png.f24e69beeaa9721072347a2d70ff0492.png

Gigantisch bedankt opnieuw voor jullie warme reacties zo in deze donkere dagen voor Kerst. De volgende keer voorzie ik jullie allemaal hopelijk weer van een individuele repliek, maar weet dat ik jullie waardeer voor de achtergelaten reacties. En natuurlijk ook een dankwoord aan alle 'stille' lezers en volgers. Hopelijk hebben jullie weer genoten van deze update :) 

• Marius changed the title to [IDS] [FM22] Magnús' Dream
  • Marius pinned this topic
  • Marius unpinned this topic