Jump to content

Great [klein land] challenge

Titan
 Share

Recommended Posts

Ik ben begonnen in Groenland, ik heb een database gevonden waar Groenland ook mee doet aan EK en WK. Ik ben begonnen bij een club in de 4e tier, uiteindelijk is de bedoeling om kampioen te worden en ook bondscoach te worden en zo het land te laten groeien.

6 uur geleden zei bobjuh:

Ik ben begonnen in Groenland, ik heb een database gevonden waar Groenland ook mee doet aan EK en WK. Ik ben begonnen bij een club in de 4e tier, uiteindelijk is de bedoeling om kampioen te worden en ook bondscoach te worden en zo het land te laten groeien.

Dat is wel een hele zieke uitdaging. Succes.

9 uur geleden zei bobjuh:

Leuke uitdaging. Ik had laatst nog een artikel gelezen waarin het ging over de competitie in Groenland die dus effectief bestaat, maar gespeeld wordt op een heel korte periode.

Ben benieuwd hoe ver je kunt komen? Zijn er dan al spelers met de Groenlandse nationaliteit? 

1 uur geleden zei FlyD:

Leuke uitdaging. Ik had laatst nog een artikel gelezen waarin het ging over de competitie in Groenland die dus effectief bestaat, maar gespeeld wordt op een heel korte periode.

Ben benieuwd hoe ver je kunt komen? Zijn er dan al spelers met de Groenlandse nationaliteit? 

In het spel is dat niet zo dat het over een hele korte periode word gespeeld. Het word gewoon va  Juni tot Juli gespeeld wat helaas betekend dat er grote tussen pauzes zitten af en toe van de volgende wedstrijd van wel een maand omdat het maar ewen competitie is van 11 clubs. Wedstrijd ritme hoog houden is wel een beetje een issue omdat ik in die tijd ook meestal geen friendly kan spelen. 

Zijn genoeg spelers met de Groenlandse nationaliteit, alle clubs uit de 4 divisies (12 clubs per divisie) hebben ongeveer 50 spelers onder contract en dat is zo'n beetje de player poule waar je het mee moet doen. Je hebt gelukkig youth intakes etc dus dat zal hopelijk een beetje groeien nog

a7ccd28989db842946ffc2160c260230.png

Zagré ook eindelijk besloten om voor ons te willen spelen, een versterking die zeer welkom is.

b6bd709035b83eeaac0fac0ad18d8d4b.png

Schmied had al eerder aangegeven voor ons te willen spelen en niet meer weg te denken centraal achterin.

EDIT:

Ook wel lekker, reputatie stijgt enorm nu wel ook weer een flinke stijging gemaakt hebben op de FIFA ranglijst:

05719eeeb8667bcf968272791aa5d4c9.png

Edited by Mordurette

@Mordurette

Even voor mijn beeldvorming, lijkt me ook leuk om de challenge met Liechtenstein te spelen. Je speelt alleen met Vaduz ingeladen, geen Liechtensteinse competitie? Moet ik nog iets downloaden?

Waarmee kan ik het beginniveau vergelijken? En tot slot: Is de Zwitserse competitie een beetje chill? Geen gekke regels etc. 

21 minuten geleden zei Brozai:

@Mordurette

Even voor mijn beeldvorming, lijkt me ook leuk om de challenge met Liechtenstein te spelen. Je speelt alleen met Vaduz ingeladen, geen Liechtensteinse competitie? Moet ik nog iets downloaden?

Waarmee kan ik het beginniveau vergelijken? En tot slot: Is de Zwitserse competitie een beetje chill? Geen gekke regels etc. 

Er bestaat geen competitie in Liechtenstein. Doordat er te weinig clubs zijn mogen ze allen deelnemen in de Zwitserse competitie waarbij Vaduz veruit de beste club is en in FM22 in de Challenge League, de KKD divisie zeg maar. Teams als Balzers en Eschen spelen op het vierde of vijfde niveau en die is niet standaard speelbaar in Football Manager. Je kan het dus zo moeilijk maken voor jezelf als je wilt. Vaduz is vorig jaar gedegradeerd en qua niveau is het misschien vergelijkbaar met een ADO, de Graafschap. 

De competitie is opzich wel chill, enkel heb je maar tien teams op het hoogste niveau en speel je dus vier keer tegen elkaar. Totaal 36 competitiewedstrijden, geen kampioenspoule ofzo dus degene met de meeste punten is ook gewoon kampioen. Qua regels mag je maar 25 spelers registreren en moet je goed kijken naar Home Grown spelers, die zijn belangrijk want je moet er minimaal 8 van registeren. Daarnaast maximaal 10 non EU spelers en je mag tijdens de wedstrijd er maar vijf in de basis hebben. Dat lukt mij makkelijk dat ik vooral spelers uit Spanje, Frankrijk, Portugal, Duitsland en Italië heb die veelal net niet goed genoeg zijn voor hun nationale team zodat ze na vijf jaar hopelijk voor Liechtenstein uit willen komen.

Hou er wel rekening mee dat je veelal speelt in de Conference League, zeker in het begin. Clubs uit Liechtenstein kunnen zich niet kwalificeren voor Europees voetbal door hun plek in de competitie, enkel door de beker te winnen. Die geeft recht op de 1ste kwalificatieronde van de Conference League. Enkel door die te winnen mag je meedoen aan de Europa League en uiteindelijk de Champions League als je de EL weer weet te winnen. Verlies je ergens begin je weer van vooraf aan 😉.

Bij mij is de club echt in dienst van het land, dus presteren in de competitie en Europees is leuk, maar geen must.

Wacht even!! Misschien dat ik verder ga met m’n FeyenoordxKaapverdië in 2030. Hoe heet die Kaapverdische club in Portugal en heb ik daar een database voor nodig? Anders pak ik die gewoon in m’n huidige save op :) 

Zojuist zei Brozai:

@MorduretteKlinkt leuk! Ik ga me er van het weekend eens aan wagen. Je kan Europees niet opklimmen adhv coëfficiënten?

Ik vermoed dat enkel de Zwitserse competitie in coëfficiënten zal stijgen, niet Liechtenstein. Er blijft tot op heden maar 1 plek beschikbaar en dat is via de beker. Altijd de 1ste kwalificatieronde van de Conference League. 

4 minuten geleden zei Brozai:

Wacht even!! Misschien dat ik verder ga met m’n FeyenoordxKaapverdië in 2030. Hoe heet die Kaapverdische club in Portugal en heb ik daar een database voor nodig? Anders pak ik die gewoon in m’n huidige save op :) 

Africanos Braganca. Je kunt ze tegenkomen met de standaard database maar de kans dat ze promoveren is niet heel groot en moet je veel gelijk hebben.

1 uur geleden zei Mordurette:

Ik vermoed dat enkel de Zwitserse competitie in coëfficiënten zal stijgen, niet Liechtenstein. Er blijft tot op heden maar 1 plek beschikbaar en dat is via de beker. Altijd de 1ste kwalificatieronde van de Conference League. 

Sterker nog: doordat de Liechtensteinse clubs in de Zwitserse competitie spelen, bestaat er ook geen Liechtensteinse competitie. Het coëfficiënt van Liechtenstein maakt zodoende niet uit, want het zal te allen tijde alleen een bekerticket voor Europa kunnen uitreiken.

PS: Dit klinkt meer belerend dan hoe ik het bedoel, want jij heb meer verstand van Liechtenstein dan ik. Maar ik bedoel meer dat een stijging van het coëfficiënt dus ook nooit zou uitmaken, een aanvulling op wat jij al zei :D 

Edited by Tim'

1 uur geleden zei Tim':

Sterker nog: doordat de Liechtensteinse clubs in de Zwitserse competitie spelen, bestaat er ook geen Liechtensteinse competitie. Het coëfficiënt van Liechtenstein maakt zodoende niet uit, want het zal te allen tijde alleen een bekerticket voor Europa kunnen uitreiken.

PS: Dit klinkt meer belerend dan hoe ik het bedoel, want jij heb meer verstand van Liechtenstein dan ik. Maar ik bedoel meer dat een stijging van het coëfficiënt dus ook nooit zou uitmaken, een aanvulling op wat jij al zei :D 

Inderdaad het geval dat coëfficiënt van Liechtenstein niet uit maakt. krtijg je dingen zoals dit. Komt van mijn FM20 savegame met een club uit Liechtenstein. Uiteindelijk 3 Champions League finales, maar eentje gewonnen maar wel aantal Europa league en Conference league cups. Omdat ik de enige club was in Europa konden andere clubs de coëfficiënt van Liechtenstein niet verpesten

image.thumb.png.706317940079a4a4f0fb2f39310b13b1.png

Spoiler

DM:

Elia Benedettini [2]
Davide Fabbri [2]
Mattia Fumagalli [1,5]
Diego Matteoni [1] [1,5]
Davide Aluigi [1]
Federico Gualandi [1]

VR:

Alessandro Simoncini [1,5] [2,5]
Samuele Berardi [1] [1,5]
Jacopo Gasperoni [1] [1,5]
Vincenzo Cavallo [1]

VL:

Riccardo Tassotti [1,5] [2]
Nicola Semprini [1] [2]
Alessandro Fantini [1] [2]
Salvatore Lovato [1]

VC:

Giacomo Bonifazi [2]
Nicola Berardi [1,5] [2]
Davide Pedini [1,5] [2]
Filippo Fabbri [1,5]
Fabio Selva [1,5]
Lorenzo Montanari [1,5]
Michele Albani [1] [2]
Andrea Francioni [1] [2]
Luca Nuti [1] [2]
Manuel Forcellini [1] [2]
Mattia Berardi [1] [1,5]
Andrea Dolcini [1]
Gabriele Zavoli [1]

VMC:

Andrea Rinaldi [1,5] [2]
Michele Cesarini [1] [2,5]
Andrea Pasolini [1] [2]
Emanuele Torrissi [1] [1,5]
Lorenzo Nanni [1] [1,5]
Simone Bacciocchi [1] [1,5]
Marco Ciacci [1]
Riccardo Silvestri [1]

MC:

Christian Papa [4]
Mattia Fantini [3] [4] (?)
Massimo Vallorani [2] [3]
Paolo Corelli [1,5] [4]
Manuel Bugli [1,5] [3]
Pietro Moroni [1,5]
Tommaso Cesarini [1,5]
Denis Valentini [1] [1,5]
Giacomo Manzaroli [1] [1,5]
Diego Amici [1]
Matteo Giorgi [1]
Manuel Fabbri [1]
Andrea Vicini [1]

AMC:

Davide Bonifazi [1] [3]
Andrea Podeschi [1] 

AMR:

Davide Bonifazi [1] [3]
Filippo Francioni [1] [1,5]
Daniele Selva [1] [1,5]
Andrea Podeschi [1]
Elia Golinucci [1]
Elia Ciavatta [1]
Alex Raschi [1]

AML:

Edoardo Neri [1] [2,5]
Andrea Colleoni [1]
Nicola Zafferani [1]

S:

Nicola Nanni [3]
Paolo de Angelis [2]
Pietro Colonna [1,5] [3]
Andrea Cassalia [1,5] [2]
Riccardo Tura [1] [2]
David Asara [1] [1,5]
Gerardo Bestetti [1]

Ik heb aan het einde van seizoen 9 even de tijd genomen om letterlijk alle spelers met de San Marinese nationaliteit te scouten zodat ik een goed beeld heb van waar ik nu sta. De cijfers achter de spelers is het aantal sterren wat ze krijgen op Clubniveau. Voor de beeldvorming: Nicola Nanni krijgt nu 3 sterren en speelt in de Serie B. Dat zou betekenen dat voor het nationale team iedereen met 2 a 3 sterren potentieel een goede speler kan worden voor het nationale team.

Ander ding is dat ik zoveel mogelijk profspelers in het nationale team wil hebben. Gelukkig is naast mij ook Tre Penne een profclub. Van de 23 spelers die ik de laatste keer heb opgeroepen zijn er nog maar 5 spelers amateur. Het gaat dus allemaal de goede kant op.

Dat is ook te merken aan het voetbal (nog niet zo zeer aan de resultaten). Landen als Estland en Bosnie hebben we het best lastig kunnen maken

2 uur geleden zei Thomassje123:
  Toon verborgen inhoud

DM:

Elia Benedettini [2]
Davide Fabbri [2]
Mattia Fumagalli [1,5]
Diego Matteoni [1] [1,5]
Davide Aluigi [1]
Federico Gualandi [1]

VR:

Alessandro Simoncini [1,5] [2,5]
Samuele Berardi [1] [1,5]
Jacopo Gasperoni [1] [1,5]
Vincenzo Cavallo [1]

VL:

Riccardo Tassotti [1,5] [2]
Nicola Semprini [1] [2]
Alessandro Fantini [1] [2]
Salvatore Lovato [1]

VC:

Giacomo Bonifazi [2]
Nicola Berardi [1,5] [2]
Davide Pedini [1,5] [2]
Filippo Fabbri [1,5]
Fabio Selva [1,5]
Lorenzo Montanari [1,5]
Michele Albani [1] [2]
Andrea Francioni [1] [2]
Luca Nuti [1] [2]
Manuel Forcellini [1] [2]
Mattia Berardi [1] [1,5]
Andrea Dolcini [1]
Gabriele Zavoli [1]

VMC:

Andrea Rinaldi [1,5] [2]
Michele Cesarini [1] [2,5]
Andrea Pasolini [1] [2]
Emanuele Torrissi [1] [1,5]
Lorenzo Nanni [1] [1,5]
Simone Bacciocchi [1] [1,5]
Marco Ciacci [1]
Riccardo Silvestri [1]

MC:

Christian Papa [4]
Mattia Fantini [3] [4] (?)
Massimo Vallorani [2] [3]
Paolo Corelli [1,5] [4]
Manuel Bugli [1,5] [3]
Pietro Moroni [1,5]
Tommaso Cesarini [1,5]
Denis Valentini [1] [1,5]
Giacomo Manzaroli [1] [1,5]
Diego Amici [1]
Matteo Giorgi [1]
Manuel Fabbri [1]
Andrea Vicini [1]

AMC:

Davide Bonifazi [1] [3]
Andrea Podeschi [1] 

AMR:

Davide Bonifazi [1] [3]
Filippo Francioni [1] [1,5]
Daniele Selva [1] [1,5]
Andrea Podeschi [1]
Elia Golinucci [1]
Elia Ciavatta [1]
Alex Raschi [1]

AML:

Edoardo Neri [1] [2,5]
Andrea Colleoni [1]
Nicola Zafferani [1]

S:

Nicola Nanni [3]
Paolo de Angelis [2]
Pietro Colonna [1,5] [3]
Andrea Cassalia [1,5] [2]
Riccardo Tura [1] [2]
David Asara [1] [1,5]
Gerardo Bestetti [1]

Ik heb aan het einde van seizoen 9 even de tijd genomen om letterlijk alle spelers met de San Marinese nationaliteit te scouten zodat ik een goed beeld heb van waar ik nu sta. De cijfers achter de spelers is het aantal sterren wat ze krijgen op Clubniveau. Voor de beeldvorming: Nicola Nanni krijgt nu 3 sterren en speelt in de Serie B. Dat zou betekenen dat voor het nationale team iedereen met 2 a 3 sterren potentieel een goede speler kan worden voor het nationale team.

Ander ding is dat ik zoveel mogelijk profspelers in het nationale team wil hebben. Gelukkig is naast mij ook Tre Penne een profclub. Van de 23 spelers die ik de laatste keer heb opgeroepen zijn er nog maar 5 spelers amateur. Het gaat dus allemaal de goede kant op.

Dat is ook te merken aan het voetbal (nog niet zo zeer aan de resultaten). Landen als Estland en Bosnie hebben we het best lastig kunnen maken

c207b931ad8ee931880b869180c1489e.png

cd193baf9d41221f901e01439fb764ea.png

834975bff81416ac6ccfe81a5cdb2a70.png

8ceec8b1ff37c49cbdf99d30a668a72c.png

Om bovenstaande nog maar eens kracht bij te zetten!

Ik krijg Estland nog thuis en Armenië uit. Beide wedstrijden tegen Gibraltar gewonnen en de andere 3 spelen lekker allemaal gelijk tegen elkaar. Helemaal prima :D 

Even een update van mijn save met Brunei.

Zit nu in het 2e seizoen met Brunei. Veel vriendschappelijke wedstrijden gespeeld, omdat we overal al uitgeschakeld waren. Maar op zich ben ik wel tevreden, aangezien ik toch weinig verwachtingen had.20220123130428_1.thumb.jpg.b05857177a3a492aefad253f5e8eaa9c.jpg20220123123602_1.thumb.jpg.847ae506bf670f2a506940bd850efd67.jpg

Heb net ook de eerste kwalificatieronde gespeeld voor het WK 2026. De tegenstander Macau was niet opgewassen tegen ons aanvallende spel en die wedstrijden hebben wij dan ook vrij eenvoudig weten te winnen.

20220129212246_1.thumb.jpg.8eb824edf0879c77826f120cc845ee48.jpg

De loting voor de 2e kwalificatieronde is een stukje lastiger en daar verwacht ik dan ook weinig van.

20220129212256_1.thumb.jpg.d9138158fa3033416ccc6ccafbc47c86.jpg

Daarnaast heb ik ook een club in de Bruneise competitie onder mijn hoede. Om te proberen daar de jeugdopleiding behoorlijk op te schroeven, want de toekomst ziet er vrij sober uit momenteel.

Edited by Vitesse2012