Jump to content

[IDS] [FM22] Magnús' Dream

Fantasy
 Share

Recommended Posts

Jammer van de Europese uitschakeling, maar eigenlijk heb je het daar al veel beter gedaan dan je ooit had durven dromen vermoed ik zo. Misschien voelt een 7e stek zuur door al het puntverlies, maar eigenlijk is dat ook gewoon heel erg netjes als promovendus. Daarbij lijkt het erop dat je verstandig met de centjes om blijft gaan ;) 

1037056843_banner5-kopie.png.d1c234cd75363285712b98ca7b066d84.png

22. Velkomin í kraft níu

De scouts waren er afgelopen winter maar druk mee, net als de zaakwaarnemers van transfervrije spelers. Van heinde en verre kwamen er scouts naar onze prachtige club om hun spelers aan de man te brengen, de één met meer succes dan de ander. Zo verwelkomen we een Marokkaan, verschillende Congolesen en natuurlijk ook IJslanders. Vooral IJslanders, want mijn streven blijft om de selectie zo veel mogelijk te laten bestaan uit spelers die de IJslandse - of toch op z'n minst de Scandinavische - nationaliteit hebben. Hieronder zal ik iedereen één voor één aan jullie voorstellen, maar graag begin ik met vijf vertrekkende spelers. Allereerst Bjarki Már Agústsson en Sölvi Árnason. Beide aanvallende spelers komen (nog) niet voor in mijn plannen en mogen komend jaar elders hun talent verder gaan ontwikkelen. Verder vertrok o.a. Valgeir Árni Svansson, tot pak 'm beet een jaar geleden nog een van de onbetwiste spelers in onze basisopstelling. Als schaduwspits was hij menig verdediger te slim af en prikte hij behoorlijk wat goaltjes mee. Inmiddels is hij voorbijgestreefd in de pikorde en dus gaat hij ergens anders aan de slag nadat HK een interessante ruildeal voorstelde. 

998931945_0transfers.thumb.png.e375d59187fed745eba0320e93cd3349.png

Jón Alfreð Sigurðsson

De allereerste versterking is er één voor de breedte, want Jón Alfreð zal in eerste instantie niet tot de eerste drie centrale verdedigers gaan behoren. Nadat ÍBV aangaf dat hij gratis mocht vertrekken, hapte ik wel toe. Een degelijke IJslandse centrale verdediger heb ik graag achter de hand en hijzelf vond het ook meer dan prima om als back-up aan de selectie te worden toegevoegd. Win-win dus. 

Spoiler

2144396367_6sigurdsson.png.f5b1aade4e56184279eb988f253dacfe.png

Kári Steinn Gunnlaugsson

De tweede versterking is een huurling. Ik zou willen dat wij al zulke talenten voortbrachten, maar zo ver zijn we nog lang niet helaas. Bij ÍA hebben ze op dat gebied de zaakjes wel al iets beter op orde, getuige de pas 17-jarige Kári Steinn Gunnlaugsson. Deze aanvallende middenvelder heeft al opvallend goede mentale attributen en kan ook technisch al behoorlijk mee op het hoogste niveau. Ik zie in hem een waardevolle toevoeging bij onze drie voorwaartsen. 

Spoiler

76726269_5gunnlaugsson.png.9c673cd9196efca65f0fa89e8aa84e39.png

Nathan Bitumazala

Een linie daarachter kan Nathan Bitumazala, de eerste Congolees ooit in de historie van de club, goed uit de voeten. Met een verleden bij de reserves van het grote Paris Saint-Germain weet hij hoe het is om bij een grootmacht te voetballen; ervaringen die hij mooi kan delen met zijn nieuwe ploeggenoten. Hij zal niet direct een onbetwiste basisspeler zijn, maar toch zeker veelvuldig opgesteld gaan worden. 

Spoiler

85654361_3bitumazala.png.777b50de99225869860712c9dabf95bd.png

Ástbjörn Þórðarson

Op de positie van rechter vleugelverdediger hebben we o.a. de Fransman Faga, maar aan echte concurrentie ontbreekt het daar een beetje. Plus het feit dat Faga ook als linksback uit de voeten kan, haalden we Ástbjörn Þórðarson. Zijn contract bij ÍBK Keflavík werd niet verlengd en dus kon hij gratis overstappen. Dan hoeven wij alleen maar dankjewel te zeggen natuurlijk. Naar verwachting zal hij - samen met Faga - heel wat minuten gaan maken als opkomende en naar binnen komende verdediger vanaf rechts. 

Spoiler

263314024_2tordarson.png.056147d7861da60ab004edb2fa135a70.png

Jalid Kerkich

Iemand die op links goed uit de voeten kan en eigenlijk van nature liever op het middenveld speelt, is Jalid Kerkich. Deze Spaanse Marokkaan speelde de afgelopen jaren in Zweden bij Trelleborg in de Superettan, maar mocht daar vertrekken. De 32-jarige back genoot zijn opleiding bij Levante, maar gaat nu in de nadagen van zijn carrière aan de slag in het schitterende Mosfellsbær. Hij tekent een contract tot het eind van dit seizoen en dan zullen we ook dan pas de balans opmaken met het oog op volgend jaar. 

Spoiler

112558536_1kerkich.png.c59bce1b30d8a0493960c26e1c404d1c.png

Exaucé Mpembele Boula

In navolging van Bitumazala kwam ook direct de tweede Congolees de gelederen versterken. Een aanvallende speler met de schitterende naam Exaucé Mpembele Boula - een naam die @Titan na acht Bir Bintang nog altijd vloeiend uitspreekt gok ik - wisten we toe te voegen aan onze selectie, nadat hij bij Lille OSC niet verder kwam dan twintig duels bij de reserves. Daarin wist hij drie keer te scoren, wat ze in Frankrijk niet genoeg vonden en daarom mocht hij dan ook vertrekken. Hij mag de concurrentiestrijd aangaan op de positie van aanvallende middenvelder. 

Spoiler

104293355_4mpembeleboula.png.e3cc2c7828fb0662a0cd59d84880d6d9.png

Christian Maghoma

Is het dan een keer klaar met die Congolezen? Nee, want Congolezen zijn top! En dus twijfelde ik niet toen ik Christian Maghoma aangeboden kreeg via zijn zaakwaarnemer. De centrale verdediger was in het bezit van een aflopend contract en hij had wel oren naar een overstap. Voor een bescheiden bedrag mochten we hem per direct aan de selectie toevoegen en hij zal een van de onbetwiste basisspelers gaan worden bij ons in de achterhoede. 

Spoiler

1434273651_7maghoma.png.68ec410881b1feb301461e3254324124.png

Jimi Tauriainen

We zijn er bijna, maar ik stel ook graag Jimi Tauriainen nog aan jullie voor. Hij werd opgeleid door HJK in Finland en al op heel jonge leeftijd voor €350.000,- overgenomen door het grote Chelsea in Engeland. Doorbreken daar deed hij nooit en ik heb zo het vermoeden dat hij dat niveau ook nooit gaat bereiken. Wel is 'ie voor ons een zeer welkome versterking en hij zal net als Mpembele Boula gaan mogen strijden voor een plek als aanvallende middenvelder; een positie die zéér sterk bezet is in onze selectie. 

Spoiler

1296621377_8tauriainen.png.32495a7889bfadfaf27d8fc74c92a88c.png

Ívan Óli Santos

En tot slot dan Santos, een spits die ik uit voorgaande FM-edities nog wel kende. Een spits? Ja, zo'n jongen die je dan kan omtrainen tot aanvallende middenvelder ;) Met zijn dribbelkwaliteiten en snelle handelingen zal hij op den duur de verdedigers van de tegenstander het leven zuur gaan maken, maar eerst mag hij zich nog in de schaduw van anderen ontwikkelen en zijn nieuwe speelpositie eigen gaan maken. Hij is ook nog maar 20 lentes jong, dus we hebben alle tijd om van hem te gaan genieten de komende jaren. 

Spoiler

662180794_9olisantos.png.64e791b095b697a2c01b5efb870157bf.png

En dan de wedstrijden, want er werd ook nog gewoon gevoetbald in IJsland. Dat ging ons ook alleraardigst af overigens, want na een toch wel enigszins teleurstellend gelijkspel in een oefenwedstrijd tegen ÍBK Keflavík bleven we ongeslagen in de Lengjubikarinn, waardoor we de groep als winnaar afsloten en door wisten te stoten naar de halve finale. Daarin wonnen we ternauwernood van Grindavík UMFG en nu mogen we het begin april gaan opnemen tegen Breiðablik UBK in de finale. Een prijs die mij aan mijn achterste kan oxideren, maar toch wel leuk om voor het eerst in de historie te (kunnen) winnen. Of dat ook gaat lukken, dat zien we in de volgende update!

387429474_11wedstrijden.png.29c0f8e12816a4f8dc8c6994232e1105.png

Allemaal weer ontzettend bedankt voor het volgen, lezen en/of reageren na mijn vorige update. We hebben aardig wat nieuwe spelers weten te strikken en de resultaten tot dusver zijn meer dan prima te noemen. Eens zien waar ons dat dit seizoen gaat brengen!

Spoiler

@FlyD @kossimos @Daniell @KayDeManaager @Kyrill @DGremlin @delichris @JordiW. @Nummerke10 @Marius @ElMarcos @roeliho @jefri @MNie  @Rossi @Titan @boydjoman @xJordinosaur @Glenn08  @neva @chrisje1993 @Thymen @kmk @Handzeep @Nibbors @germandutch @Nom de Guerre @RubenS2 @stef1978

Mocht je niet elke update een mention willen, geef het dan vooral bij mij aan en dan haal ik je uit het lijstje.

Drie Congolezen in IJsland. Het zou zo maar de titel van een strip kunnen zijn. Hopelijk maken ze er in ieder geval een mooi avontuur van. De eerste resultaten tonen weer aan hoe klein de verschillen meestal zijn, maar zo lang je in het winnende kamp zit is daar niks mis mee natuurlijk.

Heel gaaf om te lezen! Ik ben ook gestart in Ijsland met Þróttur Reykjavík. Ik zie dat je een van mijn sterkhouders reeds hebt opgepikt, Birkir Þór Guðmundsson. Ik ging met ongeveer dezelfde verwachtingen als jij van start, maar die werden in het eerste seizoen al ruimschoots overtroffen.

Mijn selectie was uitermate geschikt voor een 4-3-3 formatie, ik liet mijn ploeg in een laag tempo op balbezit spelen met Andi Hoti en Gunnlaugur Hlynur Birgisson als balvaardige middenvelders (voor IJslandse begrippen). Dit werkte zo goed dat we na een ineenstorting van IBV in de laatste twee speelrondes er zelfs met de titel vandoor gingen.

Heb me vervolgens gefocust op het bij elkaar houden van het team om te kijken wat ze op het hoogste niveau zouden presteren. Nu heb ik 12 wedstrijden achter de rug en blijkt mijn tactiek wat minder effectief tegen sterkere tegenstanders, 6 winst- en 6 verliespartijen. Omdat we moeilijk aan doelpunten komen, ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe spits. Zeer content met de vondst van een transfervrije talentvolle Noorse “Target Forward”. Hopelijk gaan we met een wat directere speelstijl en deze aanwinst weer wat vaker het netje vinden.

Ik blijf je verhaal zeker volgen! Respect dat je gaat proberen het IJslandse voetbal naar grote hoogtes te stuwen, voor mezelf heb ik wat meer een Journeyman-save in gedachte.  

2 dagen bezig geweest om alles te lezen, deze is werkelijk prachtig om volgen!

Zowel je prestaties als je presentaties maken het meer dan waard om te blijven volgen, top man! 👌

Mooie aanwinsten ook, vooral die Maghoma lijkt me een beest!

Nog een vraagje: heb je nog ooit (2-3j geleden ofzo) een carrière in Ijsland gehad? Meen mij zoiets te herinneren, heb ze lang gevolgd maar geen idee of jij het was..

1391180424_1banner6-kopie.png.d44629eb502b235e32f5837b4d3325a4.png

23. Tælensk áhrif

Qua huurlingen was het nog erg rustig, zeker gezien de samenwerking met Southampton. Daar ik toch liever met een vaste kern werk, wil ik ook niet elk jaar weer allerlei nieuwelingen die maar voor één jaartje komen voetballen. Maar als spelers geïnteresseerd zijn in een langer verblijf óf exceptioneel goed zijn, dan wil ik wel een uitzondering maken. Zo ook voor Ryan Finnigan, die we vorig jaar ook al tot onze beschikking hadden. Nadat hij vorig jaar tot drie treffers en drie assists kwam in zijn debuutjaar bij de club, wilde ik hem wel opnieuw huren toen we de mogelijkheid daarvoor kregen. Eens zien of hij die cijfers van afgelopen jaar toch op z'n minst kan gaan evenaren. 

432769719_2finnigan.png.99b5ecb70bcfe3c3013648ab6db25dad.png

Mochten jullie de IJslandse namen ingewikkeld en verwarrend vinden, dan heb ik nieuws voor jullie. Namen uit bijvoorbeeld Thailand zijn ook behoorlijk lastig. Dus @Titan en alle anderen; ik wil jullie graag voorstellen aan Thanawat Suengchitthawon! Thana wat? Ja, dat is z'n voornaam inderdaad. Deze Thai vertrok op jonge leeftijd naar Frankrijk en kwam uiteindelijk terecht in de jeugdopleiding van Nancy, totdat hij in 2020 de overstap maakte naar Leicester City in Engeland. Verder dan wat wedstrijden bij de reserves daar kwam hij niet en dus mocht hij gratis vertrekken. De inmiddels 34-voudig international kan het beste uit de voeten als - jawel - aanvallende middenvelder. Dat wordt me er een concurrentiestrijd :< 

2048029863_3suengchitthawon.png.45766896363a10b6c72a2ec27c2f3c25.png

De halve finale van de Lengjubikarinn wonnen we van Grindavík UMFG en dus mochten we ons opmaken voor de eerste finale van dit bekertoernooi in de clubhistorie. Zoals jullie al hadden opgemerkt, hecht niemand bijzonder veel waarde aan dit toernooi tijdens de voorbereiding op het reguliere seizoen. Maar toch, als je in een finale staat, dan wil je 'm winnen ook. En dus traden we op volle oorlogssterkte aan tegen Breiðablik UBK, hetgeen helaas net niet genoeg bleek. Na strafschoppen gingen we ten onder in een gelijk opgaand duel. Niets aan te doen, meer dan jammer is het niet. Vervolgens speelden we nog verschillende oefenduels voordat we aan de reguliere competitie begonnen. Direct wonnen we alle officiële wedstrijden in mei, waarmee we met een gerust hart kunnen stellen dat het ons goed voor de wind gaat. De aanwinsten laten direct hun waarde zien, want Finnigan (2 goals), Gunnlaugsson en Suengchitthawon (beide 1 goal) kwamen direct op het scoreformulier terecht. 

1686106703_4wedstrijden.png.b4369019c4734924df3c78c3264a8586.png

Ook in de beker zijn we door nadat we Skallagrímur versloegen en als we een blik op de ranglijst werpen dan staan we op een gedeelde eerste plek. Ook KA won de eerste drie wedstrijden, maar zij noteerden een nét iets beter doelsaldo. Zij zijn de eerste tegenstander van de maand juni, dus als we hen weten te verslaan hebben we direct een gaatje weten te realiseren. Maar het seizoen is natuurlijk nog lang, dus er kan van alles gebeuren.

1080209300_6stand.png.64d671f855fa2bf9a7a5ced5c329614c.png

Medio mei sluit ook de transfermarkt haar deuren, dus kunnen we zo langzaam maar zeker de balans opmaken in de selectie. Wie hebben hun plekje wel al weten te bemachtigen, waar liggen er nog uitdagingen en wie maken er nog kans op een plek bij de eerste elf. Ik had het al eens aangegeven; ik wil toe naar een kern van spelers die bestaat uit voornamelijk IJslanders, aangevuld met spelers uit Scandinavië en her en der wat 'overige' nationaliteiten. Een vlugge lezer ziet al dat het met een Marokkaanse Spanjaard, wat Engelsen en drie Congolezen nog niet echt in die richting gaat. Maar we moeten wat te klagen houden, is het niet? Langzaam maar zeker werken we naar een kern toe waar we ons allemaal goed bij en verbonden mee voelen. 

1558879982_7stats.png.b1a3b5d7d3d88ee8a7fd71a13db97e54.png

Ik wil jullie allemaal weer enorm bedanken voor het lezen en volgen van dit verhaal, tof om te zien ook dat er nog altijd weer nieuwe namen de tijd en moeite nemen om een reactie achter te laten ook. Ontzettend leuk!

@ElMarcos Ik ben er ook maar wat blij mee en nu met de twee extra aanvallende spelers is de kern helemaal compleet. Hier kunnen we hoge ogen mee gooien heb ik zo het idee!

@MNie Dat weet ik wel zeker. Al zeg ik het zelf :D Thanks voor je reactie weer.

@Kyrill Dank. Daar sluit ik mij volledig bij aan.

@RubenS2 Ze hebben een onbeperkte belbundel van me gekregen om contact met het thuisfront te onderhouden en een extra paar handschoenen; die zullen ze wel nodig gaan hebben ook :-D 

@Thymen Europees voetbal was gelukkig ook (bij lange na) geen doelstelling, dus al met al mogen we best tevreden zijn. Dit seizoen ga ik toch op z'n minst voor een plek bij de bovenste vier! De bookmakers zijn iets minder enthousiast en zien het somberder in, want zij voorspellen een tiende plek op de ranglijst voor ons. We zullen zien wie er gelijk gaat krijgen :) 

@delichris Thanks. Bedankt voor je reactie weer!

@Nummerke10 'Niet veel' is nog redelijk zacht uitgedrukt. Die beker interesseert geen enkele club iets, want het zijn gewoon veredelde oefenduels hehe. Toch is het jammer dat we de finale niet wisten te winnen, want als je er staat, wil je 'm winnen ook natuurlijk.

@Marius 'Suske en Wiske & de drie verdwaalde Congolezen', het zou zomaar kunnen :D 

@Titan Ik heb weer wat nieuw oefenmateriaal voor je hoor, haha! Eens zien hoe deze je na acht Bintang weet uit te spreken ;c Thanks voor je reactie ook weer.

@DGremlin Dat hoop ik toch zeker ook wel. De temperaturen op IJsland zijn wel íéts anders dan in Congo of Marokko haha!

@JoVer1989 Wat ontzettend gaaf om te lezen dat je ook in IJsland bent begonnen. Guðmundsson heb ik zelf wel al weer van de hand gedaan, maar op het tweede niveau was hij een welkome versterking in de selectie in 2022. De onderlinge verschillen zijn niet heel groot in IJsland, dus het met het halen van enkele aanwinsten kun je écht al het verschil maken. Deel gerust ook her en der eens wat van jouw resultaten in United of via een Verhaal hier op het forum! Ik ben benieuwd naar je vorderingen, of die nu in IJsland gaan zijn of elders.

@DavyPeeters Het duurt even, maar dan heb je ook wat :shine: Bedankt voor de mooie woorden! En het klopt inderdaad dat ik twee jaar geleden, met Football Manager 2019, ook een verhaal had in IJsland. Toen speelde ik met Njarðvík, wat destijds een promovendus op het tweede niveau was. Uiteindelijk heb ik daar ook een schitterende game mee gehad en hier een verhaal over gemaakt, dat heb je goed onthouden!

Spoiler

@FlyD @kossimos @Daniell @KayDeManaager @Kyrill @DGremlin @delichris @JordiW. @Nummerke10 @Marius @ElMarcos @roeliho @jefri @MNie  @Rossi @Titan @boydjoman @xJordinosaur @Glenn08  @neva @chrisje1993 @Thymen @kmk @Handzeep @Nibbors @germandutch @Nom de Guerre @RubenS2 @stef1978 @JoVer1989 @DavyPeeters 

Mocht je niet elke update een mention willen, geef het dan vooral bij mij aan en dan haal ik je uit het lijstje.

• Marius changed the title to [IDS] [FM22] Magnús' Dream
  • Marius pinned this topic
  • Marius unpinned this topic