Jump to content

Great [klein land] challenge

Titan
 Share

Recommended Posts

23 uur geleden zei Rob1981:

@neva @elsjorro11 @Thomassje123 Denken jullie dat het naief is om in San Marino zelf te starten (dus de eigen competitie) en dan ook nog de Jeugd Challenge er aan te koppelen? Dat lijkt me eigenlijk ook wel mooi. Het zal wel wat langer duren, maar dan groeit je instroom goed mee met je teamsterkte en na verloop van tijd wordt je als het goed is verreweg de sterkste in de competitie waardoor je wel eenvoudig door een seizoen heen kunt komen. Wat is jullie idee?

Ik denk dat veel zal hangen aan hoe die dynamic youth ratings werken. Zoals gezegd, na 2/3 seizoenen kun je je selectie wel al zo sterk hebben dat je je in elk geval elk jaar plaatst voor de CL. Wat dan weer voor veel geld zorgt, waardoor je de boel zou kunnen upgraden. 

Het enige probleem wat ik hier aan zie: Er is volgens mij nog niet echt bekend hoe die dynamic youth rating opgekrikt kan worden. Stel, dit moet door europees goed te presteren. Ik kan je vertellen dat de reputatie van de competitie zo laag blijft, dat vrijwel geen speler komen wil. Ik denk dat de beste speler die ik naar San Marino heb kunnen halen, een 25-jarige Brian Brobbey was die zijn potentieel absoluut niet waar gemaakt had.

Daar ligt denk ik de bottelneck. Op een gegeven moment bereik je een plateau: Je blijft de competitie met overmacht winnen, er komen weinig goed San Marinese spelers door, je komt niet voorbij die groepsfase CL. Dan moet dus die Dynamic youth rating helpen. Die zou je van dat plateau af kunnen halen, Maar zoals gezegd: Daar is nog weinig van bekend. 

Wanneer je het met San Marino in de italiaanse boom gaat doen, heb je geen last van de reputatie van de competitie. Tuurlijk, het is moeilijker om europees voetbal te halen. Maar eenmaal daar kun je wel gewoon de beste spelers van de wereld naar je club halen en zit je niet verlegen met die stomme maximale buitenlanders regel. 

11 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Ik denk dat veel zal hangen aan hoe die dynamic youth ratings werken. Zoals gezegd, na 2/3 seizoenen kun je je selectie wel al zo sterk hebben dat je je in elk geval elk jaar plaatst voor de CL. Wat dan weer voor veel geld zorgt, waardoor je de boel zou kunnen upgraden. 

Het enige probleem wat ik hier aan zie: Er is volgens mij nog niet echt bekend hoe die dynamic youth rating opgekrikt kan worden. Stel, dit moet door europees goed te presteren. Ik kan je vertellen dat de reputatie van de competitie zo laag blijft, dat vrijwel geen speler komen wil. Ik denk dat de beste speler die ik naar San Marino heb kunnen halen, een 25-jarige Brian Brobbey was die zijn potentieel absoluut niet waar gemaakt had.

Daar ligt denk ik de bottelneck. Op een gegeven moment bereik je een plateau: Je blijft de competitie met overmacht winnen, er komen weinig goed San Marinese spelers door, je komt niet voorbij die groepsfase CL. Dan moet dus die Dynamic youth rating helpen. Die zou je van dat plateau af kunnen halen, Maar zoals gezegd: Daar is nog weinig van bekend. 

Wanneer je het met San Marino in de italiaanse boom gaat doen, heb je geen last van de reputatie van de competitie. Tuurlijk, het is moeilijker om europees voetbal te halen. Maar eenmaal daar kun je wel gewoon de beste spelers van de wereld naar je club halen en zit je niet verlegen met die stomme maximale buitenlanders regel. 

Hoeveel seizoenen had je gespeeld in de San Marinese competitie?

Edited by Thomassje123

Ik ben gisteren begonnen, en wel met Tres Penne. Gekozen omdat het logo qua kleur in de buurt kwam van de vlag van San Marino ;-)! Ook uiteraard bondscoach. 

Als hierboven door mij al geopperd ben ik begonnen met de intentie om de jeugdchallenge te koppelen aan de San Marino-challenge. Waarom deze keuze? 

Toen ik in Luxemburg begon had ik ook de intentie om het nationale team naar een hoger niveau te tillen maar kwam dit totaal niet van de grond omdat ik zelf allemaal buitenlanders in de basis bleef houden. 

Dit zal dus een safe van de langere adem worden, en misschien verander ik na enkele jaren wel iets in de strategie, maar dit lijkt me de beste manier om ook San Marino naar een hoger niveau te tillen.

Misschien dat ik de safe ook in "mijn verhaal" ga zetten.

De start was niet verkeerd. Onterecht uitgeschakeld in eerste voorronde Conference League met Tre Penne, in de competitie de eerste twee wedstrijden gewonnen, waaronder met 4-0 van de kampioen van het seizoen ervoor, die overigens de eerste wedstrijd met 6-0 gewonnen hadden. In mijn team zitten vooral Italianen en iedereen heeft een amateurcontract. Ik moet dus snel geld verdienen om full-prof te worden om zo mijn beste spelers te binden. Het zal nog niet meevallen.

Met San Marino de eerste drie potjes gespeeld. De eerste wedstrijd tegen Albanië veel te aanvallend en daardoor met 5-0 verloren. Tegen Engeland wat accenten veranderd en slechts 3-0 verloren. Daarna tegen Andorra 3-0 winst.

Helaas is mijn op één na beste speler (van San Marino) al voor deze wedstrijden 9 maanden uitgeschakeld. Met zo'n slechte selectie is dat natuurlijk een aderlating. Ik ben erg benieuwd waar de safe gaat eindigen!

8 uur geleden zei Elsjorro1990:

Volgens mij een seizoen of 10/11.

Kan me wel voorstellen dat het op een gegeven moment saai wordt. Ik ga er van uit dat het zeker 20/30 seizoenen gaat duren voordat ik kan gaan denken aan een EK of WK dus ik weet van te voren al dat het een lange zit is. Hopelijk kan ik zodra ik structureel de CL haal ook geld pompen in de andere clubs.

Ik heb het ooit gehaald tot 2050 en daarin 2x een EK en 1x een WK gespeeld. Op alle eindronden ook de groepsfase overleefd om er in de volgende ronde uit te gaan. Maar de youth rating werkte niet mee en mijn gouden generatie stopten allemaal 1 voor 1 zonder dat het echt goede spelers bij kwamen. Met de dynamic youth rating had die game heel anders kunnen lopen.

Ik wil het in ieder geval wel proberen. Hopelijk kan ik het zo doen dat ook bij andere San Marinese clubs er goede spelers door kwamen. Als je in Italië begint is er eigenlijk maar 1 club waar spelers vandaan komen en dat is te weinig

Op 18-11-2021 om 09:52 zei Rob1981:

@neva @elsjorro11 @Thomassje123 Denken jullie dat het naief is om in San Marino zelf te starten (dus de eigen competitie) en dan ook nog de Jeugd Challenge er aan te koppelen? Dat lijkt me eigenlijk ook wel mooi. Het zal wel wat langer duren, maar dan groeit je instroom goed mee met je teamsterkte en na verloop van tijd wordt je als het goed is verreweg de sterkste in de competitie waardoor je wel eenvoudig door een seizoen heen kunt komen. Wat is jullie idee?

Heb hetzelfde in gedachten voor wanneer mijn Cruzeiro-save een beetje begint te vervelen.

Alleen dan niet met San Marino maar Moldavië, Andorra ofzo.

2 uur geleden zei Thomassje123:

Kan me wel voorstellen dat het op een gegeven moment saai wordt. Ik ga er van uit dat het zeker 20/30 seizoenen gaat duren voordat ik kan gaan denken aan een EK of WK dus ik weet van te voren al dat het een lange zit is. Hopelijk kan ik zodra ik structureel de CL haal ook geld pompen in de andere clubs.

Ik heb het ooit gehaald tot 2050 en daarin 2x een EK en 1x een WK gespeeld. Op alle eindronden ook de groepsfase overleefd om er in de volgende ronde uit te gaan. Maar de youth rating werkte niet mee en mijn gouden generatie stopten allemaal 1 voor 1 zonder dat het echt goede spelers bij kwamen. Met de dynamic youth rating had die game heel anders kunnen lopen.

Ik wil het in ieder geval wel proberen. Hopelijk kan ik het zo doen dat ook bij andere San Marinese clubs er goede spelers door kwamen. Als je in Italië begint is er eigenlijk maar 1 club waar spelers vandaan komen en dat is te weinig

Maar jij speelde met San Marino in Italie zelf toch? Ik denk dat dat wel een groot verschil is m.b.t. nu in de San Marinese competitie. Je zult, doordat je sneller kunt presteren met de club, meer aan die youth dynamic rating doen gok ik. 

3 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Maar jij speelde met San Marino in Italie zelf toch? Ik denk dat dat wel een groot verschil is m.b.t. nu in de San Marinese competitie. Je zult, doordat je sneller kunt presteren met de club, meer aan die youth dynamic rating doen gok ik. 

Was in Italië idd. Ik ben in ieder geval bereid om een hele lange save hier mee te hebben dus ben benieuwd hoe ver ik kan komen

Vaduzbanner.png.442cb1b8710f45d9c5791e739c9b172b.png

Season 4 - Raiffeisen Super League (Winners) - Europa League (Winners) - FL1 Aktiv Cup (Winners)

Gewoon weer een prachtig seizoen gehad met kers op de taart de Europa League winst. Chelsea werd in de finale verslagen en qua kansen en xG waren we ook lichtjes beter dan de Engelsen. We mogen voor het eerst in de geschiedenis meedoen in de Champions League en zijn natuurlijk ook gelijk geplaatst voor de groepsronde. Laat die miljoenen maar binnenstromen!

De weg naar de finale was echt niet makkelijk. In de groepsfase troffen we Vitória de Guimarães (Portugal), Lille OSC (Frankrijk) en Ferencvárosi TC (Hongarije). Met 18 punten eindigden we stijf bovenaan zonder verliespunten en mochten we na de winterstop instromen in de tweede KO ronde. Onze tegenstander was AC Milan. Dankzij een 3-1 overwinning in Italië konden we in de return wat achterover leunen. Een 1-1 gelijkspel was dan ook meer dan voldoende om de kwartfinale te bereiken en hierin was Valencia onze opponent. Het bleek een taaie tegenstander en in Spanje gingen we ook kansloos onderuit (2-0). We moesten dus flink aan de bak in Liechtenstein. Een uitverkocht Rheinpark Stadion was getuigen van een sensationele comeback! Voor rust trokken we de stand weer gelijk en in de 86e minuut was het centrale verdediger Hajdari dat het beslissende doelpunt voor ons scoorde uit een hoekschop. De halve finale was bereikt, sowieso al een ongelooflijke prestatie van een club als Vaduz. Wederom mochten we naar Italië afreizen omdat we gekoppeld waren aan Napoli. De andere halve finale bleek ook een titanenstrijd te worden want clubs als Barcelona en Chelsea moesten het samen uitvechten. Thuis kwamen we niet verder dan een 1-1 gelijkspel (waren wel beter) en de return in Napels werd bepaald op 2-2 waardoor we op het uitdoelpunt naar de finale gingen. Ons wonderkind Esquivel was goed voor twee doelpunten tegen Napoli en maakte zijn potentie meer dan waar dit seizoen. De finale tegen Chelsea zat uiteraard vol spanning en dit was ook te zien tijdens de wedstrijd. Niemand wilt verliezen en elk klein foutje kan fataal zijn, zo ook het eigen doelpunt van Reece James. Nog voor rust kwamen we op een 2-0 voorsprong door wederom Esquivel. Chelsea kreeg genoeg kansjes, maar alleen Werner wist een doelpunt te maken in de 90e minuut. Dit bleek daarna ook de eindstand en mochten wij de trofee in ontvangst nemen!

In de competitie was het niet zo spannend. Met een voorsprong van 22 punten werden we vrij makkelijk kampioen voor Basel, dat zich ook mag gaan melden in de Champions League. De meeste doelpunten dit seizoen in de competitie kwam van de voet van Lucas Gomes die met 25 doelpunten in 25 wedstrijden een mooi gemiddelde heeft behaald. William Esquivel maakte 22 doelpunten in 28 wedstrijden. Ook onze captain Rodrigo Valente wist als middenvelder 11 doelpunten te scoren en eindigde daarmee op de 8e plek in de ranglijst.

Ook op de ranglijst bij de assists staan drie van onze spelers te shinen. Linksback Arthur Zagré was met 16 assists de beste. Filipe Cruz wist 11 keer een doelpunt voor te bereiden en Amine Essahel deed 10 keer van zich gelden. Daarnaast had ons wonderkind op doel 20 keer een Clean Sheet. Dames en heren, Pablo Le Pera is zijn naam. Deze 19-jarige jongeman uit Uruguay is echt een geweldenaar en een rots in de branding. Voor iets meer dan 9000 euro opgehaald in zijn thuisland bij Nacional.

Een kleine vermelding voor de beker van Liechtenstein. Elke wedstrijd werd met ruime cijfers gewonnen en deze werden dan ook gespeeld door onze wisselspelers en talenten. Verder niet de moeite waard om te benoemen in deze update.

Wat gaan we komend seizoen doen? Er staan veel spelers in de belangstelling van andere clubs, dus hoe dit zich gaat ontwikkelen is nog de vraag, zit ingame nu op 18 juni dus al het transfergeweld moet nog gaan beginnen. Ik wil wel afscheid gaan nemen van spelers die een sterk seizoen gedraaid hebben en inmiddels hun interlanddebuut hebben mogen maken voor hun geboorteland. Deze spelers zijn voor mijn challenge inmiddels overbodig geworden en laat dan liever spelers spelen die wel nog kans maken voor een interlandcarrière met Liechtenstein, denk aan Rhys Williams (Engels), Xavier Mbuyamba (Nederlands), Morato (Braziliaans) en Schmied (Zwitser). Ook krijgen we weer een handvol talentvolle spelers die onze jeugdteams mogen opvullen. Hopen dat zijn een sterke ontwikkeling door gaan maken de komende twee/drie jaar en dan kunnen aansluiten bij het eerste. Daarnaast krijgen we weer een leger aan huurspelers terug en voor hen moeten we ook keuzes gaan maken. Nogmaals verhuren, verkopen of toch bij de selectie halen voor komend seizoen?

Ik heb het eerste jaar er ook op zitten, zoek nog een moment om "mijn verhaal" te beginnen, maar op zich gaat het goed. Wel moet ik zeggen dat ik gedurende het eerste seizoen mijn principes even opzij heb moeten zetten. Ik wilde de San Marino-challenge koppelen aan de jeugd-challenge maar dat is in de huidige vorm ondoenlijk. Omdat ik semipro ben raak ik continue spelers kwijt en dus heb ik besloten dat ik wel transfers mag doen als er spelers vertrekken omdat ik anders te weinig kwaliteit heb en bang ben dat het na dit jaar misschien nog wel eens tien jaar duurt voor ik nog eens kampioen word. Want in dit eerste jaar werd ik eenvoudig kampioen. Alleen in de halve finale van de kampioens-play-off verloor ik de terugwedstrijd, omdat ik veel spelers rust gaf omdat ik al een veilige marge had. Mocht ik de full-profstatus hebben bereikt dan mag ik gedurende twee transferperiodes spelers vastleggen en dan gaat alles verder op de jeugd. Dit ook in het belang van het San Marinees elftal.

Met San Marino ging het niet verkeerd: twee keer winst op Andorra, een punt tegen Letland en verdienstelijke verliezen tegen Albanië (1-0), Cyprus (3-2) en Engeland (3-0).

Vervolgens in seizoen twee het seizoen begonnen met de kwalificatierondes voor Champions League. De eerste  twee voorrondes (de zogenaamde Champions Path 1e en 2e voorrondes, beiden een enkele wedstijd) werden gewonnen, met 2-0 tegen FC Flora uit Letland en met 1-0 tegen Valur uit IJsland. 

Hierna volgde de eerste ronde met een dubbele ontmoeting. Een club uit Malta werd zonder problemen aan de kant gezet. Wat volgde was een tweeluik tegen FK Qarabağ. Uit werd met 4-1 verloren, ik dacht eigenlijk dat het gelopen was, maar thuis werd met 5-0 gewonnen! De derde ronde was bereikt.

Hierin was Rode Ster te sterk (5-1 en 2-0) al stond ik in de eerste wedstrijd nog wel voor en had ik dus tien minuten hoop ;-) .

Hierna volgde de kwalificatiewedstrijd voor de Europa League tegen Lokomotiv Tblisi. Thuis waren we beter, kwamen we 1-0 voor. Echter werd het enkele minuten voor tijd 1-1.

In de week tussen de eerste en tweede ontmoeting werden zomaar twee van mijn beste spelers weg gehaald (contract onbeveiligd, ik snap niet hoe ik dat op kan lossen). Uit in Georgië werd het een thriller. Helaas voor mij met verkeerde afloop: Zij kwamen op 1-0. Wij toonden veerkracht, we gingen met 1-1 rusten. Na rust liepen wij uit naar 1-3. Zij scoorden in de 80e en 87e minuut. In de verlenging namen ze afstand, 5-3.

Wat restte was een plekje in de Conference League, al veel meer dan ik ooit had durven dromen. En een volle bankrekening, 4 miljoen plus, dus ik hoop spoedig de stap naar full-prof te kunnen maken. 

Zie onder voor de info van de wedstrijd tegen Tblisi.

Spoiler

Lokomotiv.thumb.jpg.49821470675dffc7f7e931f2199f673c.jpg

Voor iedereen die aan deze challenge doet: Er schijnt nog steeds een bug te zijn met de Dynamic Youth rating. Echt kleine landen schijnen vrijwel geen verbetering te krijgen.

Iemand heeft een savegame gestart waarmee hij in de editor een land als Belgie compleet kapot gemaakt heeft, alle clubs de slechtste faciliteiten, alle top spelers verwijderd en vervolgens in Letland het omgekeerde gedaan: State of the art faciliteiten, 50 Letse wonderkids in de game gepropt en simuleren maar. Na 20 jaar was Belgie nog eens met 10 punten gestegen qua Youth Rating, maar Letland volgens mij helemaal niks. SI is er mee bezig. 

heel leuk idee ! ik heb een achttal seizoenen gedaan met St Josephs, oudste club te Gibraltar . Eigen topic op sigames over dit avontuur. werd wel saai in eigen land en ik behaalde in mijn eerste seizoen reeds met meerdere mirakelzeges de groepsfase van de europa league kunnen behalen. Daardoor enorm veel geld en voorsprong kunnen uitbouwen. Ik heb daar zelfs vrij snel één zege kunnen behalen, thuis naast 'the Rock' tegen ... As Roma :) succes allemaal

5e16febb4d4eb07240f5f38e2b5aaa0f.png

Eindelijk, de eerste speler die is genaturaliseerd (zat vanaf het begin al bij FC Vaduz). Voor de club komt hij al ruim 2 jaar te kort, maar voor het nationale team is hij een absolute versterking. Gelijk opgeroepen en ook geaccepteerd door hem.

cc406578dfccc01a24e8b94919f35bd7.png

Staat in de belangstelling van Grasshopper dus hopelijk kan hij nu gelijk een mooie transfer maken nu er voor mij geen reden meer is om hem te behouden.