Jump to content

[FM22] Magnús' Dream

Fantasy
 Share

Recommended Posts

2081912916_1banner1-kopie.png.77365ef50b7c482bde9c1ce81f572296.png

24. Samstarf við Spán

Nog voordat de transferdeadline verstreek, namen we afscheid van twee spelers. Het was al duidelijk dat de concurrentiestrijd op de positie van aanvallende middenvelder een heftige zou worden. Die strijd heeft dan ook al twee 'slachtoffers' opgeleverd. Na de eerste drie gewonnen wedstrijden speelden we in juni en juli nog de nodige wedstrijden en vanaf augustus doen Tiago Fernandes en Exaucé Mpembele Boula (huur) niet meer mee. De eerstgenoemde gaat voor €1.950,- naar Alverca in Portugal en een van de drie Congolezen in onze selectie maakt het seizoen op huurbasis af bij Fram Reykjavík. 

1178539126_2verkoopfernandesenverhuurboula.png.a0f58ffae979309f857bdb6358338ae0.png

De eerste drie wedstrijden wonnen we dus en in juli stonden er zeven wedstrijden op het programma. Die maand wisten we vriend en vijand te verbazen, want ook na tien officiële duels deze jaargang hebben we nog niet verloren. Tegen medekoploper - na drie potjes weliswaar - KA speelden we gelijk, net als tegen Grótta en Víkingur Reykjavík. In de competitie wonnen we van Fjölnir, Stjarnan en FH. Toch niet de drie minste namen al zeg ik het zelf. In de beker werden we een maand later helaas wel uitgeschakeld. Op bezoek bij UMF Selfoss wonnen we weliswaar, waardoor we de kwartfinale bereikten, maar in eigen huis tegen Breiðablik UBK gingen we kansloos onderuit. Jammer, maar geen ramp. Het leidde wel een meer wisselvallige periode in, want plots wisten we nog maar zelden het doel te vinden en wonnen we 'maar' twee van de vier wedstrijden in juli. Scoren lijkt een probleem, dus we zullen op zoek moeten gaan naar de oorzaak. Ligt het aan de kwaliteit spelers, ligt het aan de tactiek, ligt het aan het al dan niet genoeg creëren van kansen? We gaan op onderzoek uit!

1057439406_3wedstrijden.png.bf1169b759821790943ff60445709da8.png

Ondertussen staan we nog wel 'gewoon' bovenaan, net als aan het eind van de vorige update. Inmiddels zijn we wel al tien duels verder, dus kunnen we aardig de balans opmaken nu we over de helft van deze jaargang zijn. De verschillen zijn - en blijven - ongekend klein. Dat is ook meteen het leuke van zo'n kort competitieformat en al helemaal als iedereen van iedereen kan winnen!

777900877_4stand.png.8cad3e13eb0db77476f6919ff33ab3eb.png

Tussen het voetballen door zitten ze in de directie en op kantoor ook niet stil, want na de samenwerking met Southampton hebben we opnieuw een club weten te strikken die talenten ter beschikking kan stellen, jaarlijks geld overmaakt en kennis met ons deelt. Dit keer is het Espanyol dat interesse had, net als Getafe en Bari. Ik besloot, gezien de uitstekende faciliteiten en jeugdopleiding, voor de club uit Barcelona te kiezen. Eens zien wat voor vruchten we daarvan kunnen gaan plukken ter zijner tijd. 

1636691327_6espanyol.png.e8f334d47a2bb12da81d73d3827b0c33.png

Tot slot voor de liefhebber nog wat statistieken, waarbij we zien dat zowel Jimi Tauriainen als Ryan Finnigan er tot dusver al zeven hebben gescoord. Doelpunten maken is aan hen wel besteed dus! Wil je een screentje van iets of iemand? Roep dan gerust; u vraagt, wij draaien :) 

516518802_7stats.png.82ee0cde9b0c5c09ad525c074f99cb45.png

Het was even stiller vanwege een paar drukke dagen, maar we stomen lekker door. Ontzettend bedankt weer voor de leuke reacties en het lezen van dit verhaal!

@Kyrill Je weet wat ze zeggen hè. Een goed begin, is het halve werk :D 

@Nummerke10 We hebben de lijn aardig weten door te trekken, maar inmiddels komt de klad er een beetje in. Hopelijk houden we het nog even langer vol en blijven we waar we nu staan op de ranglijst hehe

@ElMarcos I know, i know. Dat is op de langere termijn alles behalve de bedoeling en ik ga mij vanaf volgend seizoen zo goed als volledig richten op de Scandinavische markt. 

@DGremlin Daar heb ik niets aan toe te voegen, thanks :shine: 

@delichris Eerlijk gezegd kan die finale me nog steeds gestolen worden, al zal elke verliezende finalist dat zeggen ;c Bedankt weer voor je reactie.

@Marius Jammer, maar zoals hierboven al benoemd; lekker belangrijk... De start is ongekend goed, dat had ik zelf ook niet helemaal zien aankomen. Nu we over de helft zijn mogen we al voorzichtig beginnen te dromen van het bereiken van onze doelstelling; de top-4 behalen.

@roeliho De selectie is ruim zat, maar qua niveau zit er nog wel een groot verschil. Daar zullen we op den duur verandering in moeten brengen, maar zeker voorin hebben we keuze zat! Bedankt voor je reactie weer :) 

@RubenS2 Heel duur, dat is nu ook wel bevestigd met de twee (tijdelijk) vertrokken spelers. Was is een tornooi trouwens? :classic_ninja:

@Thymen Een gelijkspel is het uiteindelijk geworden, de eerste van vele tijdens de zomer bleek achteraf haha. Thanks voor je reactie!

@KayDeManaager Dat is ook echt een pareltje inderdaad, met Maghoma ben ik ontzettend tevreden. En een aanbieding van Njarðvík of Reynir Sandgerði weet ik wel naast me neer te leggen. Deze game staat volledig in het teken van Afturelding!

@DavyPeeters Elk gaatje is er één, dat heb je goed gezien. En inmiddels hebben we zes punten voorsprong op de nummer vijf van de ranglijst, wat onze doelstelling weer een stukje dichterbij brengt. Maar je kan het, zeker in IJsland, ook zomaar uit handen geven wanneer er plots een dipje komt. Het is dus zaak die dip te voorkomen! 

@Titan Ja, dat kan natuurlijk ook haha. Eens zien wat we de volgende transferperiode weer kunnen halen aan tongbrekers :D Dat we ons aardig kunnen meten met de 'top' van IJsland, dat blijkt wel uit de huidige tussenstand en onze plek op de ranglijst. Nu is het nog zaak dat de komende negen duels vol te houden!

@boydjoman Thanks, ontzettend bedankt. 

Spoiler

@FlyD @kossimos @Daniell @KayDeManaager @Kyrill @DGremlin @delichris @JordiW. @Nummerke10 @Marius @ElMarcos @roeliho @jefri @MNie  @Rossi @Titan @boydjoman @xJordinosaur @Glenn08  @neva @chrisje1993 @Thymen @kmk @Handzeep @Nibbors @germandutch @Nom de Guerre @RubenS2 @stef1978 @JoVer1989 @DavyPeeters 

Mocht je niet elke update een mention willen, geef het dan vooral bij mij aan en dan haal ik je uit het lijstje.

Ondanks het gebrek aan scorend vermogen de laatste maand toch "gewoon" bovenaan ... De verschillen zijn klein inderdaad maar gezien de lengte van de competitie is drie punten voorsprong als leider natuurlijk ook niet weinig. Een sprookje in de maak? Of droom ik nu luidop?

530075985_1banner2-kopie.png.01a8fa034c68a9860f40da1a85492fb5.png

25. Spennu til hins bitra enda

De titelstrijd is ongekend spannend. Het feit alleen al dat we in ons tweede seizoen op het hoogste niveau verwikkeld zijn in een strijd die recht geeft op een ticket voor de Champions League geeft genoeg spanning en misschien is dat ook wel hetgeen waar de spelers 'last' van hebben. We vinden bijzonder moeilijk het doel van de tegenstander. Althans, gevaarlijk worden we wel, maar afronden lijkt een moeilijk iets de laatste paar duels. En ook in augustus hadden we moeite met het maken van doelpunten, want we maakten slechts drie goals in vijf wedstrijden. Dat we desondanks acht punten uit de vijf gespeelde wedstrijden overhielden, was het gevolg van het feit dat we ook slechts twee tegentreffers incasseerden. Al met al zijn het niet de meest in het oog springende potjes voor de neutrale toeschouwer om het maar zacht uit te drukken ;c 

1349566170_1wedstrijden.png.f3954460766e2b04e8d4a114c036304e.png

Dat alles zorgt wel voor een razendspannende strijd om de bovenste plekken. Wijzelf gaan nog altijd aan kop en hebben - met nog vier wedstrijden te gaan - alles nog in eigen hand. We zouden zelfs nog een keer mogen verliezen als we naar onze naarste achtervolger kijken: Fylkir. Zij werden vorig jaar kampioen en zijn ook nu weer een kandidaat voor de titel. Maar vlak daar achter staan Stjarnan (32 punten) en KA en FH (beide 30 punten met één duel minder gespeeld) die ook nog niet uitgevlakt kunnen worden. Het. Is. Spannend!

194311217_2stand.png.9e26b7537a05999b61acf3b8ce97bb62.png

En het is helemaal spannend als we kijken naar ons resterende wedstrijdschema. In amper twee weken tijd werken we de laatste vier duels af, waarbij we beginnen met een bezoek aan FH in Hafnarfjörður, een buitenwijk ten zuiden van de hoofdstad. Vervolgens krijgen we midweeks bezoek van Stjarnan en daarmee hebben we direct twee concurrenten gehad. De competitie sluiten we af tegen de tegenvallende ploegen Valur en KR, dus op voorhand zou je zeggen dat onze kaarten best gunstig zijn. Maar zeker in IJsland kan nog altijd iedereen van iedereen winnen en we mogen ons nog alles behalve rijk rekenen. Hoe dan ook is het seizoen geslaagd, want ik had mijzelf een plek in de top-4 als doelstelling gegeven. Het moet wel héél raar lopen als we dat nog willen mislopen.

1655388936_4programma.png.b4bf07e997257669ea257ac970bd20a4.png

Tot slot nog een blik op de nieuwe jeugdexponenten. We kunnen er kort over zijn, het is niet veel soeps dit jaar. De sterren geven een wat vertekend beeld, maar als jullie naar de screens met attributen kijken in de spoiler eronder, dan zien jullie wat ik bedoel. Ik zal jullie er dan ook niet te veel mee vermoeien. Hopelijk worden de talenten op den duur iets beter, want hier gaan we de Champions League niet mee winnen...

1723781084_8jeugdlichting.png.4b563433e0ee6d702eb0e0b94f7715b1.png

Technische fiches van de 'grootste' talenten

Spoiler

Ómar Ingi Víðisson

1733151292_9vidisson.JPG.b76a01ca220a0a28258de23543f099ac.JPG

Jens Ingvarsson

210203210_10ingvarsson.JPG.7bb3c59913e2b16d74fce81fadf14c50.JPG

Bjarki Gíslason

1062161395_11gislason.JPG.93f463b45471f8bb6b3631b600182c6a.JPG

Ísak Jóhansson

529307888_12johansson.JPG.051f9d1409d1229678ca2bcaa99d986d.JPG

Gigantische bedankt weer voor de reacties en opmerkingen in het IDS-topic. Ik ben blij om te lezen dat het verhaal jullie kan blijven bekoren :) 

@MNie Of we iets uit die samenwerking met Espanyol gaan halen, dat zullen we vanaf volgend seizoen pas gaan merken gok ik. Voor nu is vooral het financiële aspect interessant, want elke euro is welkom. 

@delichris Waar kan ik tekenen? :D 

@Kyrill En we staan nog steeds bovenaan :classic_ohmy: Eens zien of we dit kunnen volhouden!

@DGremlin Tot dusver gaat het meer dan voortreffelijk, maar het gebrek aan doelpunten begint toch wel een beetje zorgelijk te worden. Hopelijk kunnen we daar snel verandering in brengen. Thanks voor je reactie weer.

@Nummerke10 Het gaat heerlijk hier op IJsland! 

@ElMarcos De weg omhoog hebben we goed gevonden, maar nu moeten we toch ook meer en meer achterom kijken in de titelstrijd. 

@Titan Of twee, dat zou nóg prettiger zijn. Al met al mag ik nog alles behalve klagen, dat besef ik me des te meer ook wel. We hadden na ons openingsseizoen net al afscheid genomen van die Spaanse paellavreters, maar wie weet mogen we van Espanyol wat jongens huren die goed kunnen voetballen.

@Marius Niets is "gewoon", zeker niet op IJsland ;c Voorlopig duurt het sprookje voort, dus blijf gerust luidop dromen!

@RubenS2 De verschillen zijn er niet ruimer op geworden, dat staat als een paal boven water. Bedankt weer voor je reactie.

@Thymen Ik zou willen dat we weer eens drie potjes op rij winnend zouden afsluiten. Voorlopig is het wisselvalligheid troef bij ons helaas, maar we staan wel nog altijd boven aan. Dit nog vier potjes volhouden, het zal toch niet?! 

@roeliho Daar sta ik zelf ook behoorlijk van te kijken haha! Thanks voor je reactie :) 

@KayDeManaager Wen er maar niet te veel aan, straks jinxen we de boel nog :D Europees hebben we natuurlijk al gedebuteerd afgelopen jaar na de bekerwinst, maar nu lijkt het er toch op dat we het via de reguliere competitie veilig gaan weten te stellen en volgend jaar weer Europees mogen gaan acteren. De vraag is nu; wordt dat de Champions League of de Conference League?

Spoiler

@FlyD @kossimos @Daniell @KayDeManaager @Kyrill @DGremlin @delichris @JordiW. @Nummerke10 @Marius @ElMarcos @roeliho @jefri @MNie  @Rossi @Titan @boydjoman @xJordinosaur @Glenn08  @neva @chrisje1993 @Thymen @kmk @Handzeep @Nibbors @germandutch @Nom de Guerre @RubenS2 @stef1978 @JoVer1989 @DavyPeeters 

Mocht je niet elke update een mention willen, geef het dan vooral bij mij aan en dan haal ik je uit het lijstje.

De doelpuntenproductie blijft een dingetje maar de buffer van drie punten is nog steeds aanwezig en dan is het niet vreemd dat je nu al begint te rekenen natuurlijk. De titel is ondertussen geen droom maar een reële mogelijkheid, al kunnen die onderlinge confrontaties de boel natuurlijk nog door mekaar gooien. De enige juiste conclusie die je zelf ook maakt: spannend!