Jump to content

[FM22] Van HOBBYCOACH in het amateurvoetbal tot .…

germandutch
 Share

Recommended Posts

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

36.jpg

37.jpg

38.jpg

44.jpg

45.jpg

Natuurlijk wilt u ook weten, wat wij effectief op de transfermarkt hebben gedaan, wie wij gekocht en verkocht hebben. 

40.jpg

De club (en mijn voorganger) heeft voor een aardig bedrag spelers verkocht en voor mijn aantreden zijn ook een aantal zeer goede spelers ingekocht.

41.jpg

Ik heb alleen Zagadou en Bazoer gehaald, de rest was er al. Alle aankopen voldoen en zeer tevreden ben ik ook over Brobbey, die Ajax terug wil, maar niet terug zal krijgen. Deze jongen wordt een topspits.

43.jpg

Wij zullen ons best doen. Bovendien is alles afhankelijk van je tegenstanders, want wij zijn geen wonderploeg, maar een goed samenwerkend en elkaar ondersteunend team.

Komende zondag spelen wij onze eerste competitiewedstrijd en wel uit in en tegen 1. FSV Mainz 05, een Duitse voetbalclub uit Mainz, Rijnland-Palts. De club promoveerde in 2009 naar de Bundesliga.

Spoiler

De Mewa Arena is een voetbalstadion in het Duitse Mainz. Het stadion is de plaats waar de thuiswedstrijden van de Duitse voetbalclub 1. FSV Mainz 05 plaatsvinden. Het stadion heette eerder Coface Arena (tot medio 2016) en Opel Arena (tot medio 2021).

Het stadion heeft een capaciteit van 34.034 plaatsen, waarvan 7.000 staanplaatsen. Deze staanplaatsen mogen tijdens Europese wedstrijden niet gebruikt worden, waardoor de capaciteit van het stadion dan 26.600 plaatsen zal bedragen.

Op vrijdag 6 juni 2014 speelde het Duits voetbalelftal een officiële interland in de toenmalige Coface Arena. Tegenstander in het oefenduel was Armenië, dat met 6-1 werd verslagen in de aanloop naar het WK voetbal 2014, door treffers van André Schürrle, Lukas Podolski, Benedikt Höwedes, Miroslav Klose en Mario Götze.

394ej38.jpg

4265j2y.jpg

Bij zonnig maar wel zeer winderig weer en voor 31.633 toeschouwers arriveerden wij in  Mainz in de puur aanvallende 4-1-1-3-1 opstelling. Waarom in een uitwedstrijd ‘puur aanvallend’?  Omdat Mainz 05 een beetje een ‘gemene counterploeg’ is, die je alleen kunt pakken, als je met vol gas en hoge druk aan blijft vallen. Zoals verwacht kwam Mainz in een 5-3-2 formatie het droge veld op en scheids is Benjamin Cortus.

Weliswaar had ik verwacht dat wij ook hier goed voor de dag zouden komen, maar dat wij zo goed zouden spelen en de tegenstander als het ware van het veld zouden vegen, toch beslist niet. Nou, ik wist niet wat ik zag en ik was niet de enige. Binnen 19 minuten stonden wij al met 0 : 3 voor en was de match als het ware al gespeeld.

Mijn team speelde ijzersterk. Alleen uit voorzorg en om zoveel mogelijk spelers minuten te gunnen, wisselde ik in de 78ste minuut gelijk 5x en haalde Henrichs, Simakan, Zagadou, Moriba en Kampl naar de kant. Voor hun kwamen Klostermann, Mukiele, Orban, Lookman en Poulsen (die nog geblesseerd raakte ook).  Als deze match een voorbode op het nog komende is, dan hebben wij ons visitekaartje nu afgegeven en weten onze concurrenten hoe laat het is. Haha. Heerlijk toch?

Spoiler

4694jen.jpg

47qykki.jpg

------------

@MNie @bobjuh @19CH98 @Venijn McSnekke

@Kyrill @jefri

@MNie @joosthaf @Milton @Rossi

@Daniell @kmk @stef1978 @ElMarcos

@timpy00 @Vis @MisterX

Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties.

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

48.jpg

49.jpg

51.jpg

52.jpg

53.jpg

Mede door het feit dat Bazoer door blessure maanden afwezig zal zijn, heb ik nog een extra middenvelder binnengehaald en wel Joe Rothwell. Een 26jarige jongen, afkomstig uit de jeugd van Manchester United, die via Blackburn en op advies van mijn neef bij ons terecht is gekomen.

Spoiler

54.jpg

Over 5 dagen spelen wij onze volgende wedstrijd en wel thuis tegen VfB Stuttgart, een Duitse sportclub uit het Stuttgartse stadsdeel Bad Cannstatt. Met meer dan 44.000 leden is het de op zeven na grootste club van het land en de grootste van Baden-Württemberg. De club is het meest bekend om zijn voetbalafdeling. Sinds de oprichting in 1912 speelde Stuttgart veelal op het hoogste niveau, de Bundesliga met uitzondering van 1923/24, van 1975 tot 1977, van 2016/2017 en ook in 2019 degradeerde Stuttgart weer uit de Bundesliga. Na het seizoen 2019/20 op het tweede niveau wist Stuttgart promotie naar het hoogste niveau veilig te stellen. Stuttgart werd vijf keer landskampioen en drie keer bekerwinnaar.

Spoiler

50.jpg

55.jpg

Bij winderig maar zonnig weer en voor 45.518 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-1-1-3-1 opstelling, met o.a. nieuweling Rothwell op de bank. De VFB kwam in een 5-2-2-1 formatie het droge veld op.

Scheids Stieler begon zoals zo vaak weer zeer vervelend, door al in de 1ste minuut een totaal overbodige en onnodige gele kaart aan verdediger Zagadou te geven. Het sloeg nergens op, maar gelukkig floot hij nadien normaal en correct.

Bij rust stond het weliswaar slechts 2 : 1, maar de VFB was tegen ons gewoon niet opgewassen. Wij speelden ijzersterk, alleen VM Haidara was zwak. Pas in de 78ste minuut greep ik in en haalde maar liefst 5 spelers van het veld, om mijn bankzitters ook minuten te gunnen. Henrichs, Simarkan, Haidara, Moriba en de beste man van het veld Silva mochten gaan douchen. Voor hun kwamen Klostermann, Mukiele, Adams, Lookman en Sorloth, die allen redelijk tot zeer sterk invielen. Uiteindelijk werd het 4 : 1 en ons publiek was tevreden.

Spoiler

56.jpg

57.jpg

------------

@Kyrill @jefri

@timpy00 @Vis @MisterX

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

62.jpg

63.jpg

64.jpg

65.jpg

66.jpg

Nou, dat is niet mis hoor. Rapid Wien gaat misschien nog wel, maar Manchester City en Juventus zijn harde brokken. Maar ja, als je iets wilt winnen, moet je voor niemand bang zijn. Want uiteindelijk koken ze allen met water, zou Johan Cruijff zeggen.

Pas over 9 dagen, dus volgende week zondag, spelen wij weer en deze keer uit in en tegen VfL Wolfsburg, een Duitse voetbalclub, opgericht op 12 september 1945 en uitkomend in de Bundesliga.

Spoiler

De club speelt zijn thuiswedstrijden in de Volkswagen-Arena. De Volkswagen-Arena is het stadion van VfL Wolfsburg. Het stadion staat in Wolfsburg, vlak bij attractiepark Autostadt. Dit stadion is gebouwd in 2002. De capaciteit bedraagt 30.000, waarvan 8.000 staanplaatsen. Voor 2002 speelde VfL Wolfsburg in het VfL-stadion. De eerste interland in het stadion was een vriendschappelijk duel tussen de nationale teams van Duitsland en Canada, gespeeld op 1 juni 2003. Duitsland won dat treffen met 4-1.

60.jpg

Trouwens in het attractiepark Autostadt ben ik al geweest en wel samen met mijn vader, diens broer en mijn neef. Niet om een auto op te halen, want de VW kopers mogen de gekochte auto in het park ophalen. Wij waren daar om een gebruikte metaalbewerkingsmachine van hun te kopen en mochten in het park (hotel Ritz-Carlton) overnachten.

Autostadt is een toeristische attractie naast de fabriek van Volkswagen in Wolfsburg, met een focus op auto's. Het beschikt over een museum, tal van paviljoens met de belangrijkste automerken in de Volkswagen Group, een klantencentrum waar de klanten van alles kunnen oppikken van de nieuwste auto's, en een rondleiding kunnen krijgen door de enorme fabriek. Het park wordt gerund door "Autostadt GmbH".

67.jpg

Bij zonnig weer maar sterke wind en voor 30.000 toeschouwers arriveerden wij in de Volkswagen-Arena in de aanvallende 4-1-3-1-1 opstelling. De VFL of te wel Die Wölfe kwamen in een simpele 4-4-2 formatie op, dus met een puur defensieve instelling om geen doelpunten tegen te krijgen.

In de eerste helft lukte het ons niet een opening in hun defensief bolwerk te vinden en bij rust stond het nog steeds 0 : 0.

Ook in de tweede helft creëerden wij amper een kans en ondanks dat wij de betere ploeg waren, kregen wij geen bal tussen hun palen. Door een wel of niet opzettelijke handsbal van Maximilian Arnold kregen wij in de 57ste minuut een vrije trap, die Szoboszlai voor zijn rekening nam. Vanaf een meter of 22 prikte hij de bal in de linker bovenhoek. 0 : 1 en wij waren op de goede weg.

Met toestemming van de VAR kregen wij in de 69ste minuut een penalty, omdat wederom Arnold zich aan een overtreding in de box had schuldig gemaakt, waarvoor hij nu wel geel kreeg. Ook deze kans liet Szoboszlai zich niet ontgaan en schoot de penalty feilloos binnen.  0 : 2  en het begon erop te lijken.

Die Wölfe lieten wel hun tanden zien, maar aanvallend stelde het weinig voor en dus begon ik vanaf de 81ste minuut te wisselen. Eerst haalde ik min of meer uit voorzorg Nkunku naar de kant en bracht Forsberg. 5 minuten later mocht goalgetter Szoboszlai gaan douchen. Voor hem kwam Lookman. En in de 91ste minuut haalde ik Klostermann + Haidara + Kampl  van het veld, om Laimer + Adams + Moriba nog wat minuten te gunnen. Nog geen twee minuten later lukte het Nmecha ons uit heldere hemel met een tegentreffer te verrassen.  Het bleef 1 : 2 en de punten zitten in onze knip.

Het hele team, met een uitzondering,  speelde ijzersterk.  Allen Olmo, op papier onze beste speler, bakte er weinig van. Blijkbaar verkeerde hij nog in de vakantiemodus.

Spoiler

68.jpg

69.jpg

---------

@Kyrill @jefri

@timpy00 @Vis @MisterX

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

61.jpg

70.jpg

73.jpg

74.jpg

75.jpg

71.jpg

Onze eerste drie wedstrijden zijn redelijk tot zeer goed verlopen, maar nu begint een van de zwaarste maanden met wedstrijden om ‘U tegen te zeggen’. 

72.jpg

Tegen Bayern kunnen en mogen wij het niet af laten weten, die match moeten wij in bestbezetting spelen, ofschoon wij 4 dagen later in Engeland tegen Manchester City moeten aantreden. Weer 3 dagen later moeten wij naar Keulen, waar mijn hele familie op de tribune zal zitten. Dan komt Hertha en vier dagen later Juventus met de Ligt. Je kunt je afvragen, of wij deze maand ongeschonden doorkomen of niet?  Om eerlijk te zijn, ik weet het niet? Volgens mij hebben wij tot nu toe internationaal weinig klaargemaakt? 

Komende zaterdag spelen wij thuis tegen onze grootste concurrent FC Bayern München, de oppermachtige Duitse voetbalclub uit München.

Spoiler

Opgericht in 1900. De thuishaven was tot de zomer van 2005 het Olympiastadion, maar is verruild voor de Allianz Arena.

Bayern is de bekendste en succesvolste club van Duitsland en behoort tot de Europese en wereldtop. FC Bayern slaagde er als een van de weinige Europese topclubs in om samen met Manchester United, Ajax, Juventus en Chelsea, alle drie de UEFA-hoofdcompetities (Europacup I / UEFA Champions League, Europacup II en UEFA Cup / UEFA Europa League) te winnen. Opvallend is dat de opkomst van deze vereniging, tot circa 1965 kleiner dan stadgenoot TSV 1860 München, gelijk opliep met de opkomst van Franz Beckenbauer.

77.jpg

76.jpg

Bij prachtig zonnig weer en voor 46.904 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-1-1-3-1 opstelling. Als je tegen Bayern voorzichtig speelt, wordt je van het veld geveegd. Tegen hun met je met vol gas en hoge druk blijven aanvallen, dan raken hun verdedigers en vooral hun manager in paniek. Enfin, Bayern kwam in een 4-2-3-1 formatie het droge veld op en scheids is Tobias Welz. 

In de eerste helft bleef het bij aftasten en openingen zoeken, waarbij de Bayern defensie toch wel aardig in de problemen kwam. De spelers die Nagelsmann van ons gekocht heeft, namelijk verdediger Upamecano en ook middenvelder Sabitzer zijn in mijn ogen geen Bayernspelers en ze passen niet in hun elftal. Bij ons functioneerden ze zeer goed, maar bij Bayern bungelen ze onderaan.

Desondanks bleef het 0 : 0 en aan onze kant kwam Szoboszlai telkens in de problemen, want de snelle Hernandez gaf hem geen centimeter ruimte. Bij Bayern kon Müller geen accenten zetten, want tegen Kampl en Haidara kon hij niet op.

In de 49ste minuut was het Kampl, die met een schuiver van een meter of 24 doelman Neuer passeerde en voor het openingsdoelpunt zorgde. 1 : 0 en Bayern en vooral Nagelsmann raakten weer in paniek. In de 73ste minuut haalde ik de zwak spelende Szoboszlai naar de kant en bracht Forsberg, die gelijk voor meer druk zorgde. 4 minuten later moest Gnabry geblesseerd het veld verlaten, na een duel met Angelino. Nog in dezelfde minuut haalde ik Gvardiol en Angelino van het veld en bracht Mukiele en Halsterberg. In de 82ste minuut mochten Klostermann en Haidara gaan douchen, voor hun kwamen Henrichs en Adams. 

Lewandowski, die weliswaar zeer goed speelde maar tot nu toe niet tot scoren was gekomen, kopte in de 91ste minuut de gelijkmaker in ons doel. 1 : 1 en in mijn ogen ietwat onverdiend, want wij waren toch wel de iets betere ploeg, ook al had Bayern meer balbezit (58%). 4 minuten later was het Tyler Adams die ons de 3 punten bezorgde, door de bal in het doel te schieten. In eerste instantie keurde de scheids het doelpunt af, maar door ingrijpen van de VAR werd het alsnog goedgekeurd.

2 : 1 en dat was het dan ook. Wij hadden verdiend gewonnen, ondanks het feit, dat de scheids een aantal wedstrijdsituaties foutief beoordeelde. Bayern maakte zich schuldig aan 22 overtredingen (wij aan 12) en met slechts 5 gele kaarten kwamen ze nog goed weg ook.

Spoiler

78.jpg

79.jpg

---------

@Kyrill @jefri

@timpy00 @Vis @MisterX

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

80.jpg

82.jpg

Doordat wij maar 25spelers voor de CL in mogen schrijven, hebben wij nu toch wel gedonder in de kleedkamer. Want let wel, wij hebben 36 selectiespelers, die allen mee willen doen, maar ik kon dus slechts 25 inschrijven en 9 spelers zijn bijzonder kwaad nu. En wel doelman Martinez en de spelers Henrichs, Laimer, Rothwell, Bazoer, Wosz, Lookman, Hartmann en Brobbey.    

Trouwens, persoonlijk vind ik deze regel ouderwets en zeer zeker niet meer in dit coronatijdperk passen. Beperk dan het aantal Buitenlandse spelers per club, zodat meer Inlandse spelers aan de bak komen en iedereen is tevreden.

Over 4 dagen spelen wij uit en wel onze eerste wedstrijd in groep F van de Champions Cup in en tegen Manchester City Football Club, een Engelse voetbalclub uit Manchester, opgericht in 1880 als West Gorton Saint Marks. In 1887 werd de naam veranderd in Ardwick Football Club en in 1894 nam het de huidige naam aan.

Spoiler

De club speelt zijn thuiswedstrijden in het Etihad Stadium, in Oost-Manchester.

81.jpg

83.jpg

Spoiler

84.jpg

Bij lichtbewolkt maar droog weer en voor 52.319 toeschouwers arriveerden wij in Oost-Manchester in de puur aanvallende 4-1-1-3-1 opstelling. Ik ken de manager van het Arabierenspeeltje Manchester City weliswaar niet persoonlijk, maar  hij was in het begin van mijn carrière een van mijn voorbeelden, wat trainingsmethoden en tactieken betreft. Want in tegenstelling tot zijn fratsen langs de lijn en het aanraken/knuffelen van zijn spelers was zijn oefenstof en de tactische oplossingen uitstekend. En voor zijn nieuwe verlosser in de spits Haaland ben ik ook niet bang voor, want tot nu toe hebben wij hem bij Dortmund steeds aan de ketting gelegd. In feite doen wij hetzelfde wat MC doet, namelijk met vol gas en hoge druk continu aan blijven vallen, zodat de tegenstander niet op adem kan komen en geen seconde rust krijgt.

85.jpg

Szoboszlai is weliswaar niet helemaal fit, maar wel bijzonder nuttig. Bovendien heb ik Forsberg op de bank, maar die wil ik als wissel gebruiken. Verdediger Simakan zit ook op de bank en die is wel weer fit.

MC kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het droge veld op en scheids is weer een Spanjaard met een moeilijke naam.

Zoals niet anders te verwachten hebben de manschappen van mijnheer Guardiola Szoboszlai, Kampl en Angelino gelijk aan de ketting gelegd en hun het spelen onmogelijk gemaakt. Maar dat had ik voorzien en in plaats van over de linker flank speelden wij zoveel mogelijk over rechts. De twee beste spelers van MC zorgden in de 28ste minuut voor de openingstreffer. Haaland was de voorbereider en Mahrez de afmaker. 1 : 0 en dus verhoogden wij de druk naar voren. In de 33ste minuut was het spits Silva, die een voorzet op maat van Nkunku in het doel werkte en de gelijkmaker produceerde. 1 : 1 en een last viel van mijn schouders. 1 : 1 werd ook de ruststand.

In de 62ste minuut haalde ik de zwak spelende Szoboszlai van het veld en bracht Forsberg, die gelijk voor meer druk zorgde. 12 minuten later mocht ook Kampl gaan douchen en kwam Moriba, waardoor wij nog meer druk naar voren konden maken. Weer 5 minuten later mocht Haidara aan de thee en kwam de weer herstelde Simakan, weliswaar een verdediger, maar die ook als VM zijn mannetje kon staan en voor nog meer druk naar voren kon zorgen.

Ik wil niet beweren, dat wij beter speelden dan MC, misschien net gelijkwaardig, maar wij hebben wel een paar lefgozers in het team en in de 92ste minuut was het juist invaller Simakan, die met een slimme steekpass de razendsnelle Nkunku bediende en laatstgenoemde tikte de bal in het doel. 1 : 2 en de buit was binnen.

Spoiler

86.jpg

87.jpg

---------

@Kyrill @jefri

@timpy00 @Vis @MisterX

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

89.jpg

91.jpg

Over 3 dagen spelen wij de voor mij en mijn familie zeer belangrijke uitwedstrijd in en tegen 1. FC Köln (volledige naam: 1. Football Club Köln 01/07 eV), een Duitse sportclub uit Keulen, spelend in de Bundesliga.

Spoiler

De club ontstond op 13 februari 1948 door een fusie tussen Kölner BC 01 en SpVgg Sülz 07. Net als vele Duitse clubs is 1. FC Köln onderdeel van een grote sportclub met daarin andere sporten als handbal, tafeltennis en turnen. In de jaren zestig was 1. FC Köln zeer succesvol. Na een landstitel in 1962 was Köln een van de zestien clubs die werden uitgekozen voor de eerste Bundesliga, en tegelijk weer kampioen werd. In het seizoen 1977/78 won de ploeg de dubbel.

In de jaren tachtig ging de club langzaamaan achteruit, al wist de club in 1986 nog wel de finale van de UEFA Cup te bereiken. In seizoen 1997/98 degradeerde FC Köln voor het eerst naar de 2. Bundesliga. De club zou zelfs uitgroeien tot een liftploeg.

Het RheinEnergieStadion is een voetbalstadion gelegen in Keulen. In het stadion is plaats voor 50.000 toeschouwers tijdens competitiewedstrijden, voor internationale wedstrijden mogen er 46.134 mensen naar binnen. De voetbalclub die het stadion als haar thuishaven heeft is 1. FC Köln. Het stadion was tevens de thuishaven van de American football club Cologne Centurions.

88.jpg

90.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: de wedstrijden tegen 1.FC Köln vind ik persoonlijk de verschrikkelijkste van de hele Bundesliga. En waarom? Omdat dik twee derde van mijn familie fans van Keulen zijn en slechts van mijn moederskant willen ze dat mijn team wint. Maar om eerlijk te zijn, niemand van de familie is fan van mijn huidige club, RB Leipzig. Normaliter zou ik mijn spelers meegeven: net even winnen, maar niet met grote cijfers. Alleen deze keer hoefde dat niet, want mijn helden zijn moe.

Enfin, bij motregen en voor 46.101 toeschouwers arriveerden wij in het RheinEnergieStadion in Keulen in de ietwat behoudende toch zeer aanvallende 4-1-3-1-1 opstelling. 

92.jpg

De enige opdracht die ik mijn jongens mee kon geven was: ‘doe je best en probeer te winnen’.

Steffen Baumgart, de coach van de 1.FC Köln, heeft net zijn contract tot en met 2024 verlengd en zijn team kwam in een 4-1-2-1-2 formatie het natte veld op. Zo een beetje conform de oude RB formule en de shit, die Schmidt vaak PSV liet spelen.

De scheids vandaag is helaas Harm Osmers, die blijkbaar iets tegen ons of mij heeft, want hij tracht ons telkens te benadelen. Uiteraard ben ik totaal niet objectief, maar ik heb steeds het gevoel dat bij deze scheids een bepaald systeem voorop staat. Hij geeft steeds mijn beste mannen vroeg in de wedstrijden gele kaarten, waardoor zij niet meer voluit durven te gaan.

Ook nu werd het een echte k*twedstrijd. Wij speelden met half gas en probeerden hoge druk te zetten en aan te vallen, maar het team van Baumgart wilde vooral niet verliezen en knalden keihard de duels in, om ons het spelen te beletten. Keulen maakte de ene naar de andere overtreding, vaak net op het randje van het toelaatbare, maar wie kreeg geel? Twee belangrijke spelers van mij en wel Kampl en Angelino. Natuurlijk was het publiek volledig aan de kant van de toch wel partijdige scheids en bij rust stond het nog steeds 0 : 0. Bovendien werd Silva, Olmo, Szoboszlai, Kampl en Angelino het spelen onmogelijk gemaakt.

In de 57ste minuut werd Angelino uit de wedstrijd geschopt en vervangen door Halsterberg. 6 minuten later haalde ik ook Szoboszlai eraf en bracht Forsberg. De twee verse krachten zorgden gelijk voor meer druk, maar het was nog niet voldoende. Vandaar dat ik in de 68ste minuut weer ingreep en Haidara, Nkunku en Kampl (min of meer ook uit voorzorg) van het veld haalde. Voor hun kwamen Rothwell, Laimer en Moriba. Behalve Rothwell zorgden alle invallers gelijk voor een duidelijk overwicht en in de 79ste minuut was het juist invaller Halsterberg, die met een strakke voorzet invaller Moriba bediende. Moriba kwam alleen aan de bal omdat Maina over de bal maaide, maar hij tikte de bal in het doel. De zeer langverwachte openingstreffer was eindelijk een feit en het bleek uiteindelijk nog de winnende treffer te zijn ook.

Zoals ik al zei, het was een ordinaire k*twedstrijd, mede door de scheids, die wel ogen had voor mijn spelers en elke scheet gelijk bestrafte, maar Keulen gewoon tekeer liet gaan. Met helaas 5 gele kaarten op zak, maar wel de drie punten, konden wij weer vertrekken. Mijn familie zal met deze uitslag tevreden zijn en mijn neef ook.

Spoiler

93.jpg

94.jpg

-----------

@Kyrill @jefri

@timpy00 @Vis @MisterX

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

96.jpg

97.jpg

Komende zaterdag spelen wij thuis tegen Hertha Berliner Sport Club Berlin, kort Hertha BSC, een Duitse voetbalclub uit Berlijn die werd opgericht in 1892.

Spoiler

Van 1926 tot 1931 bereikt Hertha BSC zes keer de finale van de Deutsche Meisterschaft. Vier keer verloor het de finale, twee keer won Hertha. 1930 was de eerste keer in de geschiedenis, een jaar later (1931) voor de tweede keer.

95.jpg

98.jpg

Bij winderig weer en motregen verschenen wij voor 47.069 toeschouwers in de puur aanvallende 4-1-3-2 opstelling, met Poulsen en Silva in de spits en Halstenberg als VL. Hertha kwam in een 4-4-2 formatie het natte veld op en scheids is helaas Sven Jablonski, die om welke reden dan ook altijd een kant kiest.

Ondanks het vervelende weer begonnen wij zeer goed en reeds in de 7de minuut was het rechterspits Silva, die een strakke voorzet van Nkunku in het vijandige doel schoot. 1 : 0 en dat vroeg om meer. Alleen het gebeurde niet, want Hertha trok zich volledig terug met 2 bussen voor de 16 en voor ons was er geen doorkomen meer mogelijk. Bij rust stond het nog steeds 1 : 0 en wij hadden al 2 gele kaarten op zak.

Duidelijk was, dat de scheids niet onze kant en evenmin zich neutraal opstelde. Hij bleef maar op mijn jongens letten en bij elke scheet trok hij onmiddellijk een gele kaart. In de 61ste minuut lukte het ene  Serdar de bal in ons doel te koppen. 1 : 1 en de onverwachte gelijkmaker was een feit. Szoboszlai en Kampl speelden een zeer zwakke partij, net als de scheids. Hertha zorgde voor keiharde tackles en overtredingen en wij kregen de kaarten.

In de 72ste minuut haalde ik Szoboszlai van het veld en bracht Forsberg, die gelijk voor meer druk zorgde en nog geen minuut later uit een corner een strakke voorzet naar binnen gaf, die Orban feilloos in het doel kopte. 2 : 1 en wij waren op de goede weg. Een minuut later haalde ik ook Kampl naar de kant. Voor hem kwam Laimer.

4 minuten later probeerde ene Boyata linkerspits Poulsen uit de wedstrijd te schoppen, waarbij hij zichzelf blesseerde. Jammer genoeg had hij ook Poulsen geraakt, die eveneens het veld moest verlaten.  Toen haalde ik ook Klostermann en Halsterberg eraf en bracht Henrichs, Adams en Haidara. Met alle verse krachten ontwikkelden wij gelijk nog meer druk en in de 87ste minuut was het invaller Haidara die de naar binnenstormende Nkunku bediende en laatstgenoemde kopte de bal in het doel.

3 : 1 en dat was het dan ook. Hertha maakte 19 behoorlijke overtredingen en kreeg slechts 1 gele kaart. Tegen ons floot de partijdige scheids 16 keer en gaf ons 5 gele kaarten, hoofdzakelijk voor protesteren tegen zijn zwakke leiding.

Spoiler

99.jpg

100.jpg

-----------

@Kyrill @jefri

@timpy00 @Vis @MisterX

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

101.jpg

102.jpg

103.jpg

Over drie dagen spelen wij wederom thuis en nu de groepswedstrijd van gr F voor de Champions Cup tegen Zebre of te wel  Juventus Football Club, een van de oudste voetbalclubs van Italië.

Spoiler

Juventus slaagde er als een van de weinige Europese topclubs in om samen met Manchester United, Ajax, Chelsea en Bayern München, alle drie de UEFA-hoofdcompetities (Europacup I / UEFA Champions League, Europacup II en UEFA Cup / UEFA Europa League) te winnen. Juventus is Latijn voor jeugd.

104.jpg

105.jpg

Spoiler

106.jpg

Bij regenachtig k*t weer en voor 44.997 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-1-3-2 opstelling en in bestbezetting. Tegenstander Juventus kwam in een simpele 4-4-2 formatie het natte veld op en voor mij was duidelijk, dat de ‘oude dame’ uit Italië het beproefde catenaccio systeem zou spelen.  Scheids is de Roemeen Ovidiu Hategan, niet mijn favoriete scheids.

Zoals altijd begonnen wij ondanks het slechte weer met vol gas, hoge druk en puur aanvallend en het wel of niet jeugdige Juventus speelde inderdaad als een oude dame en tot mijn en aller verbazing nog met poep in de broek.

Reeds in de tweede minuut verzilverde rechterspits Silva een strakke breedtepass van linkerspits Poulsen en onze openingstreffer was een feit. 1 : 0 en heel Juve trok zich volledig terug en beperkte zich tot verdedigen met 2 bussen voor de 16. Maar in de 27ste minuut was het Poulsen, die een slimme steekpass van Olmo in het doel tikte. 2 : 0 en wij waren op de goede weg. Nog geen 5 minuten later kregen wij een penalty, met goedkeuring van de VAR, die Szoboszlai feilloos binnen schoot. 3 : 0 en Juve kreeg totaal geen grip op ons.  Bij rust stond het 3 : 0 voor ons en was deze match feitelijk al gespeeld.

Aan onze kant speelden Nkunku, Kampl en Gvardiol een zeer matige wedstrijd, maar doordat de rest van ons team ijzersterk speelde, maakte het weinig tot niets uit. Juve kon er in de eerste helft niet van profiteren.

Twee minuten na herbegin in de tweede helft was het ene Cuadrado, die de bal min of meer uit heldere hemel in ons doel schoot. 3 : 1 maar niemand van ons raakte in paniek. In de 58ste minuut was het Poulsen, die de bal keihard op doel schoot.  De keeper kon de bal niet klemvast pakken en Olmo was er als de kippen bij om de vallende bal in het doel te tikken. 4 : 1 en ik kon de overwinning al ruiken.

In de 67ste minuut gaf Poulsen een strakke breedtepass richting medespits Silva, waarbij de Ligt bij het wegtrappen over de bal maaide en Silva hem rustig binnen kon tikken. 5 : 1 en dat tegen het ooit zo geweldige Juventus.  En eerlijk is eerlijk, zowel de altijd zo bewierookte de Ligt en zes van zijn medespelers, speelden vandaag als een natte krant. En wat wonderkind de Ligt betreft, bij Ajax vond ik hem geweldig spelen en ook in het begin van zijn interlandcarrière, maar in het laatste jaar maakt hij teveel fouten en is hij in zijn ontwikkeling stil blijven staan. Ze noemen hem in de media nu ‘de man van 100 miljoen’, maar dat zou ik er toch echt niet voor geven.

Om even terug te komen op de wedstrijd, in de 72ste minuut haalde ik uit voorzorg Szoboszlai en Poulsen eraf en bracht Forsberg en Moriba. 8 minuten later waren echter de poppen aan het dansen.  Middenvelder Arthur schopte Olmo brutaal uit de wedstrijd, waarbij hij zichzelf blesseerde. De scheids had uiteraard niets gezien en greep niet in. Maar ik wel. Ik haalde de geblesseerde Olmo en Gvardiol en Kampl van het veld en bracht Haidara + Zagadou + Laimer. Met alle verse krachten konden wij Juve in toom houden en eventuele aanvallen van hun voorkomen.

Spoiler

107.jpg

108.jpg

------------

@Kyrill @jefri

@timpy00 @Vis @MisterX

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

109.jpg

110.jpg

111.jpg

115.jpg

Daar gaan wij weer! Szoboszlai is pas 20 jaar en speelt af en toe geweldig. Maar jongens van die leeftijd kunnen niet elke week de sterren van de hemel spelen. De kritiek van de heren Krüger en Vivell slaat dan ook nergens op. Als de heren willen zeiken, dan doen ze dat maar tegen mij en niet over mij tegen de directeur. Zakkenwassers.

113.jpg

Onze volgende wedstrijd spelen wij komende zaterdag thuis tegen VfL Bochum, een Duitse sportclub uit de Westfaalse stad Bochum, die vooral bekend is door zijn voetbalafdeling. De club ontstond in 1938 door een fusie van drie clubs.

Spoiler

De club speelde tot dusver 34 seizoenen in de Bundesliga. Van 1971 tot 1993 kwam de club daarin onafgebroken uit, maar sindsdien is het een liftploeg geworden tussen de Bundesliga en de 2. Bundesliga. De laatste degradatie uit de hoogste klasse dateert van 2010, en in 2021 promoveerde de club weer naar de Bundesliga.

Naast voetbal kent de VfL Bochum de volgende afdelingen: badminton, basketbal, schermen, hockey, atletiek, handbal, zwemmen, danssport, tennis, tafeltennis, turnen en volleybal.

112.jpg

114.jpg

Bij lichtbewolkt maar droog weer en voor 43.126 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-1-3-2 opstelling. Doordat Poulsen en Sorloth niet fit zijn, mag Brobbey linkerspits spelen en de door de heren bekritiseerde Szoboszlai is gewoon weer AML. Bochum kwam in een 4-2-3-1 formatie het droge veld op en scheids is helaas Bastian Dankert, die ons altijd zo graag wil naaien.

Wij begonnen sterk en al in de 4de minuut was het Silva die met een keihard schot de openingstreffer forceerde. Maar ja, Dankert is de scheids en hij keurde het zuivere doelpunt gewoon af. Gelukkig greep de VAR in en moest hij het alsnog toekennen. 1 : 0 en een goed begin.

Wat VR Klostermann in de 38ste minuut gebeurde, mocht Joost weten. Hij liep gewoon tegen een uittrap aan en schoot de bal in eigen doel. 1 : 1 en dus was de gelijkmaker ook een feit. Ruststand was 1 : 1. De enige tegenvaller was Brobbey, hij had zijn dag niet. Maar ik begrijp wel, waarom Ajax hem terug wil kopen, want deze jongen is een krachtpatser, een breekijzer, die je voor een boodschap kunt sturen.

In de 55ste minuut was het Forsberg, die met een strakke voorzet Silva bediende en laatstgenoemde nam de bal volley en ramde hem in het doel. 2 : 1 en een last viel van mijn schouders. 10 minuten later, uit een corner, kopte de opgerukte Gvardiol de bal richting de aanstormende Forsberg en hij schoot de bal tussen de palen. 3 : 1 en daar kun je mee thuiskomen.

Toen werd het tijd voor de wissels. In de 71ste minuut haalde ik Szoboszlai eraf en bracht Laimer. 6 minuten later mochten Klostermann, Orban, Gvardiol en Kampl gaan douchen. Adams, Zagadou, Halstenberg en Moriba namen hun taken over. Nog geen minuut later stond het ineens 3 : 2, door een doelpunt van Asano. Maar dat was het dan ook, meer zat er voor Bochum niet in. Wij hadden alleen nog last van de scheids, die maar met kaarten bleef strooien.

Spoiler

116.jpg

117.jpg

----------

@Kyrill @jefri

@timpy00 @Vis @MisterX

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

119.jpg

121.jpg

Pas over 14 dagen spelen wij weer en deze keer uit en in en tegen SC Freiburg, een Duitse voetbalclub uit Freiburg, liggend in de deelstaat Baden-Württemberg. De club speelde lange tijd in de schaduw van stadsrivaal Freiburger FC, dat zelfs de landstitel veroverde. Na het verval van deze club begin jaren tachtig nam SC definitief de scepter over in de stad.

Spoiler

Het Europa-Park Stadion, door fans ook wel het Mooswaldstadion genoemd, is een voetbalstadion in Freiburg. Het dient voornamelijk als het thuisstadion van SC Freiburg en vervangt het voormalige huis van de club, het Dreisamstadion.

118.jpg

120.jpg

Bij lichtbewolkt weer en voor 32.142 toeschouwers arriveerden wij in het Europa-Park Stadion in Freiburg in de aanvallende 4-1-1-3-1 opstelling.  Tegen Freiburg is het altijd ‘uitkijken geblazen’, want het is een zeer geniepige ploeg met een uiterst fanatieke coach Streich. Het team van Streich kwam in een simpele 4-4-2 formatie het droge veld op en scheids is Marco Fritz, die ik nog nooit op iets positiefs heb kunnen betrappen.

De speelwijze van Freiburg is puur countervoetbal, met zijn allen achterin staan met 2 bussen voor de 16 en als je spelers vermoeid zijn, dan schieten ze er ineens uit en proberen te scoren. Deze match liep precies zo af, alleen de scheids was weer in zijn beste doen en floot de match doodleuk kapot. Hij kreeg dan ook weer een 6.1 waardering en Joost mag weten, waarom wij steeds dit soort figuren krijgen?

Ons hele team speelde desondanks ijzersterk, behalve VL Angelino, die behoorlijk werd aangepakt. In de 76ste minuut wisselde ik 3 spelers en wel Klostermann + Haidaro + Szoboszlai en bracht Mukiele, Adams en Poulsen.  Ook Poulsen speelde zeer goed. Dat het slechts 1 : 2 voor ons werd, was min of meer aan de scheids te wijten.

122.jpg

Spoiler

123.jpg

--------

@Kyrill @jefri

@timpy00 @Vis @MisterX

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Over 3 dagen speen wij thuis een groepswedstrijd Gr F in de Champions Cup tegen Rapid Wien, een Oostenrijkse voetbalclub uit de hoofdstad Wenen.

Spoiler

Het werd opgericht in 1898 als Erster Wiener Arbeiter-Fußball-Club. Het is de succesvolste club uit de Oostenrijkse voetbalhistorie. Het is tevens de grote rivaal van stadsgenoot Austria Wien. Rapid Wien is de enige Oostenrijkse voetbalclub die ooit Duits landskampioen werd. Dit gebeurde in het seizoen 1940/41 onder Duitse bezetting van Oostenrijk.

124.jpg

125.jpg

Hier kan ik mij niet druk om maken. Wij spelen thuis en dus puur aanvallend.

126.jpg

Bij lichtbewolkt maar droog weer en voor 43.246 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-1-1-3-1 opstelling en in bestbezetting. Rapid kwam in een 4-2-3-1 formatie het veld op en scheids is weer een of andere Spanjaard, waar ik geen hoge pet van op heb.

Ofschoon wij duidelijk een paar klassen beter waren dan de tegenstander, konden wij in de eerste helft slechts 1 keer scoren, want Rapid had blijkbaar een totaal andere voorstelling van voetballen en ze probeerden op de MMA manier mijn spelers overal te raken, waar zij ze konden raken. En de scheids? Weliswaar floot hij regelmatig en trok ook af en toe een gele kaart, maar echt ingrijpen deed hij niet. Bij rust stond het dan ook maar 1 : 0.

Omdat wij in de tweede helft de druk en het tempo verhoogden, kwamen de doelpunten vanzelf. Ofschoon mijn team ijzersterk speelde, moest ik deels uit voorzorg en om zoveel mogelijk spelers minuten te gunnen, wisselen. In de 63ste minuut haalde ik Szoboszlai naar de kant en bracht Forsberg. 7 minuten later mochten Klostermann en Haidara gaan douchen en kwamen Adams en Laimer. Nog geen 5 minuten later mochten ook Zagadou en Nkunku gaan rusten en bracht ik Orban en Poulsen. Alle invallers speelden eveneens zeer goed en uiteindelijk werd het dan ook 5 : 0.

Al met al was het publiek en ook ik tevreden, behalve over die slapzak van een scheids, die een 4.8 voor zijn zeer zwakke prestatie kreeg.

127.jpg

Spoiler

128.jpg

------------

@Kyrill @jefri

@timpy00 @Vis @MisterX

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

130.jpg

131.jpg

134.jpg

132.jpg

Tja, eerlijk gezegd vind ik het jammer, want hij is een zeer bruikbare VL en ook een VCL en altijd klaar om in te vallen. Hij is 30 en ik begrijp wel, dat hij nog een keer ‘kassa’ wil maken.

Over 3 dagen spelen wij thuis tegen SpVgg Greuther Fürth, een voetbalclub in de Beierse stad Fürth. Met uitzondering van het seizoen 1948-49 speelde de club van 1906 tot 1963 telkens in de hoogste klasse. Tot 1983 was de club nog actief in de tweede klasse, zakte vervolgens weg om midden jaren negentig terug te keren naar de tweede klasse. In 2012 promoveerde de club voor het eerst naar de Bundesliga, maar kon hier maar één seizoen standhouden. In het seizoen 2021/2022 speelde SpVgg Greuther Fürth weer in de Bundesliga maar zal waarschijnlijk weer degraderen naar de Tweede Bundesliga.

Spoiler

129.jpg

133.jpg

Bij motregen en voor 41.363 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-1-3-2 opstelling met 4 niet helemaal okselfrisse spelers, maar als je 5x kunt wisselen, is dat geen probleem. Fürth kwam in een 4-1-2-1-2 formatie het natte veld op met de bedoeling, alles door het midden te spelen. En ja de scheids?  Dat was helaas Frank Willenborg, die blijkbaar persoonlijk iets tegen mij heeft, want ook mijn vorige werkgever benadeelde hij regelmatig om mij te treffen. Sorry, maar ik mag hem niet.

Ofschoon het hele team weer ijzersterk speelde, duurde het maar liefst 37 minuten, totdat wij eindelijk een kans konden verzilveren. Bij rust stond het dan ook maar 1 : 0, mede door het zeer partijdige optreden van de scheids.

Ondanks ons visueel overwicht kregen wij in de 65ste minuut een doelpunt tegen en onze keeper zag er in deze situatie niet goed uit. 1 : 1 en volledig tegen de verhouding in. Gelukkig nam nog in dezelfde minuut linkerspits Sörloth de bal volley en knalde hem het doel binnen. 2 : 1 en nu zag de zaak er gelijk anders uit.

Terwijl ik samen met alle toeschouwers op meer doelpunten van ons zat te wachten, was het ene Hrgota, die de bal over onze te ver voor het doel staande keeper speelde en dit lobje had Gulacsi ook moeten hebben. 2 : 2  en de toch wel onverdiende gelijkmaker was een feit.

Mijn jongens schakelden gelijk door en verhoogden de druk en het tempo. 1 minuut later was het Olmo, die de 3 : 2 binnen schoot.  En toen bleven wij gaan. Ondanks het warrige gefluit van de scheids lukte het Silva in de 86ste minuut de bal in het doel te tikken. 4 : 2 en wij waren op de goede weg. Nog geen minuut later kregen wij een vrije trap randje 16, die Nkunku perfect in de rechter bovenhoek plaatste. 5 : 2 en daar kun je mee thuiskomen.

De vervelende scheids floot 17 zogenaamde overtredingen tegen ons en gaf ons maar liefst 4 gele kaarten. Fürth maakte zich schuldig aan 24 overtredingen en kregen uiteraard maar 2 gele prenten. Trouwens in de tweede helft heb ik de vier niet helemaal fitte spelers gewisseld. In de 57ste minuut Szoboszlai, voor hem kwam Forsberg. 5 minuten later Haidara. Laimer verving hem. En in de 71ste minuut Zagadou en Angelino. Voor hun kwamen Gvardiol en Adams. Alle invaller speelden eveneens een goede partij.

Spoiler

135.jpg

136.jpg

137.jpg

---------

@Kyrill @jefri

@timpy00 @Vis @MisterX

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

138.jpg

141.jpg

Onze volgende (uit)wedstrijd is in en tegen VfL Bochum, een Duitse sportclub uit de Westfaalse stad Bochum.  Deze wedstrijd is er een in de tweede Ronde van de DFB Pokal.

Spoiler

Het Vonovia Ruhrstadion (tot juli 2016 rewirpowerSTADION, tot juli 2006 Ruhrstadion) is sinds 1911 de thuishaven van voetbalclub VfL Bochum.

139.jpg

144.jpg

Bij motregen en voor 26.406 toeschouwers arriveerden wij in Bochum in de 4-1-1-3-1 opstelling. Ofschoon ik geen voorstander ben van het opstellen van reservespelers in de basis, heb ik deze keer er toch 8 ingezet, om zoveel mogelijk spelers minuten te laten maken. Bochum kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op.

140.jpg

Eerlijk is eerlijk, wij begonnen nogal slap en toch was het verwonderlijk dat wij totaal onverwacht al in de 6de minuut van het veel zwakker geachte Bochum een treffer om de oren kregen. Ofschoon wij duidelijk de veel betere ploeg waren, lukte het ons niet te scoren. Achteraf mag ik zeggen, dat de rode kaart die ene Löwen in de 44ste minuut verpast kreeg, voor ons de positieve ommekeer betekende. 

Want tegen 10 man konden wij in de tweede helft rustig opbouwen en uiteindelijk de wedstrijd over de streep trekken. Het werd 1 : 2 en wel of niet verdiend, wij zijn een ronde verder.

Spoiler

142.jpg

143.jpg

---------

@Kyrill @jefri

@timpy00 @Vis @MisterX

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

146.jpg

147.jpg

Over 4 dagen spelen wij uit en wel in en tegen Eintracht Frankfurt, een Duitse sportvereniging, vooral bekend als voetbalclub. In 1920 ontstond de club na verschillende fusies tussen Frankfurter sportverenigingen. De grootste rivaal van Eintracht is Kickers Offenbach.

Spoiler

Het Waldstadion is gelegen in Frankfurt am Main. Het stadion was een van de twaalf stadions tijdens het Wereldkampioenschap voetbal 2006. Er werden vier groepswedstrijden en één kwartfinale gespeeld. In het stadion is plaats voor 52.300 toeschouwers. De voetbalclub die het Waldstadion als haar thuishaven heeft is Eintracht Frankfurt. De officiële naam voor het stadion was sinds juli 2005 Commerzbank-Arena.

Het stadion opende in 1925 zijn deuren en in hetzelfde jaar werd er al de finale van het Duitse voetbalkampioenschap gespeeld. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werd het Waldstadion gebruikt voor politieke evenementen. Voor het gebruik tijdens het WK voetbal 2006 moest het stadion vrijwel geheel gerenoveerd worden. Heden ten dage is het een van Duitslands grootste stadions. Sinds 1 juli 2020 is de officiële naam voor het stadion Deutsche Bank Park.

145.jpg

148.jpg

Bij motregen en voor 43.965 toeschouwers arriveerden wij in het Waldstadion in de 4-1-1-3-1 opstelling en in bestbezetting. EF kwam in een 5-2-2-1 formatie het natte veld op. Sorry dat ik het zeg: maar ik mis bij deze gasten de uitstraling ‘hier en heden valt niets te halen’. Iets dat wij dus wel steeds uitstralen.

Welnu, binnen 26 minuten stond het al 0 : 3 en was de match feitelijk al gespeeld. De Eintracht, die dus totaal niet op een ‘Eintracht’ leek, meer op los zand, kreeg geen poot aan de grond. Uit voorzorg wisselde ik in de tweede helft 5 spelers, zonder dat het elftal minder werd. Uiteindelijk wonnen wij met 0 : 5 en een hattrick van Forsberg, die vandaag als AML de sterren van de hemel speelde.

Spoiler

149.jpg

150.jpg

--------

@Kyrill @jefri

@timpy00 @Vis @MisterX

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

154.jpg

155.jpg

Ik heb een paar heel vervelende gasten onder de spelers, die continu het hele team opjutten. En wel zijn het de mindere spelers, die niet in de basis staan en maar vervelend blijven doen. Laimer is de ergste, hij blijft maar voor onrust zorgen.

156.jpg

En als ik dan deze onzin lees, zakt echt mijn broek af. Misschien moet ik op de ‘Gert-Jan Verbeek manier’ eens een vechttraining inlassen en de boosdoeners een keer aanpakken? Alhoewel, het zijn een paar gasten met grote bekken, maar watjes. Waarbij ik mij afvraag of dat gedrag typisch Duits is?

151.jpg

De eerste 10 competitiewedstrijden zitten erop en zijn allen succesvol verlopen. Weliswaar had ik het niet verwacht, maar ik ben zeer tevreden met het team en met mijzelf.

152.jpg

Dit worden deze maand weer behoorlijke wedstrijden. Dortmund, Hoffenheim, Juve en Bayer 04… ga er maar aanstaan.  Rapid is zonder meer te doen, maar de rest wordt behoorlijk aanpoten.

Al over 3 dagen moeten wij in Wenen verschijnen om tegen Rapid Wien punten te vergaren.

Spoiler

Het Allianz Stadion is een voetbalstadion in Wenen. Het is de thuishaven van Rapid Wien. Het is gebouwd op de plek van het gesloopte Gerhard Hanappistadion, waar Rapid tot het seizoen 2013-2014 speelde. Tijdens de bouw van het nieuwe stadion speelde de club in het Ernst Happelstadion. Het stadion werd officieel geopend tijdens een vriendschappelijke wedstrijd tussen Rapid en het Engelse Chelsea FC.

153.jpg

157.jpg

Bij stormachtig regenweer en voor 24.169 toeschouwers arriveerden wij in Wenen in de puur aanvallende 4-1-1-3-1 opstelling. Rapid kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is weer een Spanjaard, waar ik niet van onder de indruk ben, omdat hij ons al een keer flink benadeeld heeft.

Met het oog op de komende wedstrijd tegen Borussia Dortmund heb ik zes reservespelers opgesteld, want ook zonder Rapid te onderschatten, ze zijn gewoon de mindere ploeg.

Mede door het bijzonder slechte weer en de zwakke prestatie van de Spaanse scheids werd het een zeer matige wedstrijd. Wij speelden rustig en controlerend en dat was net voldoende om een toch wel ruime overwinning binnen te slepen. Het hele team had deze match vast in de hand en vanaf de 73ste minuut begon ik uit voorzorg te wisselen. Eerst haalde ik Angelino + Szoboszlai naar de kant en bracht Halsterberg en Forsberg. 5 minuten later mochten ook Laimer + Moriba + Olmo gaan douchen. Voor hun kwamen Mukiele + Adams + Poulsen.  Tot en met de 87ste minuut stond het 0 : 3 en waren wij in gedachten al op weg naar de kleedkamer, toen de eerste gelukte counter op ons doel kwam en wij uit heldere hemel een tegentreffer moesten incasseren. 1 : 3 en dat was het dan ook. Alhoewel, in de 90ste minuut werd Halstenberg nog uit de wedstrijd geschopt.

Spoiler

158.jpg

159.jpg

------------

@Kyrill @jefri

@timpy00 @Vis @MisterX

@DemoN

Bedankt voor jullie aandacht en reacties.

Edited by germandutch

Gepost (edited)

bannerbajy7.jpg

logom9kfn.jpg

Spoiler

165w5krb.jpg

16603kww.jpg

167fckiq.jpg

Over 3 dagen spelen wij thuis tegen Ballspielverein Borussia 09 e. V. Dortmund (kortweg Borussia Dortmund of BVB) is een Duitse voetbalclub uit Dortmund, Noordrijn-Westfalen.

Spoiler

164crk1r.jpg

1687jj63.jpg

Bij motregen en voor 47.069 toeschouwers verschenen wij in de 4-1-1-3-1 opstelling met uiteraard puur aanvallende intenties. De BVB kwam in een 4-2-3-1 formatie het veld op met volgens mij enkele spelers op een verkeerde positie. Zodoende was het dus voor mij niet verwonderlijk, dat spelers als Malen, Reus, Can, Bellingham, Guerreiro en Hummels er niets van bakten. Aan onze kant waren de middenvelders Kampl en Moriba niet in hun beste doen, maar de rest van ons team speelde ijzersterk. Dat het bij rust slechts 1 : 0 stond, had puur en uitsluitend te maken met het feit, dat hun keeper geweldig zijn best deed.

In de 49ste en laatste minuut van de eerste helft werd spits Silva uit de wedstrijd geschopt, zonder dat de scheids ingreep. Begin 2de helft stond dan ook Poulsen in de spits, die trouwens heel goed speelde, maar helaas een vandaag geweldige keeper tegen zich had. Ook ons tweede doelpunt maakte Forsberg en in de 72ste minuut haalde ik Moriba en Nkunku naar de kant. Voor hun kwamen Haidara en Laimer. Nog geen 5 minuten later mochten ook Angelino en Kampl gaan douchen en kwamen Simarkan en Orban.

De scheids kreeg een goede waardering voor een zeer zwakke prestatie, want hij voelde de match amper aan. Bovendien trok hij geen enkele kaart voor de 13 behoorlijke overtredingen van de BVB, maar wel 4 tegen ons, hetgeen werkelijk nergens op sloeg.

Enfin, het bleef 2 : 0 en wij waren hoe dan ook de verdiende winnaar en ik kan alleen maar hopen, dat de directie van de BVB, de manier zoals wij hun weg hebben gespeeld, in hun achterhoofd houd.

Spoiler

169c7k1s.jpg

17014j6n.jpg

---------

@Kyrill @jefri

@timpy00 @Vis @MisterX

@DemoN

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

171.jpg

Ik wil niet overdrijven, alhoewel, als BVB ooit iets klaar wil maken in de Bundesliga (bijvoorbeeld kampioen worden) of internationaal (de CL winnen), dan hebben ze wel een veel betere coach nodig. Een soort prijzenpakker zoals ik! Komend seizoen ben ik beschikbaar.

175.jpg

176.jpg

Pas over 2 weken spelen wij de volgende wedstrijd en wel uit in en tegen TSG 1899 Hoffenheim, een Duitse sportvereniging uit Hoffenheim (stadion in Sinsheim), in de deelstaat Baden-Württemberg. Mijn neef heeft pas tegen hun gespeeld, hij met derde klasser MSV Duisburg, tegen Hoffenheim, momenteel vijfde in de Bundesliga en dus een directe concurrent van ons. Ondanks het enorme klassenverschil was Hoffenheim niet in staat, de MSV van het veld te vegen. Er moest verlenging aan te pas komen en omdat het 1 : 1 ook na 120 minuten bleef, werd het penaltyschieten en toen won Hoffenheim.

Dat mijn neef met zijn MSV niet kon en mocht winnen, is logisch en daar tilt hij ook niet aan. Wel is hij woedend op de hoofdcoach van Hoffenheim, die hem voor de pers belachelijk wilde maken en totaal geen respect toonde. Welnu, mijn neef verzocht mij, het ‘arrogante grootmuil’, zoals hij deze coach nu noemt, een keer behoorlijk op zijn bek te laten gaan. Natuurlijk zal ik proberen aan dit verzoek te voldoen en ik heb mijn team al hierop gewezen. Weliswaar wordt het een uitwedstrijd, maar desondanks willen wij met vol gas, hoge druk en puur aanvallend aldaar voor de dag komen.

Ondertussen begint de goede onderlinge verstandhouding en vooral de sfeer in de kleedkamer langzaam weg te ebben.

174.jpg

Onder aanvoering van Konrad Laimer, hebben Yussuf Poulsen, Nordi Mukiele, Benjamin Henrichs en Ademola Lookman hun onvrede niet onder stoelen of banken gestoken en zorgen voor chaos in de kleedkamer. Bij mijn voorganger mogen hun wel of niet basisspelers zijn geweest, bij mij zijn ze het niet. Alleen Mukiele zou misschien iets meer mogen spelen, maar de anderen zijn back-ups en hebben betere spelers voor zich. Om eerlijk te zijn, het is een k*t situatie en ik zal deze zaak eens met mijn staf moeten bespreken.   

Hier ben ik nu al 2 weken mee bezig en er is nog steeds geen oplossing. Ja, verkoop van deze spelers zou iets oplossen, maar Poulsen en Mukiele wil ik feitelijk niet kwijt. Pfffff Soms zit het mee, nu zit het tegen.

Twee weken later arriveerden wij in de Rhein-Neckar-Arena (ook bekend onder de sponsornaam PreZero Arena), een voetbalstadion in Sinsheim (Duitsland), niet ver van Hoffenheim. Het stadion is de thuisbasis van Bundesliga-club TSG 1899 Hoffenheim.

Het stadion werd op 24 januari 2009 geopend met een wedstrijd tussen de thuisclub TSG 1899 Hoffenheim en een team van spelers geselecteerd uit de regio. In 2011 werden in het stadion vier wedstrijden gespeeld tijdens het WK voetbal voor vrouwen.

Spoiler

173.jpg

177.jpg

Bij motregen en voor 25.604 toeschouwers arriveerden wij in de Rhein-Neckar-Arena in de uiteraard puur aanvallende 4-1-1-3-1 opstelling. Of het inderdaad tot een rammeling kan komen, mag Joost weten. Feit is, dat ons elftal (team durf ik al niet meer te zeggen) geen eenheid meer is. Hoe dan ook het team van Breitenreiter kwam in een 4-1-4-1 formatie het natte veld op met een duidelijke defensieve instelling.

Wij begonnen ijzersterk en in de 12de minuut zorgde spits Silva voor ons openingsdoelpunt. Na dit doelpunt trok zich Hoffenheim volledig terug, met 2 bussen voor de 16 en probeerde met schaarse counters iets klaar te maken, wat er vandaag gewoon niet mogelijk was. In de 57ste en 64ste minuut was het Forsberg, die de stand naar 0 : 3 bracht en in de 75ste minuut voerde ik alle 5 wissels in een keer uit. De zwak spelende Haidara en Henrichs en uit voorzorg ook Gvardiol, Nkunku en Silva mochten gaan douchen. Voor hun kwamen Laimer, Halsterberg, Orban, Poulsen en Sorloth.

Hoffenheim was min of meer kansloos en mijn spelers beperkten zich tot wedstrijdcontrole, zonder veel inspanning. Het bleef 0 : 3 en toen arrogant grootmuil mij met de overwinning feliciteerde, deed ik hem de groeten van mijn neef plus een opmerking van mij persoonlijk, die ik niet wil herhalen.

Spoiler

178.jpg

179.jpg

-----------

@Kyrill @jefri

@timpy00 @Vis @MisterX

@DemoN

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

181.jpg

182.jpg

Over 3 dagen spelen wij weer een groepswedstrijd voor de CL in en tegen Juventus Football Club, een van de oudste voetbalclubs van Italië.

Spoiler

De club speelt haar thuiswedstrijden in het Allianz Stadium in Turijn. Juventus slaagde er als een van de weinige Europese topclubs in om samen met Manchester United, Ajax, Chelsea en Bayern München, alle drie de UEFA-hoofdcompetities (Europacup I / UEFA Champions League, Europacup II en UEFA Cup / UEFA Europa League) te winnen. Juventus is Latijn voor jeugd.

Allianz Stadium (voorheen Juventus Stadium) is de naam van het voetbalstadion van voetbalclub Juventus FC, gelegen in de Italiaanse stad Turijn. Totdat het in gebruik werd genomen, speelde Juventus haar thuiswedstrijden tijdelijk in het stadion van Tonino (Grande Torino).

Juventus Stadium werd op 8 september 2011 geopend. De capaciteit van het stadion is 41.000 toeschouwers. Ook is er nog een optie om het stadion uit te bouwen zodat er nog 15.000 toeschouwers in kunnen. Het stadion is gebouwd op de plek waar het vroegere Stadio delle Alpi stond.

In juni 2017 werd het stadion officieel omgedoopt tot Allianz Stadium, verwijzend naar sponsor Allianz.

180.jpg

183.jpg

Uiteraard is Juve de favoriet, maar in mijn opinie alleen op papier, want ze moeten het eerst op het veld laten zien en wij zijn gewoon niet makkelijk te kloppen. Ze hebben weliswaar voorin Morata, op het middenveld Locatelli en achterin Bonucci en de Ligt, maar wij weten inmiddels ook van wanten.

Als wij de kans krijgen om hun achterhoede onder druk te zetten, dan gaat o.a. de Ligt fouten maken, want hij is bezig met een mogelijke transfer naar Bayern München en wil zo goed mogelijk voor  de dag komen. Onbevangen voetballen zit er voor hem nu niet bij.

Bij lichtbewolkt maar droog weer en voor 40.530 hele fanatieke Italiaanse toeschouwers arriveerden wij in het Allianz Stadium (niet te verwarren met de Allianz Arena van Bayern München) en wel in de puur aanvallende 4-1-3-2 opstelling. Als je druk op hun verdediging wilt uitoefenen, dan moet je met 2 spitsen spelen en wij hebben Sorloth en Silva (en Poulsen op de bank).  Juve kwam in een simpele 4-4-2 formatie het veld op en scheids was weer een of andere Spanjaard, waar ik geen vriend van ben.

Wij begonnen, zoals afgesproken, met vol gas, hoge druk en puur aanvallend en hun Italiaanse coach, Gabriele Milano, blijkbaar een catenaccio fan, probeerde ons met een defensief bolwerk op te vangen en uit te counteren. Bovendien had hij zijn huiswerk gemaakt, want zijn team schakelde onze vleugelaanvallers aan beide kanten, Forsberg + Nkunku, uit. Waardoor de spitsen geen toevoer konden krijgen. Jammer voor hem, had ik daarop gerekend, want wij hebben ‘lopende spitsen’, die er niet al zijn maar nog moeten komen. Feitelijk hebben onze twee spitsen Sorloth en Silva, deze match gewoon beslist. In de 13de minuut zette Sorloth met een slimme steekpass Silva alleen voor de keeper en laatstgenoemde schoot de bal binnen. Natuurlijk keurde de scheids het doelpunt in eerste instantie gewoon af, maar door ingrijpen van de VAR moest hij het alsnog goedkeuren. 0 : 1 en wij waren op de goede weg. Bij rust stond het nog steeds 0 : 1 en of u het geloofd of niet, Bonucci en de Ligt kregen geen vat op onze lopende spitsen.

In de 52ste minuut herhaalde zich de situatie, nu gaf Sorloth een simpele breedtepass op Silva en wederom lukte het Silva de ietwat statisch verdedigende de Ligt te kloppen en de keeper te passeren. En wat deed onze Spaanse vriend? Juist ja, hij keurde ook dit doelpunt gewoon af, maar ook nu werd hij door de VAR op zijn vingers getikt en werd het zuivere doelpunt alsnog goedgekeurd.

0 : 2 en wij konden de overwinning al ruiken. Slechts sporadisch counterde Juve, maar wij waren alert en zij bleven gewoon kansloos.

In de 77ste minuut haalde ik uit voorzorg Kampl en de zwak spelende Forsberg + Nkunku naar de kant en bracht Mouriba, Szoboszlay en Poulsen. 6 minuten later mochten ook Simakan en Klostermann gaan douchen. Orban en Laimer namen hun taken over en Juve was uit geluld. Hun kopjes gingen hangen en de slag was verloren.  0 : 2 werd het eindresultaat.  Het grote Juve had tegen ons weinig in te brengen en de Ligt speelde een zeer matige partij.

Spoiler

184.jpg

185.jpg

----------------

@Kyrill @jefri

@timpy00 @Vis @MisterX

@DemoN

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

186.jpg

187.jpg

188.jpg

Weer was ik enkele dagen bezig om gesprekken te voeren met de teamleiders betreffende de klachten van Henrichs + Mukiele + Lookman en Moriba. Ik ben dat gezeur nu volledig beu en ik heb ze alle vier op de transferlijst geplaatst.

Over 5 dagen spelen wij thuis tegen Bayer 04 Leverkusen, een Duitse voetbalclub uit Leverkusen, Noordrijn-Westfalen.

Spoiler

De voetbalclub werd officieel onafhankelijk op 1 april 1999 na een afscheiding van de turn- en sportvereniging Bayer 04 Leverkusen, die al sinds 1 juli 1904 bestaat (de voetbalafdeling bestond hiervoor echter al wel). De club is voor 100 procent een dochteronderneming van het Duitse chemieconcern Bayer AG, waaruit de turn- en sportvereniging in eerste instantie is ontstaan.

Het team van Bayer 04 promoveerde in 1979 naar de Bundesliga, de hoogste afdeling van het Duitse voetbal en speelt sindsdien onafgebroken in de divisie. Tot de grote successen van de club behoort het winnen van de UEFA Cup in 1988, het winnen van de Duitse beker in 1993 en het bereiken van de UEFA Champions League-finale in 2002. In de periode 1997-2011 heeft de club maar liefst vijf keer de tweede plaats behaald, wat in Duitsland de titel Eeuwige Tweede heeft opgeleverd. De aartsrivaal is 1. FC Köln, voornamelijk door de geografische locatie van Leverkusen en Keulen.

189.jpg

190.jpg

Bij motregen en voor 42.537 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-1-3-2 opstelling met twee spitsen. Sedert ik Bayer 04 heb verlaten, moet ik steeds concluderen, dat ze behoorlijk in de problemen komen, zodra de tegenstander hoge druk geeft. Nou dat doen wij straks ook.

Bayer 04 kwam in de 4-2-3-1 formatie het natte veld op en  al na enkele minuten werd duidelijk, dat ze met poep in de broek begonnen te spelen. Massaal terug en met 2 bussen voor de 16.  Af en toe een counter en dat was het dan ook. Bij rust stond het al 3 : 1 voor ons en was de match praktisch al gespeeld.  Met uitzondering van keeper Gulacsi, Kampl en Forsberg (die blijkbaar hun dag niet hadden) speelde de rest van het team ijzersterk.

Nadat wij in de 63ste minuut ineens op 3 : 2 werden gezet, besloot ik de mogelijke 5 wissels zo snel mogelijk door te voeren. In de 74ste minuut haalde ik de zwakke Kampl en Forsberg van het veld en bracht Adams en Zsoboszlai. Nog geen 6 minuten later mochten ook Klostermann, Simarkan en Olmo gaan douchen en kwamen Laimer, Orban en Poulsen. Met deze verse krachten ging het tempo gelijk omhoog en voerden wij de druk nog meer op. En het resultaat was direct zichtbaar. In de 81ste en 89ste minuut scoorden wij nog in totaal 2 doelpunten en de match eindigde dan ook in 5 : 2.  En dat na alle problemen over te weinig speeltijd en de onenigheid in de kleedkamer.

Spoiler

191.jpg

192.jpg

193.jpg

---------

@Kyrill @jefri

@timpy00 @Vis @MisterX

@DemoN

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

195.jpg

196.jpg

197.jpg

198.jpg

Komende zaterdag spelen wij uit in en tegen 1. FC Union Berlin, een Duitse profvoetbalclub uit Berlijn.

Spoiler

De club speelt zijn thuiswedstrijden op Stadion An der alten Försterei. Union is de opvolger van SC Union 06 Oberschöneweide.

194.jpg

199.jpg

Bij motregen en voor 19.882 toeschouwers arriveerden wij in Berlijn in de ietwat behoudende 4-1-3-1-1 opstelling. Union kwam in een simpele 5-3-2 formatie het natte veld op en scheids is helaas Markus Schmidt, die ons heel vaak onnodige gele kaarten aansmeert.

Zoals gebruikelijk floot de heer Schmidt weer ‘zijn eigen wedstrijd’, waardoor wij niet in ons spel konden komen en het duurde tot de 39ste minuut, totdat verdediger Gvardiol eindelijk ons openingsdoelpunt binnen kon koppen.  Silva en Kampl werden behoorlijk aangepakt en kregen zodoende geen poot aan de grond. Bij rust stond het nog steeds 0 : 1 en meer zat er op dat moment niet in.

Omdat in de tweede helft weinig tot niets veranderde, haalde ik in de 73ste minuut Nkunku, Kampl en Silva naar de kant en bracht Poulsen, Szoboszlai en Sorloth.  Twee minuten later haalde ik ook nog Simakan en Gvardiol van het veld en mochten Orban en Zagadou nog wat minuten maken. Nog in dezelfde minuut, met de verse krachten, ging het tempo omhoog en was het invaller Sorloth die de bal keihard in het doel kopte. 0 : 2 en wij waren op de goede weg. In de 94ste en laatste minuut kopte Olmo de bal binnen en dus werd het eindresultaat 0 : 3 en daarmee kun je thuiskomen.

Spoiler

200.jpg

201.jpg

-------------

@Kyrill @jefri

@timpy00 @Vis @MisterX

@DemoN

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Over 3 dagen spelen wij de groepswedstrijd in de Champions Cup thuis tegen Manchester City Football Club, een Engelse voetbalclub uit Manchester, opgericht in 1880 als West Gorton Saint Marks. In 1887 werd de naam veranderd in Ardwick Football Club en in 1894 nam het de huidige naam aan. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het Etihad Stadium, in Oost-Manchester.

Hun coach, Pep Guardiola, was ooit een van mijn trainersidolen, toen hij nog bij Bayern München zat.

Spoiler

202.jpg

203.jpg

Natuurlijk zijn wij de underdog (op papier) maar op het veld wil ik het nog wel zien. Weliswaar heb ik momenteel problemen met een aantal spelers i.v.m. hun speeltijd, maar telkens als ik denk dat mijn jongens het af zullen laten weten, spelen ze de sterren van de hemel. Wat het vandaag zou worden, weet ik niet, maar ik heb er vertrouwen in.

Bij motregen en voor 46.815 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-1-1-3-1 opstelling en in bestbezetting.  MC, het dure speeltje van de Arabieren, kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is weer een Spanjaard met een lange moeilijke naam.  Uit ervaring (destijds gezien toen Pep hoofdcoach van Bayern was) en in de wedstrijden van de PL, dat als je MC veelvuldig onder druk kunt zetten, ze achterin in de problemen komen. En neem van mij aan, dat mijnheer Pep hem een behoorlijk beetje voor ons knijpt, gezien de resultaten die wij in de laatste tijd hebben gehaald. Want vergeet niet, ook ik ben een Nederlander en uiteraard een volgeling van de grootmeester Johan Cruijff, die het grote voorbeeld is geweest van Pep hemzelf, Ten Hag, Peter Bosz, Bennie Vos en van mij. Want ook wij hebben de ‘X factoor’, zijn onberekenbaar en toch succesvol omdat wij niet alleen 'out of the box' durven te denken maar ook doen.

Om op RBL terug te komen, het voormalige CL lachertje, laat nu ineens zijn tanden zien en is onvoorspelbaar.   

Wij begonnen goed en begonnen onmiddellijk het vol gas, hoge druk en puur aanvallend. In het eerste kwartier waren wij gewoon ijzersterk en in de 3de minuut lukte het de naar binnenkomende Klostermann een op wippertje van Haidara in het doel te koppen.  1 : 0 en dus een goed begin. Nog geen 8 minuten later was het juist Klostermann, die met een strakke voorzet Silva aanspeelde en laatstgenoemde volleerde de bal snoeihard in het doel. 2 : 0 en ik was tevreden en met mij 46 duizend fans.

Toen greep coach Guardiola in en zijn team schakelde van techniek over op fysiek, alleen met gasten als Sterling, de Bruyne, Rodri en Zinchenko kun je geen vechtvoetbal spelen, dat zijn technische spelers en geen schoppers. Toch bleef nu ook MC pressen en in de 36ste minuut was het Haidara, die bij het wegtrappen van de bal over de bal maaide, waardoor spits Haaland in balbezit kwam en geen moeite had om de bal in ons doel te tikken. 2 : 1 en dat was ook de ruststand.  Trouwens in de 49ste en laatste minuut in de eerste helft haalde ik Forsberg eraf en bracht Szoboszlai.

7 minuten na herbegin was het Nkundu, die met een voorzet Kampl aanspeelde en laatstgenoemde knalde de bal onhoudbaar binnen. 3 : 1 en Pep draaide door langs de zijkant. Hij ging verschrikkelijk te keer en probeerde zijn mannen weer op te richten. Om eerlijk te zijn, ik zie het graag als hij in paniek raakt, want dan is die het overzicht totaal kwijt.

Wij konden hun counters makkelijk opvangen en in de 79ste minuut haalde ik uit voorzorg nog Klostermann, Simakan en Silva naar de kant. Voor hun kwamen Mukiele, Orban en Sorloth en gelijk maakten wij weer meer druk naar voren.  Twee minuten later was het Kampl, die de bal op de schoen van de naar binnen stormende Halsterberg legde en de linksback knalde de bal met een verwoestend schot in het doel. 4 : 1 en dat was het dan ook. Praktisch in de 92ste en laatste minuut haalde ik ook nog Nkunku naar de kant en liet Poulsen nog wat balcontacten maken.

Zoals ik al opmerkte, was RBL in de voorgaande seizoenen in de CL het lachertje, maar nu knijpen ze hem voor ons. Heerlijk toch?

Spoiler

204.jpg

205.jpg

---------

@Kyrill @jefri

@timpy00 @Vis @MisterX

@DemoN

Edited by germandutch

Gepost (edited)

Banner.jpg

logo.jpg

Spoiler

206.jpg

207.jpg

210.jpg

Al over 3 dagen spelen wij thuis tegen Borussia Mönchengladbach, een Duitse voetbalclub, opgericht in 1900 en uitkomend in de Bundesliga.  Mijn voorgaande werkgever en momenteel min of meer directe concurrent van ons, want ze staan 3de.

Spoiler

208.jpg

Persoonlijk vind ik het altijd bijzonder moeilijk, om tegen een club te spelen, waar ik hoofdcoach was en successen mee heb geboekt. Spelers en staf kennen mijn werkwijze en dat maakt het altijd moeilijk.

209.jpg

Bij lichtbewolkt weer en voor 45.463 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-1-1-3-1 opstelling.  De ‘Fohlen-Elf’ (nou ja Fohlen, het zijn feitelijk geen ‘Fohlen’ meer, maar meer overjarige Fohlen) kwam in een 5-2-2-1 formatie het droge veld op.

En ja hoor, alvorens wij wisten hoe laat het was, begon de Fohlen-Elf al met vol gas, hoge druk en puur aanvallend ons onder druk te zetten. In de 16de minuut van het Bensebaini die de bal in ons doel volleerde. Ik wil niets zeggen, maar onze keeper stond gewoon te slapen. De scheids keurde het volgens mij toch wel zuivere doelpunt in eerste instantie af, maar de VAR greep in.  0 : 1 en dat was een slecht begin voor ons.

Het duurde enige tijd tot dat wij ons herstelden en de regie op het veld overnamen. Pas in de 46ste en laatste minuut van de eerste helft lukte het Nkunku de gelijkmaker te scoren. 1 : 1 en dat was ook de ruststand.  Het spreekt vanzelf, dat ik mijn jongens in de rust even goed heb toegesproken en ze weer voldoende heb gemotiveerd.

Een minuut na herbegin, praktisch van de aftrap aan, was het spits Silva, die de 2 : 1 in het netje schoot. En wat daarna gebeurde, dat zal ik zo snel niet meer vergeten. Maar niet alleen ik, vooral ook ons trouw publiek.

In de 52ste minuut raakte VR Mukiele geblesseerd en werd vervangen door Adams. 7 minuten later was het Kampl, die voor de 3 : 1 zorgde en weer 10 minuten later kregen wij een penalty tegen, omdat de scheids en ook de VAR een overtreding van de keeper hadden waargenomen. Stindl schoot de penalty probleemloos binnen . 3 : 2 maar was het dat? Nee, dat was het niet!

Eerst haalde ik  in de 70ste minuut de totaal vermoeide Haidara naar de kant en bracht Orban, normaliter een centrale verdediger, die echter ook als VM durft te spelen. En weer 5 minuten later mochten Kampl + Forsberg + Silva gaan douchen en kwamen Szoboszlai, Poulsen en Sorloth. Met deze verse krachten, die allen wonderbaarlijk genoeg geweldig speelden, werd Mönchengladbach als het ware overlopen en min of meer nog van het veld gespeeld ook. Want nog in dezelfde minuut kopte Gvardiol ons vierde doelpunt binnen, 4 minuten later was het invaller Poulsen die voor de 5 : 2 zorgde en het slotpunt zette Olmo in de 87ste minuut door de 6 : 2 binnen te schieten.

Ik wil niet veel zeggen: maar van 0 : 1 naar 6 : 2 is toch een behoorlijke stap hoor. In elk geval hebben wij het publiek vermaakt en ondanks alle onderlinge strubbelingen met een aantal spelers ben ik eveneens zeer tevreden met ons team en de prestatie.

211.jpg

212.jpg

Spoiler

213.jpg

--------

@Kyrill @jefri

@timpy00 @Vis @MisterX

@DemoN

Edited by germandutch