Jump to content

Great [klein land] challenge

Titan
 Share

Recommended Posts

e0db55db710a7329f02de4e0eea5d821.png

16af1f31d24772320ee6df3904c5d387.png

d721b0b3e577e8cb0beb2d52ba5cb58c.png

Wat heb ik echt een ongelooflijk stug bestuur maar het is me eindelijk gelukt om een stadionuitbreiding te kunnen doen. Ons stadion is nu iets groter dan Olimpico wat betekent dat we onze Europese wedstrijden vanaf dit 2032 in eigen huis kunnen doen

3923dc152466510229facd9a861e0e80.png

EDIT: Op het veld gaat het ook wel erg lekker. Vooral juist in de uitwedstrijden, lekker counteren. Heerlijk

Edited by Thomassje123

https://manutd.nl/forum/uploads/monthly_2021_11/Vaduzbanner.png.442cb1b8710f45d9c5791e739c9b172b.png

S7 - Raiffeisen Super League (Winners) - Europa League (Winners) - FL1 Aktiv Cup (Winners)

Even snel een update tussendoor. Laatste update was drie seizoenen geleden namelijk en in de tussentijd hebben we elk jaar de competitie glansrijk gewonnen en uiteraard ook de nationale beker in de wacht gesleept. Europees haalden we ook grote successen, waaronder de Conference League, de Europa League (dit jaar) en in de Champions League wisten we de kwartfinale te bereiken. Helaas was Real Madrid daar te sterk voor ons. Komend seizoen mogen we ons wederom opmaken voor een ticket in de groepsfase van de Champions League doordat we dit seizoen de finale van de Europa League wisten te winnen van Napoli.

Hoe zit het met de selectie? Eigenlijk is er vrij weinig roulatie in onze selectie doordat ik veel van de spelers minimaal vijf jaar bij de club moet houden vanwege het feit dat ze dan in aanmerking komen voor een paspoort en een interlandcarrière bij Liechtenstein. Inmiddels hebben sommige van onze spelers ervoor gekozen deze kans te benutten en aangezien mijn taak er vervolgens op zat, mochten ze ook weer vertrekken om ruimte te maken voor een nieuwe aanwas. Helaas bevat mijn selectie nu wel meer dan 40 spelers omdat het mooie buitenkansjes zijn om bij de club te halen en ik ervan overtuigd ben dat zij never nooit genoeg zijn voor hun geboorteland. Hieronder een overzicht van de spelers waar mijn hoop op gevestigd is (let op, screen is van seizoen acht (2028) omdat ik ingame een jaar verder ben en dat seizoen ook bijna afgelopen is.

Juan Sforza (gekocht voor €375.000 van Watford)

Spoiler

2c07bbd221af998ec79968964cc9a6d6.png

9ca5e44da8703077db03b3efdcf9cd9d.png

Rhys Williams (transfervrij van Liverpool)

Spoiler

9d7efe6851193ddf3915df09646eda09.png

7c763faf2c406b84b42dc34dc79d8833.png

Maks Mancisidor (transfervrij van Osasuna)

Spoiler

bff6739f10af7169780f5f627f9147af.png

9b1f7d018e5e4520b4bbd540632d3297.png

Diogo Abreu (gehuurd van Porto, contract loopt einde seizoen af)

Spoiler

7d63c7f588b2dc594b1ad4a0bd6311cf.png

13be28b1e0362bbb5fe30da53992ffb2.png

James Balagizi (gehuurd van Liverpool)

Spoiler

e474e57f09301d91596f01a700cae557.png

bac48822e865cbe6e93c812b7f709a3b.png

Filipe Cruz (gehuurd van Benfica)

Spoiler

8c48eab981761490eba5cb12cb73b258.png

bae3df2863d74093d6456bd7fe464696.png

Zo zijn er nog veel meer spelers die hopelijk lang genoeg bij de club kunnen blijven en dan vervolgens ook voor Liechtenstein willen uitkomen. Met bovenstaande spelers is het ook nog maar afwachten overigens, maar een speler van Filipe Cruz zou echt een geschenk zijn voor het nationale ploeg aangezien ik daar geen fatsoenlijke rechtsback tot mijn beschikking heb.

EK 2028 begonnen en ingedeeld in een poule met Engeland, Griekenland en Wales. Van tevoren gehoopt op een tweede plaatst achter Engeland, maar de Grieken hebben ook leuke spelers rondlopen...

Eindstand in de groep:

e7577c92b6bcceee88e85df8e0223d58.png

Hell yeah! :classic_cool:

En dan de loting voor de KO fase...

9fe3b01f68ca718463bdb5f3d0f96947.png

:classic_ninja:

typvhjl.png

UEFA European Championship Qualifying - Group F (1st) | UEFA European Championship 2028 - Group D (1st)

Op het programma de EK kwalificaties voor 2028 in Italië. We waren ingedeeld in een groep met Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk en Kazachstan. Een confrontatie met eindbaas Haaland, benieuwd of onze verdedigers hem kunnen stoppen. We begonnen de kwalificatie tegen Oekraïne (uit) en Kazachstan (thuis). Tegen de Oekraïners pakten we keurig en verrassend een punt (3-3) in een knotsgek duel. @Nom de Guerre's Tsygankov was met twee doelpunten de grote man aan de kant van de thuisploeg, maar ook onze spitsen wisten het doel te vinden. In de volgende wedstrijd tegen Kazachstan moesten we eigenlijk gewoon winnen om een kans te maken op het bereiken van het EK en dat werd gelukkig ook gedaan (2-0). 

Drie maanden later moesten we op bezoek bij Oostenrijk en dat werd een domper. Na 21 minuten keken we al tegen een 2-0 achterstand aan maar vijf minuten later scoorden we de aansluitingstreffer. Helaas konden we verder geen potten breken en wist Yusuf Demir de eindstand te bepalen op 3-1 in het voordeel van de Oostenrijkers. Toen volgende de confrontatie met Noorwegen. Allereerst een thuiswedstrijd. Al na 6 minuten wist Haaland de bal achter onze doelman te schieten en leek het een droevige avond te gaan worden. Heel onverwachts scoorden we de gelijkmaker via spits Ortmann. In de 86e minuut kwam de verrassing. Invaller Strub bepaalde de eindstand op 2-1 in ons voordeel en dit was een grote stunt van onze kant. Vervolgens kwam hierna Oekraïne bij ons op bezoek. We kwamen er sterk voor de dag en voor rust stonden we 2-0 voor. Na rust wisten zij enkel nog de aansluitingstreffer te maken, maar verder dan dat kwam Oekraïne niet. Wederom een stunt van onze kant en het bereiken van het EK kwam nu toch wel heel dichtbij.

Oostenrijk, Noorwegen en Liechtenstein moesten met z'n drieën uitmaken wie de ticket zou gaan pakken. Wellicht dat de nummer twee ook een ticket kon pakken, maar dit was afhankelijk van het resultaat ten opzichte van de andere nummers twee uit de andere groepen. Wij moesten nog zowel tegen Noorwegen als Oostenrijk spelen, maar allereerst stond de wedstrijd tegen Kazachstan op het programma. Een wedstrijd zonder vele hoogtepunten, maar Ortmann wist wel de strafschop te benutten die ons werd toegekend. Een 1-0 overwinning was voldoende voor de drie belangrijke punten. Toen kwam Oostenrijk op bezoek. De allesbeslissende wedstrijd voor ons. Mochten we winnen (of in ieder geval niet verliezen) zouden we een grote kans maken om de Oostenrijkers achter ons te houden in de groep.

Na 26 minuten werd Crescenti namens de bezoekers gevaarlijk en wist ook te scoren. Een enorme domper maar hopelijk genoeg tijd om een doelpunt te maken. Dit gebeurde gelukkig al zeven minuten later door spits Althüser. In de tweede helft voelde je de spanning in de wedstrijd en was het voor ons zaak geen doelpunt meer te incasseren. De 90e minuut brak aan en Liechtenstein kreeg een hoekschop. Centrale verdediger Brose wist hier wel raad mee en kopte de 2-1 binnen. Met deze stand waren we vrijwel verzekerd van deelname aan het komende Europees kampioenschap. Oostenrijk drong in de blessuretijd nog aan en was een paar keer gevaarlijk dichtbij een doelpunt, maar uit een messcherpe counter kwam Althüser weer voor het doel en faalde niet in de 96e minuut! Op basis van ranglijst behoorden we tot één van de betere teams die op de tweede plaats stonden, maar groepswinst zou toch beter staan op m'n cv. Noorwegen was getergd om een goed resultaat te halen omdat zij nog niet veilig waren. Een punt was voor hen genoeg. Wederom Haaland opende de score maar in de blessuretijd van de eerste helft konden wij op gelijke hoogte komen. Een mooie manier om te rusten. In de 76e minuut mocht Große een vrije trap nemen en schoot deze tegen de touwen. Brose, die de vorige wedstrijd nog matchwinner was, bleek nu de schlemiel doordat hij vervolgens de bal in eigen doel schoot. Eindstand werd hiermee bepaald op 2-2 en met deze stand was ook Noorwegen verzekerd van deelname.

Tijdens de voorbereiding van het EK speelden we enkele oefenwedstrijden. Tegen Anguilla (7-0), Qatar (4-0) en Mali (3-0) werden makkelijke overwinningen geboekt. Tegen de Tsjechen (1-1) ging het al wat moeizamer maar behaalden we toch een prima resultaat. De laatste oefenwedstrijd was er één om zelfvertrouwen te winnen. Zuid Soedan was ons slachtoffer en ging eraf met 5-1 (leuk feitje, onze poképlayer speler wist een doelpunt tegen ons te scoren).

Op 12 juni begon ons eerste Europees kampioenschap. We werden ingedeeld in groep D en daar waren Engeland, Wales en Griekenland onze tegenstanders. Geen makkie, maar ik vermoed dat geen enkel land op een EK voor ons makkelijk zou zijn. We begonnen het eindtoernooi tegen Wales, in mijn ogen wel een land waar mogelijkheden lagen. Dit bleek ook wel, want zij krijgen weinig kansen in de hele wedstrijd. De ban werd gebroken in de 79e minuut toen Schmied een hoekschop binnen kopte. De van oorsprong Zwitser hielp ons hiermee aan de eerste drie punten.

Vervolgens moesten we een paar dagen later tegen Griekenland, dat verrassend won van Engeland. Een knotsgekke wedstrijd met zes doelpunten. We keken tegen een 2-0 achterstand aan maar kwamen heel terecht op een 3-2 voorsprong. Spits Strub scoorde een hattrick. Helaas bepaalden de Grieken de eindstand op 3-3 en daar schoten beide landen eigenlijk niet veel mee op. Wederom wist Engeland hun wedstrijd niet winnend af te sluiten waardoor er mogelijkheden lagen om door te stoten naar de KO fase. Daarvoor moesten we wel 'even' een goed resultaat neerzetten tegen de Engelsen. Voor rust werd de eindstand al bepaald (2-2) en daarmee wisten we te stunten door de groep te winnen. Dit was wel random bepaald omdat Griekenland evenveel punten hadden als wij en het doelsaldo ook exact hetzelfde was. Engeland mocht, ondanks maar twee punten te hebben gepakt, door als één van de beste nummers drie.

In de eerste KO ronde lootte we grootmacht Spanje. Het had beter gekund, want Griekenland werd bijvoorbeeld gekoppeld aan Bosnië. Ik denk dat we tegen Spanje één van onze beste wedstrijden gespeeld hebben. Verdedigend stond het prima en ondanks dat zij veel meer kwaliteit op het veld hadden lopen, wisten wij twee keer tot scoren te komen en zij maar één keer en daardoor gingen we als winnaars van het veld. Een enorme stunt weer! Spanje mocht naar huis. Hierna werden we gekoppeld aan één van de landen uit onze groep, namelijk Engeland. Het behalen van de kwartfinale was voor Liechtenstein natuurlijk al een wereldprestatie, maar zat er meer in? Sancho dacht anders. Hij scoorde het openingsdoelpunt in de 19e minuut. Een overtreding in de zestien was vervolgens genoeg voor een strafschop in ons voordeel. Aanvoerder Valente, die bij FC Vaduz ook de aanvoerdersband draagt, wist het buitenkansje te benutten. De van oorsprong Portugees zag het wel zitten om te naturaliseren en deel te nemen aan een EK en wist ook gelijk zijn stempel te drukken op het team. Vlak voor rust kwam Ortmann voor het doel en kopte een voorzet binnen. In de blessuretijd van de eerste helft werd het zelfs voor 3-1. Javier, die ook onder contract staat bij FC Vaduz en de vice aanvoerder is, ronde knap af na een goed opgezette aanval. Dit bleek uiteindelijk ook de eindstand en ook Engeland werd naar huis gestuurd door de dwergstaat. Next stop; Frankrijk.

Het was natuurlijk al een historische prestatie, maar als je zo dichtbij een finaleplek bent, wil je die natuurlijk ook het liefst pakken. Frankrijk is een klasse apart met vele goede spelers, waaronder Bilbao, die ook onder contract staat bij FC Vaduz en zelfs een basisplaats had bij de Fransen. In de 25e minuut kregen zij een strafschop. Mbappé stond achter de bal maar faalde keihard. Een opsteker voor Liechtenstein. In de reguliere speeltijd werd niet meer gescoord en werd het verlengen. Hierin kon je duidelijk zien dat de spelers van de dwergstaat over een mindere conditie beschikten dan hun tegenstanders en dat hun wisselspelers niet veel onderdeden dan de basis, terwijl bij ons werkelijk een verschil zichtbaar was. Door hard werken en goed te verdedigen konden we lang stand houden, maar in de 112e minuut braken zij de ban. Nianzou, de centrale verdediger van Real Madrid, wist een vrije trap raak te koppen. We waren niet meer in staat om iets terug te doen en moesten in het zicht van de haven toch het toernooi verlaten. Met een xG 1.19 hadden we misschien een doelpunt moeten maken, maar het was gewoon niet onze avond. Met opgeheven hoofd keerden we terug naar huis. De finale werd vervolgens gespeeld tussen Italië (gastland) en uiteraard Frankrijk. Bilbao, onze spits van FC Vaduz, mocht wederom aan de aftrap beginnen en was de grote man aan de Franse zijde. Na een vroege rode kaart van centrale verdediger Bastoni namens Italië was het Bilbao die tweemaal tot scoren kwam. Met een 3-1 eindstand voor Frankrijk bekroonden zij zich wederom tot Europees kampioen net als in 2024.

Spoiler

Joshe Bilbao, ster van Frankrijk:

a46a588fef965772f0496a4f07908947.png

Beetje spoiler voor mijn Groenland verhaal maar. En mijn belangrijkste wat ik heb gedaan is manager van het jaar in tier 4? Heb ondertussen wel meer dingen behaald weet niet waarom ze dat aanhalen

2043446662_FootballManager20222022-02-1801_59_41.thumb.png.abe8bc80d0e23b944a984cb3254f9136.png

En we zijn bagger, ze staan al sinds het begin van mijn save laatste en nu nogsteeds. 

Hopelijk kan ik daar verandering in brengen?

image.png.b2b809fac71bbfd3c29a4c01ac445067.png

Edited by bobjuh