Jump to content

[IDS] [FM22] Magnús' Dream

Fantasy
 Share

Recommended Posts

344257962_1banner3-kopie.png.cd596d3cd1bcfc6f160f3e68974e7ca9.png

26. Næturkerti...

Met nog vier wedstrijden te gaan en een voorsprong van drie punten op Fylkir, hebben we alles in eigen hand. Dus geen vuiltje aan de lucht, zou je zeggen. We begonnen de laatste maand ook meer dan voortvarend met een 0-2 overwinning op FH, die net als wij een niet bijster hoge vorm te pakken hadden. Vervolgens speelden we gelijk tegen Stjarnan én Valur, waardoor alles neerkwam op de laatste wedstrijd tegen het al zo goed als gedegradeerde KR. Bij een 2-3 stand in ons voordeel waren we virtueel kampioen en er leek niets aan de hand. Een kansenverhouding die meer dan in ons voordeel was, aanvallers die eindelijk weer eens goed het doel wisten te vinden. Maar toen kregen de gastheren een strafschop ruim een kwartier voor tijd. Die penalty eindigde tegen de touwen en dus stond er plots een 3-3 stand op het scorebord, waarmee wij virtueel op doelsaldo de koppositie uit handen gaven. Het gebrek aan doelpunten brak ons uiteindelijk dus ook meer dan op, want het duel eindigde in 3-3. Lang leek het er op dat we de titel wel 'even' zouden pakken, maar al met al ben ik meer dan trots op de ploeg. Twee jaar geleden gepromoveerd en nu al strijden we om het kampioenschap. Met wat gerichte aankopen en nog wat kleine tactische aanpassingen moeten we volgend jaar opnieuw kans kunnen maken op de titel is mijn doel. 

534030223_2wedstrijden.png.2c26d60003c2d088fbb42fba678c1c7e.png

We mogen niet vergeten dat de doelstelling die ik in gedachte had voor dit seizoen een plek in de top-4 was, wat we dus ook ruimschoots gerealiseerd hebben met de tweede plek op de ranglijst. Bekerwinnaar KA wist uiteindelijk - dankzij een goede eindsprint - ook de titel te pakken en wijzelf eindigden met een gelijk aantal punten en iets minder doelsaldo op de tweede plek. Samen met Stjarnan en Fylkir mogen we gaan aantreden in de voorrondes van de Conference League. 

983605144_3stand.png.cb0cfbb72cd1d81e41c15faa65932cbf.png

Nadat alle stof was neergedaald, konden we ook weer kijken naar de statistieken. Het zegt genoeg dat onze clubtopscorers halverwege het seizoen Finnigan en Tauriainen waren met destijds allebei zeven treffers. Aan het eind van het seizoen stonden zij op acht, dus het moge duidelijk zijn waar we het hebben laten liggen dit jaar. Hoewel ik niet over 'het laten liggen' wil spreken, want we hebben per saldo natuurlijk een meer dan uitmuntende prestatie geleverd door als tweede te eindigen in ons tweede jaar op het hoogste niveau. Maar toch, als je er zo dichtbij bent... 

1404463995_4stats.png.d18d335bb87f1843c7c1b00551316253.png

Onderstaand feit vat ons seizoen mooi samen. Alhoewel, 'mooi'. Treffend vooral. Nog nooit haalde een club die geen kampioen werd zó veel punten als wij deden. Maar goed, niet te lang bij de pakken neer gaan zitten; op naar volgend seizoen!

1655535682_5nieuwsbericht.png.6ac5f4f3195e45d046daf4e80b1f936e.png

Toch gaan we er ook nog wel uit met een hele positieve ontwikkeling, want jaar na jaar weten meer toeschouwers de weg naar ons stadion te vinden. Het afgelopen jaar kwamen er gemiddeld 944 toeschouwers naar onze thuiswedstrijden, waar de maximale capaciteit 3.350 is. Er is nog genoeg ruimte om die groei verder door te zetten dus, wat met onze prestaties hopelijk snel realiteit gaat worden!

220037847_6fans.png.d9fc71cfbb485bcfdf9a644fc1db67d3.png

Jullie hebben er even op moeten wachten - excuus daarvoor - maar het seizoen is tot een einde gekomen. Helaas niet de ontknoping waar we op hadden gehoopt, maar natuurlijk wel een uitstekende opmaat voor volgend jaar. Durf ik het uit te spreken dat we voor de titel gaan komend jaar? Ja, dat durf ik wel ;) 

@Marius Helaas is dat 'dingetje' ook wel een aardige spelbreker geweest, zo bleek achteraf. Spannend was het natuurlijk wel, dus ik hoop dat het volgend seizoen weer net zo spannend wordt en het kwartje dan alleen wel onze kant op gaat vallen!

@Kyrill Het ging geweldig, maar net niet geweldig genoeg. Jammer, maar helaas; volgende keer beter. Thanks voor je reactie weer.

@Nummerke10 De gemiddelde fan van Afturelding kon het toch niet heel erg waarderen gok ik zo :D Laten we hopen op meer doelpunten volgend jaar! 

@Titan Warm is het sowieso niet op IJsland, dus dat voetbal van ons deed het kwik enkel nog maar verder dalen, haha! Klappen deden ze zeker tijdens het laatste potje van dit seizoen, maar helaas heeft het niet mogen baten. 

@RubenS2  Spanning tot het bittere eind zelfs! De zogenaamde 'toptalenten' waren van hetzelfde niveau als onze 'eindsprint' om de titel; om te janken inderdaad. Maar we treuren niet en gaan met opgeheven hoofd het nieuwe seizoen in.

@MNie Ik hoop toch ook zeker dat we met die €100.000,- die we inmiddels op jaarbasis mogen gaan ontvangen een klein gaatje kunnen dichten in de penibele financiën.  Mijn inziens is het een pleister op een gapende wond, maar hé; alle beetjes zijn welkom! Mochten we ook sportief sneller succes behalen doordat we spelers kunnen lenen, zal het een stuk sneller gaan!

@delichris Thanks :) 

@ElMarcos We mogen ons ook - nog - niet op gaan maken voor de voorrondes van de Champions League om een eventuele groepsfase te bereiken, dus dat scheelt ;c Laten we maar positief naar kijken dan!

@boydjoman Op naar nóg betere tijden als je het mij vraagt. Het doel van dit seizoen is bereikt; op naar volgend jaar!

@Glenn08 Iets te spannend helaas, maar we mogen niet wenen. Volgend jaar moet ons jaar gaan worden :shine: 

@DGremlin Die doelpunten hebben ons uiteindelijk opgebroken helaas, getuige het gemiste kampioenschap. 

@KayDeManaager No worries! Bedankt voor je reactie weer. Volgend seizoen nog geen Champions League, maar wel Europees voetbal. In de Conference League weliswaar, maar daar maken we misschien nog wel meer kans om de groepsfase te bereiken ook!

Spoiler

@FlyD @kossimos @Daniell @KayDeManaager @Kyrill @DGremlin @delichris @JordiW. @Nummerke10 @Marius @ElMarcos @roeliho @jefri @MNie  @Rossi @Titan @boydjoman @xJordinosaur @Glenn08  @neva @chrisje1993 @Thymen @kmk @Handzeep @Nibbors @germandutch @Nom de Guerre @RubenS2 @stef1978 @JoVer1989 @DavyPeeters 

Mocht je niet elke update een mention willen, geef het dan vooral bij mij aan en dan haal ik je uit het lijstje.

Zoals je zelf aan geeft kan je er op twee manieren naar kijken. Gezien de doelstelling en het feit dat je nog niet eens lang op het hoogste niveau is het waarschijnlijk fout om te spreken van een gemiste kans. Met de Conference League volgend seizoen ook weer een mooie kans om te proeven van Europa.

Zul je net zien dat KA wel dertien punten pakt van de vijftien ;e Al met al heb je een prima seizoen gehad en van zo'n laatste maand kunnen de spelers alleen maar leren richting volgend seizoen! Financieel weer iets moois in het vooruitzicht dankzij de Europese kwalificatieduels. 

155046165_1banner4-kopie.png.219292e900dfae3f2ed977efe88156ea.png

27. Erfiður flutningsvetur

Met het beoogde kampioenschap volgend seizoen in het achterhoofd, is het zaak de gelederen te versterken en nieuwe spelers aan de spelerskern toe te voegen. Daarmee sloegen we al aan het eind van het afgelopen seizoen toe, want verdediger Frank Brataker zat zonder club nadat zijn dienstverband bij Burnley eindigde. Huh, maar Frank Brataker is toch Noors? Ja, dat klopt. Maar als Noorse Engelsman groeide hij op in het midden van Engeland. De in Kvinnherad (Noorwegen) geboren verdediger brak daar niet door en nu mag hij het bij ons in IJsland gaan doen. Eens zien of hij bij ons gaat weten door te breken. Hoe dan ook speelt hij tot de transfermarkt haar deuren weer opent - op 18 februari van het jaar 2025 - op proefbasis bij ons en vanaf februari sluit hij dan definitief aan.

137464295_2brataker.png.e3d66301868131fc5ecc7d5073dbb637.png

Al met al ziet de selectie er bij de jaarwisseling als volgt uit. Achterin zijn we met name op de positie van linksback niet heel breed bezet, hebben we op het middenveld voldoende keuze en is de positie van aanvallende middenvelder nog altijd de best beklede positie in de selectie. Hoe dan ook; werk aan de winkel. 

752438526_3selectiejanuari2025.png.06775e5dec2d9b0336387d7f9f1076f5.png

En ondertussen kregen we ook nog een nieuwe financiële injectie. Het mooie aan IJslandse voetbalploegen is - daar heb ik jullie nog nooit eerder in meegenomen - dat er jaarlijks verkiezingen worden uitgeschreven voor het voorzitterschap van de club. Sinds kort zwaait Guðmundur Magnússon met de scepter en dat blijkt een vermogende knul. Die is dus van harte welkom, helemaal als hij vaker dit soort nieuwe fondsen gaat inbrengen. In één klap zette hij €600.000,- op onze bankrekening, waarmee we zo goed als uit de schulden zijn. Voor dit moment althans, want om structureel zwarte cijfers te gaan schrijven zullen we toch zeker Europees weer wat (voor)rondes moeten gaan spelen. 

757442034_4financien.png.db36315e120b86ce1f6d5683258d8d3b.png

Tot slot dan nog de resterende transfers van dit voorjaar, die ik graag aan jullie voorstel via de screens hieronder. Maar ook eerst nog meer (financieel) goed nieuws, want één van de Congolezen mocht van mij verrekken. Mpembele Boula kon mij niet imponeren en mocht bij elk aannemelijk bod verkassen. Er kwam een meer dan aannemelijk bod van Þór en dus bracht ik 'm zelf op de fiets, mét een strik erom, naar zijn nieuwe werkgever. Houdoe en bedankt. 

1830270668_5transfers.png.323df242ce22fc69fa03bf3849793b9a.png

Dagur Dan Þórhalsson

Spoiler

1292230541_6thorhalsson.png.e4a529b4d446d92637e50a51b8ad1c9a.png

Brynjar Atli Bragason

Spoiler

1530319450_7bragason.png.68cbdafbc975f07f1e788bfb5278ab45.png

Osei Hasani

Spoiler

1187147761_8hassani.png.f0bb92abf90b6cb9f396a942316636b0.png

Simen Henriksen

Spoiler

353598873_9henriksen.png.0ae636e9f58008aa9be48083736fe50f.png

Árnor Borg Guðjohnsen

Spoiler

1763843995_10gudjohnsen.png.e6b479ae2c324d29ec1e130bb21157c0.png

En dan werd er nog gevoetbald ook. We openden het bal met een oefenduel tegen onze satellietclub Hvíti ridarinn. Zij hadden weinig in de pap te brokkelen en gingen kansloos met 0-3 onderuit, hetgeen een opmaat bleek voor de eerste officiële wedstrijd van het seizoen. In de Lengjubikarinn - die niet zo belangrijke beker - begonnen we tegen KR en op bezoek bij de ploeg uit de hoofdstad trapten we furieus af. Met maar liefst 0-5 (!) kenden we een goed begin van dit nieuwe seizoen. Als dat een voorbode is... Helaas wonnen we niet alles, want tegen Fylkir gingen we in eigen uit met 1-3 onderuit. Daardoor zullen we nog vol aan de bak moeten tijdens de laatste twee potten van Groep D om door te stoten naar de halve finale. Belangrijk? Nah. Leuk? Zeker!

1085665083_11wedstrijden.png.84ea06c2cb1f33b8ebcc3a9c25d3097a.png

Iedereen weer ontzettend bedankt voor het reageren. Het was inderdaad een kleine domper, maar toch kijk ik met meer dan trots terug op het afgelopen seizoen. Dit seizoen wil ik pas écht een gooi gaan doen naar het kampioenschap, dus we zullen zien hoe en of we dat kunnen gaan realiseren!

Spoiler

@FlyD @kossimos @Daniell @KayDeManaager @Kyrill @DGremlin @delichris @JordiW. @Nummerke10 @Marius @ElMarcos @roeliho @jefri @MNie  @Rossi @Titan @boydjoman @xJordinosaur @Glenn08  @neva @chrisje1993 @Thymen @kmk @Handzeep @Nibbors @germandutch @Nom de Guerre @RubenS2 @stef1978 @JoVer1989 @DavyPeeters 

Mocht je niet elke update een mention willen, geef het dan vooral bij mij aan en dan haal ik je uit het lijstje.

Een Congoloos weg brengen op je fiets in IJsland ... hopelijk viel dat mee qua kilometers dan :D De eerste resultaten zien er alvast veelbelovend uit, dus de versterkingen lijken ook een schot in de roos neem ik dan maar aan. Zeker de doelpuntenproductie lijkt omhoog te gaan.

• Marius changed the title to [IDS] [FM22] Magnús' Dream
  • Marius pinned this topic
  • Marius unpinned this topic