Jump to content

[IDS] [FM22] Magnús' Dream

Fantasy
 Share

Recommended Posts

344655434_banner3-kopie.png.326687f39915450d1cef6e2dd764f15e.png

20. Góður gjaldkeri

Thuis wonnen we van CSKA 1948 dankzij een treffer van Aron Elí Sævarsson en in Bulgarije noteerden we dezelfde uitslag (0-1) dankzij een goal van Tiago Fernandes. De Portugees was het eindstation van een vloeiende counter en zo mogen we ons opmaken voor opnieuw een tweeluik. De tegenstander tijdens de derde voorronde was Dundalk uit Ierland. Helaas bleken zij net iets te sterk, want hoewel we in eigen huis nog met 0-0 gelijk speelden, gingen we op Oriel Park in Dundalk met 2-0 onderuit. Jammer natuurlijk, maar ik vond het al heel wat dat we de eerste twee voorrondes hadden weten te overleven. Hopelijk krijgen we snel een nieuwe kans om ons Europees te meten, maar dan zullen we of de beker moeten winnen of in de top drie (of top vier, afhankelijk van de bekerwinnaar) moeten eindigen. In de competitie doen we ondertussen alleraardigst mee en hebben we alles nog in eigen hand om in het linker rijtje te gaan eindigen. Met een overwinning op ÍBK Keflavík en gelijke spelen tegen FH en Stjarnan bleven we ongeslagen in eigen land. 

177910767_1wedstrijden.png.0b72ff496ba09b96653e6f03b613efee.png

En dan een bericht waar de penningmeester vrolijk van werd. Of we voor de tweede voorronde ook een geldbedrag ontvangen, dat weet ik eerlijkheidshalve niet. Dus terugkomend op de vraag van @RubenS2; ik heb geen idee. Wel weet ik dat we na de uitschakeling plots €550.000,- kregen bijgeschreven. De penningmeester schrok zich een hoedje en viel abuis van zijn stoel. Gelukkig blesseerde hij zich niet en kon hij zijn werkzaamheden snel hervatten. 

973486051_2financieleboostnaECL.png.5b9b1c5e4e77b97ffcb102f16c332e90.png

Met nog zes wedstrijden te gaan, bekleden we een vijfde plek op de ranglijst. Maar zoals je ziet zijn de verschillen nihil. Na één nederlaag en ongelukkige resultaten op de andere velden kan het zomaar zijn dat we negende staan, dus we kunnen en mogen niet verslappen in het slot van het seizoen. 

1756768381_3stand.png.a35ad13a5c45f8456d12fb8ef55dad3d.png

Achterin hadden we de zaakjes redelijk op orde en dat was mede te danken aan onze Spaanse goalie Tanis Marcellán. Maar hij was niet van plan zijn contract - dat volgend jaar zou aflopen - te gaan verlengen en eerlijkheidshalve heb ik toch liever een IJslandse doelman dan een Spaanse Bask. Daar we de vervanger van Tanis al in de gelederen hadden, besloot ik niet alles op alles te zetten om hem voor de club te behouden toen Mallorca en Ponferradina een bod van €20.000,- deden. Dat bod voldeed aan zijn ontspanningsclausule, dus hoe dan ook had ik weinig poten om op te staan. Hij gaat lekker terug naar Spanje en mag daar de ballen gaan vangen. Houdoe hè!

2083134931_4verkoopmarcellan.png.056fe6e02e5acd427e114e4b1b3de5a2.png

Het resterende speelschema is pittig, zeer pittig. We spelen nog tegen KA (7e), Fylkir (4e), Grótta (11e), ÍBV (10e), Víkingur Reykjavík (3e) en nogmaals tegen KA (7e). Vier keer tegen een (enigszins) directe concurrent dus, waarmee we alles in eigen hand houden om onze eindpositie op de ranglijst te bepalen. 

1939719973_5programma.png.04ad5b35a10c7311ae85139d1ac83448.png

Tot slot werpen we nog een blik op de nieuwe talenten die ons komen versterken. Met Hilmar Trausti Kristjánsson hebben we het grootste talent van dit jaar te pakken, hij zal ook direct aansluiten bij de A-kern. De centrale middenvelder zal waarschijnlijk volgend jaar ook al her en der wat minuten gaan maken, maar vooral spelen in onze jeugdploeg. 

470478804_6jeugdlichting.png.d3decad9500f34f888a4d70ad4fcdc26.png

Technisch fiche van Hilmar Trausti Kristjánsson

Spoiler

93841879_7grootstetalentkristjansson.JPG.815204fc0f05b0a4932de6f261bbffb5.JPG

Alle lezers en volgers wil ik weer ontzettend bedanken voor jullie likes en reacties. En aan alle stille lezers; laat gerust eens van je horen. Niet alleen hier, maar ook in de andere subfora :shine: 

@delichris & @MNie Ik mag zeker niet klagen, dankjulliewel!

@ElMarcos Al met al ben ik ook meer dan tevreden, zeker gezien onze Europese prestaties. Dat we daardoor nationaal wat punten morsen neem ik voor lief.

@RubenS2 Je vraag is in de update al beantwoord ;c Die bekeruitschakeling kwam mij - achteraf - inderdaad niet slecht uit, want zo hebben we iets meer ruimte om tot rust te komen en spelers fit te houden.

@Nom de Guerre Het kan nog beter, maar het spelersmateriaal is er nog niet bepaald naar hehe. Voorlopig; so far so good. 

@Titan Hier; een sticker. De penningmeester wist niet wat 'm overkwam en begon inderdaad spontaan te dansen nadat 'ie weer was opgestaan :D 

@Marius Voor een promovendus, dat vergeet ik zelf af en toe nog wel eens hehe, doen we het zeker meer dan prima. En die 'I told you so' neem ik tot me, je had gelijk!

@Kyrill 'Zoals altijd' zou ik niet direct willen zeggen, want het gaat lang niet altijd van een leien dakje volgens mij. Maar bedankt weer voor je complimenten en je reactie.

@Nummerke10 Bovenal dat laatste ja, daar ben ik zeer content mee. Thanks! :) 

@Thymen Bulgarije, maar dat vergeef ik je. De cliffhanger is tot een eind gekomen en we kunnen ons weer focussen op de nationale competitie. Helaas, maar het avontuur was natuurlijk al geslaagd na twee verslagen tegenstanders. 

Spoiler

@FlyD @kossimos @Daniell @KayDeManaager @Kyrill @DGremlin @delichris @JordiW. @Nummerke10 @Marius @ElMarcos @roeliho @jefri @MNie  @Rossi @Titan @boydjoman @xJordinosaur @Glenn08  @neva @chrisje1993 @Thymen @kmk @Handzeep @Nibbors @germandutch @Nom de Guerre @RubenS2

Mocht je niet elke update een mention willen, geef het dan vooral bij mij aan en dan haal ik je uit het lijstje.

Europees kan je toch zeer tevreden zijn ondanks de uitschakeling, zeker omdat er nog heel wat centen mee gemoeid waren ook. Nationaal blijft het geweldig spannend en kan het nog alle kanten op. Ondanks het programma kan je ook gewoon vrijuit je kans gaan. Of het nu 7de, 8ste, 9de of 4de wordt, dit seizoen is sowieso al geslaagd.

1408679559_banner4-kopie.png.4a692f19af1a3cf996eaa7ccc74a5e6f.png

21. Eins og næturkerti

Met nog zes duels te spelen, hadden we alles nog in eigen hand. Achteraf bleek het seizoen net iets te lang te duren, want we verloren in de laatste wedstrijden onder andere tweemaal van KA en lieten punten liggen tegen Fylkir en Grótta, de uiteindelijke kampioen en een degradatiekandidaat. Die twee zeges op Víkingur Reykjavík (mede daardoor werd Fylkir nog kampioen) en ÍBV (die mede daardoor degradeerde) waren leuk voor onze statistieken, maar verder niet meer van invloed op het eindresultaat. We kunnen dus wel stellen dat het seizoen als een nachtkaars is uitgebrand.

703510376_1wedstrijden.png.9de2837ee612769eac4951f68ac04f9d.png

Dit alles heeft een zevende plek op de eindrangschikking tot gevolg. Die tien punten die we lieten liggen zijn enorm zuur. Helemaal als je er mathematisch naar kijkt, want met tien punten meer waren we kampioen geworden :D Zo simpel is het echter niet in het voetbal, dus werpen we direct de blik op volgend jaar. Dan wil ik toch zeker een gooi doen naar een plek die recht geeft op Europees voetbal; oftewel een plek in de top-4!

673113374_2stand.png.9bba57459772dcaf4b373f95b23da384.png

Maar voordat we echt overgaan naar volgend jaar, eerst nog een blik op de statistieken. Scoren deden we niet bijzonder veel. De aanvallende middenvelders waren redelijk productief, maar dat kan en moet nog een stuk beter. Tiago Fernandes mocht zich met tien goals kronen tot clubtopscorer, op de hielen gevolgd door Sander Forø. De Noor heeft vaker niet dan wel een basisplek tegenwoordig en dus is het maar wat knap dat hij tot negen treffers is gekomen. 

1534094039_3statistieken.png.0d6751eb1a933edabb8ce84392130f21.png

Volgend jaar verwacht het bestuur dat we tegen degradatie blijven vechten. Ik weet niet wat er hier in het water zit, maar ambitieus word je er in ieder geval niet van. Het gedegen verdedigende voetbal; dát is vooral belangrijk. En vooral niet te veel geld uitgeven. Nou, dat zit wel snor wat mij betreft. Met onze speelwijze voeren we counter na counter uit, dus dat gaat wel goed komen als je het mij vraagt. We zullen zien wat komend jaar ons gaat brengen!

540609789_4verwachtinge.png.5281631737abe165046de74099dffec1.png

We krijgen in ieder geval een groot potje geld tot onze beschikking. Niet om spelers te halen, maar wel om salarissen mee te betalen. Maar liefst €1.110.000,- mogen we over het gehele jaar spenderen aan spelerssalarissen, maar dat ga ik niet doen. Waarom niet? Dat zie je hieronder wel straks. En daarbij wil ik het salarishuis niet al te veel over hoop gooien door één speler ineens een ton per jaar te gaan betalen. Langzaam maar zeker zullen de salarissen stijgen, want langzaam maar zeker zullen er betere spelers naar de club gaan komen. En die vragen nou eenmaal meer geld elke maand dan Jan Boerefluitjes uit het dorp. 

1051027823_5financien.png.3f59eb6530b0e0c7b873aafa863d28b3.png

Of het verstandig is om ook direct met geld te gaan smijten, dat lijkt me ook niet gezien het huidige saldo. Door de Europese prestaties schrijven we inmiddels zwarte cijfers, maar dat kan niet lang meer duren met het gebrek aan inkomsten en de vele uitgaven die we hebben en moeten doen om stappen te maken. Elke euro zal dus verstandig moeten worden uitgegeven. 

1307051047_6saldo1okt2023.png.9c753511beea87f5cf54cc9e8059c1cf.png

Ik wil iedereen weer ontzettend bedanken voor het volgen, liken en reageren! Þakka þér kærlega!

Spoiler

@FlyD @kossimos @Daniell @KayDeManaager @Kyrill @DGremlin @delichris @JordiW. @Nummerke10 @Marius @ElMarcos @roeliho @jefri @MNie  @Rossi @Titan @boydjoman @xJordinosaur @Glenn08  @neva @chrisje1993 @Thymen @kmk @Handzeep @Nibbors @germandutch @Nom de Guerre @RubenS2 @stef1978

Mocht je niet elke update een mention willen, geef het dan vooral bij mij aan en dan haal ik je uit het lijstje.

Als een nachtkaars uitgedoofd is misschien toch wat streng voor je zelf. Over de hele lijn is dit toch een meer dan goede prestatie als promovendus. De financiën zijn zeker een aandachtspunt maar dat komt vanzelf wel goed als je ze in de gaten blijft houden en er naar handelt zoals je ook plant.

• Marius changed the title to [IDS] [FM22] Magnús' Dream
  • Marius pinned this topic
  • Marius unpinned this topic