Jump to content

Great [klein land] challenge

Titan
 Share

Recommended Posts

Getriggerd door de podcast om heir even in te duiken. Ik ga eerst even lui vragen stellen en daarna verder lezen:

- Hoe cruciaal is het om ook een club te leiden in het land? 

Ik heb niet heel veel interesse in het leiden van een club buiten Europa, maar de landen buiten Europa vind ik interessanter. 

- Hoe kan je het makkelijkste achterhalen bij welke landen je spelers kan naturaliseren / welke regels ze daarvoor hebben? 

Wil een land hebben waarbij dit relatief makkelijk kan

- Hoe kan je het beste weten welke landen extra te laden om zo voor meer en betere newgens te zorgen? Zoals de voorbeelden in de podcast (Zweden bij Syrië bv) 

- Het liefst kies ik ook een land die nog niet gedaan is. Is hier een soort van lijstje van? 

- Ik lees in de openings post dat de aanvullende editor nodig kan zijn. Is dat puur om competities speelbaar te maken, of heeft dit nog meer redenen? Ik heb deze niet namelijk. 

Ik speel nog FM20 trouwens, dus daarin kunnen wat elementen anders zijn begrijp ik. Door die Dynamic Youth Rating is FM22 wel aantrekkelijk, ook al lijkt dat nog een black box. 

@Nom de Guerre @neva

@Lazy;)

Vond deze video van FM22 al wat al wat helpt. Weet niet hoeveel deze anders is dan FM20? 

Edited by Chiemel

24 minuten geleden zei Chiemel:

Hoe cruciaal is het om ook een club te leiden in het land? 

Ik heb niet heel veel interesse in het leiden van een club buiten Europa, maar de landen buiten Europa vind ik interessanter. 

Cruciaal niet, vrij belangrijk wel. De beste manier om betere spelers te krijgen is door de nationale competitie te boosten. Dat kan door er extern veel geld in te pompen, maar de meest effectieve manier is om er zelf te gaan spelen en je faciliteiten en dergelijke te verbeteren.

En toch raad ik aan om ook een club buiten Europa eens te proberen. Als je even door de 'rare' namen heen bent, is het echt wel leuk hoor!

27 minuten geleden zei Chiemel:

Hoe kan je het makkelijkste achterhalen bij welke landen je spelers kan naturaliseren / welke regels ze daarvoor hebben? 

Wil een land hebben waarbij dit relatief makkelijk kan

Lastig. Ik heb eerst een paar landen opgeschreven die me interessant leken en ben toen in FM spelers gaan zoeken die in die landen spelen, maar er niet vandaan komen. Dan staat er bij 'nationaliteit' de paspoort status (weet even niet hoe het in het Nederlands exact heet). Daar staat hoeveel dagen iemand in een land speelt en hoeveel dagen er nodig zijn om een bepaalde nationaliteit te krijgen.

Maar misschien dat Nom een betere manier heeft

28 minuten geleden zei Chiemel:

Hoe kan je het beste weten welke landen extra te laden om zo voor meer en betere newgens te zorgen? Zoals de voorbeelden in de podcast (Zweden bij Syrië bv) 

Hier staan er een aantal. Daarnaast is het een beetje algemene kennis denk ik. 

Kijk wat er in Nederland rondloopt dat hier geboren is, dat zijn voornamelijk Marokkanen, Turken, Kaapverdianen en uiteraard mensen van de Antillen en Suriname.

In Duitsland zitten heel veel Turken en Albanezen, dus zou je Albanië doen zou ik Duitsland inladen. Een paar uurtjes studeren op Wikipedia kan geen kwaad ;)

31 minuten geleden zei Chiemel:

Het liefst kies ik ook een land die nog niet gedaan is. Is hier een soort van lijstje van? 

San Marino en Liechtenstein zijn het vaakst gedaan, verder is dit een lastige challenge die nog niet vaak gespeeld is hier, dus wat dat betreft zit je vrij snel safe, denk ik.

32 minuten geleden zei Chiemel:

Ik lees in de openings post dat de aanvullende editor nodig kan zijn. Is dat puur om competities speelbaar te maken, of heeft dit nog meer redenen? Ik heb deze niet namelijk.

Nee hoor, alleen de Steam workshop eventueel om die competities in te laden.

33 minuten geleden zei Chiemel:

Vond deze video van FM22 al wat al wat helpt. Weet niet hoeveel deze anders is dan FM20? 

Heb hem nog niet gezien, maar heel vaak veranderen die regels niet, dus het zou grotendeels nog wel overeen moeten komen. Alleen de Brexit even op letten wat daar veranderd is.

Thanks @neva, duidelijke antwoorden allemaal. Leuk dat je Albanië noemt, die was ik nou juist aan het overwegen. In het echte leven heb ik ook vrijwel geen interesse in competities buiten Europa, word ik gewoon niet warm van / geen tijd om in te verdiepen. 

Vraag ook in dat andere topic gesteld; maar dat document van @Koreman de volledige lijst? Want het lijkt een screenshot van een groter document te zijn? En hoe moet ik ''foreign regens from'' zien? Dat het merendeel van de intake uit dat land komt? Want in mijn youth only challenge in FM20 in Nederland heb ik sowieso al een mix van nationaliteiten en is misschien 80% Nederlands

5 uur geleden zei Chiemel:

Thanks @neva, duidelijke antwoorden allemaal. Leuk dat je Albanië noemt, die was ik nou juist aan het overwegen. In het echte leven heb ik ook vrijwel geen interesse in competities buiten Europa, word ik gewoon niet warm van / geen tijd om in te verdiepen. 

Vraag ook in dat andere topic gesteld; maar dat document van @Koreman de volledige lijst? Want het lijkt een screenshot van een groter document te zijn? En hoe moet ik ''foreign regens from'' zien? Dat het merendeel van de intake uit dat land komt? Want in mijn youth only challenge in FM20 in Nederland heb ik sowieso al een mix van nationaliteiten en is misschien 80% Nederlands

Er is een verschil tussen het verkrijgen van een paspoort en uit mogen komen voor een ander land. In landen als Qatar, Belarus en Polen bijvoorbeeld kan je na 3 jaar al een paspoort krijgen. Enkel ben je pas speelgerechtigd wanneer je 5 jaar aan één gesloten in het land verblijft/speelt. Dit is voor elk land hetzelfde. Het kan ook voorkomen dat je in een bepaald land pas na 6 of meer jaren een paspoort kan aanvragen. 

Met betrekking tot de foreign regens from zal het merendeel van de newgens afkomstig zijn uit dat land. Uiteraard kunnen daar ook nog andere nationaliteiten bijzitten, dit kan ook te maken hebben met satelliet clubs die je hebt waarbij jeugdspelers kunnen doorstromen in de jeugdopleiding. Met FC Vaduz heb ik een feederclub uit Zuid-Korea en heb nu één speler uit dat land in mijn jeugd gekregen. 

48 minuten geleden zei Mordurette:

Er is een verschil tussen het verkrijgen van een paspoort en uit mogen komen voor een ander land. In landen als Qatar, Belarus en Polen bijvoorbeeld kan je na 3 jaar al een paspoort krijgen. Enkel ben je pas speelgerechtigd wanneer je 5 jaar aan één gesloten in het land verblijft/speelt. Dit is voor elk land hetzelfde. Het kan ook voorkomen dat je in een bepaald land pas na 6 of meer jaren een paspoort kan aanvragen. 

Met betrekking tot de foreign regens from zal het merendeel van de newgens afkomstig zijn uit dat land. Uiteraard kunnen daar ook nog andere nationaliteiten bijzitten, dit kan ook te maken hebben met satelliet clubs die je hebt waarbij jeugdspelers kunnen doorstromen in de jeugdopleiding. Met FC Vaduz heb ik een feederclub uit Zuid-Korea en heb nu één speler uit dat land in mijn jeugd gekregen. 

Daadwerkelijk alle landen? 

3 uur geleden zei Chiemel:

Daadwerkelijk alle landen? 

Ja, maar zoals ik al aangaf, in sommige landen duurt het misschien 9 jaar voordat de speler een paspoort krijgt terwijl ze na 5 jaar eigenlijk al mogen uitkomen. De speler zal dan uiteindelijk 9 jaar aan één gesloten in het land moeten blijven om in aanmerking te komen. 

In Belarus kan de buitenlandse speler na 3 jaar een paspoort aanvragen (eigenlijk bedoeld om de regels te omzeilen qua hoeveelheid buitenlanders) maar moet dan ook nog 2 jaar wachten voordat hij in aanmerking komt om voor het nationale team te spelen (als hij dat al wilt).

15 minuten geleden zei Mordurette:

Ja, maar zoals ik al aangaf, in sommige landen duurt het misschien 9 jaar voordat de speler een paspoort krijgt terwijl ze na 5 jaar eigenlijk al mogen uitkomen. De speler zal dan uiteindelijk 9 jaar aan één gesloten in het land moeten blijven om in aanmerking te komen. 

In Belarus kan de buitenlandse speler na 3 jaar een paspoort aanvragen (eigenlijk bedoeld om de regels te omzeilen qua hoeveelheid buitenlanders) maar moet dan ook nog 2 jaar wachten voordat hij in aanmerking komt om voor het nationale team te spelen (als hij dat al wilt)

En de spelers die aan het begin van het spel al een dubbele nationaliteit hebben dan en nooit in dat land hebben gespeeld? 

Zoals een Higler bij was toch wel meteen beschikbaar of niet? @Nom de Guerre

Edited by Chiemel

1 uur geleden zei Chiemel:

En de spelers die aan het begin van het spel al een dubbele nationaliteit hebben dan en nooit in dat land hebben gespeeld? 

Spelers met een dubbel paspoort zijn uiteraard gelijk speelgerechtigd, mits ze ook daadwerkelijk voor een klein land willen uitkomen. Anders is het wachten en wachten en blijven proberen zo'n jongen over te halen...

1 uur geleden zei Chiemel:

Niet gelijk hoor, daar heb ik jaren om moeten zeuren. Het is Hilgers trouwens, Higler is die enge scheidsrechter.

e8995a1068f49cdeff30095cbc6106ca.png

Kak :5

Ze moeten nog 3 wedstrijden inclusief een thuiswedstrijd tegen Fortus Juventus. Hopelijk halen ze het anders heb ik wel een probleem

Overigens via de editor een satellietclub van gemaakt, ik moet een club hebben waar ik San Marinese spelers kan uitlenen. Via de normale weg kan ik maar geen satellietclub krijgen terwijl die wel heel belangrijk is

@Titan ook al kan me het niet heel veel schelen, maar houdt jij de echte fifa ranking aan of die in het spel?

Zat zelf naar Albanie te kijken, maar die staan voor de punten al te hoog. Spelers zijn eigenlijk ook al te goed aan het begin. Leuke ideeën voor Europees (getinte) landen zijn welkom. Moet me nog verdiepen in de mogelijkheden per land. 

Edited by Chiemel

23 minuten geleden zei Chiemel:

@Titan ook al kan me het niet heel veel schelen, maar houdt jij de echte fifa ranking aan of die in het spel?

Zat zelf naar Albanie te kijken, maar die staan voor de punten al te hoog. Spelers zijn eigenlijk ook al te goed aan het begin. Leuke ideeën voor Europees (getinte) landen zijn welkom. Moet me nog verdiepen in de mogelijkheden per land. 

Georgië misschien?

14 minuten geleden zei sennid:

Weet niet hoe Kosovo is in deze editie?

Ik speel FM20 trouwens. Bestond Kosovo toen al? :D

Maar zoek wel iets in die hoek ja... Dan alleen nog kijken of ik daar ergens niet tegen praktische problemen aan ga lopen.