Jump to content

[FM22] Van HOBBYCOACH in het amateurvoetbal tot .…

germandutch
 Share

Recommended Posts

Banner.jpg

logoS04.jpg

Spoiler

43.jpg

45.jpg

Dit zijn de spelers, die de club verhuurd heeft. De eerste 6 zouden het team sterker maken, maar ik kan er pas na afloop van de competitie over beschikken. Bovendien zijn het onze duurste spelers, waardoor wij qua salarisbudget al in de rode cijfers zitten.

Over 5 dagen spelen wij in de 1ste Ronde van de DFB-Pokal in en tegen MSV Duisburg, een Duitse sportvereniging uit Duisburg, Noordrijn-Westfalen.

Spoiler

De club is het bekendst om zijn voetbalafdeling, maar is ook actief in handbal, hockey, atletiek, tennis, volleyball, judo en turnen. De voetbalafdeling speelt zijn thuiswedstrijden in de Schauinsland-Reisen-Arena. De club was in 1963 een van de oprichters van de Bundesliga. De club bereikte vier keer de finale van de DFB-Pokal, maar hierin waren Bayern München (2x), Eintracht Frankfurt en FC Schalke 04 te sterk voor de club.

De Schauinsland-Reisen-Arena, tot 2010 bekend als MSV-Arena, is een stadion in de Duitse stad Duisburg. Het stadion is de thuishaven van de voetbalclub MSV Duisburg. Het stadion werd in 2003 en 2004 gebouwd op de plaats van het vroegere Wedaustadion.

Het stadion beschikt over 31.500 plaatsen, waarvan ongeveer 7000 staanplaatsen. Tijdens internationale wedstrijden worden de staanplaatsen van stoeltjes voorzien, om aan de reglementen van de UEFA te voldoen, en heeft het stadion 28.000 zitplaatsen. Alle plaatsen zijn overdekt.

In 2005 werden de Wereldspelen onder andere in dit stadion gehouden.

44.jpg

46.jpg

Bij zonnig weer en voor 31.500 toeschouwers arriveerden wij in Duisburg in de gebruikelijke 4-1-3-1-1 opstelling met spits Terodde. MSV of te wel de Zebras kwamen op in een 5-3-2 formatie en scheids was ene Tobias Stieler.

De Zebras staan momenteel op de 18de plaats in de 3de Bundesliga en dat mag dus geen probleem voor ons zijn. Dacht ik!  Zij mogen dan wel bijzonder laag geklasseerd staan, maar verdedigen konden ze als de beste. In het eerste kwartier kregen wij geen poot aan de grond en onze spits Terodde werd volledig ‘koudgesteld’.  Maar ook onze MC Latza kwam niet aan de bak. Pas in de 19de minuut kregen wij een vrije trap, randje 16 en SS Zalazar nam deze voor zijn rekening. Hij schoot hem perfect over de muur en in de bovenhoek. 0 : 1 en ik was alsnog tevreden.

Maar ja, insiders hadden mij wel gewaarschuwd voor ene Bouhaddouz, maar ik ken de hele jongen niet. Juist deze gast kopte de bal in de 26ste minuut in ons doel en de gelijkmaker was een feit. Vanaf deze gelijkmaker lukte het ons niet meer om te scoren. Wij waren wel beter, maar dat was het dan ook. Zij waren feller en speelden de bal veelvuldig achterin rond en mijn jongens bleken tam te zijn.

En toen begon ik te schuiven. Latza werd VM en VM Palsson werd MC . Bij rust stond het nog steeds 1 : 1 en in de kleedkamer besloot ik ook van tactiek te wijzigen. Terodde mocht gaan douchen, voor hem kwam Churlinov en wij speelden in de tweede helft 4-1-3-2-0 en zonder spitsen. Wij kregen de ene na de andere hoekschop (in totaal 16) maar geen bal in hun doel.

Churlinov kwam als SS ook niet aan de bak en ML Ouwejan bouwde conditioneel steeds meer af. In de 82ste minuut haalde ik ML Ouwejan eraf en bracht Drexler. Churlinov werd ML en Drexler SS. Wij kregen wat meer greep op de match, maar dat was het dan ook. Na 90 minuten stond het nog steeds 1 : 1 en werd verlengd.

In de 92ste minuut haalde ik ook de als een natte krant spelende Latza eraf en bracht jongeling Flick. Pas in de 118de minuut lukte het ons een perfect aanval op te zetten en MR Bülter tikte de bal over de doellijn. 1 : 2 en dat bleek uiteindelijk de winnende treffer te zijn. Natuurlijk was ik achteraf blij dat wij in de volgende ronde zitten, maar ook schaamde ik mij kapot, omdat wij zo veel moeite met een laagvlieger hadden.

Spoiler

47.jpg

48.jpg

---------------

Copywriter @Vis @MNie @bobjuh @19CH98 @Venijn McSnekke

@Kyrill @jefri @MisterX

@MNie @joosthaf @Milton @Daniell @Rossi

Bedankt voor jullie aandacht en eventuele reacties.

Edited by germandutch

bannerjljzj.jpg

logos0467jz3.jpg

Spoiler

49x2jp9.jpg

5040kh9.jpg

51tyjcw.jpg

52z4j28.jpg

Ik heb steeds het gevoel, dat de directie weinig vertrouwen in mij heeft en daarom mijn verzoek niet honoreert. Volgens het contract kunnen ze mij te allen tijde op staande voet ontslaan, omdat ik niet binnen het salarisbudget werk. Wij hebben rode cijfers en waarom? Omdat DVZ Knäbel alweer voor de tweede keer een jonge speler heeft gekocht en maar door blijft gaan het salarisbudget te overtrekken. Soms heb ik het gevoel, dat hij dat expres doet, zodat ze mij kunnen lozen als ik een misstap maak.  Het is allerminst prettig, als je onder deze omstandigheden moet werken.

Komende vrijdag spelen wij thuis tegen FC Erzgebirge Aue. De thuisbasis van de club is het Erzgebirgsstadion in Aue.

Spoiler

En voor de liefhebbers:

De club werd op 4 maart 1946 opgericht onder de naam Sportgemeinschaft Aue. Na wijzigingen in de sponsoring werd de naam nog veranderd in BSG Pneumatik Aue (vernoemd naar de hoofdsponsor: een lokaal bouwbedrijf) in 1949, Zentra Wismut Aue in 1950 en SC Wismut Aue in 1951.

In de beginjaren presteerde de ploeg erg goed en in 1954 besloot de Oost-Duitse regering dat de nabijgelegen stad Chemnitz - toen nog Karl Marx Stadt - een goede club verdiende. Door hevig protest werd enkel de naam gewijzigd in SC Wismut Karl Marx Stadt en bleef de club in Aue spelen. In 1963 kreeg Karl Marx Stadt een eigen team - namelijk FC Karl-Marx-Stadt, het huidige Chemnitzer FC - en werd de clubnaam weer veranderd in BSG Wismut Aue.

Nog enige tijd bleef de club goed presteren in de DDR-Oberliga, echter zonder een kampioenschap. Toch wordt er geschiedenis geschreven, omdat geen enkele ploeg zoveel wedstrijden in de Oost-Duitse competitie heeft gespeeld. In 1985 mocht Aue meestrijden om de UEFA Cup. In de eerste ronde werd echter al verloren van Dnjepr Dnjepropetrovsk. Na de val van de Berlijnse Muur en de Duitse hereniging werd de naam in 1990 omgedoopt tot FC Wismut Aue. Enkele jaren later, in 1993 werd de huidige naam - FC Erzgebirge Aue - aangenomen. De naam Erzgebirge (ertsgebergte) refereert aan het gebergte waarin de stad Aue ligt.

In het vernieuwde voetbalsysteem in Duitsland begon Aue met het spelen in de Amateur Oberliga Nordost/Süd (III), later hernoemd tot Regionalliga Nord (III). Na een verrassend kampioenschap in 2003 promoveerde de club naar de 2. Bundesliga, maar is in het seizoen 2007/2008 gedegradeerd naar de nieuw gevormde 3. Liga.

In het seizoen 2009-2010 behaalde de club de tweede plaats in de derde Bundesliga (met gemiddeld ruim 9000 toeschouwers), en dwong zodoende promotie naar de tweede Bundesliga af.

In het seizoen 2010/2011 kende de club een goede start in de 2.Bundesliga met een eerste plaats bijna halverwege het seizoen. De club bleef 22 thuiswedstrijden ongeslagen, een record in de clubgeschiedenis en een record in het Duitse profvoetbal. In het seizoen 2014/15 degradeerde de club weer naar de 3. Liga. Een seizoen later volgde opnieuw promotie naar de 2. Bundesliga. Aue handhaaft zich vervolgens op dit niveau al waren daar in het seizoen 2017-2018 wel promotie-degratiewedstrijden tegen Karlsruher SC voor nodig.

54kfjji.jpg

537nj26.jpg

Bij zwaar bewolkt weer in voor 56.648 toeschouwers verschenen wij in een nieuwe tactische opstelling en wel in 4-3-3-0 zonder spitsen. Waarom? Omdat spits Terodde momenteel in een dip zit en ik over een drietal goede aanvallende middenvelders beschik. Aue kwam in een 4-2-3-1 formatie het veld op en scheids was ene Nicolas Winter.

Onze tegenstander had moeite met onze spitsenloze tactiek en de twee centrale mandekkers moesten kiezen, want er stonden 3 aanvallende middenvelders tegenover hun. Uit een van onze corners in de 12de minuut serveerde MR Bülter de bal perfect op het hoofd van VC Thiaw, die de bal netjes binnen kopte. 1 : 0 en onze openingstreffer was een feit. In de 28ste minuut was het Zalazar, die met een simpele steekpass Drexler in de gelegenheid stelde, om de bal binnen te koppen. 2 : 0 en wij waren op de goede weg. Onze drie SS leken ongrijpbaar voor de statische verdedigers en aangezien deze continu de lange bal hanteerden, die telkens een prooi voor onze centrumverdedigers waren, was er voor ons geen vuiltje aan de lucht.  Wel speelden ML Ouwejan en MC Latza een zeer matige match en zorgde Aue met tientallen overtredingen dat de scheids soms het overzicht kwijtraakte.

In de 54ste minuut speelde Drexler een strakke pass richting Churlinov, die ene Mance foutief inschatte, waardoor Churlinov de bal in de voeten kreeg en met een keihard schot binnen knalde. 3 : 0 en ik kon de overwinning al ruiken.

Uit pure frustratie was het wederom Mance, die in de 63ste minuut een verwoestend afstandschot loste, waarmee hij onze keeper verraste. 3 : 1 en uiteindelijk werd dat ook de eindstand. Wel haalde ik in de 81ste minuut Latza van het veld en bracht Palsson. Tevens mocht Ouwejan in de 93ste minuut ook inrukken en nam Rzatkowski zijn taken over.

Het publiek en ik waren tevreden en de drie punten bleven hier. De scheids floot maar liefst voor 31 deels heftige overtredingen van Aue en toonde aan, dit niveau niet aan te kunnen. 

Spoiler

55kkkzb.jpg

56duk07.jpg

---------------

@Kyrill @jefri @MisterX

@MNie @joosthaf @Milton @Rossi

@Daniell + @kmk = ik ben inderdaad niet tevreden, omdat het mij nog niet gelukt is, het beste uit alle spelers te halen. De juiste tactiek heb ik nog niet voor elkaar gekregen en dat gedoe met de DVZ en salarisbudget is niet leuk. Zonder de verhuurde spelers is en blijft het een matige selectie.

Edited by germandutch

Banner.jpg

logoS04.jpg

Spoiler

04.jpg

05.jpg

06.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen. De hele selectie stelt mij eerlijk gezegd bijzonder teleur. Het zijn haast allen wispelturige momentenvoetballers en ze missen doorzettingsvermogen, zelfvertrouwen en de wil om te winnen.

Komende zaterdag spelen wij uit en wel in en tegen SSV Jahn Regensburg is een Duitse voetbalclub uit de stad Regensburg, Beieren.

Spoiler

De Continental Arena is een stadion in de Duitse stad Regensburg. Het stadion is de thuishaven van de voetbalclub Jahn Regensburg. Het stadion werd in 2015 gebouwd en vervangt het vroegere Jahnstadion.

Het stadion beschikt 15.224 plaatsen, waarvan ongeveer 6000 staanplaatsen. Alle plaatsen zijn overdekt.

03.jpg

07.jpg

Bij zonnig weer en voor 15.210 toeschouwers arriveerden wij in Regensburg in een 4-2-3-1 opstelling.  De Jahnelf kwam in een 4-4-2 formatie het droge veld op en scheids was ene Patrick Hanslbauer.

Enfin, wij begonnen zoals altijd met tempovoetbal, maar na 5 minuten was dat over en er zakten enkele spelers min of meer door het ijs. Terodde, Churlinov, Drexler, Zalazar en Itakura speelden als een natte krant. Door de blessure van VR Ranftl speelde Becker als VR en Ouwejan als VL. In de 25ste minuut beoordeelde Ouwejan een voorzet foutief, waardoor Saller hem binnen kon koppen.  1 : 0 en dat was het begin van het einde. Wij waren niet slechter, maar kregen de bal niet tussen de palen.

Tijdens de rust en in de tweede helft probeerde ik het met tactische omzettingen, maar mijn spelers deden maar wat. Hun optreden was gewoon teleurstellend en ik moet toegeven, dat ik nog nooit zo een slappe hap heb gemanaged. In de 59ste minuut haalde ik de totaal niet functionerende Terodde eraf en bracht Palsson en 10 minuten later mocht ook Zalazar gaan douchen en kwam Rzatkowski.

Ondanks alle tactische wijzigingen en positieveranderingen creëerden wij wel kansen, maar leken niet in staat om een doelpunt te maken.  Onze prestatie op het veld bleef een en al teleurstellend en toen de scheids affloot, zocht ik met schaamrood op mijn kaken de kleedkamer op.

Spoiler

08.jpg

09.jpg

-----------------

@Kyrill @jefri @MisterX

@Daniell @kmk

Edited by germandutch

Banner.jpg

logoS04.jpg

Spoiler

12.jpg

11.jpg

13.jpg

Het zit niet mee, maar ik erger mij vooral aan een persoon, die mij behoorlijk op de zenuwen werkt.  Ik ben Koeman niet, die zich door een voorzitter (of beter gezegd door een DVZ) tot het bot laat piepelen. Deze gast blijft bezig, om totaal onnodige jeugdspelers en technisch personeel aan te trekken. Wij staan in het rood, maar daar trekt die zich niets van aan.

Komende zaterdag spelen wij thuis tegen Fortuna Düsseldorf, een Duitse voetbalclub uit Düsseldorf.

Spoiler

De club is opgericht in 1895 en probeert net als wij, directe promotie mogelijk te maken. Het is als het ware een soort Liftploeg, die al jaren schommelt tussen de 1ste en de 2de liga.

10.jpg

14.jpg

Bij zonnig weer en voor maar liefst 62.271 toeschouwers verschenen wij in een min of meer nieuwe 4-2-3-1 opstelling. Fortuna Düsseldorf kwam in een 5-2-2-1 formatie het veld op en scheids was ene Johann Pfeiffer.

In de eerste 35 minuten hadden wij weinig te vertellen, want Fortuna was toen gewoon beter, omdat drie van mijn spelers weer een snipperdag hadden. Terodde, Bülter en Ouwejan stelden gewoon teleur en toonden weer aan, dat ze (tenminste vandaag) wispelturige momentenvoetballers zijn, die hun momenten niet hadden. Uit een van onze hoekschoppen in de 38ste minuut kopte VC Itakura het verlossende eerste doelpunt binnen. Bij rust stond het nog steeds 1 : 0, omdat Fortuna achterin bleef hangen en probeerde met schaarse counters te scoren.    

In de 57ste minuut verloste ik Bülter en stuurde Churlinov het veld in. Becker kwam in de 84ste minuut naar de kant, omdat hij conditioneel op was en werd vervangen door Flick. Flick werd MC en Ouwejan werd VL, maar hij voldeed gewoon niet. In de 89ste minuut was het Palsson, die voor ons tweede doelpunt zorgde.

Ik weet niet wat er met Terodde aan de hand is, maar hij voldoet gewoon niet. Ok, hij is al 33, maar Christiano Ronaldo is ook al 36 en speelt nog steeds de sterren van de hemel. Als ex-UFC vechter weet ik, dat 33 tegenwoordig geen leeftijd is om te stoppen. De meeste vechters zijn pas op hun 35ste aan hun top en de huidige lichtzwaargewicht kampioen is een 42 jarige Braziliaan en die is topfit, want hij verzorgd zijn lichaam goed. Terodde heeft hier alle faciliteiten om zijn lichaam ook perfect te verzorgen en als hij dat niet wil of wenst, dan moet die maar in de kelderklasse spelen. Voorlopig gaat die bij mij op de bank en speelt Bülter in de spits.

Spoiler

15.jpg

16.jpg

--------------

@Kyrill @jefri @MisterX

@Daniell @kmk

Edited by germandutch

Banner.jpg

logoS04.jpg

Spoiler

18.jpg

19.jpg

20.jpg

Ik ben het beu! Volgens Andre Jahn heeft mijn directe baas, DVZ Knäbel, de spelers wijsgemaakt, dat ik een gebrek aan ervaring als manager en of coach heb.

Aangezien ik mij in de avonduren in het hotel soms verveel, laat ik nu een poster drukken, waarop ik mijn carrière als manager precies weergeef. En die zal ik dan in de kleedkamer ophangen, zodat de spelers kunnen zien, of ik wel of niet ervaring heb opgedaan.

17.jpg

Trouwens, wat het matige tot slechte presteren van spits Terodde betreft, zo heb ik mogelijkerwijs een foutieve beslissing genomen?  Toen ik in de jeugd voetbalde heeft mijn coach  mij in eerste instantie als verdediger neergezet en toen speelde ik ook als een natte krant, omdat het ‘mijn positie’ niet was. Als aanvallende middenvelder blonk ik ook niet uit, pas als centrale middenvelder kwam ik tot mijn recht.  Terodde is ietwat statisch en niet zo snel, maar een doelgerichte targetman, die ballen neer kan leggen voor opkomende middenvelders en ook scoringsvermogen heeft. Omdat ik geen klik met de spelers heb, praten ze amper tegen mij en verwachten ze, dat ik het zelfs uitzoek. Ik zal proberen voor Terodde de juiste positie te vinden, want bij FC Köln was hij een veel scorende spits en stelde nooit teleur.  Bovendien is dit mogelijkerwijs zijn laatste jaar (in elk geval onder mij) en dat wil ik voor hem niet verpesten. 

Aanstaande zondag spelen wij uit en wel tegen SC Paderborn 07, een Duitse voetbalclub uit Paderborn en werd in 1907 opgericht.

Spoiler

Hun thuiswedstrijden spelen ze in de Benteler-Arena, voorheen Energieteam Arena en daarvoor Paragon Arena genoemd is een voetbalstadion in de Duitse stad Paderborn. De hoofdgebruiker van het stadion is de voetbalclub SC Paderborn 07, die in de 2. Bundesliga uitkomt (seizoen 2021/22).

De kern van het stadion is gebaseerd op het Abe Lenstra Stadion in Heerenveen. Het stadion heeft 15.000 plaatsen (waarvan 9.200 staanplaatsen) die alle overdekt zijn. Het is zo gebouwd, dat de capaciteit probleemloos naar 20.000 plaatsen uitgebreid kan worden.

De ligging van het stadion binnen de gemeente Paderborn is zeer centraal, maar toch enigszins verwijderd van bewoond gebied. Het ligt aan de rand van een bedrijventerrein, vlak bij een afrit Paderborn Elsen, nr. 26, van de Autobahn A33. Ten westen van het stadion ligt het Paderborner stadsdeel Elsen, ten noorden ervan het stadsdeel Schloß Neuhaus en ten oosten en zuidoosten ervan de eigenlijke stad Paderborn.

Met de bouw van het stadion werd begonnen op 12 juni 2005. Na klachten van omwonenden werden de bouwactiviteiten in november 2005 echter onderbroken. Na twee jaar kon weer verder worden gebouwd. Begin 2008 werd de bouw vanwege financiële problemen nogmaals voor een maand stilgelegd. Uiteindelijk werd het stadion op 20 juli 2008 officieel geopend met een wedstrijd tegen Borussia Dortmund. Mede door de onderbrekingen stegen de kosten van het stadion van de geplande € 9 miljoen naar € 25 miljoen.

23.jpg

21.jpg

Spoiler

22.jpg

‘Scheisse’.  Sorry, dat ik dat zeg, maar nu moet reservekeeper Langer, een 36 jarige zeer trage keeper in het doel. Want de derde keeper Fraisl is niet ingeschreven en loopt in de O19 rond.

Bij zeer zonnig weer en voor 15.000 toeschouwers arriveerden wij in Paderborn in een 4-2-3-1 opstelling met spits Terodde.  Paderborn kwam eveneens in een 4-2-3-1 formatie het droge veld op en scheids was ene Johann Pfeiffer.

Terodde speelde goed, daarentegen Palsson en Itakura totaal niet.  Pas in de 44ste minuut lukte het ML Drexler het defensieve bolwerk van Paderborn  open te breken en onze openingstreffer te maken.  0 : 1 was ook de ruststand.

In de 67ste minuut haalde ik Palsson van het veld en bracht Ouwejan. 6 minuten later mocht ook Itakura gaan douchen en kwam Kaminski.  En in de 79ste minuut haalde ik nog Zalazar van het veld en bracht Churlinov. De schaarse counters van Paderborn konden wij makkelijk opvangen en in de 93ste minuut scoorde invaller Churlinov het tweede doelpunt en kon de match op slot. Wij speelden niet slecht, maar ook niet sprankelend. Het was een min of meer gelijkwaardige match, waarvan wij de uiteindelijke winnaar werden.

Spoiler

24.jpg

25.jpg

-------------------

@Kyrill @jefri @MisterX

@Daniell @kmk @stef1978

Edited by germandutch

Banner.jpg

logoS04.jpg

Spoiler

26.jpg

Komende vrijdag spelen wij thuis tegen Karlsruher SC, een Duitse voetbalclub uit Karlsruhe. De club werd op 6 juni 1894 opgericht.

Spoiler

KSC verzekerde zich op 29 april 2007 van promotie naar de Bundesliga voor het seizoen 2007/2008 na de 1-0-overwinning op SpVgg Unterhaching. Het elftal uit Karlsruhe heeft het gehele seizoen de Zweite Bundesliga gedomineerd. Ze speelden 14 wedstrijden (9 overwinningen, 5 gelijke spelen) voor dat ze hun eerste nederlaag incasseerden. Dit gebeurde tegen Erzgebirge Aue. In de winterstop stond het team van Edmund Becker bovenaan. Ze werden gevolgd door Hansa Rostock. Ze zijn het eerste team in de Zweite Bundesliga, dat het gehele seizoen aan kop gestaan heeft. Het seizoen bij de top begon goed en in het begin leek het zelfs alsof de club Europees voetbal zou kunnen halen, maar de club verloor zijn vorm zakte terug naar de elfde plaats. In 2009 degradeerde de club. In 2012 zakte de club verder weg; In twee promotie-/degradatie-wedstrijden verloor KSC van Jahn Regensburg en zakte naar de 3. Liga. Hier werd de club meteen kampioen en promoveerde zo weer terug naar de 2. Bundesliga.

Na een vijfde plaats werd de club in 2015 derde en maakte zo weer kans op promotie, maar verloor in de eindronde van HSV. Na nog een zevende plaats volgde een nieuwe degradatie in 2017. Het seizoen erna lukte het KSC bijna om meteen terug te keren in de 2. Bundesliga. In de "Relegationsspiele" was Erzgebirge Aue net even sterker. Maar na de 2e plaats in seizoen 2018/19 promoveerde KSC alsnog terug naar de 2. Bundesliga.

27.jpg

28.jpg

Bij heerlijk zonnig voetbalweer en voor 57.888 toeschouwers verschenen wij in een 4-2-3-1 opstelling. Praktisch in bestbezetting, behalve keeper Fährmann. Voor hem speelde de 36jarige Langer, die ondanks zijn traagheid het toch goed deed tot nu toe. De KSC kwam in een 4-1-4-1 formatie het droge veld op en scheids was ene Thorben Siewer.

Palsson, in onze voorgaande wedstrijd zeer zwak spelend, had iets goed te maken en deed dat ook. Reeds in de 1ste minuut schoot hij het openingsdoelpunt binnen. In de 19de minuut was het ML Drexler die ons tweede doelpunt maakte en in de 36ste minuut spits Terodde, die voor 3 : 0 zorgde. Dat werd ook de ruststand en toen was de match als het ware al gespeeld.

Door een foutje van Palsson lukte het ene Kaufmann in de 56ste minuut de aansluitingstreffer te maken. 3 : 1 maar niemand maakte zich er druk om. Om zo veel mogelijk spelers aan het werk te zetten, haalde ik al in de 57ste minuut VL Becker eraf en bracht Ouwejan. 7 minuten later mochten ook MR Bülter en de zwak spelende VM Zalazar gaan douchen. Voor hen kwamen Churlinov en Rzatkowski. En in de 69ste minuut haalde ik nog VC Thiaw en Palsson eraf en bracht Kaminski en Wouters. In de 95ste en laatste minuut zorgde invaller Wouters per kop voor de eindstand. Het werd dus 4 : 1 en wij waren tevreden.

Spoiler

29.jpg

30.jpg

---------------

@Vis @MNie @bobjuh @19CH98 @Venijn McSnekke

@Kyrill @jefri @MisterX

@Daniell @kmk @stef1978

Edited by germandutch

Banner.jpg

logoS04.jpg

Spoiler

36.jpg

37.jpg

40.jpg

Komende zaterdag spelen wij uit in het voormalige Ossiland en wel tegen FC Hansa Rostock is een Duitse prof voetbalclub uit de noordelijke havenstad Rostock en die uitkomt in de 2. Bundesliga. Het speelt haar thuiswedstrijden in het Ostseestadion dat plaats biedt aan 29.000 toeschouwers. De traditionele kleuren zijn blauw en wit.

Spoiler

In 1954 moest BSG Empor Lauter, een team uit Sachsen, naar Rostock verhuizen om daar in het nieuwe Ostseestadion van Rostock een sterk team te hebben. In het noorden van de DDR waren er geen andere sterke voetbalteams. De naam van de club werd veranderd in SC Empor Rostock. Nadat deze club uiteen viel, werd op 28 december 1965 FC Hansa Rostock opgericht.

Hansa Rostock werd in het seizoen 1990-1991 de laatste landskampioen uit de geschiedenis van de voormalige DDR. Samen met Dynamo Dresden trad de club na de hereniging van beide delen van Duitsland toe tot de Bundesliga. Het presteerde daar tegen alle verwachtingen in erg goed. Na tien jaar in de Bundesliga te hebben gevoetbald, speelt Hansa Rostock vanaf het seizoen 2005/06 in de 2. Bundesliga. 2005 is ook het jaar van het vijftigjarig bestaan van het Ostseestadion.

Hansa Rostock eindigde als tweede in de 2. Bundesliga 2006/07, wat recht gaf op promotie naar de 1. Bundesliga. Het lukte niet om tegen de grote ploegen te stunten. Het eindigde op de zeventiende plaats, waardoor het na één seizoen weer degradeerde.

Op 17 mei 2010 bereikte Hansa Rostock een dieptepunt in de clubgeschiedenis. De club degradeerde na promotie/degradatiewedstrijden tegen FC Ingolstadt 04 naar de 3. Liga. Na een jaar keerde het terug om daarna opnieuw te degraderen.

In de 3. Liga van het seizoen 2020/21 eindigde de Noord-Duitse club op de tweede plaats in de eindrangschikking. Daarmee duurde het negen seizoenen vooraleer Hansa Rostock promotie naar de 2. Bundesliga wist te bewerkstelligen.

DKB-Arena is de thuishaven van de Duitse voetbalclub Hansa Rostock, gelegen in de Noord-Duitse havenstad Rostock. Het stadion werd geopend voor publiek in 1954, en voor het laatst gerenoveerd in 2004. De capaciteit bedraagt 29.000, inclusief 9.000 staanplaatsen en 1.000 Business-Seats. Bovendien herbergt het stadion 26 Vip boxen.

35.jpg

Om eerlijk te zijn, ik vind de geschiedenis van de clubs uit de vroegere DDR fascinerend, omdat ik er feitelijk helemaal niets van weet. Wel was ik met mijn pa al een keer in verschillende plaatsen in Oost-Duitsland, o.a. in Rostock, om machines te bezichtigen en eventueel te kopen.

41.jpg

Bij bewolkt weer en voor 19.940 toeschouwers arriveerden wij in de DKB-Arena in Rostock in de 4-2-3-1 opstelling. Hansa kwam in een 5-2-2-1 formatie op en scheids was ene Arne Aarnink, waar ik tijdens de wedstrijd een steeds grotere hekel aan kreeg. Wij hebben weliswaar een Nederland ook een hoop slappe scheidsen, maar nog erger is heel vaak de VAR, waarin gasten zitten, die er weinig verstand van het spelletje hebben.

Enfin, wat de match betreft, in de 20ste minuut zorgde VM Latza voor onze openingstreffer en dat werd ook de ruststand. In de eerste helft speelde MC Zalazar een hele zwakke partij en als matig kan ik de prestaties van Drexler, Bülter, Palsson en Itakura noemen.

De scheids, die alleen maar ogen voor mijn spelers had en mijns inziens alleen maar zat te hopen op een misstap van een van mijn jongens, werd gedwongen om in de 51ste minuut ons een penalty toe te kennen, omdat ene Rizzuto aan de noodrem trok.  Hij kreeg geen kaart, ofschoon hij rood had moeten hebben en de scheids gaf met tegenzin de penalty op advies van de VAR. Spits Terodde schoot hem onhoudbaar binnen en ons tweede doelpunt was een feit.

Vanaf de 63ste minuut begon ik te wisselen en haalde eerst Palsson en Zalazar eraf. Voor hun kwamen Ouwejan en Churlinov. 11 minuten later mochten Bülter en Itakura gaan douchen en Rzatkowski en Kaminski namen hun taken over. Onze laatste wissel deed ik in de 81ste minuut door Terodde eraf te halen en Dadasov te brengen. Alle invallers, met uitzondering van Dadasov, die amper balcontacten had, speelden uitstekend en wij waren de verdiende winnaar. 

Trouwens de toch wel partijdige scheids floot 16 overtredingen van Hansa, inclusief een penalty, zonder een gele kaart te geven. En tegen ons maar liefst 18 en wij kregen voor hele lichte schouderduwtjes maar liefst 3 gele kaarten. Begrijpt u nu, waarom ik mij aan de scheids heb zitten ergeren?  

Spoiler

42.jpg

43.jpg

---------------

@Vis @MNie @bobjuh @19CH98 @Venijn McSnekke

@Kyrill @jefri @MisterX

@Daniell @kmk @stef1978

Edited by germandutch

Banner.jpg

logoS04.jpg

Spoiler

44.jpg

45.jpg

49.jpg

Daar gaan we weer! S04 is geen wonderteam en wij zijn niet onverslaanbaar. Wij hebben een oude spits, die geen twee wedstrijden in een week kan spelen en wij kunnen niets halen, omdat onze DVZ wel of niet opzettelijk continu het salarisbudget overtrekt. 

50.jpg

Doordat mijnheer de DVZ de spelers volgens mij expres foutief over mij heeft geïnformeerd, hebben deze gasten geen vertrouwen in mijn capaciteiten. De poster, die ik wilde laten maken, komt te vervallen. Ik heb geen zin, om mij te rechtvaardigen. Als de spelers iets willen weten, moeten ze maar Wikipedia raadplegen.

Aanstaande vrijdag spelen wij thuis en wel tegen FC Ingolstadt, een Duitse voetbalclub uit Ingolstadt, Beieren. De club ontstond in 2004 na een fusie tussen ESV Ingolstadt en MTV Ingolstadt. Ze verzekerde zich in mei 2015 voor het eerst in haar historie van promotie naar de Bundesliga.

Spoiler

De eerste twee seizoenen van de nieuwe club in de Oberliga Bayern waren erg succesvol met een 2de en een 1ste plaats. In het seizoen 2006/07 speelde de club voor de eerste keer in de Regionalliga Süd. Het seizoen erop werd de club tweede in deze divisie en kon zo promotie naar de 2. Bundesliga afdwingen. In het seizoen 2008-2009 eindigde Ingolstadt op de 17de plaats en degradeerde zo naar de 3. Liga. Het seizoen erop wist de club via play-off wedstrijden tegen Hansa Rostock weer terug te keren in de 2. Bundesliga. De club eindigde drie seizoenen op rij in de middenmoot.

FC Ingolstadt behaalde op zondag 17 mei 2015 voor het eerst in de geschiedenis promotie naar de Bundesliga. De club onder leiding van trainer-coach Ralph Hasenhüttl won die dag met 2-1 van RB Leipzig. Ze verzekerde zich daarmee van het kampioenschap in de 2. Bundesliga en daarmee directe promotie. Ingolstadt verzekerde zich in het eerste jaar in de Bundesliga vervolgens van behoud met een elfde plaats op de ranglijst.

In het seizoen 2016/17 viel het doek echter voor Ingolstadt. Een 1-1 gelijkspel op de voorlaatste speeldag uit bij SC Freiburg was niet genoeg om directe degradatie af te wenden voor de ploeg die onder leiding stond van trainer-coach Maik Walpurgis. Ingolstadt was na Darmstadt de tweede degradant. Twee jaar later degradeerde de ploeg zelfs naar de 3. Liga. In 2020 leken de Schanzers weer terug te keren in de 2. Bundesliga. In de "Relegation" stond Ingolstadt tot de 8e minuut van de extra tijd met 3-0 voor tegen 1. FC Nürnberg, wat genoeg was om de 0-2 nederlaag in Nürnberg weg te poetsen. In de "dying seconds" scoorde Nürnberg echter toch nog de belangrijke uitgoal.

46.jpg

47.jpg

Spoiler

48.jpg

Als je de drie beste spelers mist en je spits niet wedstrijdfit is, kun je twee dingen doen: of opportunistisch spelen met de ogen dicht en na voren, of compact en heel erg slim. Omdat ik niet wil verliezen, kies ik voor het laatste.

Bij regenachtig weer en voor 56.234 toeschouwers verschenen wij in de spitsenloze 4-1-3-2-0 opstelling en Ingolstadt  of te wel Die Schanzer kwamen het natte veld op in een 5-3-2 formatie. Scheids was ene Benjamin Brand, volgens mijn assistent een pietluttig manneke.

En inderdaad, deze scheids hoorde niet op een voetbalveld, want zodra fysiek contact aan te pas kwam, stond hij al te fluiten. Hij floot veel te correct en conform het regelboekje, alleen voelde hij de wedstrijd totaal niet aan. Desondanks lukte het VL Becker met een perfecte lob de keeper te verschalken en ons openingsdoelpunt te maken. 1 : 0 was ook de ruststand.  Itakura en Ranftl speelden een hele zwakke partij.

In de 57ste minuut haalde ik uit voorzorg Bülter van het veld en bracht Palsson, want de Schanzer begonnen oorlog te maken. 3 minuten later kreeg VR Ranftl het in een duel met zijn tegenstander aan de stok en wat deed de scheids?  Hij trok gelijk een rode kaart en de VAR greep verdorie niet in.

rode-Kaart-2.jpg

Het stond weliswaar nog 1 : 0 voor ons, maar wij moesten verder met 10 man. Dus haalde ik ook nog Zalazar eraf en bracht Rzatkowski, die de hele rechter flank nu moest bestrijden. 5 minuten later kon Itakura gaan douchen en kwam Kaminski. In de 71ste minuut werd Rzatkowski in de 16 van achteren neergelegd en kregen wij terecht een penalty, die Drexler keihard binnenschoot.  2 : 0 en wij met 9 ½  man en een scheids, die het gras ziet groeien.

Hoe dan ook, het bleef 2 : 0, wij beperkten ons tot controle van de match en de tegenstanders kregen steeds meer balbezit, maar ze bleven de bal maar rondspelen en openingen zoeken, die wij hun niet boden. De scheids werd steeds zenuwachtiger, want hij kreeg het hele publiek tegen.

Al met al een hele matige wedstrijd, die ons weliswaar 3 punten opleverde, maar ook 2 gele en 1 rode kaart.

Spoiler

51.jpg

52.jpg

---------------

@Vis @bobjuh @19CH98 @Venijn McSnekke

@Kyrill @jefri @MisterX

@Daniell @kmk @stef1978 @ElMarcos

@MNie = Technisch meesterbrein…. Haha… was dat maar zo. Feit is, dat ik een LLM fan ben en vanaf game 1, CM dus, het met plezier speel. In de loop der jaren heb ik een ding geleerd:  een diepgaande speleranalyse en 4 tactieken, waarmee je het seizoen doorkomt. Maar, alle tactieken, in welke divisie ook,  moeten gebaseerd zijn op het laagste spelerniveau en de spelers dienen over VBH, beslissingen, inzet en snelheid te beschikken. Voorts koop ik nooit dure spelers, want mijn clubs hebben nooit geld.  

Edited by germandutch