Jump to content

Journeyman challenge

Titan
 Share

Recommended Posts

Deze was al een tijdje behaald, maar ik ga die 100 punten claimen  @Titan:

1909027047_Game__FMNOOB-Unemployed2(v02)__Worldwide.thumb.png.caf4c0c8b39d87441a3cf2f553f71aa6.png

vegeta-its-over9000.gif

Nadat mijn directe concurrenten met pensioen gingen kon ik verder uitlopen naar een score die de AI echt niet meer kan inhalen. In tegenstelling tot mijn concurrenten, heb ik veel meer clubs en landen gediend. 

Biografie

Spoiler

346597750_FMNOOB_Biography.thumb.png.38052966b803f11dbd647d0d676dfcce.png

CV

Spoiler

30703957_FMNOOB_JobHistory.thumb.png.31174b130f7c026b9e7cc048bb1305b3.png

924123482_FMNOOB_JobHistory-3.thumb.png.aba3caa80a4b1cfbaa1d4322e0938fb4.png

511448880_FMNOOB_JobHistory-5.thumb.png.729aa2018232a496c16c5070202c7f15.png

1990355934_FMNOOB_JobHistory-7.thumb.png.0fa75519127b50c1f70ea21d65349ebf.png

Nog wat andere informatie

Spoiler

1299752541_FMNOOB_Overview.thumb.png.5ecf418b4b9929527904cc5a0b77bf9f.png

1843823639_FMNOOB_Profile.thumb.png.e9f5f080e45b7d4a9de6852753626dfd.png

Is dit het einde?  Nee, zeker niet! Ik moet nog de Poképlayerchallenge en mijn Hexagon voltooien. Daarnaast wacht ik op een vacature die vrijkomt in Oostenrijk, zodat ik met een derde RB-club een titel pak.

• 2 weeks later...

Mijn Nieuw-Zeelandgamepje heb ik wel gezien. Tijd voor weer wat langetermijnwerk: een journeyman. Een ratjetoe aan wereldcompetities ingeladen en vervolgens uiteraard werkloos en zonder diploma's begonnen. Overal gesolliciteerd en uiteindelijk drie clubs die me wel wilden hebben: Llangefni (Wales), Villa Teresa (Uruguay) en Tshakhuma (Zuid-Afrika). Ik kies voor de naam, dus op naar Montevideo!

De Segunda División is daar al vijf speelrondes onderweg en El Villa staat op plek 9 van de 12. Plaats 6 geeft recht op een play-offplek om promotie, dus dat wordt de doelstelling voor dit seizoen.

image.thumb.png.0a69ec71569ad52f0135a06ec6a1f1d1.png 

Ondertussen twee seizoen verder in Uruguay. Het eerste jaar verliep het nog best goed met een tweede plaats op de eindranglijst, waardoor we direct promoveerden naar de Campeonato Uruguayo. Daar presteerden we ver boven de verwachtingen, aangezien we de laagste odds hadden van de gehele competitie. Op de totale ranglijst, opgemaakt na de Openingsronde, Campeonato Intermedio en de Laatste ronde, staan we keurig derde. De achterstand op kampioen Nacional bedraagt echter wel enkele straatlengtes. In de Intermedio wonnen we trouwens nog de finale van Nacional, dat was wel lekker. Die wedstrijd telt dan weer niet mee voor de ranglijst en evenmin voor de eregalerij. Kortom, na twee jaar heb ik nog geen enkel punt vergaard als manager.

image.thumb.png.fef60706cf8d99a33958f432461535d8.png

Ik twijfel wat ik komend jaar doe. Nog een jaar blijven bij Villa Teresa, of toch ergens anders instappen. Financieel is er namelijk vrijwel niets mogelijk, dus ik verwacht niet dat we mee gaan doen om het kampioenschap.

• 3 weeks later...

Seizoen drie zit er inmiddels op bij de club waar bijna niets mogelijk is. Het enige geluk was dat er nu spelers met een aflopend aangetrokken konden worden. Het kaliber spelers dat vorig seizoen nog niet wilde komen. De looneisen zijn gelukkig niet zo hoog in dit land :D Enfin, in de openingsronde werden we derde, in de eindronde eerste. Over het totaalklassement stonden we bovenaan, maar dan ben je er vaak nog niet in Zuid-Amerikaanse landen. Er moet natuurlijke en play-off worden gespeeld om het kampioenschap. Na verlenging konden we Peñarol verslaan en eindelijk waren de eerste punten voor de erelijst binnen.

Dit jaar ben ik tevens aan de slag gegaan bij Noord-Korea. Het was deze prachtige, democratische volksrepubliek of het door bendeoorlogen geteisterde Haïti. Dan is de keuze snel gemaakt :D. De kwalificatie voor het volgende WK is daar net gestart en in december werd de EAFF E1 Championship gespeeld; een pouletoernooitje met vier teams uit Oost-Azië. Japan, Zuid-Korea en China gingen voor de bijl, dus ook daar kon ik wat punten sprokkelen.

Dan het mindere gedeelte. Ik wil weg bij Villa Terese, maar werkelijk geen enkele club wil me hebben. Een paar keer was ik dicht bij een overstap naar China en waren er sollicitatiegesprekken. Uiteindelijk werd ik dan toch weer afgewezen. Nog even verder met zoeken.

image.thumb.png.b7c42b7d62f0f71bb082985c31ea3505.png

Gepost (edited)

Ik post vooral op sigames forum in het Engels maar ga dit keer deelnemen aan de journeyman challenge en in deze topic posten. Ik moet enkel nog beslissen welke landen ik ga laden. Ik wil na jaren 'youth only' nog eens een save spelen met transfers maar me niet te veel bezig houden met lange termijn van de club(s) waar ik zit dus focussen op resultaten , diploma's halen, goede korte termijn transfers regelen.   Bestaat er ergens een overzicht van wat elke beker,competitie etc kan opbrengen qua punten voor de HoF ?

Edited by Olivierke

4 uur geleden zei Olivierke:

Bestaat er ergens een overzicht van wat elke beker,competitie etc kan opbrengen qua punten voor de HoF

Goede vraag eigenlijk! Bij mijn weten niet. Vind die punten sowieso vrij gek af en toe. In Uruguay won ik onlangs de supercup en die leverde me in vergelijking met de competitiewinst onevenredig veel punten op. Eén ding is denk ik vrij zeker: hoe hoger de reputatie van een competitie, hoe hoger het aantal punten. 

Ga mezelf ook eens aan deze challenge wagen. Als allereerste aangenomen bij Frösö IF, uitkomend op het vierde niveau (genaamd Division 2 Norrland) van Zweden. Deze club stond toen ik aangenomen werd, na 10 wedstrijden op een 13e plaats, wat rechtstreekse degradatie zou betekenen. Uiteindelijk heb ik de club naar de 3e plaats weten te brengen. Ook heb ik het recordaantal overwinningen en punten van de club verbroken (maar daar koop je niks voor helaas). Wel heb ik na het eindigen van dit seizoen m'n eerste trainerscursus mogen starten en is m'n contract met één jaar verlengt. Ik hoop dat ik na een heel seizoen minstens in de play-offs eindig, maar de titel is toch wel mijn doel (niet die van het bestuur, die willen de degradatie voorkomen..) :) 

6b737821923c209b161db8e399c02df7.png

Edited by TheRealOne

Kent er iemand de Head coach & Journeyman challenge ? Op sigames is er iemand die al drie edities van begin tot einde (succesvol) start met de laagste reputatie en zonder diploma (zoals meestal bij Journeyman) maar hij laat de transfers, contracten van spelers en stafleden alsook youth intakes over aan zijn technisch directeur (DoF) , bij kleinere clubs laat hij zijn chairman onmiddelijk zoeken naar één. Hij doet zelf de tactiek,opstelling en pers/spelersinteracties. Dan kan je nog kiezen of je de training overlaat aan je assistenten of dat zelf doet.  

Om snelheid te winnen zou je nog de wedstrijden kunnen overlaten aan je assistent die wel jou opstelling en tactiek moet gebruiken (instant result) maar dan ben je misschien bijna helemaal niets aan het doen.

Ik overweeg om de Head coach challenge te doen via journeyman concept.  Uiteindelijk zijn er maar weinig landen waar je als trainer mag beslissen of je stafleden, contracten en transfers. 

Ik ga vanavond beslissen of ik dit ga proberen en ben dan benieuwd hoeveel rechtsachter mijn DoF gaat halen en welke belangrijke spelers hij veel te snel en goedkoop verkoopt :) 

Na een aantal jaren youth only challenge saves te spelen, ben ik het nog steeds beu om zelf transfers en scouting te doen . Hopelijk komt dit in de toekomst terug maar ik zag maar 1 manier om een niet jeugd only & geen transfers save te doen... en dat was de Journeyman Head coach challenge ( inspiratie door @coady van sigames forum met zijn jaarlijkse Head coach saves en youtube afleveringen). Ik ben van plan om dit mijn laatste save van deze editie te maken.

After several youth only challenge saves I am still tired of doing transfers and scouting myself . Hopefully this will come back in the future but I only saw one way to do a non youth only & no transfers save... and that was the head coach challenge ( great inspiration by @coady with his yearly head coach saves and youtube episodes). I intend to make this my last save of this edition.

Rules

- Start unemployed with the lowest reputation and without coaching badge.

- Chairman or DoF are in charge of transfers, staff, scouting, contracts and youth intake.

- I can't sign my DoF. The Chairman should sign one after I join the club.

- I am responsible for the line-up, tactics, training and press conferences.

- Do a one year holiday and apply for a job after the reset date. Try to start in the lowest possible  tier/country.

Region

3f916516d430d1d6a9e85e45e12d144e.jpg

The Balkans, a region where I have rarely coached but which is nevertheless loaded with talent. Also internationally, there have been beautiful national teams in the past such as Davor Šuker's Croatia, Gheorghe Hagi's Romania, Hristo Stoichkov's Bulgaria, Goran Pandev's Macedonia and many more.  I am ready to explore the region as a manager and work in leagues that are unknown to me.
There are also some countries on my bucket list to go on holiday in the future. For now, I have only been to Greece and Turkey.

2ddb1739cdebe0f528262b812ccc5790.png

Citaat

The Balkans (/ˈbɔːlkənz/ BAWL-kənz), also known as the Balkan Peninsula, is a geographic area in southeastern Europe with various geographical and historical definitions.[1][2][3] The region takes its name from the Balkan Mountains that stretch throughout the whole of Bulgaria. The Balkan Peninsula is bordered by the Adriatic Sea in the northwest, the Ionian Sea in the southwest, the Aegean Sea in the south, the Turkish Straits in the east, and the Black Sea in the northeast. The northern border of the peninsula is variously defined.[4] The highest point of the Balkans is Mount Musala, 2,925 metres (9,596 ft), in the Rila mountain range, Bulgaria.

https://en.wikipedia.org/wiki/Balkans

21e46d808b52d0c9d9e6748ded08f3d7.png

Objectives

- Manage and win the championship with the best club(s) in the Balkans by constantly moving to a better-reputed club or by developing a smaller club.

- Reach the knockout stages of the Champions league.

- Win a European cup.

- International management with a Balkan national team is possible but not a real objective.

- Possibility to add extra Italy as final destination because Italy has a small section in the Balkans.

Edited by Olivierke

Database

The database is restricted to the 12 balkan countries (players based in nation and of nationality loaded) and top five countries (view only). I downloaded the Around the Globe database to add certain nations like Albania and Kosovo.

330f0887302ede72e0f339ac7e437a7c.png

7fca9986ebff6d31ae090c4fa1eca9f7.png

Coefficients 

8ae7d97d76d1908d40025b76d4c252e7.png

Italy is included in this list because the cities Monfalcone & Trieste are located in the Balkans area.

Edited by Olivierke