Jump to content

Great [klein land] challenge

Titan
 Share

Recommended Posts

Op 26-12-2021 om 16:57 zei Mordurette:

Gaat prima daar in Indonesië. Speel je met alledrie de ploegen? Zo ja, dan nooit last dat ze tegelijkertijd moeten spelen? 

Yep. Ik heb het idee dat ik zo de doorstroom van mogelijke kandidaten voor de A-ploeg beter kan sturen. Soms spelen ze wel eens op dezelfde dag of tegelijk met Dynamo, maar daar valt meestal wel een mouw aan te passen.

typvhjl.png

UEFA Nations League C Group 4 (2nd) - UEFA World Cup Qualifiers Group G (5th)

Even een update van mijn kant. We hebben de afgelopen jaren zowel in de Nations League gespeeld als de WK kwalificaties voor het WK in 2026. Voor eerst genoemde werden we gekoppeld aan Hongarije, Estland en Finland. Op papier waren wij uiteraard de minste ploeg en zou degradatie lonken. We begonnen in september met de wedstrijd tegen de Finnen en daar werd al snel duidelijk dat we hier niks te zoeken hadden. Er werden vanuit onze kant weinig kansen gecreëerd terwijl onze doelman al de nodige reddingen moest maken. Eind van de eerste helft werd de ban wel gebroken voor de thuisploeg en stond gingen wij met een achterstand de kleedkamer in. Twintig minuten voor tijd werd de genadeklap uitgedeeld, wederom was het Forss die een doelpunt maakte namens Finland. Een offensief van Liechtenstein zat er helaas niet in en werd de eerste nederlaag een feit.

Een paar dagen later kwam Estland op bezoek. In het eigen Rheinpark Stadion kwamen de bezoekers al na 4 minuten op voorsprong. Gelukkig wist spits Althüser de gelijkmaker te maken en dit smaakte naar meer. In de tweede helft waren onze centrale verdedigers heer en meester in de lucht, zowel offensief als defensief. Schulz en Winter scoorden beide nog tweemaal en de eindstand werd bepaald op 5-1. Een monsterzege voor de spelers van Liechtenstein en gelijk ook een nieuw record van grootste overwinning ooit!

Vervolgens werden er twee nederlagen geleden tegen Hongarije (3-5) en ook van Estland werd er in de return verloren (2-3). Door deze verliespartijen stonden wij inmiddels op de laatste plaats onder concurrent Estland, dat één punt meer hadden dan wij op dit moment. Finland stond hier weer één of twee punten boven en Hongarije stond aan kop. De laatste twee wedstrijden moesten gespeeld worden en wij moesten hierin resultaten halen wilden we niet gaan degraderen. Een donderspeech volgde en alle spelers waren extreem gemotiveerd. Twee thuiswedstrijden stonden op het programma. Finland en Hongarije. De eerste wedstrijd was een strijd en we kwamen op voorsprong, maar vier minuten later werd dit teniet gedaan door de Finnen. Wederom vier minuten later kwamen we zelfs op achterstand. In de 66e minuut was het Beihl die de gelijkmaker wist te scoren en met een gelijkspel kon ik tevreden zijn. Vaduz-spits Althüser (die zijn speelminuten vooral maakt op huurbasis bij andere clubs) wist acht minuten voor tijd het winnende doelpunt te scoren en Liechtenstein de overwinning te schenken. Een prachtig resultaat voor de dwergstaat.

Hongarije was inmiddels groepswinnaar geworden en dit kon voor ons goed uitpakken. Wij konden nog altijd degraderen, maar konden ook tweede worden in deze groep. Het werd duidelijk dat de Hongaren niet de volle 100% inzet hadden, want binnen elf minuten stonden wij 2-0 voor. Salanovic en Althüser waren de doelpuntenmakers. In de tweede helft was het wederom de spits Althüser die voor het derde doelpunt zorgde. Een enorme stunt was in de maak. In de 70e minuut kwamen de Hongaren iets dichterbij, maar dit was meer toeval dan dat er een zwaar offensief ontstond. Drie minuten voor tijd was het de andere spits Strub die de eindstand bepaalde op 4-1. Doordat de uitslag bij de andere wedstrijd gunstig was konden de tweede plaats definitief omarmen en was Finland gedoemd tot play-off wedstrijden.

In 2025 werden de WK kwalificaties gespeeld voor het Wereld Kampioenschap van 2026, dat gespeeld zal worden in Amerika, Canada en Mexico. Wij werden gekoppeld aan Engeland (winnaar van het WK 2022), Kroatië, Slovenië en IJsland. Geen makkelijke groep kan je wel zeggen en dat bleek ook tijdens de kwalificaties. Ik ga hier heel kort over zijn, er werd geen punt gepakt in deze groep. Wel wisten we het een paar keer spannend te maken tegen Slovenië (0-1 en 1-2), IJsland (2-3) en zelfs tegen Kroatië wisten we één wedstrijd drie keer tot scoren te komen (3-5). Engeland was de grote winnaar in deze poule en behaalde totaal 22 punten, gevolgd door Kroatië (14), Slovenië (11) en IJsland (10). Een kwalificatie om snel te vergeten, al had ik in deze groep ook niet veel verwacht of gehoopt. Tussendoor werden er ook nog drie vriendschappelijke wedstrijden gespeeld in de hoop een overwinning te kunnen boeken tussen al die nederlagen, maar ook dit bleek niet haalbaar. Moldavië, Montenegro en Luxemburg waren allen te sterk voor ons, waar ik bij de eerste en laatste echt wel gebaald heb omdat we deze landen zouden moeten kunnen pakken. 

Op moment van spelen is er zojuist een vriendschappelijke wedstrijd tegen Gibraltar afgewerkt (3-1 winst) en staat in juni nog een wedstrijd gepland tegen Curaçao. Ook deze wedstrijd hoop ik te winnen en kunnen we misschien nog iets stijgen op de FIFA ranglijst, want op dit moment mogen we de 164e plek bezetten, net onder landen als Lesotho, Barbados en Maleisië maar boven landen als Hong Kong, Singapore en Swaziland. Ook is de nieuwe Nations League loting geweest en mogen we strijden in groep 3 met Cyprus, Georgië en Noord Macedonië. Benieuwd wat we tegen hen kunnen bereiken.

25 minuten geleden zei Nom de Guerre:

@Mordurette, zie je een podcastoptreden zitten als we het gaan hebben over kleine landjes managen?

Lijkt me wel een keer leuk om te doen ja. Zal ik wel een andere microfoon moeten kopen omdat die van m'n laptop niet echt goede kwaliteit is, denk ik. Verneem graag op welk termijn je zit te denken voor die podcast en waar je goede microfoons kan kopen voor schappelijke prijzen 🙂

7 minuten geleden zei Mordurette:

Lijkt me wel een keer leuk om te doen ja. Zal ik wel een andere microfoon moeten kopen omdat die van m'n laptop niet echt goede kwaliteit is, denk ik. Verneem graag op welk termijn je zit te denken voor die podcast en waar je goede microfoons kan kopen voor schappelijke prijzen 🙂

Qua termijn, wat uitkomt. We hebben niet echt een planning. 

Bij Bol.com kun je deugdelijk spul krijgen. Wellicht kun je via het werk wat regelen als tegemoetkoming. Investering vanwege mogelijk thuiswerken.

5 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Qua termijn, wat uitkomt. We hebben niet echt een planning. 

Bij Bol.com kun je deugdelijk spul krijgen. Wellicht kun je via het werk wat regelen als tegemoetkoming. Investering vanwege mogelijk thuiswerken.

Thuiswerken? Dat is helaas met mijn werk niet mogelijk. Zal eens op bol.com kijken.

Met Folgore ga ik beginnen aan seizoen 8. Het is een makkie, ik ben nu al 3 seizoenen achtereenvolgens ongeslagen.

Met de nationale selectie is het natuurlijk geen makkie. Ik heb veel wedstrijden niet eens zelf gespeeld (op vakantie gegaan) omdat het gewoon tijdverspilling is. Tot vandaag.

Wedstrijden tegen Turks-en Caicoseilanden en Bhutan

d40be39e7b1c3d38b64519cbca97fb99.png

203616deec20dffc02c9de3e4bfb12d5.png

Het waren maar 2 oefenwedstrijden maar wel eentje met een enorme test er achter. We staan nog steeds 208e op de wereldranglijst dus de beginsituatie is niet veranderd. Is ook moeilijk als je start in de San Marinese competitie. Meteen je stempel drukken op het nationale team is dan lastig. Ik heb alle San Marinese spelers gescout en ik heb een soort van database met spelers voor het nationale team. De test is geslaagd, beide wedstrijden werden gewonnen. Ook nog vrij overtuigend. De challenge gaat dan nu echt beginnen!

EDIT: In deze wedstrijden hebben zo'n 10 spelers hun debuut gemaakt :-D 

Edited by Thomassje123

Ik denk dat ik ook meer oefenwedstrijden ga inplannen tegen kleinere landen want met een 165e plek op de ranglijst wilt het niet echt vlotten dat spelers voor ons willen uitkomen... Zelfs twee jeugdinternationals hebben nu besloten dat ze liever willen uitkomen voor respectievelijk Italië en Frankrijk (that's not gonna happen kids). 

1 uur geleden zei Mordurette:

Ik denk dat ik ook meer oefenwedstrijden ga inplannen tegen kleinere landen want met een 165e plek op de ranglijst wilt het niet echt vlotten dat spelers voor ons willen uitkomen... Zelfs twee jeugdinternationals hebben nu besloten dat ze liever willen uitkomen voor respectievelijk Italië en Frankrijk (that's not gonna happen kids). 

Ik heb helemaal geen oefenwedstrijden gepland omdat ik het nut er niet van in zag. Nu wil ik stappen maken met het land dus nu doe ik dat wel

6 uur geleden zei Thomassje123:

Ten eerst iedereen een goed 2022 gewenst.

41c6cdf1865aa020259d34886aed50b4.png

Soms heb je van die spelers die eigenlijk veel te goed zijn voor jouw niveau. Dit is er eentje van

Mooi cadeau zeg zo'n speler voor jouw club. Zal waarschijnlijk niet lang in San Marino spelen, denk ik.

@Nom de Guerre Hoe heb jij dat geflikt toentertijd met Liechtenstein? Spelers uit een Europees land zien geen heil in een paspoort, ik vermoed zelf omdat we te laag staan op de FIFA ranglijst. Deze spelers zullen te kort komen voor hun eigen land maar ondanks dat ze bijvoorbeeld al 26 jaar zijn willen ze niet eens denken om voor Liechtenstein te kiezen...

Zelfs een Braziliaan, die wel een paspoort bemachtigd heeft, kan ik niet eens vragen om voor ons te kiezen. Waarschijnlijk heeft hij enkel een paspoort aangevraagd zodat hij voor clubs interessant is omdat hij geen non-EU meer is. 

Heb ik gewoon pech of zit er inderdaad meer achter en moet ik gewoon geduld hebben? M'n doel was het WK van 2030 te halen maar met de huidige jongens uit Liechtenstein zie ik dat somber in.

Edited by Mordurette

65a9838c8b13d7468f878e57b11b9a66.png

Gewoon naar de tyfus gespeeld door Estland, nog een hele lange weg te gaan.

De penalty bij de 1-0 sloeg nergens op. Vrije trap gaat hoog over en een verdediger van mij besluit de tegenstander te duwen (dit gebeurt heel vaak dus is imo gewoon een bug). Bij de 2-0 roeien we de bal naar voren, leiden balverlies, counter en goal en vervolgens pakt er eentje vlak voor tijd rood. 

Dan maken we in de tweede helft 2-1 en komt meteen 3-1 er achter aan omdat mijn linksback besluit om bijna op het centrale middenveld te gaan dekken terwijl de buitenspeler helemaal vrij staat. Laatstgenoemde zet voor, boem goal. 

Ik ga jullie al die onzinnige regionale kampioenschappen en de jeugdtoernooien besparen. We zijn inmiddels onderweg richting het volgende WK.

411a83fda2a113b327cb264e88ec2a4e.png

d5130c936edb1b426808051949fe0668.png

Die eerste voorronde is eigenlijk vooral prijsschieten geblazen en het doelsaldo opvijzelen. In de laatste ronde gaat het om de knikkers.

4c7292f7f06184eae44cf584927c6068.png

Ook in deze ronde liggen we op koers.

aba2863a38092811803e67d1f7a90c38.png

Ook leuk, dankzij potjes tegen de Malediven krijg je dus dit soort toestanden.

ee21df3619739cb0d98895294c54c362.png 

Het eerste getal is het aantal gespeelde interlands, het tweede getal bestaat uit het aantal gescoorde interlanddoelpunten.

Edited by Nom de Guerre

Op 1-1-2022 om 22:40 zei Mordurette:

@Nom de Guerre Hoe heb jij dat geflikt toentertijd met Liechtenstein? Spelers uit een Europees land zien geen heil in een paspoort, ik vermoed zelf omdat we te laag staan op de FIFA ranglijst. Deze spelers zullen te kort komen voor hun eigen land maar ondanks dat ze bijvoorbeeld al 26 jaar zijn willen ze niet eens denken om voor Liechtenstein te kiezen...

Zelfs een Braziliaan, die wel een paspoort bemachtigd heeft, kan ik niet eens vragen om voor ons te kiezen. Waarschijnlijk heeft hij enkel een paspoort aangevraagd zodat hij voor clubs interessant is omdat hij geen non-EU meer is. 

Heb ik gewoon pech of zit er inderdaad meer achter en moet ik gewoon geduld hebben? M'n doel was het WK van 2030 te halen maar met de huidige jongens uit Liechtenstein zie ik dat somber in.

Moet ik er wel bij vermelden dat ik het een jaar of vijf, zes geleden gedaan heb. Destijds was het vooral een kwestie van de aanhouder wint. Blijven zeuren.

9 uur geleden zei Nom de Guerre:

Lekker! Jammer dat je hem niet kunt naturaliseren :D 

Moet niet te makkelijk worden he. Ik denk ook niet dat ie 5 jaar in San Marino blijft haha

4027e029d0077bc5dd46ea4938bfcaf0.png

Zo zonde dat ik zo'n matige verdediging heb maar dit zag er nog best goed uit ondanks de waardeloze start van de wedstrijd. Was tegen Azerbeidzjan

Edited by Thomassje123

Op 7-1-2022 om 12:29 zei Nom de Guerre:

Moet ik er wel bij vermelden dat ik het een jaar of vijf, zes geleden gedaan heb. Destijds was het vooral een kwestie van de aanhouder wint. Blijven zeuren.

Ik hou de spelers gewoon bij de club in de hoop dat ze alsnog willen. Bij één zie ik al wat beweging... Speler uit Zwitserland heeft een paspoort aangevraagd omdat hij vindt dat hij goed genoeg is om voor Liechtenstein uit te komen. Mooi zou je zeggen, maar deze jongen wilt zich nog niet definitief vastbinden aan het land en nog beschikbaar blijven voor zijn geboorteland. Kies gewoon eikel! 🤔