Jump to content

[IDS] [FM22] Magnús' Dream

Fantasy
 Share

Recommended Posts

Pfoe na de eerste maanden zag het er nog niet naar uit maar een geweldige inhaalrace geplaatst. Ben benieuwd of je door kan gaan in de Europa Conference League, zo te zien is Krasnodar onderling wel gelijkwaardig aan Olympiakos dus dat zal nog lastig worden.

Trouwens als die Grieken in november of december richting IJsland moeten zullen ze ook een flinke schok ervaren qua temperatuur dus misschien liggen daar ook mogelijkheden.

Na zo'n parcours in de laatste eindspurt is de titel natuurlijk een heerlijke beloning. Een erg knappe prestatie ook gezien de achterstand na het competitiebegin. En zoals je zelf aangeeft, hopelijk een eerste trofee van velen die nog mogen volgen! Europees mag je toch ook al spreken van geslaagde resultaten. Uit en thuis durft daar ook wel eens een bepalende rol spelen dus voor hetzelfde geld gaat het er nu omgekeerd aan toe tegen Krasnodar en Olympiakos. De deur naar overwintering staat in ieder geval meer dan op een kier!

1214277541_1banner4-kopie.png.0d5c8c1c27cf885b2471edc247ff0f5d.png

33. Dansandi gjaldkerinn

Het seizoen in IJsland eindigt zo halverwege november, waardoor ik het grafisch niet voor elkaar krijg om de laatste twee maanden van het jaar in één screen samen te voegen, maar zoals hieronder is het ook aardig duidelijk wel gok ik zomaar. Zo'n grafisch wonder ben ik ook weer niet, maar het gaat ook gewoon om de resultaten. Genoeg geluld, tijd voor voetbal. In Griekenland gingen we tijdens de derde speelronde nog kansloos ten onder, maar in IJsland hielden we een stuk beter stand. Al die mooiweervoetballers van Olympiakos hadden duidelijk geen sjoege van het weer op IJsland en waren daardoor zichtbaar aangedaan. Helaas konden we wel niet voorkomen dat ze er toch op een diefje met de zege vandoor gingen. Een treffer in de negentiende minuut van Mohamed Elneny was voldoende voor de bezoekers om de drie punten veilig te stellen. Vervolgens moest het dan in Rusland gebeuren om naar die tweede plek van de groep te wippen, maar een dubbelslag van Thorgan Hazard zorgde ervoor dat we de punten deelden. Daardoor hadden we het niet meer in eigen hand en bleek de slotwedstrijd tegen Shamrock Rovers er een voor Jan met de korte achternaam. 

1844661072_2wedstrijden.png.a5fc0b3489da1ffe3962ae71ae74d6e7.png

969331361_3wedstrijden.png.5904881f6498bb6d1e42ed969155c586.png

Uiteindelijk eindigen we als derde met twee zeges, twee gelijke spelen en twee nederlagen, wat net niet genoeg was om te 'overwinteren' in de Conference League. Competitiegenoot KA lukte dat wel, zij eindigden zelfs als groepswinnaar en zullen ook in het nieuwe jaar Europees actief zijn. Hulde voor hun, want ook in IJsland kennen ze inmiddels het woord coëfficiëntenpolonaise: stuðullpólónes

1534063528_4stand.png.51a3799a31fe81c8dfed63fff6b489a2.png

Al met al kwam er natuurlijk de nodige financiële armslag na ons Europees avontuur en dus besloot ik bij het bestuur aan te kloppen om de budgetten te verruimen en faciliteiten te verbeteren. Te beginnen met de jeugdopleiding, want daar is het wel érg treurig mee gesteld al zeg ik het zelf. Ik wil meer talenten van eigen bodem en uit onze eigen opleiding in de selectie gaan inpassen, maar dat gaat nu gewoonweg niet omdat de kwaliteit om te wenen is. Het bestuur ging daar in mee en verbetert de opleiding van 'adequaat' naar 'goed'. Stap voor stap groeien we dus als club, zowel op als buiten het veld.

1259161592_5jeugdopleiding.png.ef48df16d7c77484690f62da3f05405a.png

Ook is de jeugdscouting aangepakt en gaan we van een 'redelijke werving' naar een 'gemiddeld jeugdscoutingsnetwerk'. Daar valt nog genoeg te ontwikkelen, maar ook hier geldt; stap voor stap groeien we. 

533032350_6jeugdscouting.png.304ad01db67482ccece9162efab5b05b.png

En dan tot slot een verbetering die een flinke zak duiten kost, maar het ook meer dan waard gaat zijn. De trainingsfaciliteiten krijgen een upgrade ter waarde van meer dan een miljoen euro. Dat zet nog eens zoden aan de dijk! Op de langere termijn zullen we daar louter vruchten van gaan plukken en nu kunnen onze spelers gebruik maken van betere faciliteiten en zich sneller en beter ontwikkelen. Win-win dus!

1327133384_7trainingscomplex.png.ceb4411f4501f6022fd02ff984d30e61.png

Financieel gezien zitten we - ook na alle verbeteringen en investeringen - nog ruim in ons jasje. Winst maken doen we nog niet zonder Europees voetbal, maar gezien onze ambities gaat dat wel goed komen dunkt me. Voorlopig staat er ruim €2.500.000,- op de bankrekening, waarmee we komend seizoen onszelf kunnen gaan versterken en kunnen kijken naar ontwikkelingen in zowel de selectie als de club als geheel. We move!

164476616_8financien.png.6d0071046a76e02a7e1b253ea9a4afc6.png

@MNie Thanks :) Het koste bloed, zweet en tranen maar we hebben het voor elkaar weten te boksen!

@Thymen Europees hebben we het helaas niet weten te bolwerken, maar toch kan ik niet anders dan trots terugkijken op dit seizoen. Dankjewel voor je reactie weer.

@Kyrill De groepsfase was al wel het eindstation ook, maar hoe dan ook ben ik meer dan tevreden met de resultaten tot dusver. Een nieuwe IDS-verkiezing duurt nog een week of twee, maar bedankt alvast voor je bemoedigende woorden :shine: 

@delichris & @ElMarcos De quadruple zelfs, want ook de Supercup en League Cup wonnen we al :D 

@Nummerke10 Die Grieken schrokken inderdaad wel even, want het spel was niet om aan te gluren, haha! 

@timpy00 Gigantisch bedankt weer voor je reactie. Buiten de Europese duels spelen we enkel en alleen wat oefenpotjes om fit te blijven en ritme te behouden, maar verder geen enkel competitief duel helaas. Welkom op IJsland ;c 

@RubenS2 Dank, dank, dank. Europees hebben we ons Waterloo helaas gevonden, maar mogen we met opgeheven hoofd terug naar ons eiland.

@roeliho Ik help het je hopen; vanaf nu wordt dat wel elk jaar de doelstelling. Op naar nog vele titels!

@DGremlin Eerlijkheidshalve had ik dit ook zelf niet meer zien aankomen, maar de ontknoping was zoals ik 'm nog zelden heb meegemaakt zelf hehe. Ik hoop ook dat er nu nog meer titels gaan volgen en als het even kan opeenvolgende ook.

@Marius Dat er nog maar vele mogen volgen! Die overwintering is helaas niet gelukt, maar daar treur ik niet om. Volgend jaar proberen we het gewoon nog een keer als het aan mij ligt :shine:  

@Glenn08 Thanks :D Het seizoen zit er nu dan toch wel echt definitief op en we zijn Europees uitgespeeld. Maar niet voor lang, want straks over een half jaartje staan er al weer voorrondes op de agenda; voor de Champions League dit keer!

Spoiler

Ik mis een update en prompt ben je kampioen geworden en is de beker gewonnen! Hoe werkte dat ook alweer met die causale verbanden? ;c In Europa heb je vooral flink kunnen cashen en sportief heb je je ook laten gelden. Met dat geld kan de club nu in een keer grote stappen gaan maken op facilitair gebied!

1628501785_1banner5-kopie.png.4159b7dbb6bb43758abb2c98a326714c.png

34. Unga fólkið á framtíðina fyrir sér

Een drukke transfermercato was het, om het maar zacht uit te drukken. Op de dag dat de transfermarkt haar deuren weer opende - 18 februari 2026 - was het een komen een gaan van spelers. Nathan Bitumazala mocht eerder al uitkijken naar een tijdelijke functie elders en ook verdediger Jón Alfreð Sigurðsson en de aanvallers Kareem Isiaka en Ívan Óli Santos mochten vertrekken. Zij worden bedankt voor hun bewezen diensten. Niet veel later kwam Haukar met het astromische bod van €1,- op Júlíus Steinn Sigurðarson, een bod dat we natuurlijk niet konden weigeren :D Aan de inkomende zijde was het druk en dus zal ik niet iedereen aan jullie voorstellen met tekst, maar alle screens zijn hieronder te vinden. De positie van linksback was wel érg dun bezet en dus haalden we de Mauretaniër Aly Abeid naar de club. Hij zal, net als Daníel Freyr Kristjánsson op die positie uit de voeten kunnen. Ook Grétar Snær Gunnarsson kan daar spelen, dus ineens is het een van de best beklede posities van de selectie. 

Voorin haalden we meerdere talenten, waarbij we voor Robin Gjerde zelfs behoorlijk wat duiten op tafel legde. Dit jonge talent is van nature een diepe spits, maar kan ook goed als aanvallende middenvelder uit de voeten. Dat is dan ook de positie waarop ik hem het liefst ga zien spelen, maar voordat het zo ver is zal hij zich nog wel flink moeten ontwikkelen. Maar gezien zijn jonge leeftijd gaat dat ongetwijfeld nog wel goedkomen ook. De meest bekende aanwinst van deze winter is misschien wel Júlíus Magnússon. In 2014 liet hij Víkingur Reykjavík achter zich om bij sc Heerenveen te gaan voetballen, maar nadat hij vijf jaar later nog altijd wachtte op zijn debuut, besloot hij terug te keren naar de club waar hij in de jeugdopleiding speelde. Daar liep hij afgelopen jaar uit zijn contract en dus konden wij hem strikken. Steeds is het niveau spelers dat we willen en kunnen aantrekken ietsjes hoger en hij is daar een mooi voorbeeld van. 

1230060655_1transfers.thumb.png.4093fc2cca06efc42e7b8662217108f8.png

Svein Margeir Hauksson

Spoiler

391152272_2hauksson.JPG.d5ad674a731e106c938369e99fc5c770.JPG

Anton Ari Einarsson

Spoiler

1731521104_3einarsson.JPG.2911183ee2d84ae32111c5e23d0b5564.JPG

Grétar Snær Gunnarsson

Spoiler

50571404_4gunnarsson.JPG.185dfed5098d64a614c17d8c8ed32276.JPG

Aly Abeid

Spoiler

721252407_5abeid.JPG.2099d699440abac44361079283896327.JPG

Úlfur Ágúst Björnsson

Spoiler

1048100420_6bjornsson.JPG.4824d5c022cd984b254e1897cdf92ca2.JPG

Torfi Tímoteus Gunnarsson

Spoiler

1045022715_7gunnarsson.JPG.7648ed804e506cfcb9c11eca36ef9d99.JPG

Júlíus Magnússon

Spoiler

128605372_8magnusson.JPG.98c8581a573459f43f4db7759cf6e2b0.JPG

Liam Nygren

Spoiler

1981331569_9nygren.JPG.28001d0e29dc057da2ac03914bf66e3d.JPG

Robin Gjerde

Spoiler

2032776157_10gjerde.JPG.68728008284f58d3d2ead87c9412f577.JPG

Daníel Freyr Kristjánsson

Spoiler

363800097_11kristjansson.JPG.cbadb284ed2f61c54b9f4a5e0f40e663.JPG

Het nieuwe seizoen gaat direct weer verder, alsof er geen winterstop geweest is na ons Europese avontuur. Eerst speelden we enkele oefenduels tegen lager geklasseerde clubs om weer wat ritme op te doen, voordat het avontuur van de Lengjubikarinn begon. Je weet wel; die beker die er niet toe doet. We zijn prima van start gegaan wel en liggen op pole position om de halve finale te gaan bereiken aar. Dat dan weer wel. Voorlopig zijn de eerste voortekenen goed om er weer een mooi seizoen van te kunnen gaan maken!

73350823_12wedstrijden.png.57a862b921d895a89df7aaf8b4cba728.png

Als we een blik werpen op de selectie, dan is die inmiddels zó groot dat ik het in twee delen heb opgesplitst. Te beginnen met de achterhoede, waar we vier doelmannen terugvinden en maar liefst twaalf (!) verdedigers. Voor de vijf posities achterin is dat misschien wat te veel van het goede, dus ik sluit niet uit dat er nog wellicht iemand zal gaan vertrekken. Wil je overigens een screen van iemands profiel; trek dan gerust even aan de bel. Ik kan me voorstellen dat de namen an sich jullie niet zo veel zeggen hehe. 

1540374677_13achter.png.41c48a602e542adbc8bd7eda4faaf887.png

Voor de middenvelders idem; wil je een screen van iemand, roep dan gerust. Op het middenveld hebben we ook vijf posities te verdelen en dan hoef ik niet uit te leggen dat de 17 (!) spelers die we tot onze beschikking hebben voor die plekken redelijk overdreven veel is. Veel talenten zijn echter nog niet klaar voor speelminuten en zullen vooral bij de reserves/jeugd gaan spelen, maar toch. Een selectie van deze grootte is ook financieel niet prettig, dus daar zullen we komend jaar een schifting in gaan maken om ook financieel daar niet te veel last van te hebben.

2077575997_14midden.png.b35b948dc5ce6112e50451c2e66ea41d.png

Allemaal weer ontzettend bedankt voor het reageren en volgen van dit verhaal! Over causale verbanden durf ik geen uitspraken te doen overigens, maar ik heb het even aan Jomanda gevraagd en die zegt daar niet in te geloven ;) 

Spoiler

• Marius changed the title to [IDS] [FM22] Magnús' Dream
  • Marius pinned this topic
  • Marius unpinned this topic